Playstation 3 - filmtjeneste på lufta

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Playstation 3 - filmtjeneste på lufta

Så er også Sony igang med sin filmtjeneste for PS3! Denne er etter sigende kun åpnet i USA, men jeg håper da inderlig denne begrensningen kan omgås. :-D

Noen forslag?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag deg en konto med adresse i USA. Beverly Hills 90210 er en mye brukt adresse i så måte :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Film og tv-serier, også 1080p oppløsning - men som vi gjentatte ganger er blitt fortalt her inne vil dette aldri ta av. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Film og tv-serier, også 1080p oppløsning - men som vi gjentatte ganger er blitt fortalt her inne vil dette aldri ta av. :-D
    Ja, og jeg er helt sikker på at internett også bare er en hype og en døgnflue. Og hvem vil vel egentlig gidde å ha en datamaskin hjemme? "Det trengs bare fem datamaskiner i hele verden. LOL :-D

Spøk til alvor. Vi må finne ut av hvordan vi kommer rundt Sony's patetiske forsøk på å "soneindele" verden igjen. Jeg har forsøkt å opprette amerikansk konto som antydet i melding nr 2. Kommer inn i den amerikanske "butikken", men videosjappa er fortsatt stengt. En link til denne i menyene (slik bildene fra E3 viser) er borte og klikking på reklame for den nye funksjonaliteten reagerer ikke.

Dette kan være IP-basert blokkering. Desverre hjelper det lite at jeg har Hotspot Shield USA-proxy på PCen siden PS3 har sin egen connection. Noen som har mer celler i toppgrøten enn lille meg her?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...du må sikkert ha et amerikansk kredittkort, og ettersom Sony ikke har tilgjengelig gavekort som Apple, spørs det nok om denne begrensningen er mer reell enn på Apple-TV. Slik jeg ser det; 1-0 Apple - hvis Sony gjør det så vanskelig for oss Europeere atter igjen skal jeg love deg at vi går til konkurrenten, som er såpass lure at de lar et lite smutthull være tilgjengelig for de mest ivrige av oss... Det ER tross alt forbrukeren disse selskapene skal forholde seg til, og det sammensuriumet av surrete rettigheter i øst og vest her i landet vil jo gjøre at det tar år og dag før noe skjer med mindre aktørene virkelig presses til å få til noe.

FOR, for all del, jeg synes jo de Europeiske distributørene, som tross alt dekker masse kostnader forbundet med disse filmene, som markedsføring, godkjenning, teksting osv., skal tjene penger de også, men når de aldri klarer å bestemme seg får de imidlertid slik jeg ser det... som fortjent...

Uansett er det spennende at nye tjenester blir tilgjengelig!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med Sony's satsning hvis det kommer for en dag at de spenner bena under distributører i et marked? Dette er nære allierte til filmselskapene som faktisk er blitt satt til å distribuere filmene/mediet. Selv om det finnes en bakvei inn i Apple så er det nettopp det, en bakvei. Den kan fort sperres, eller gjøres mer kronglete.

Den store stygge ulven er i så måte film/medieselskapene og ikke de som tilpasser seg dem. Alternativet til å tilpasse seg er jo å ikke få distribuere filmene/mediet.

Kanskje resultatet av digitaliseringen blir at rettighetssurret blir ryddet opp i? Ville nok ikke satt mine peeeng på det, men ikke det motsatte heller. Tiden vil vise.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvordan går det med Sony's satsning hvis det kommer for en dag at de spenner bena under distributører i et marked?
    Før eller senere vil den uhyggelige virkeligheten demre for distributørene og de vil forstå at den gode tiden da man kunne ta ut marginer på å være mellomledd på denne typen åndsverk (film/musikk) er over - ihvertfall downstream mot kundene. Til gjengjeld blir det større marginer i upstream så lenge man kan få stor utbredelse på proprietære teknologier som f.eks. Apple's iPod DRM. Den gleden blir nok bare helt midlertidig, er jeg redd. :-D

Men tilbake til utgangspunktet: Hvordan kan vi komme rundt det The Independent i går irritert og ironisk kallte "å spise smulene fra det amerikanske bord" (med referanse til alle nyvinningene som først gjøres tilgjengelig på det amerikanske markedet - iPhone 3G er faktisk et bemerkelsesverdig unntak her).

Ved å bruke UltraSoft VPN og min amerikanske adresse kom jeg i dag så langt at jeg fikk kjøpt film via PCen. Den la seg opp i My Downloads i PlayStation Store. Så langt så vel.

For å kunne laste denne filmen (som leveres i format med .xpd suffiks) ned må man først laste ned en proprietær downloader. Så snart nedlastingen begynner krever denne at man kobler til en PSP på en USB-port slik at filmen kan lastes direkte ned på denne. Herfra skal den ifølge ryktene kunne synkes over på PS3 og spilles av på begge enhetene.

Mitt lønnlige håp om at jeg ville kunne gå inn i PSStore og laste denne ned direkte på PS3en nå som den var i MyDownloads gikk desverre ikke. Den sees ikke på MyDownloads via PS3en, bare via PCen (som kjører VPN proxy i USA).

Ser to mulige strategier framover:

1. Hacke downloaderen til å route filmen til memory stick på USBen. Usikkerheten her er om det er nok å bare laste denne inn på PS3 eller om DRM vil reagere og kreve noe annet.
    2. Lage en hack på PS3 som gjør det samme som UltraSoft på PCen (dvs. gi PS3 en VPN proxy i USA)

Her stopper min kompetanse, men jeg ser en tredje mulighet som jeg kanskje kan prøve: Kjøpe en PSP og se om min innledende teori holder stikk. Men det er jo relativt dyr forskning. Bli Innovasjon Norge med på finansieringen, mon tro?

Eller jeg kan lene meg rolig tilbake i stolen og se Jumper som ligger klar på min Apple TV i high definition og bare kostet meg 25 kroner. Vi får se ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som om SONY har lagt det veldig tungt opp -- etter hva jeg forstår kommer ATV med 1080p til høsten, og det påstås jo at vi også vil få ATV filmkjøp her i Norge.

Tror vi kan regne med at det åpner opp for bruk i Europa nå -- med fallet i dollar så tjener man mer på å selge filmene her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tro på at dette kan være med å gi sparket til utviklingen av en PS4, som med bedre nettleser og mediasenterfunksjoner kan bli "sjølvaste boksen alle må ha". Men, kanskje er det bare drømmer, ihvertfall på denne siden av decenniet..
    Men i 2011 kanskje?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •