Panasonic DMP-BD35 og DMP-BD55? - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 307
    Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og 550?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så generelt er det en dårlig ide å kjøpe blu-ray spiller hvis man da bare har vanlig stereo forsterker?
    Man trenger uansett delay med en blu-ray da?
    Jeg har Panasonic plasma og stereo forsterker med d/a konverter.

Newcomer dznyboy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel.Jeg mener vel at man kjøper blu-ray først og fremst for bildet sin skyld,og ikke pga lyden.
    Downmixet HD-lyd gjennom optisk,eller coaxial,blir foresten bedre on det vanlige DD,DTS,lydsporet,som er på dvd.
    Delay problemet sitter i Plasmaen,som trenger til for å vise bildet. Ikke blu-ray spilleren.
    Problemet er det samme med dvd,men der går det iallefall an og få tak i spiller med delay.(panasonic 97,som jeg har,kan stilles delay til 100ms)
    Kjøp blu-ray Er Min anbefaling.

dznyboy.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Det har kommet i alle kiosker på østlandet hvertfall...

Hjemmekino mener at panasonic ikke er like bra som en spiller med HQV brikke på dvd, men at den gjør en fult brukbar jobb som ikke er langt unna.
    Alikevel har panasonic BD55 fått karakter 4....
    Bd35 har fått 5. Mest pga pris vriker det som.

Men de mener at sony gjør en bedre jobb enn panasonic på dvd.

Litt merkelig hvor ulikt dette vurderes. I What Hifi blir BD55 uforbeholdent kåret til "Product of the year", og intet negativt blir nevnt i forhold til prisen. I L&B blir BD55 kåret til "beste kjøp". I HK får BD55 "bare" en firer. Kjerringa mot strømmen, eller ble det rett og slett bare to kron og en mynt? ;-) Jeg har en liten mistanke om årsaken ligger i at at spillerne er testet med forskjellig utstyr, og dette burde muligens ha vært opplyst slik at leserne kunne få en best mulig referanse ift eget oppsett. Man kunne f.eks ha skrevet noe sånn som at "S550 er optimal på Pioneer plasmaskjermer og Denon receivere, mens de som har Sony projektor og Yamaha receiver bør gå for BD55". Har uansett sett BD55 of S550 mot hverandre på projektor, og begge leverer førstklasses bilde og lyd. Etter mitt syn er det svært små nyanser som skiller, og det blir til syvende og sist den enkeltes personlige preferanser som avgjør hvilken av disse man velger.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jodan
    Litt merkelig hvor ulikt dette vurderes. I What Hifi blir BD55 uforbeholdent kåret til "Product of the year", og intet negativt blir nevnt i forhold til prisen. I L&B blir BD55 kåret til "beste kjøp". I HK får BD55 "bare" en firer. Kjerringa mot strømmen, eller ble det rett og slett bare to kron og en mynt? ;-) Jeg har en liten mistanke om årsaken ligger i at at spillerne er testet med forskjellig utstyr, og dette burde muligens ha vært opplyst slik at leserne kunne få en best mulig referanse ift eget oppsett. Man kunne f.eks ha skrevet noe sånn som at "S550 er optimal på Pioneer plasmaskjermer og Denon receivere, mens de som har Sony projektor og Yamaha receiver bør gå for BD55". Har uansett sett BD55 of S550 mot hverandre på projektor, og begge leverer førstklasses bilde og lyd. Etter mitt syn er det svært små nyanser som skiller, og det blir til syvende og sist den enkeltes personlige preferanser som avgjør hvilken av disse man velger.
    Har lest alle de testene sjøl, og stort sett alltid er det Hjemmekino som treffer best i mine øyne og ører. Synes de tester mest seriøst. De skriver bl.a hvordan de tester; med 2 stk Pioneer plasma i referanse klasse som begge er korrekt kalibrert og likt kalibrert. Så sammenlignes to og to spillere side om side. Dette er vel kanskje den beste metoden. Og når Pioneer sine skjermer er referanse hva angår kontrast og korrekt fargegjengivelse, må vel disse være det beste å teste på.

Jeg ble også litt overrasket over testen av Panasonic BD35/ BD55. Men, det Hjemmekino er flinke til (som jeg er helt enig i) er at de tester først og fremst lyd- og bildekvalitet. At spillerne har BD-Live er et pluss, men ikke et must. At spillerne har flott design er et pluss, men ikke et must. At spillerne har god pris er positivt, men ikke avgjørende for å vinne en test. En del engelske blader har alltid vært sånn, og spesielt What Hifi. Engelskmenn er så kjipe, at om produktet er litt bra og billigst vinner det alltid. Ingen tvil om at BD35 er bra og billig. Men kanskje ikke best. I denne testen kom både Sony, Panasonic og Samsung til kort for den langt mer påkostetde Pioneer spilleren.

Veldig bra, Hjemmekino

Og selvsagt var jeg enig i testkonklusjonen. Jeg kjøpte meg for to dager siden en Pioneer BDP-51FD, som da skal gi identisk lyd og bilde som LX71 fra HDMI. I mitt oppsett har jeg aldri sett bedre bilder fra BD eller DVD. Og lyden i stereo og ikke minst filmlyden gir meg frysninger...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Har lest alle de testene sjøl, og stort sett alltid er det Hjemmekino som treffer best i mine øyne og ører. Synes de tester mest seriøst. De skriver bl.a hvordan de tester; med 2 stk Pioneer plasma i referanse klasse som begge er korrekt kalibrert og likt kalibrert. Så sammenlignes to og to spillere side om side. Dette er vel kanskje den beste metoden. Og når Pioneer sine skjermer er referanse hva angår kontrast og korrekt fargegjengivelse, må vel disse være det beste å teste på.

Jeg ble også litt overrasket over testen av Panasonic BD35/ BD55. Men, det Hjemmekino er flinke til (som jeg er helt enig i) er at de tester først og fremst lyd- og bildekvalitet. At spillerne har BD-Live er et pluss, men ikke et must. At spillerne har flott design er et pluss, men ikke et must. At spillerne har god pris er positivt, men ikke avgjørende for å vinne en test. En del engelske blader har alltid vært sånn, og spesielt What Hifi. Engelskmenn er så kjipe, at om produktet er litt bra og billigst vinner det alltid. Ingen tvil om at BD35 er bra og billig. Men kanskje ikke best. I denne testen kom både Sony, Panasonic og Samsung til kort for den langt mer påkostetde Pioneer spilleren.

Veldig bra, Hjemmekino

Og selvsagt var jeg enig i testkonklusjonen. Jeg kjøpte meg for to dager siden en Pioneer BDP-51FD, som da skal gi identisk lyd og bilde som LX71 fra HDMI. I mitt oppsett har jeg aldri sett bedre bilder fra BD eller DVD. Og lyden i stereo og ikke minst filmlyden gir meg frysninger...
    Joda, gåsehudfaktor er jo selve poenget i denne hobbyen ;-) I likhet med deg er testene i HK ofte sammefallende med mine egne vurderinger. Konklusjoner fra slike tester kan imidlertid alltid diskuteres, og jeg tror ikke det er grunnlag for å hevde at testene i engelske What-Hifi og norske Lyd&bilde er mindre seriøse enn f.eks de i HK. I dette tilfellet har jo tross alt alle de tre nevnte vurdert LX71 veldig likt (toppscore), og det skulle bare mangle om ikke en spiller som koster det dobbelte av f.eks BD55 skulle levere bedre ytelser enn denne. Når Pioneer slutter å levere "betaversjoner" (dvs 1.0/1.1-profil-spillere) i øvre prisklasse, vil muligens min BD55 få status som dagligstue-spiller.

Det jeg primært reflekterte over var hvor ulikt de vurderte spillerne i prisklassen rundt 2500-3500kr, og da spesielt Sony og Panasonic sine modeller. Jeg synes f.eks L&B er veldig konkrete når det gjelder hvorfor de anser BD35/55 som bedre enn S350. Samtidig er det helt fair å vektlegge disse kriteriene annerledes ut i fra andre preferanser. Og da må jo konklusjonen nødvendigvis bli en annen. Som leser blir det desto viktigere å koble alt dette opp mot egne referanser, og aller helst teste noen alternativer i eget oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var akkurat innom panasonic.net/support Er det virkelig ikke kommet noen ny FW for Europa til DMP-BD35/55?
    (Har ikke lang nok nettverkskabel så jeg har ikke sjekket spillerens auto-oppdatering)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har ikke det. Hva er det du savner?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg leser i manualen hvilke formater den støtter på de forskjellige typer disker så vurderer jeg sterkt å returnere den, men jeg har ikke testet selv enda, så kanskje er det bare for å forsikre seg om at de ikke lover for mye.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke formater savner du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minst at de nevnte formatene støttes av alle typer medier og minnekortet, men har som sagt ikke testet noe selv enda så det er ikke sikkert det står så ille til. Leste forresten nå i manualen at den ikke støttet DivX GMC og oppløsningen større enn SD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har sett testen til hjemmekino? Da kom s550 bedre ut enn BD55. De klaget blant annet på at det ikke var noen høyttaleroppsett på BD55, men det stemmer vel ikke? Noen her som har fått sjangsen til å sammenlikne spillerene?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swome
    Noen her som har sett testen til hjemmekino? Da kom s550 bedre ut enn BD55. De klaget blant annet på at det ikke var noen høyttaleroppsett på BD55, men det stemmer vel ikke?
    Det er tatt opp litt før i tråden. Karakteren til BD55 skal være 5, og ikke 4 som vist i bladet. De fant hvist ht-innstillingene etter den hadde gått i trykken.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Det er tatt opp litt før i tråden. Karakteren til BD55 skal være 5, og ikke 4 som vist i bladet. De fant hvist ht-innstillingene etter den hadde gått i trykken.
    Den må vel ha vært litt flau for proffene

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...eller Proffene (i kursiv) som vi nå kaller dem

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Den må vel ha vært litt flau for proffene
    Absolutt, kan ikke helt skjønne hvordan de kunne unngå den innstillinga. Når jeg
    valgte 5.1 analog i menyen på spilleren, sendte den meg direkte til høytaleroppsett bildet. Men det er nå så, jeg er i hvertfall kjempefornøyd med
    spilleren. Den leverer gnistrende bilder, kjører stort sett demo for hver kamerat som er innom med Planet Earth og Transformers. De blir virkelig imponerte!8-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    ...eller Proffene (i kursiv) som vi nå kaller dem
    eller "proffene"...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice to know. Kommer nok til å gå for 55. Noen som har prøvd å gjøre den sonefri for dvd da? Fant noen koder som vistnok skal funke i et annet forum.

Panasonic S42 / S52 / S49 / S295 Info site

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Swome
    Nice to know. Kommer nok til å gå for 55. Noen som har prøvd å gjøre den sonefri for dvd da? Fant noen koder som vistnok skal funke i et annet forum.

Panasonic S42 / S52 / S49 / S295 Info site
    Panasonic DMP-BD35/55 DVD Region Hack for Harmony Remotes - Page 21 - AVForums.com

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    484
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da en voldsom metode i forhold til å bruke OneForAll metoden som er nevnt tidligere i tråden .
    Klipsch Reference . RF82 , RC62 , RS42 + Velodyne CHT ...
    Samsung UE65HU8505 - SEK-3500U/ZG
    Pioneer SC-LX87 , BDP-LX58 , CLD-D925
    Vu+ SOLO2 , PS3 , XBOX360 , XBOX ONE
    1000+ DVD`s , 550+ BD`s , 300+ LD`s

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •