Apple TV HD filmene ikke lenger tilgjengelige i Norge

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Apple TV HD filmene ikke lenger tilgjengelige i Norge

Etter i lengre tid å ha kunnet kose meg med relativt nye filmer i HD via Apple TV skjedde det som jeg lenge har fryktet. Nå får jeg ikke autorisert filmene jeg har leid via US iStore (selv de som er leid før endringen trådte i kraft).

Håper det er noen Petter Smarter der ute som kan gi meg oppskriften på hvordan vi kommer rundt dette. Ser at jeg kanskje kan sette opp en USA proxy på PCen og kjøpe filmer, laste dem ned på PCen og deretter synke over til Apple TV. Men da får jeg ikke HD-kvalitet og kan ikke shoppe direkte via AT. Pluss at det er dyrere.

Går det an å sette opp proxy på routeren (SpeedTouch) slik at all trafikk (inkl. AT) går via denne proxyen? Eller er det andre gode løsniner der ute?

Håper inderlig dette lar seg løse slik at freden igjen kan senke seg i stua.

Det er nok ikke tilfeldig at denne ulykken rammer meg samme dag som jeg køet i timer for å kjøpe iPhone som "desverre" var planlagt produsert i så få eksemplarer at det var utsolgt da jeg nådde fram til disken. En ulykke kommer som kjent sjelden alene. Særlig når det står markedsføringseksperter bak og vet at tabloidene kjøper "hysteriet" rått i disse agurktider ...

Og jeg har vært med og bidratt. Jeg er dum, jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke denne guiden:
    Guide: Hvordan bruke Hulu og andre utenlandske tjenester i Norge | TeknoNytt
    Så fikk jeg bruke Hulu.com og Pandora.com som egentlig bare er tilgjengelig i USA.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Falsk alarm!!

Tusen takk for tipset! I dag fungerer heldigvis filmeleie fra USA igjen. Må ha vært et midlertidig problem med den amerikanske apple storen.

Puh! Sov ikke godt i natt ...

:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apple hadde kjempeproblemer med serverne sine i går, i forb. med lansering av 3G iPhone, MobileMe og oppdateringer av forskjellig software.

Så de slo simpelthen av en del av sine andre servere. Alt burde være OK igjen nå.

Har du forøvrig lagt merke til at det er kommet en ny valgmulighet i oppløsning med den siste oppdateringen: HDMI 1080p - er nok ikke lenge før vi har full Blu-ray oppløsning tilgjengelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall!!!

Fundert mye på om Apple noen gang egentlig kan begrense tilgang basert på f.eks. IP-adresse. Hva da med amerikanere som tar med seg sin PC og iPhone til utlandet? Skal de da ikke kunne laste ned filmer eller musikk fra sin amerikanske iTunes-konto?

Håper dette med filmer blir en permanent feature og at vi kan fortsette å laste ned "ferskvare" fra USA selv etter at en tilsvarende tjeneste etableres i Europa.

Jeg ser nå kun sport, natur og nyheter på TV. Filmer er eksklusivt Apple TV / Blu-Ray (95% AT / 5% BR). Jeg har alle filmkanalene til CD, men har ikke sett en film der siden AT kom. (De andre HD-kanalene bruker jeg flittig, men jeg kan desverre ikke kun abonnere på HD-kanalene, NRK og TV2.)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Apple-TVen min funker glimrende fra Norge også, men så har jeg amerikansk bankkonto, så da skal det mye til at jeg mister tilgang. Mister jeg tilgangen blir jeg rett og slett trist, for dette er GENIALT! Synes imidlertid de mangler en del filmtitler ved release, må ev- kjøpe dem til rundt 80 kroner som heller ikke er så halvgærent, men da får en ikke HD-oppløsning.

Serier er imidlertid genialt, stort sett alt av serier er tilgjengelig, og er det noe jeg absolutt ikke kan tenke meg å kjøpe inn og lagre så er det nettopp det!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skaffet meg ny Apple-TVen fra ferien over der, og den funker glimrende med amerikansk bankkonto på itunes.
    Filmer koster $3,99, og HD $4.99 for leige som jeg bruker for filmer jeg kun ser en gang. Kvalitet i hd er knall.

Men jeg er en windows bruker og slitter litt med streaming og vising av musikk og bilder på boksen, liker ikke at alt blir slettet og må streames på ny totalt hver gang jeg vil oppdatere med noe nytt.
    Desuten blir dette tregt hvis en bruker laptopp som også er trådløst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik kan du leie video fra iTunes i Norge! Håper Apple våkner snart og lanserer denne tjenesten i Norge også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste tidligere tråden er om Apple TV og leie av HD film. Virker som Apple Store USA + jetcarrier + gift card på ebay + itunes konto med hercarrier adresse fungerer bra? Trenger man noen strømadapter for norsk strømnett? Er det mulig å få opprettet amerikansk konto over nettet eller må man fysisk være i banken for å gjøre dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste Apple TV review her'
    " Simply put, if anyone is thinking about buying this to watch HD movies and videos: don't"
    "Sure, it technically supports 720p, but not in any meaningful way. Anyone who cares about high quality video will not be happy -- the 5Mbps limit is just too low."
    Gjelder denne bregresningen på 5 Mbps også streaming av HD filmer eller er det kun lokale filer det er snakk om her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Leste tidligere tråden er om Apple TV og leie av HD film. Virker som Apple Store USA + jetcarrier + gift card på ebay + itunes konto med hercarrier adresse fungerer bra? Trenger man noen strømadapter for norsk strømnett? Er det mulig å få opprettet amerikansk konto over nettet eller må man fysisk være i banken for å gjøre dette?
    Ja har enn kjøpt i usa så trenger en kun en overgangs plug fra stikkontakten US til norge, kostet $2. Ja enkelt og opprette konto over nett søk litt på nett og du finner det med en gang. Men dette er basert på at du først har kjøpt et "gift cards itunes" på ebay US, du trenger en redem kode som du får tilsendt på mail fra selger. (Antar en nå kan gjøre det på UK også.) så oppretter man en paypal konto automatisk når du har fått tilslag på kortet, slik har du også en fin sikkerhet i kjøpet. Nå lager du en USkonto for ITunes med addresse til et hotel f.eks. og legger inn gave kortets kode istedenfor kreditt kort. Du trenger ikke konto hos jetcarrier som det står noen plasser.

Ta kontakt hvis problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Leste Apple TV review her'
    " Simply put, if anyone is thinking about buying this to watch HD movies and videos: don't"
    "Sure, it technically supports 720p, but not in any meaningful way. Anyone who cares about high quality video will not be happy -- the 5Mbps limit is just too low."
    Gjelder denne bregresningen på 5 Mbps også streaming av HD filmer eller er det kun lokale filer det er snakk om her?
    Det har skjedd en del siden april 2007, for å si det mildt.

Nå har man 1080iHD (et eget format, som gjengir knivskarpt på min Kuro), og valg for 1080p finnes, så det tar nok ikke lang tid før også Full-HD er tilgjengelig.
    Siden dette er nedlastet over nett så er det komprimert sammenlignet med fullformat på disk, men dette går mest ut over lydsiden, som på AppleTV HD er 5.1DD.

Jeg har sett flere HD-filmer over AppleTV, og det ser strålende ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje litt lenge siden noen har skrevet her men tar opp tråden igjen..Har akkurat fått med meg dette med apple tv og film leie
    kan noen forklare meg litt i dybden hvordan jeg går fram for og få dette til og fungere?Har kjøpt både apple boksen og gavekort fra ebay og alt ligger klart trenger bare detaljer hvordan jeg går fram
    Kan også få instrukser på PM!

mvh
    anders8)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...trodde de hadde fjernet muligheten for betaling ved bruk av disse gavekortene for en tid tilbake siden jeg??

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh? Jeg. Kjøpte giftcard på slutten av vinteren og har brukt det gjennom høsten. Har kun $5 igjen og må snart bestille igjen.

Hvordan man lager en amerikansk Apple konto er beskrevet i en egen guide-tråd. Den klistrer jeg inn her: http://avforum.no/forum/generelle-gu...er-itunes.html

Lykke til
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og: jeg har lest en del om det å kjøpe giftcards gjennom Ebay o.l. Der er det mange som er blitt lurt. Noen har fått til sendt redeem-koder fra stjålne giftcards. Disse nummerne er registrert hos iTunes. Skulle du ta disse i bruk, medfører det utestengelse fra iTunes. Så ikke gjør det.

Jeg har handlet trygt fra den siden som står anbefalt i guide-tråden; altså den fra Sverige.

Buy TV series, Movies, Music, Apps iTunes USA Gift Card - Delivery via email
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har hørt noe om det kommer til å skje noe med leiemuligheten på film her i Norge snart også, eller er alt det der bare sagn og myter? Det har jo i lengre tid vært lovet, men skjer det noe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •