Hd Sdi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: Hd Sdi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hd Sdi

HD SDI er her!

De med for eks. Crystalio 2, så er det nå mulig og kjøpe custom bygde hd dvd eller Blu Ray spillere med hd sdi, eller bygge om sin egen hd spiller!

http://www.custom-ht.com/

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestillt en Toshiba xa-2 hd dvd spiller med hd sdi mod, venter nå i spenning på hvordan blidet blir fra en slik spiller med hd sdi på min crystalio 2!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Da har jeg bestillt en Toshiba xa-2 hd dvd spiller med hd sdi mod, venter nå i spenning på hvordan blidet blir fra en slik spiller med hd sdi på min crystalio 2!
    Hva synes du om resultatet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Hva synes du om resultatet?
    Jeg fikk spilleren i dag, og har testet den i hele kveld!!!
    Nå koser jeg meg virkelig, jeg har hele tiden hatt problemer med brudd i bildet, det blunker.
    Jeg bruker crystalio 2 3800 pro som scaler den har 2 stk hd sdi input.
    Men for første gang siden jeg moterte dette utstyret så har jeg rullet film i 6t nå uten et eneste blunk.
    Bilde kvaliteten er også den beste jeg har sett her hos meg, betydelig bedre.
    Bildet er både skapere renere og roligere og har mindre bildestøy!
    Ja nå bestiller jeg en sone og SDI modifisert Panasonic BD50 Blu Ray spiller også.
    Må bare si at HDMI er bra, men HD SDI er den overlegen.
    Det tok litt tid før jeg fikk spillern, men det er det eneste jeg har og si på det hele.
    www.custom-ht.com ved Gary Murrell er en meget hyggelig og hjelpsom fyr, god med tilbakemelinger er han også!

Jeg besillte først en Toshiba xa-2, men de er litt vriene og få tak i. Så kom Gary over en Onkyo HD dvd, og da ble det den i stedet for. Onkyo spilleren som er med i denne tråden er den som jeg har kjøpt! "Official HD-SDI Discussion, Comparisons & Etc..." - AVS Forum

Har dere muligheten for HD sdi så anbefaler jeg dette på det sterkeste.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har lurt på om dette kan være verd prisen. Min neste Blu-ray spiller blir nok sonefri og profil 2.0 med mulighet for dekoding, samt bitstream av alle de nye lydformatene. Det burde i så fall være en spiller som man kan beholde noen år og da er HD-SDI kanskje veien å gå... Hvordan gjør du med lyden? Fungerer det fint å kjøre HDMI direkte til receiver og SDI til prosessoren, eller hvilken løsning har du valgt?

Gary Murell virker som en hyggelig fyr, selv om han kanskje overdriver litt til tider. Seriøs er han nok. Holdt på å kjøpe en SDI modifisert OPPO spiller av ham for et år eller to siden. (før Blu-ray kom på banen).

Når du snakker om forskjeller, er det da på HD, SD eller begge deler?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har lurt på om dette kan være verd prisen. Min neste Blu-ray spiller blir nok sonefri og profil 2.0 med mulighet for dekoding, samt bitstream av alle de nye lydformatene. Det burde i så fall være en spiller som man kan beholde noen år og da er HD-SDI kanskje veien å gå... Hvordan gjør du med lyden? Fungerer det fint å kjøre HDMI direkte til receiver og SDI til prosessoren, eller hvilken løsning har du valgt?

Gary Murell virker som en hyggelig fyr, selv om han kanskje overdriver litt til tider. Seriøs er han nok. Holdt på å kjøpe en SDI modifisert OPPO spiller av ham for et år eller to siden. (før Blu-ray kom på banen).

Jeg har ikke prøvd den på vanlig dvd men bare hd dvd, den spilleren jeg kjøpte viser bare sone 1 på vanlig dvd.
    Jeg har en primare dvd 30 med sdi, og Gary sier at den vil nok gjøre en bedre jobb på dvd enn Panasonic bd50. Onkyo spilleren vet jeg ikke så mye om når det gjelder dvd. Men jeg skal nok teste litt etter hvert.
    Det var en fornøyelse og se film uten at bildet blunker eller rett og slett detter ut, pluss at jeg fikk bedre bilde kvalitet som et bonus!

Når det gjelder lyden så tror jeg det er mulig og bruke hdmi kablen, men jeg bruker digital coax fra spilleren til lyd prosessoren. Hvis du ser på den tråden om hd sdi som jeg linket til så står det noe med lyd og hdmi i den. Man kan ikke tappe lyd fra sdi eller hd sdi med det utstyret vi har nå.

Ja da er bestillingen på en sonefri HD SDI modifisert spiller er gjort!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer du og gå for Panasonic bd50 sonefri med hd sdi mod?
    Den gjør nok en grei jobb med sd sdi "DVD" også vil jeg tro.
    Det at blunkingen ble borte hos meg tror jeg at "hdcp" ikke er aktivisert med HD sdi.
    Man tapper signalet før det går igjennom det systemet, og takk for det!
    Man kan bruke hdmi kablen til overføring av de nye lyd systemene hvis jeg har forstått dette riktig.
    Jeg venter i spenning på min spiller, jeg får den vel om 2-3 uker vil jeg tro.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer du og gå for Panasonic bd50 sonefri med hd sdi mod?
    Den gjør nok en grei jobb med sd sdi "DVD" også vil jeg tro.
    Det at blunkingen ble borte hos meg tror jeg at "hdcp" ikke er aktivisert med HD sdi.
    Man tapper signalet før det går igjennom det systemet, og takk for det!
    Man kan bruke hdmi kablen til overføring av de nye lyd systemene hvis jeg har forstått dette riktig.
    Jeg venter i spenning på min spiller, jeg får den vel om 2-3 uker vil jeg tro.
    Jeg vurderer nok en Sony BDP-S550 med HD-SDI og Sonefri modifisering. Denne er ikke kommet på markedet enda, men kommer ganske snart (i løpet av høsten). Vi får se, jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at det er så mye bedre enn å kjøre HDMI.

Ettersom du har problemer med at HDMI til Crystalioen din ikke fungerer skikkelig så er nok det en befrielse å slippe det. Samtidig så er det jo viktig å huske på at det ikke skal være slikt. Jeg har en DVDO VP50 Pro - når den er korrekt satt opp så dette aldri bildet ut eller har synlig feil under en film!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer nok en Sony BDP-S550 med HD-SDI og Sonefri modifisering. Denne er ikke kommet på markedet enda, men kommer ganske snart (i løpet av høsten). Vi får se, jeg er fremdeles ikke helt overbevist om at det er så mye bedre enn å kjøre HDMI.

Ettersom du har problemer med at HDMI til Crystalioen din ikke fungerer skikkelig så er nok det en befrielse å slippe det. Samtidig så er det jo viktig å huske på at det ikke skal være slikt. Jeg har en DVDO VP50 Pro - når den er korrekt satt opp så dette aldri bildet ut eller har synlig feil under en film!
    Jeg er helt enig i det du sier, at de problemene jeg har med hdmi ikke skal være slik. Men det ble uten tvil bedre bilde også.
    Dette er faktisk en av de beste oppgraderingene jeg har gjort!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir ikke signalet convertert til hdmi tilslutt for overføring til tv/prosjektor ? Jeg har JVC DLA-HD1 og den tar ikke 1080p via component eller RGB (prøvde å finne ut om HD100 gjør det) så da er man vel like langt.. eller ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men blir ikke signalet convertert til hdmi tilslutt for overføring til tv/prosjektor ? Jeg har JVC DLA-HD1 og den tar ikke 1080p via component eller RGB (prøvde å finne ut om HD100 gjør det) så da er man vel like langt.. eller ?
    Man må ha en bilde prosessor som kan ta i mot hd sdi signaler bl.a DVDO VP50 Pro eller Crystalio 2 3800 pro.
    Jo signalet blir convertert fra sdi til hdmi fra crystalio 2 til projector. Men sdi signalet blir tappet direkte fra prosessoren i Hd dvd eller Blu Ray spilleren før det er innom forsjellige kretser bl.a hdcp kretsen, når den ikke er aktivisert så blir ikke hdcp signalet med vidre til projectoren, da blir jo hdmi kablen bare en vidreføring av det signalet crystalio 2 lager av sdi signalet. Så lenge signalet ikke har hdcp så blir jo ikke det med inn i projectoren, for så og gå tilbake til spilleren. Blir det en liten hdcp miss tolkning av projector eller spiller så blunker bildet.

Jeg så på filmen "AMERICAN GANGSTER" på HD DVD i kveld, jeg klarte ikke og se en eneste forstyrrelse i bildet, og nok en gang ingen kutt/blink i bildet heller. Som vanlig så kan det forekomme litt støy i bildet spessielt i mørke eller lyse partier, men dette var helt fraværende.
    Jeg er meget fornøyd med HD SDI!

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de fleste prosjektorene/tv'ene kan vel ikke ta hdmi uten hdcp ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Men de fleste prosjektorene/tv'ene kan vel ikke ta hdmi uten hdcp ?
    Jeg vet ikke, men jeg bruker i allefall hdmi ut fra Crystalio 2 til min projector og dette fungerer utmerket! Her er et utdrag fra avsforum:

"Direct pure digital signal from the decoder chip, bypassing of all processing like HDCP insertion, color sampling or conveting, avoiding of bit errors, long cable lengths with no worries of signal problems, analog output from scaler, no HDCP BS, highest possible PQ available, direct 1080p/24 4:2:2 output, freeing of HDMI port for audio only"

the list goes on and on

-Gary

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant noe mere informasjon om SDI det samme gjelder vel også med HD SDI:

SDI Modified DVD Players @ Progressive Audio Visual...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå har jeg endelig fått min Panasonic bd50 sonefri Blu Ray spiller med hd sdi mod i hus, jeg har bare fått testet den sonefrie biten på den med hdmi utgangen enda, og det fungerte helt topp!!!
    Jeg må omplasere utstyret før jeg får testet hd sdi utgangen på spilleren, da en switsh jeg hadde kjøpt til formålet ikke fungerer som som lovet.
    Jeg kommer tilbake med flere erfaringer når jeg har fått testet den med hd sdi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forventningene ble innfridd, jeg er meget glad for at jeg valgte Panasonic bd50 sdi og sone mod blu ray spiller.
    Det er ingen tvil om at sdi er hdmi overlegen...

Newcomer stylar sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja forventningene ble innfridd, jeg er meget glad for at jeg valgte Panasonic bd50 sdi og sone mod blu ray spiller.
    Det er ingen tvil om at sdi er hdmi overlegen...
    Hei
    Hvor mye kostet denne spilleren med frakt og toll?

Så interessant ut dette da jeg har en Crystalio selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stylar
    Hei
    Hvor mye kostet denne spilleren med frakt og toll?

Så interessant ut dette da jeg har en Crystalio selv...
    Den kom totalt på ca 10k så billig er det ikke.
    Men bildet blir helt klart bedre med hd sdi.

Panasonic BD30 selges for $1200/1300 med hd sdi, uten sonemod.
    Mvh.
    RBG

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •