Tråd om Samsung BD-1500 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 89
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Det vil jeg også gjerne vite, har vel ca 40 blu-ray og får spillt av alle.
    Jeg har rundt 30 bd-filmer. Ingen problem her heller. Å er meget fornøyd med spilleren. Ingen feil noen gang her. :-D

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjørt en del filmer på min 1500 jeg også - uten noen problemer i det hele tatt. Meget fornøyd med spilleren som er raskere og støyer mindre enn Toshiba HD-EP30.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulten
    Kjøpte bd-p1500 på fredag sammen med 3 blu-ray filmer:-D . På 2 av filmene klarte ikke spilleren å lese alt:evil: . Leveres tilbake på mandag. Kjøper en panasonic DMP-BD50 isteden.
    Høres rart ut, hadde aldri noen problemer med min. Har du prøvd å oppdatere firmware?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har BDP-1500 source direct?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke på egen knapp.

Man kan sette lyd til å sende slik den er på platen i alle formater, men man får nok ikke 480i/576i via HDMI tror jeg. Da må man vel over på component (som jeg ikke husker om den har eller ikke)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hvilke filmer er det du ikke kan spille på Samsungen?

Ble litt i tvil igjen jeg nå ...

Tror jeg venter litt med å kjøpe spiller for å erstatte PS3en ...
    Rotttouille og Pirates of the carribean ( At world`s end).
    10.000 Bc fungerte ok.

Mulig jeg fikk en "mandags-spiller."

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Høres rart ut, hadde aldri noen problemer med min. Har du prøvd å oppdatere firmware?
    Ble ikke noen oppdatering. Leverte tilbake spilleren pga frustrasjon. Venter nå på den nye.
    Kjøpte meg en pdp-lx 5090 samtidig med spilleren og var ikke blid. Hadde gledet meg til en kveld forran skjermen.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zulten
    Rotttouille og Pirates of the carribean ( At world`s end).

Mulig jeg fikk en "mandags-spiller."
    Har begge filmene og de fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Har begge filmene og de fungerer.
    Kan jo være filmene, men har ikke helt troa på det. Skal oppdatere dere når jeg har fått prøvd en annen spiller.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker også at dette skyldes manglende oppdatering av firmware.
    Når jeg mottok min(fra NetOnNet) oppdaterte jeg den omgående og har spilt et titalls filmer ute problemer.
    Samsung dumper spillere med halvferdig software på markedet for å være først, og overlater til kjøperne å installere en software som virker.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-P2500
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Var det ikke den som ble stoppet for en stund siden. Eller tar de i bruk navnet igjen?
    BD-P2500 / BD-P2550
    http://downloadcenter.samsung.com/co...XAA-080626.pdf

også denne må vel firmware oppgraderes om man ønsker profile 2.0

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg går å sikkler på en bd 1500 nå,men har en gammel reciver(yamaha rx-v659) den støtter ikke hd lyd.på samsung bd 1400 har jeg skjønt at jeg kan koble lyden analogt og få hd lyd,er det mulig med kombinasjonen bd 1500 og rx-v 659?og hvordan? er litt "grønn" på dette med bitstream..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    jeg går å sikkler på en bd 1500 nå,men har en gammel reciver(yamaha rx-v659) den støtter ikke hd lyd.på samsung bd 1400 har jeg skjønt at jeg kan koble lyden analogt og få hd lyd,er det mulig med kombinasjonen bd 1500 og rx-v 659?og hvordan? er litt "grønn" på dette med bitstream..
    Ikke BD-P1500 (bare stereo ut analogt)
    Ja med BD-P 1400 men vil vel ikke anbefale å kjøpe spilleren nå , mye er utviklet og bedret siden den spilleren kom.
    (OBS . fleste eldre BD spillere decoder ikke alle HD lyd codec til analogt ,)
    Alternativ er å selge din RX-V659 og kjøpe deg en ny reciver som takler alle HD lydene.
    Du vil kanskje få 2-2500,-kr for din gamle 659 og en ny RX-V663 koster ca 4200,-kr på de billigste nettbutikker.
    Hjemmekino.no - Produktdatabase - Yamaha RX-V663

Skal du ha HD lyden fra BD analogt og beholde din 659 må du kjøpe BD spiller som har 5.1 /7.1 analoge utganger. (eneste mulighet til HD lyd)
    Hvem spillere som har det kan du se her > Master List Of Blu-ray Players

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ja med BD-P 1400 men vil vel ikke anbefale å kjøpe spilleren nå , mye er utviklet og bedret siden den spilleren kom.
    Alternativ er å selge din RX-V659 og kjøpe deg en ny reciver som takler alle HD lydene.
    Du vil kanskje få 2-2500,-kr for din gamle 659 og en ny RX-V663 koster ca 4200,-kr på de billigste nettbutikker.

Skal du ha HD lyden fra BD analogt og beholde din 659 må du kjøpe BD spiller som har 5.1 /7.1 analoge utganger. (eneste mulighet til HD lyd)
    Jeg hjalp en kompis med å koble lyd fra denne til en forsterker for noen dager siden (stereo), men spilleren hadde da 5.1 analog utgang ved siden av stereoutgangene mener jeg bestemt..

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg hjalp en kompis med å koble lyd fra denne til en forsterker for noen dager siden (stereo), men spilleren hadde da 5.1 analog utgang ved siden av stereoutgangene mener jeg bestemt..
    Dette er nok Component-utgangene på 1500'en!

Newcomer heba1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

takk for raskt svar hygen.så det beste for meg er å kjøpe en bra bd spiller,vente med hd lyden og kjøpe ny reciver når lommeboka har hentet seg litt inn igjen(driver med husbygging og innredning av loftstue til kinorom)og pengene flyr:???:

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heba1
    takk for raskt svar hygen.så det beste for meg er å kjøpe en bra bd spiller,vente med hd lyden og kjøpe ny reciver når lommeboka har hentet seg litt inn igjen(driver med husbygging og innredning av loftstue til kinorom)og pengene flyr:???:

Skal ikke presse deg til salg av reciver men lenger man venter med å kvitte seg med gamle recivere jo mindre får man igjen da snart alle nyere recivere har mulighet for HD lyd og også de har en bruktpris .

Bytter du reciver til ny(som kanskje blir et mellomlegg på ca 1500,-kr og oppover etter modell)
    Så har du mulighetene til å ta imot HD lyden som bitstream (som jeg anser som best)
    Som PCM der BD spiller decoder lyden og overfører den som PCM
    Som PCM lydspor som enkelte filmer har.
    Som analog multichannel om BD spiller decoder og overfører analogt.
    (kort sagt du kan da ta imot alle typer lyd)

Får du deg en sånn reciver blir du ikke så avhengig av type BD spiller.
    Da vil du fint kunne utnytte en BD-P1500 eller andre BD spillere .

Skal du kjøpe en BD spiller først (reciver senere) og få lyden analogt så varierer det fra spiller til spiller om de overfører 2.0 - 5.1 eller 7.1 analogt og det vil også variere om de decoder alle HD lyd codec til analogt eller bare noen.
    Det vil også variere hvor godt de gjør om Digital lyd om til analogt (DAC)(siden lyden skal ut analog utgangene)
    En spiller som kommer nå om kort tid som vil kunne gi 7.1 analogt ut er Sony
    BDP-S550 (ca pris 4200,-) men vil tro Samsung BD-P2500/2550 som kommer vil ha 5.1/7.1 analoge utganger.
    Panasonic DMP-BD50 er også et valg (5.1 analogt ut)
    Pioneer har også nye modeller med analog ut.

tips
    7.1 er det beste om du skal utnytte 7.1 lyden fra BD filmer.
    Selvsagt med 7.1 høytalere.
    Har man 5.1 høytalere til 7.1 lyd så vil de to bakerste kanalene bli sendt til surroundhøytalerene å man mister mye av bredden og effektene fra fullt 7.1 lyd spor.

7.1 høytalere er også bra til 5.1 lyd da de to bakerste kanalene blir matrixet så man får en mere 360 graders lyd føllelse

som tanke når du skal ha BD spiller så du ikke kjøper en med 5.1 utganger (enten det gjelder analogt eller med HDMI) om du trenger 7.1 eller vil savne det ved utvidelse fra 5.1 høytalere til 7.1
    HD lyd fra BD er lyd opptil 8 kanaler som det meste.
    Mye film er som 5.1 , 6.1 men også 7.1

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med avspilling av National Treasure 2 på BD-P1500

Har byttet ut min Samsung BD-P1400 med BD-P1500. Dette fordi BD-P1400 "småhang" litt 1 til 2 ganger i omtrent alle titler. Har nå sett en del av Blu-Ray-samlinga mi på BD-P1500, og denne har ikke vist disse problemene.

Men i går når jeg så på Natinal Treasure 2, stoppet spilleren (bildet gikk i "frys"), slik stod den i ca. 10-15 sekunder før den hoppet langt frem i filmen. Prøvde å restarte filmen et par ganger (slo også av spilleren), hvor nøyaktig det samme skjedde på samme sted. Telleverket står på 01.02.09 ut i filmen hvor dette skjer (scenen hvor Nicolas Cage skal kidnappe presidenten).

Pop-up menyen oppfører seg også rart på denne plata.... Når jeg trykker på navigasjonsknappene, hopper "pointer" to step i menyen hver gang (både tilside og opp/ned). Dette har jeg heller ikke merket i noen andre utgivelser.

Spilleren er en region B utgave, og oppdatert med seneste firmware ver. 1.2. Discen er verifisert for riper/skitt, og fungerte utmerket på BD-P1400.

Er det noen som har BD-P1500 og har opplevd samme feil med denne utgivelsen?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste firmware for spilleren er 1.3.

Har selv spilt av National Treasure 2 på den spilleren uten problemer.

Siden det samme skjer til samme tid, så høres det mer ut som det er disken det er noe feil med.

Newcomer Duncan Edwards sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset om ny firmware. Sjekket nå samsung.com, og der var det en versjon 1.3 ja, men samsung.no fortsatt bare har versjon 1.2.

I følge Samsung skal versjon 1.3 sørge for: "improves playback compability",så da har jeg et bittelite håp om at dette fikser proroblemet. Skal oppdatere firmware etterpå, så får jeg se hvordan det går.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •