Panasonic DMP-BD35 og DMP-BD55? - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 307
    Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    eller "proffene"...
    Vel... De er ihvertfall så proffe at de i motsetning til konkurrentene viser tabellene med score for hvert av testkriteriene. Selv om de har konkludert motsatt av L&B hva gjelder Sony og Panasonic, har både disse spillerene og testvinner LX71 identisk score på HD-bilde og lyd (dvs 8 av 10). Det blir mao personlig smak og pris som avgjør valget, og den dobbelt så dyre LX71 blir egentlig bare aktuell for dem som skal bruke de analoge utgangene ved musikkavspilling.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swome
    Nice to know. Kommer nok til å gå for 55. Noen som har prøvd å gjøre den sonefri for dvd da? Fant noen koder som vistnok skal funke i et annet forum.

Panasonic S42 / S52 / S49 / S295 Info site

Send den til DVDirect.net, så får du den sonefri for både DVD og BD. Koster litt over NOK 1400 + frakt. Fikk nettopp min tilbake derfra, og det er litt kult med en BD-spiller som spiller alt :-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Vel... De er ihvertfall så proffe at de i motsetning til konkurrentene viser tabellene med score for hvert av testkriteriene. Selv om de har konkludert motsatt av L&B hva gjelder Sony og Panasonic, har både disse spillerene og testvinner LX71 identisk score på HD-bilde og lyd (dvs 8 av 10). Det blir mao personlig smak og pris som avgjør valget, og den dobbelt så dyre LX71 blir egentlig bare aktuell for dem som skal bruke de analoge utgangene ved musikkavspilling.
    LX71 er høyaktuell for dem som ønsker native oppløsning over HDMI.
    Pioneer er de eneste som fikser dette på en tilfredstillende måte.
    Det samme har de gjort på DVD spillerene sine.
    Ikke uten grunn at svært mange av oss som er over gjennomsnittlig intessert i bilde bruker blillige Pioneer DVD spillere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konge
    Var da en voldsom metode i forhold til å bruke OneForAll metoden som er nevnt tidligere i tråden .
    Enig i det, men har du en Harmony og ikke en OneForAll så er det vel ikke noen vei utenom? Når jeg tenker meg om så var løsningen mye enklere enn den virker som den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Send den til DVDirect.net, så får du den sonefri for både DVD og BD. Koster litt over NOK 1400 + frakt. Fikk nettopp min tilbake derfra, og det er litt kult med en BD-spiller som spiller alt :-)
    1400 er litt drøyt. Sonefri BD er ikke noe krise heller. Er værre med dvder som jeg har i de fleste soner allerede, så når jeg kan få fikset det uten ekstra kostnad er vel valget enkelt.

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRATIS. (eller en pepsi max)
    Bare dumt å kaste fjernkontrollen,hvist noen andre også trenger en sonefri bd35 eller bd55.spiller.8)
    PS : Det står at hacken skal virke 8,GANGER.
    Jeg aner IKKE om dette stemmer,men den virket i alle fall den første gangen.(På min bd-55).:-D

De 7,første som kommer til Oslo, Ta med spilleren.Jeg gjør bd-35,eller bd-55 sonefri på dvd delen. I ALLEFALL I FØLGE BRUKERVEILEDNINGEN,skal den virke 7 ganger til.

Det tar 30,sec..(Ved Ullevål Stadion).
    (Kan også stikke innom deg,hvist du bor i området,eller på Rykkinn,der kan du stikke innom butikken jeg jobber.)

Kjøpte denne på e-bay siden det virket UTROLIG knotete med, one for all hacken,nokia hacken,og logitech hacken.

panasonic remote hack Blue Ray DMP-BD30 multi-region - eBay (item 370075385108 end time Jan-03-09 08:42:21 PST)

Hilsen Roger.

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dag Erik
    Den har ingen direkte innstillinger for lip sync. Det du kan justere er delay, db-nivå og om høytaler er stor eller liten (stor = går under 100hz). Forøvrig ingen mulighet til å justere crossover.
    Sukk. Så etter å ha venta lenge på bd spiller med analoge utganger så kommer både sony 550 og bd 55 uten justerbar crossover?? Stemmer dette?

Nå er det 100 hz deling eg treng så da kan muligens bd 55 fungere?
    (en av subbene mine mangler integrert deling)

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer.
    bd-55 er uten justerbar crossover.
    bd-55 kan kobles som 5,1 analog ut( til forsterker med 6ch direct innput),eller 7,1.
    bd-35 har ikke analog 5,1 channel eller 7,1.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av volfro
    Sukk. Så etter å ha venta lenge på bd spiller med analoge utganger så kommer både sony 550 og bd 55 uten justerbar crossover?? Stemmer dette?

Nå er det 100 hz deling eg treng så da kan muligens bd 55 fungere?
    (en av subbene mine mangler integrert deling)
    Det fungerer fint for min del i hvertfall. Mye liv i suben!

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    LX71 er høyaktuell for dem som ønsker native oppløsning over HDMI.
    Pioneer er de eneste som fikser dette på en tilfredstillende måte.
    Det samme har de gjort på DVD spillerene sine.
    Ikke uten grunn at svært mange av oss som er over gjennomsnittlig intessert i bilde bruker blillige Pioneer DVD spillere.
    Er litt usikker på hva du mener med at "Pioneer er de eneste som fikser dette på en tilfredsstillende måte". Kan ikke huske at dette ble omtalt i noen av testene, men du kunne kanskje konkretisere dette litt nærmere? Men som jeg påpekte over har jo HK gitt både De "billige" Panasonic- og Sony spillerne identisk score på HD på bilde og lyd (formodentlig over HDMI) som LX71. Hvis jeg oppfatter deres vurderingskriterier rett, er denne scoren direkte sammenlignbar med øvrige spillere, uavhengig av pris. Det som fremheves med LX71 er bedre byggekvalitet og mer påkostet analog lyddel. Hvilke praktisk betydning har da det du sier for oss som er over gjennomsnittlig interessert i bilde? Må innrømme at jeg ikke vil utelukke å bytte min BD55 hvis jeg finner noe annet til under 5000kr som gir meg synlig bedre billedkvalitet på min VW60.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det geniale som Pioneer alltid har hatt muligheten til å sende ut native oppløsning ut på HDMI.
    Altså 576i for DVD og 1080p/24fps på Blu-ray.

Dette gir en da muligheten til å få ett trenest mulig signal inn i TV eller projector.

Dett har alltid gitt meg det beste bildet fra DVD uansett hvor dyr DVD spiller jeg har koblet til og sammenliknet med.

På LX71 har der vidreført denne praksisen og det er meget bra for oss som liker ett best mulig bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Arendal]Det geniale som Pioneer alltid har hatt muligheten til å sende ut native oppløsning ut på HDMI.
    Altså 576i for DVD og 1080p/24fps på Blu-ray.

Jeg har en Pioneer DV 989 og også den kan sende 576 gjennom HDMI, mens PS3 kan ikke. Er Pioneer de eneste som har denne muligheten?

Det er vel også slik å fortå at med 576i gjennom HDMI skalerer TV til 1080P (hvis TV har mulighet til dette)?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vallhall
    Det er vel også slik å fortå at med 576i gjennom HDMI skalerer TV til 1080P (hvis TV har mulighet til dette)?
    Hvis tv'n din er en fullHD-skjerm ja. Den vil scalere inngangssignalet, hva det enn måtte være, til skjermens oppløsning.

Fordelen med et så rent signal som mulig, som feks 576i/480i er jo at minst mulig skal ha 'klusset' med signalet før det bearbeides der man mener jobben blir gjort best, enten det er i spiller, videoprosessor eller pj/tv.

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hvis tv'n din er en fullHD-skjerm ja. Den vil scalere inngangssignalet, hva det enn måtte være, til skjermens oppløsning.

Fordelen med et så rent signal som mulig, som feks 576i/480i er jo at minst mulig skal ha 'klusset' med signalet før det bearbeides der man mener jobben blir gjort best, enten det er i spiller, videoprosessor eller pj/tv.

Takker for imformativt svar

Jeg har fullhd TV. Er da Pioneer sine BR spillere å foretrekke fremfor andre siden de er de eneste? til å sende 576i over HDMI?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt spørsmål!
    Det spørs hvilken tv du har og hvilken BR-spiller du parrer den med. Kan dessverre ikke gi deg bedre svar enn at det må prøves om jobben med scalering/deinterlacing gjøres best i tv'n eller i spillern.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,763
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er de eneste som gjør dette i dag på Blu-ray.
    De var også de som leverte det "reneste" signalet på DVD spillerene sine ( sammenliknet med Denon, Sony, Marantz osv ).

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dagens billigspillere slik som Sony BDP350 og Panasonic BD 35 like bra eller bedre enn min aldrende Pioneer DV 989 på DVD?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Pioneer er de eneste som gjør dette i dag på Blu-ray.
    De var også de som leverte det "reneste" signalet på DVD spillerene sine ( sammenliknet med Denon, Sony, Marantz osv ).
    Hvis jeg oppfatter deg rett, er Pioneer altså alene om å sende native PAL-oppløsning (576i) over HDMI slik at utgangspunktet for oppskalering i pj blir best mulig? I så fall skjønner jeg at dette er å foretrekke for dem som beholder DVD-samlingen sin, og ønsker det beste ut av denne. BD55 sender ihvertfall 1080/24p over HDMI, så for Bluray blir det vel da ingen forskjell?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare litt tilleggsinfo: Husk at det er ikke alle pj som takler 576i over hdmi. Mener at feks BenQ 8720 som veldig mange har ikke gjør det...

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •