Tråd om Samsung BD-1500 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 89
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke sikkert US utgaven vil funke på en EU spiller, med tanke på PAL osv på SD siden. US spillerene takler ikke PAL disker.

Det går ann å prøve, men jeg ville ikke gjort det i hvertfall. Har sone A utgaven selv.

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser nå i tråden du startet at du har en region A-spiller. Prøvde å oppdatere firmware via cd-rom, og melding om at cd-rom ikke kunne leses kom opp, og plateskuffen kom ut. Det betyr vel at det faktisk ikke går ann å laste firmware for feil region i vanvare. Det må vel betraktes som en bra egenskap.

Har prøvd National Treasure 2 igjen, med samme resultat. Så studerte jeg discoverflaten igjen, og fant et lite finger/fettmerke helt ytterst. Etter å ha fått fjernet dette, fungerte den faktisk.

Og det stemmer bra med at "flekken" var i ytterkant, for når jeg spiller plata nå, er det tydelig der "layer shift" er, så da skapte det nok ekstra problemer at det var akkurat der flekken var.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Dette er nok Component-utgangene på 1500'en!
    Sånn er det med kompiser uten interesse... Vi forsøkte å oppdatere firmware her om dagen og da så jeg jo etter mange forsøk at dette er en 1400... Derfor jeg så analogutgangene... Vi styra i timesvis. Han ble rett og slett lurt i butikken og har ikke tenkt på det forståelig nok da de er veldig like. De fikk kvittet seg med en gammel modell til blodpris, i ekte kjedestil. Tips til 1400 (selv om dette da blir feil tråd): NERO!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Sånn er det med kompiser uten interesse... Vi forsøkte å oppdatere firmware her om dagen og da så jeg jo etter mange forsøk at dette er en 1400... Derfor jeg så analogutgangene... Vi styra i timesvis. Han ble rett og slett lurt i butikken og har ikke tenkt på det forståelig nok da de er veldig like. De fikk kvittet seg med en gammel modell til blodpris, i ekte kjedestil. Tips til 1400 (selv om dette da blir feil tråd): NERO!
    Det er jo hyggelig gjort.

Håper dere tar med spilleren tilbake.

Testet oppstarten på en 1400 mot en 1500 og det var vel 30 sekunder eller flere i mellom de spillerene.

Og etter det jeg har sett av utseendene, så er de ikke like der heller. 1500 er helt flat foran og "pianolakk", mens 1400 har vel buede kanter, og 2 mørke farger.

EDIT:

1400: http://www.blogcdn.com/www.engadgeth...-p140047sm.jpg

1500: http://www.blogcdn.com/www.engadgeth...-p150020md.jpg

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva han har tenkt å gjøre, men det forsvant vel i hans iver etter å teste. Hadde ham på tråden rett før (i butikken) og sa at 1400 var "old". Kjøp 1500 til 3500 eller vent og betal 2500 på nett. Og så går han derfra med 1400 til 3500.... Fy f....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom lefdal åpningen i Ålesund i dag. Plukka opp den siste av de 50 stk BD-P1500 spillerne de hadde til 1500 kroner. Det var egentlig et impuls kjøp.

Kom hjem og kobla den til min Onkyo 805 (står ved siden av ps3). Oppgraderte spillern med siste firmware (via usb). Satte lyd til bistream (audiophile), pcm downsampling off, dynamisk komprimering off. Testa blu-rayer med dts-hd (ma) og dolby truehd.

Det var helt klart et lydkvalitets løft fra ps3 sin mpcm. Testa samme platene etter hverandre på samsungen og ps3en. Helt klart i favør til samsung pga bitstreaming.

Bilde kvalitet. Har bare testa på min nåværende 1080i lcd skjerm (venter på min samsung 52a866). I 1080i hadde jeg vansker med å skille den fra ps3. De var så å si klin like på bildekvalitet fra blu-ray (har ikke testa dvd enda).

PS3 er kanskje kjappere enn samsungen når det gjelder: load times, fast forward og kapitel hopping. Men ikke så mye at det gjør noe.

Det beste av alt. Ingen støy! Ps3 suser, samsungen er helt stille.

Sa til kjerringa nå selger jeg ps3en med alt tilbehør. Da sa ho jeg kjøpern. Kommer til å sette den inn på et annet rom.

Tommeln opp for denne spillern. Merkelig lyd resultat lyd og bilde hadde av spillern. De kan ikke ha testa bitstreaming!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Tommeln opp for denne spillern. Merkelig lyd resultat lyd og bilde hadde av spillern. De kan ikke ha testa bitstreaming!
    God du ble fornøyd.

Lyd & bildet har nok brukt bitstream, men spilleren er vel for billig til at de vil gi den for bra kritikk?

Har selv PS3 også, bruker den til Sone B BD filmer. Min opplevelse i forhold til Samsungen er at sistnevnte er litt lysere i bildet, men liker det bildet bedre. Men skal legge til at jeg har optimalisert mitt anlegg for filmer fra USA, og stilt inn etter en NTSC plate. Da blir filmer her hjemme i fra litt mørkere enn de skal være.

Forskjellen er mye mindre på BD plater enn på DVD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    God du ble fornøyd.

Lyd & bildet har nok brukt bitstream, men spilleren er vel for billig til at de vil gi den for bra kritikk?
    Så lenge det er bitstreaming for decoding i receiver skulle da det ikke spille noen rolle om blu-ray spillern koster 1000 kroner eller 100 000 kroner? Med tanke på lydkvalitet.

Bitstreaming sende jo bare dataen til receivern for dekoding.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Så lenge det er bitstreaming for decoding i receiver skulle da det ikke spille noen rolle om blu-ray spillern koster 1000 kroner eller 100 000 kroner? Med tanke på lydkvalitet.

Bitstreaming sende jo bare dataen til receivern for dekoding.
    Det skulle det.

Men det skal jo i teorien også være det samme om lyden blir dekodet i forsterker eller spiller. Men det er jo ikke slik. Så da kan de jo være forskjell på bitstream overføring også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle det.

Men det skal jo i teorien også være det samme om lyden blir dekodet i forsterker eller spiller. Men det er jo ikke slik. Så da kan de jo være forskjell på bitstream overføring også.
    Det er vel ingen grunn til at det skulle være forskjell på bitstreaming vel?
    At det er forskjell på hvor den blir dekodet er vel på grunn av forskjeller på DAC i spiller og reciever.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Star1
    Det er vel ingen grunn til at det skulle være forskjell på bitstreaming vel?
    At det er forskjell på hvor den blir dekodet er vel på grunn av forskjeller på DAC i spiller og reciever.
    Dekodingen er er ikke digital til analog konvertering (gjort i en DAC), det er bare dekoding (sammenlign for enkeltsskyld med unzip/winzip på pc)av det den komprimerte datastrømmen til en ukomprimert datastrøm som da oversendes istedet, fortsatt som digitalt signal.

Digital til analog konverteringen skjer da uansett i forsterkeren.

Hvorfor det er kvalitetsforskjell da veit jeg ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God du ble fornøyd.

Har selv PS3 også, bruker den til Sone B BD filmer. Min opplevelse i forhold til Samsungen er at sistnevnte er litt lysere i bildet, men liker det bildet bedre. Men skal legge til at jeg har optimalisert mitt anlegg for filmer fra USA, og stilt inn etter en NTSC plate. Da blir filmer her hjemme i fra litt mørkere enn de skal være.

Forskjellen er mye mindre på BD plater enn på DVD.
    At forskjellen er mindre på BD kommer vel av at man ikke opererer med NTSC og PAL som sådan. Det er en standard for BD slik jeg har forstått det.

Ellers, hvis PS3'n står på RGB utsignal i stedet for YPbPr (som er standard for vanlig DVD spillere/BD spillere) så kan det evt. forklare hvorfor ting er litt mørkere der.

Jeg har både PS3 og Samsung også. Jeg holder en passe stor knapp på Samsungen som BD-spiller. Jeg synes rett og slett at den er noe skarpere, bedre i fargene og ikke minst lydløs. Lyden synes jeg kansje også har fått seg et løft med bitstream til forsterken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min Samsung BDP-1500 i dag levert fra Komplett.no

Veldig fornøyd med spilleren, stillegående, forholdsvis rask og bra bildekvalitet til en rimelig penge.

Oppdaterte spilleren min via LAN porten når jeg fikk den, men jeg sliter fortsatt med å spille av en film: Horton Redder En Hvem, filmer starter aldri opp. Den loader men så blir skjermen sort, og der står den. Har hørt at Fox filmer er en pain, men Street Kings og Meet the Spartans funker fint på den, og de er også fra Fox.

Noen flere som har hatt trøbbel med Horton, eller er det bare jeg som har vært uheldig å fått en bad disc?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BigHurt
    Noen flere som har hatt trøbbel med Horton, eller er det bare jeg som har vært uheldig å fått en bad disc?
    Her ville jeg ha sjekket når siste firmware kom til spilleren. Er det lenge siden så kan det straks komme en ny som fikser det. Hvis firmwaren er relativt ny (siste måneden) så ville jeg reklamert på disken.

Hvis du venter for lenge så vil de kanskje nekte deg å bytte disk.

Er det filmen det er noe problem med så vil det samme skje igjen, og da kan du bare vente til det løses av Samsung. Ellers så fikses det mest sannsynlig hvis det er selve disken som er feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ville jeg ha sjekket når siste firmware kom til spilleren. Er det lenge siden så kan det straks komme en ny som fikser det. Hvis firmwaren er relativt ny (siste måneden) så ville jeg reklamert på disken.

Hvis du venter for lenge så vil de kanskje nekte deg å bytte disk.

Er det filmen det er noe problem med så vil det samme skje igjen, og da kan du bare vente til det løses av Samsung. Ellers så fikses det mest sannsynlig hvis det er selve disken som er feil.
    Lastet ned siste firmware via LAN porten, og spilleren sier jeg har den nyeste. Men har lest flere steder at denne spilleren visstnok har trøbbel med denne filmen.

Update: Prøvde nå med ett nytt ex av Horton, men samme resultat, play ikonet lyser opp på spilleren, men counteren blir stående på 00:00...

Skal teste The Happening nå, også en av Fox nyere releaser. Melder tilbake hvordan det gikk.

Update2: The Happening startet opp og spiller perfekt, noen som har spilt Horton som har sett om menyen er mer avansert enn vanlige filmer?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det ble en liten missforståelse her.

Du har garantert siste firmware når du har oppdatert via nettet.

Men gå på samsung sine sider, og se hvilke dato denne ble utgitt. Hvis den er relativt ny så bytt filmen, er den "gammel" vent på ny firmware.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne blu-ray spilleren er på tilbud hos Nettdata
    Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes

Er dette et godt kjøp, eller bør jeg vente med å kjøpe blu-ray spiller til bladet Hjemmekino har sin test i Desember?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsungen er en god og kjapp spiller.

Ikke noe galt å kjøpe dem. Men du burte ha en ny forsterker med HD dekoding for å få utnyttet DTS Master (True HD kan den dekode selv)

Hvis lommeboken strekker seg til en Panasonic DMP-55 så ville jeg kanskje tatt den. Hadde gjort det selv i dag.

Samsung BD-1500: Hardware.no - Prisguide - Samsung BD-P1500
    Minste pris 1990,-. Netonnet er en trygg nettbutikk.

Panasonic DMP-55:Hardware.no - Prisguide - Panasonic DMPBD55
    Minste pris: 3095,- Kjenner ikke til den butikken, og den har heller ingen erfaringer. Netonnet er nest billigst til 3299,-

Porto burte maks ligge på 150,-

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elprice selger nå BDP1500 til kr 1999,-

Samsung Blu-Ray-spiller BDP1500 - billig hos elprice.no

Servicepakke kr 86,-

Nå begynner det å bli spennende billig med BD spillere.......
    Kan bare filmene følge etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Tv fryser med Samsung 1500

Hei, jeg fikk en samsung 1500 og koblet den til LG 42 Full hd.
    Den spilte en DVD plate og skulle jeg teste en annen, da stoppe den å funke, svart skjerm, men lyden var der. Etter hvert frøs TV, kunne jeg ikke slå på eller av, måtte dra ut strømkontakt på tv, slå av samsung og starte på nytt. Dette har skjedd 4 ganger til nå og samsung er kun 2 dager gammel.

Er det noe råd å få

Takk for hjelpen

Sitat Opprinnelig postet av Hitman
    Takk for svaret men dette reagerte ikke spilleren på.

Jeg fikk følgende svar fra et verksted jeg hørte med:
    "Det høres ikke ut som en firmware feil men det skader jo ikke å prøve å oppdatere den. Jeg mistenker selve mekanikken eller mainboardet."

Jeg kommer nå til å sende den inn til service.

Jeg sitter nå og lurer på om samsung har en høy reklamasjonsprosent på sine produkter. Kanskje jeg burde gått for panasonic istendenfor, men jeg håper spilleren gir meg mer enn 30 minutter blu-ray-nytelse når den er reparert.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •