Profile 2.0 BD spiller, bitstream av HD-lyd og source direct?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Profile 2.0 BD spiller, bitstream av HD-lyd og source direct?

Venter på at 2.0 spillere med bitstream av all HD-lyd skal komme til Norge. Panasonic DMP-BD50 og Sony S350 er vel de første som kommer hit til Norge i august. Noen som vet noe mer?

Desverre ser det ikke ut til at noen av disse har source direct for avspilling av video i orginalt format. Har reon video chip i min receiver og ønsker å bruke denne for deinterlacing, ikke video chipen i BD-spilleren. Finnes det noen 2.0 spillere som kommer med dette?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Desverre ser det ikke ut til at noen av disse har source direct for avspilling av video i orginalt format. Har reon video chip i min receiver og ønsker å bruke denne for deinterlacing, ikke video chipen i BD-spilleren. Finnes det noen 2.0 spillere som kommer med dette?
    Får du behandlet feks (DVD) 720x576 med reciveren når du bruker HDMI --inn ?
    Nå følger jeg ikke helt med men trodde ikke man fikk deinterlace/upscale med HDMI input på reciver.(bare Component, S-Video osv)
    Om du må bruke andre kabeltyper for å nytte video chip i reciver spiller det liten rolle hva spilleren heter.
    Da må Blu Ray spilleren gjøre om det digitale video signalet og overføre det analogt for så la reciveren gjøre det digitalt igjen +deinterlace/upscale osv.

Med tanke på at man må ha en Digital til Analog til Digital behandling av bilde for at reciveren skal gjøre deinterlacing tror jeg at du kanskje får like bra bilde om BD spiller med DVD avspilling gjør deinterlacing jobben og bilde forblir urørt heldigitalt fra fysisk plate til tv/projector HDMI hele veien.

Om det er pga Silicon Optix reon i reciver du mener er så bra så derfor ønsker du at den skal gjøre jobben må du også huske på -->
    Mange BD spillere leveres med Silicon Optix reon ship.
    10 bit Silicon Optix reon chip (kanskje tilogmed helt identisk med den du har i reciver)
    Silicon Optix : Features

Nå sitter det vel Silicon Optix Realta chip i flere BD spillere (også DVD spillere) og dette vil vel være en generelt mye bedre chip en Silicon Optix Reon som din reciver har .

Nå sitter det Silicon Optix i enkelte tv / projectorer også

Silicon Optix : HQV Video Processing For The Mainstream With Reon-Vx

Reon-----> Silicon Optix : Reon

Realta----> Silicon Optix : Realta

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkyo 905 har en Reon HQV chip, den oppskalerer alle formater ogsa pa HDMI. Na har ikke jeg satt meg inn i de andre du nevner, men utvalget av 2.0 profil spillere er darlig sa langt. Men Pinoneer kommer ned noen til hosten ogsa, far se hva som kommer der. Uansett var onske en 2.0 spiller som sender bade lyd og bilde ubehandlet til receiver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •