Sonefri HD-DVD spiller fra Ebay(USA)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sonefri HD-DVD spiller fra Ebay(USA)

Hei har tenkt å kjøpe meg ein HD-DVD spelar frå Ebay, da jeg ser desse er ganske rimelige, kan fort då ein spelar med 30-40 filmar for rundt eit par tusen kroner.

Problemet mitt er å få den sonefri for dvd avspeling etterpå.

Har forstått det slik at Toshiba HD-A35 DVD ikkje går ann å få sonefri er det nokon av dei andre USA modellane som er lette å få sonefri? som oppskalerer dvd bra ++++ vil ha ein modell som er bra på vanleg dvd

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohy
    Hei har tenkt å kjøpe meg ein HD-DVD spelar frå Ebay, da jeg ser desse er ganske rimelige, kan fort då ein spelar med 30-40 filmar for rundt eit par tusen kroner.

Problemet mitt er å få den sonefri for dvd avspeling etterpå.

Har forstått det slik at Toshiba HD-A35 DVD ikkje går ann å få sonefri er det nokon av dei andre USA modellane som er lette å få sonefri? som oppskalerer dvd bra ++++ vil ha ein modell som er bra på vanleg dvd
    Kan ikke EP10, EP30, E1 og muligens XE1 (og tilsvarende US-modeller) gjøres sonefrie da? Mulig EP30/A30 ikke kan "knekkes". Usikker...

Men, er du på jakt etter en HDDVD som kan gjøres DVD sonefri så ville jeg også ha vurdert LG BH200. Den ligger vel i underkant av $500 på ebay. Da får du BD i tillegg(støtter Sone A,B og C).
    Typisk $100+ i porto (gjelder forsåvidt for alle spillere). Noe mer enn du antyder muligens...
    LG BH200: Mini-FAQ + Firmware Info (TrueHD 7.1, DTS-HD, 24p) + SD DVD Multiregion! - AVS Forum

Ellers er film grisebillig for tiden. Play/DVDstrax/Zailor m.fler kjører de ut for ca.40/stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva heter US modellen av xe1 da? Følgte dessverre ikkje så mykje med i HD dvd vs blueray "krigen". har ikkje fått heilt med meg kva som er forskjellen på dei forskjellige spelarane.

Men DVD spelaren min har nesten tatt kvelden så jeg trenger ein ny god spelar og har fått høre at hd dvd spelarane kan være eit rimeligt og godt alternativ, spesielt når man får med store mengder med film på kjøpet

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med de amerikanske spillerne, er at de ikke kan avspille PAL formatet. Så du kommer ingen vei uansett.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Problemet med de amerikanske spillerne, er at de ikke kan avspille PAL formatet. Så du kommer ingen vei uansett.
    BH200 spiller også av PAL. Sjekk trådene på AVSforum.com.

Dual Format Players - AVS Forum

EP10 kan i hvertall gjøres sonefri for DVD. Muligens noe problemer med RCE-kodete plater, men det skal det være en mulighet for å knotte seg forbi.

BH200 spiller HD-DVD (som altså koster ca kr 40 med porto for tiden!), Blu-ray sone a, b, c, DVD alle soner, NTSC/PAL etc etc. Omformer for spenning til NOK179 hos Clasern og porto med fortolling til NOK485 fra JetCarrier. Se forøvrig mer om dette på andre tråder her på AVFORUM.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kim Olav Svines Problemet med de amerikanske spillerne, er at de ikke kan avspille PAL formatet. Så du kommer ingen vei uansett.
    Gjeld dette HD-XA2 også? kan ikkje denne brukes med europeisk software?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at du kan få den til ja, men jeg vet ikke helt. Tror ikke du kan laste inn XE1 firmwaren på XA2, men mener at du må modifisere firmwaren litt for at dette skal fungere. Men det gjør den nok ikke sonefri uansett.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A2 kan hvertfall gjøres om til E1 og gjøres sonefri.

De europeiske modellene E1, XE1 og EP10 kan gjøres sonefri. Jeg går ut fra at du kan legge europeisk firmware inn på de tilsvarende amerikanske modellene og gjøre dem sonefri. De vil da også spille PAL filmer.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke bruke en HTPC? Blir enkelt sonefri og kan spille alt (DVD, HD DVD, Blu-ray).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •