Blu-ray salg øker sterkt!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 310
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blu-ray salg øker sterkt!

og det kan jeg dokumentere!!!

Ser at enkelte har et negativt syn på HD video formatet! Enig i at kjedene her i Norge ikke har fått farten opp enda, men er sikker på at også dette vil endres fra høsten av.

Har fulgt med på statistikken på denne linken:
    Blu-ray Disc Statistics - Home Page

Der vises bl.a Blu-ray i forhold til vanlig DVD. For bare en måned siden hadde Blu-ray 5% av salget. I uken som endte 25. mai var dette nådd opp i 7%. Om ikke DET er en meget god utvikling så vet ikke jeg!
    :-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry bd

sorry bd salget har stagnert etter hd krigen

blir en vanskelig kamp for bd åslå dvd nedlastning streaming billige 200 gig sd kort neste år gjør det tøft for bd :-D

ganske utrolig at ps3 ikke klarte å øke bd salget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    sorry bd salget har stagnert etter hd krigen

blir en vanskelig kamp for bd åslå dvd nedlastning streaming billige 200 gig sd kort neste år gjør det tøft for bd :-D

ganske utrolig at ps3 ikke klarte å øke bd salget
    ???

Om du mener det er slik bør du kunne dokumentere det!

Jeg henviser til global statistikk som viser 7% markedsandel i forhold til DVD. Og med den fantastiske økning i Blu-ray filmer som kommer de neste månedene ser jeg for meg at dette går veien! :-D :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up bd

du får drømme videre du

stå på alle blå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får drømme videre du

stå på alle blå
    Du er tydeligvis veldig lite blå! Sjekk her (du har tydeligvis ikke sjekket linken!)

Vedlegg 33941

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på hvor mange BD som selges kontra DVD så er det klart at det på ingen måte er noe salgs skred av BD, hverken her hjemme eller i de store markedene USA og Asia.
    Formatkrigen, prisene og den høye inngangsprisen for å få HD lyd og bilde gjør at det vil ta lang tid før BD kan kalle seg noe annet enn nisjeformat.
    Hvis Bd sin utbredelse går i den takten som det gjør nå er det mye mulig at vi vil se et nytt HD format lenge før BD blir allemannseie slik som DVD er.
    At det ikke passer ditt syn som fanboy får være...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face link

link fra bd folket selv er vel lite trustworthy ?

nei snakk med vilken som helst video butikk om bd salget så tror jeg du våkner mere opp

ikke noen oppdikta statestikk......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    link fra bd folket selv er vel lite trustworthy ?

nei snakk med vilken som helst video butikk om bd salget så tror jeg du våkner mere opp

ikke noen oppdikta statestikk......
    Oppdikta "statestikk?" Hvor er seriøsiteten din? Kommer til å fullstendig overse det du skriver fra nå av.

Kanskje Nielsen Videoscan heller ikke er til å stole på?

Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending May 25th, 2008 - Engadget HD

Til de som er en smule mer seriøse: :-D
    Klart at salget svinger på et så tidlig stadium. Men med billigere spillere og MASSE gode Blu-ray filmer utover høsten er jeg overbevist om at Blu-ray kommer til å øke mange hundre prosent før utgangen av året (fra dagens nivå).

blu-ray-only

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så så folkens, skit i å krangle i denne tråden også.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD kommer nok aldri til å ta over markedet fra dvd, men forhåpentligvis leve side ved side med dvd. For vi feks en markedsdeling på 30 % til BD og 70 % DVD i fysiske format/disk salg, er BD levedyktig. Og så vidt jeg husker er de mest positive spådommene at BD kan oppnå en 30-40 % markedsandel.

Utviklingen går i rett rettning i hvertfall!

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentar til Blu-ray-only
    Mange hundre må jo være minst tre hundre prosent , det betyr at du tror på en markedsandel på minimum 28% , kansje litt optimistisk. Uansett er det vel ingen tvil om at BD øker og desto raskere prisene på BD filmer nærmer seg SD jo raskere går det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray - DVD 10% og "best-ever"

Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Kommentar til Blu-ray-only
    Mange hundre må jo være minst tre hundre prosent , det betyr at du tror på en markedsandel på minimum 28% , kansje litt optimistisk. Uansett er det vel ingen tvil om at BD øker og desto raskere prisene på BD filmer nærmer seg SD jo raskere går det.
    I mine tanker var det mer enn 200%, altså markedsandel i området 21-25% jeg tenkte meg, men akkurat dette er ikke veldig viktig for utviklingen fortsetter veldig positivt. Det er liten tvil om at kurven har en stigende trend!:-) :-)

Siste tall fra Nielsen... 10% grensen er brutt for første gang! Fortsatt vil dette kunne gå litt opp og ned fra uke til uke, men dette kommer til jevnt å trutt å gå oppover! Se URL under!

Nielsen VideoScan High-Def market share for week ending June 1st, 2008 - Engadget HD

Håper nå at disse negative kommentarene fra mindretallet (ikke ditt innlegg) blir borte i skyen av "trollspray" for vi som har oppdaget Hi-Def video og den flotte kvaliteten må jo kunne se fremover?

blu-ray-only

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden er full av negative folk, også på avforum. Skryt til trådstarter for å se positivt på tingene, ser folk mange nok overskrifter ala Blu-Ray øker sterkt vil det få snøballen til å rulle svært mye fortere.

For de som er interessert i kvalitet er det bare en ting å gjøre, KJØP BLU-RAY FILMER (og slutt å sutre).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Verden er full av negative folk, også på avforum. Skryt til trådstarter for å se positivt på tingene, ser folk mange nok overskrifter ala Blu-Ray øker sterkt vil det få snøballen til å rulle svært mye fortere.

For de som er interessert i kvalitet er det bare en ting å gjøre, KJØP BLU-RAY FILMER (og slutt å sutre).
    Negative folk? Se positivt på tingene?
    Hmm i den verden jeg lever så forholder man seg til realitetene, å rosemale en situasjon er vel forbeholdt politikerene...
    Faktum er at blu-ray er et format med liten brukeroppsluttning sett i forhold til hvor mye penger som er brukt på å utvikle og promotere formatet.
    At det i Norge og andre skandinaviske land samt UK (de stedene jeg har vært den siste tiden) nesten ikke finnes BD i butikkene kan ikke tolkes som annet enn lunkene forventninger fra de store kjedene.
    Blu-ray formatet bør øke salget sitt ekplosivt de neste årene, fortsetter veksten i det tempo vi nå ser vil BD trolig aldri bli et dominerende format slik som DVD er.
    Som forbruker så skjønner jeg ikke helt motivasjonen for den ekstreme fanboy mentaliteten som råder. Hva er du som forbruker sin enorme interesse i at et format som BD lykkes?
    Hvorfor skal jeg måtte bruke nesten dobbelt så mye penger på å kjøpe BD utgaven når filmen i vanlig DVD utgave gir meg samme opplevelse? (nei jeg gidder ikke å diskutere prisene til dvdon, sailor eller andre nettlevrandører. her snakkes det om platekompaniet sine priser da det er der eller tilsvarende steder folk flest handler sine filmer. prisen på en BD ligger nesten alltid på 249,- mens DVD koster 159,- eller mindre.)
    Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å se at ikke alle er like teknologi drevene og at den fasinasjonen for BD sine kvaliteter fremfor DVD på langt nær er så åpenbar som mange her inne vil ha det til.
    En godt mastret BD er bedre enn DVD, ingen tvil, men så er det da et enormt antall BD filmer med dårlig mastring og vanlig DD 5.1 lyd, hvorfor skal forbrukerene betale overpris for disse filmene (som ofte kommer uten mye av det ekstramartiale som sin DVD motpart kommer med)
    Er virkelig det blå coveret værdt så mye?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyheter på DVD på Platekompaniet koster 179,-, mens tilsvarende på Blu-ray koster 229,-. Det utgjør en prisøkning på under 30%, ikke 100%, som du påstår i innlegget ditt. Forholde seg til realitetene ja.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlet selv her på lørdag. BD utgaven 249,- DVD utgaven 159,- nuff said.
    Skal vi snakke om filmer som ikke er i nyheter kategorien er prisforskjellen potensielt meget hårete.
    I det siste har jeg funnet masse flotte filmer til 59,- 69,- og 79,-
    Hvordan skal BD konkurere med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For oss som har store lerret å fylle, så er forskjellen på DVD og BluRay himmelvid! Å påstå at forskjellen er liten, av akademisk interesse, eller kun for de teknofile - er å tale mot bedre vitende. På en vanlig TV skjerm 37"/42" kan det stille seg annerledes - og jeg har all forståelsde for dem som av økonomiske årsaker velger DVD fremfor BR. Med noe høyere pris på selve BluRay platen, med et langt mindre primærmarked (projektormarkedet vs. TVmarkedet) og med en foreløpig begrenset distributør prioritering, så lider BluRayformatet en stille kvelningsdød...

Å skulle tro at BR vil bli det ledende format for vanlige fjernsynsskjermer 37"/42" er svært optimistisk. Det er ingenting som tyder på at bransjen selv er interessert i at det er den vei utviklingen skal gå. Grunnen er enkel - det er mer penger å tjene på å opprettholde DVD som det ledende formatet. Og slik vil det forbli.

Som det har vært nevnt tidligere i denne tråden, og ihvertfall i andre tråder om temaet - så vil folk flest gjerne utnytte HD ready/Full HD skjermene sine, men det vil de i første rekke kunne sikres gjennom TVsendinger i HDformat og ved streaming av HD matriale.

BR er genialt bra i forhold til alt mulig annet som tilbyes på markedet, og slik tror jeg det vil bli en god stund. Utsiktene mot nye format, med 2K og 4K oppløsning har jeg ingen tro på, selv ikke for entusiastmarkedet. De neste årene vil BR være det feteste du får tak i av filmformat til hjemmemarkedet. Utvalget kommer til å være begrenset og prisene vil være høye.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Handlet selv her på lørdag. BD utgaven 249,- DVD utgaven 159,- nuff said.
    Skal vi snakke om filmer som ikke er i nyheter kategorien er prisforskjellen potensielt meget hårete.
    I det siste har jeg funnet masse flotte filmer til 59,- 69,- og 79,-
    Hvordan skal BD konkurere med dette?
    Så mye har jeg bare gitt for en BD en gang, og det var på en bensinstasjon her i Stockholms Län. Det skulle ikke forundre meg om Platekompaniet er den dyreste butikken Norge på BD-priser. DVD har vært på markedet i mange år og når BD har vært like lenge kan de nok konkurrere med disse prisene. Jeg har allerede sett (på de stedene jeg handler som f.eks axelmusic etc) enkelte BD ned i 79 Kroner pr stk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik tråd vil natulig nokk tiltrekke seg både BD og HD tilhengere og motstandere. Er selv HD og BD tilhenger, så jeg leser linkene med entusiasme, og håper BD snart salgsmessig og ikke bare ytelses messig kjører ringer rundt hele SD DVD leiren og blåser dette foreldede tåkebilde av SD materiale av banen.:-D

Mulig at dette vil ta tid, siden det ikke nødvendigvis er bilde og lydkvalitet, men penger og markedet som bestemmer. Sist jeg leste om Pioneer som lanserte en DVD spiller til en pris man kan kjøpe meget greie BD spillere for i dag, må jeg inrømme at jeg stusset veldig på en slik prioritering og dårlig dømmekraft fra Pioneers side. Greit nok er det mange som har mange DVD plater liggende som de gjerne vil kunne bruke fremover, men jeg synes at tiden for prioritere spillere som ikke kan lese BD nå burde være forbi.

Tror det er litt i BD hardware leiren slagene om fremtiden til BD vel også må stå, slik at flere og flere vanlige forbrukere får billige spillere og øynene opp for fullHD på nyervervede FullHD flatskjermer og projektorer som nå er i prisklasser der flere kan være med på morroa.

Stå på BD :-D
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Negative folk? Se positivt på tingene?
    Hmm i den verden jeg lever så forholder man seg til realitetene, å rosemale en situasjon er vel forbeholdt politikerene...
    Faktum er at blu-ray er et format med liten brukeroppsluttning sett i forhold til hvor mye penger som er brukt på å utvikle og promotere formatet.
    At det i Norge og andre skandinaviske land samt UK (de stedene jeg har vært den siste tiden) nesten ikke finnes BD i butikkene kan ikke tolkes som annet enn lunkene forventninger fra de store kjedene.
    Blu-ray formatet bør øke salget sitt ekplosivt de neste årene, fortsetter veksten i det tempo vi nå ser vil BD trolig aldri bli et dominerende format slik som DVD er.
    Som forbruker så skjønner jeg ikke helt motivasjonen for den ekstreme fanboy mentaliteten som råder. Hva er du som forbruker sin enorme interesse i at et format som BD lykkes?
    Hvorfor skal jeg måtte bruke nesten dobbelt så mye penger på å kjøpe BD utgaven når filmen i vanlig DVD utgave gir meg samme opplevelse? (nei jeg gidder ikke å diskutere prisene til dvdon, sailor eller andre nettlevrandører. her snakkes det om platekompaniet sine priser da det er der eller tilsvarende steder folk flest handler sine filmer. prisen på en BD ligger nesten alltid på 249,- mens DVD koster 159,- eller mindre.)
    Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å se at ikke alle er like teknologi drevene og at den fasinasjonen for BD sine kvaliteter fremfor DVD på langt nær er så åpenbar som mange her inne vil ha det til.
    En godt mastret BD er bedre enn DVD, ingen tvil, men så er det da et enormt antall BD filmer med dårlig mastring og vanlig DD 5.1 lyd, hvorfor skal forbrukerene betale overpris for disse filmene (som ofte kommer uten mye av det ekstramartiale som sin DVD motpart kommer med)
    Er virkelig det blå coveret værdt så mye?
    Hvis alle vi her inne slutter å kjøpe DVD, hiver oss over Blu-ray og skryter til alle vi kjenner (det gjør jeg) så når vi mange! Trådstarter viser til fakta om økning av Blu-ray salg. Hvor er rosemalingen?

Hva er det motsatte av Blu-ray fanboy? Dvd fanboy, fanboy av dårligere bilde og lydkvalitet? Er det ikke på tide å glemme den avdøde krigen mellom Blu-ray og hd-dvd, og stå på for å få HD skikkelig på beina?

Til slutt, du spør hva som er min interesse som forbruker for at HD skal lykkes. Svaret på dette er innlysende, definitivt bedre bilde og lyd! Hva gjør du på et hjemmekinoforum hvis du ikke bryr deg om overnevnte???

Side 1 av 16 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •