Blu-ray salg øker sterkt! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 310
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    I følge The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age er statistikken 10% BD, 90% DVD. Det er rimelig bra tatt i betraktning at vi har hatt en format krig som ble avsluttet for kort tid siden (vel, toshiba gir jo ikke opp med sine påstander om dvd oppskalering..), og med tanke på at paramount nettopp har relansert sine filmer, og Universal ennå ikke har sluppet noen av sine..
    NEI
    Nå må du jammen gi deg.
    Nå er du helt på bærtur som trådstarter var for snart 140 poster siden.

Et det mulig

http://avforum.no/forum/hd-hardware-...er-sterkt.html

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge The Digital Bits - Celebrating Film in the Digital Age er statistikken 10% BD, 90% DVD. Det er rimelig bra tatt i betraktning at vi har hatt en format krig som ble avsluttet for kort tid siden (vel, toshiba gir jo ikke opp med sine påstander om dvd oppskalering..), og med tanke på at paramount nettopp har relansert sine filmer, og Universal ennå ikke har sluppet noen av sine..
    10% er basert på top 20 listen gjennomført av Nielsen, ikke totalsalg/antall - men det er vel utdebattert her før.

Linken din forteller også dette:
    totalt solgte DVD = 87.405
    totalt solgte BD = 548 = markedsandel på 0,6%

Og da har jeg vært snill siden jeg har sett bort fra HD-DVD.

Det gjenspeiler også utvalget på amazon - BD utgjør ca 0,6%

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Du og dere "nerder" som vil ha best mulig bilde - godt for dere, men dere kan da ikke forvente at den store massen nødvendigvis vil være med å sponse dere ved å kjøpe masse BD for å få ned prisen?
    Vi er ikke en gjeng egoister som prøver å lure alle andre til å kjøpe noe 'vi vet ikke er verdt det' for at vi skal tjene på det.. Slik høres det ut når du argumenterer.

Vi ønsker å sette kvaliteten i fokus, å legge til rette for at folk flest blir med fremover i utviklingen istedet for å bli hengende etter. Ja det koster litt mer, men det er det verdt, men det er ikke helt urimelig dyrt slik du legger det frem.

Jeg har ingen umiddelbar økonomisk gevinst av at alle begynner å kjøpe Bluray, fordi som AndreWerdensKrieg sa, siste DVD jeg kjøpte ny før jeg gikk over til Bluray var sone 1 import som jeg betalte 300,- for, samme som jeg betaler for Bluray idag. (Jeg er sykelig lojal til Laserworld/DVDSpesialisten/Playcom oslo og vet jeg kunne spart noen kroner ved å reise fra butikk til butikk på jakt etter tilbud)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er ikke en gjeng egoister som prøver å lure alle andre til å kjøpe noe 'vi vet ikke er verdt det' for at vi skal tjene på det.. Slik høres det ut når du argumenterer.

Vi ønsker å sette kvaliteten i fokus, å legge til rette for at folk flest blir med fremover i utviklingen istedet for å bli hengende etter. Ja det koster litt mer, men det er det verdt, men det er ikke helt urimelig dyrt slik du legger det frem.

Jeg har ingen umiddelbar økonomisk gevinst av at alle begynner å kjøpe Bluray, fordi som AndreWerdensKrieg sa, siste DVD jeg kjøpte ny før jeg gikk over til Bluray var sone 1 import som jeg betalte 300,- for, samme som jeg betaler for Bluray idag. (Jeg er sykelig lojal til Laserworld/DVDSpesialisten/Playcom oslo og vet jeg kunne spart noen kroner ved å reise fra butikk til butikk på jakt etter tilbud)
    Lykke til i din omvending/misjonering. Jeg tror du får en veldig tøff jobb

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linken din forteller også dette:
    totalt solgte DVD = 87.405
    totalt solgte BD = 548 = markedsandel på 0,6%
    Her tar du ihvertfall feil, dette er tilgjengelige titler pr idag, ikke markedsandel. Og ja, jeg vet det finnes mange flere DVD titler enn BR foreløpig...
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her tar du ihvertfall feil, dette er tilgjengelige titler pr idag, ikke markedsandel. Og ja, jeg vet det finnes mange flere DVD titler enn BR foreløpig...
    ja, ser det nå - sorry

Men den Nielsen rapporten er ikke til å stole på - det er vi vel enige om.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ser det nå - sorry

Men den Nielsen rapporten er ikke til å stole på - det er vi vel enige om.
    Den er jeg med på ja, har ikke sett så mye på statistikker så beklager den feilen. Men allikevel 10% av top 20 fanger opp de mest vesentlige titlene/nyhetene..

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare det at på en god DVD er ikke forskjellen altfor stor for de som har 42" og mindre. De fleste bryr seg ikke så altfor mye om lyden, noe som gjør BD mye mer aktuelt for min del.. Hadde det ikke vært for lyden så syns jeg ikke prisdifferansen hadde vært verdt det.

Jeg skjønner godt de som sitter på en Full-HD projektor eller 50" ++ tv syns BD er rått, men for meg som sitter 3,5 meter unna min 42" HD-Ready opplever jeg dessverre ikke det store løftet. DOG så har jeg begynt å kjøpe BD og kommer til å fortsette med det men jeg handler nok dessverre mest DVD likevel.

Igjen, hadde det ikke vært for lyden hadde ikke BD vært noen revolusjon for min del. Jeg syns fortsatt DVD er 'godt nok', ihvertfall når man handler katalogtitler...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde egentlig ikke jeg hadde ører til å høre forskjell på høyere oppløst lyd før jeg fikk BD i hus,så fikk meg en skikkelig aha opplevelse der.

Hører kun på trance/techno, og finnes ikke for mange sacd'er av dem

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig gikk jeg fra å være nykommer til aktiv!!! Drinks are on the house!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si vi har 3 grupper: Menigmann, sånne som deg og asvaberg, og entusiaster. I DVD mot vhs krigen var det 2 mot menigmann. Nå er entusiastene alene. Det nytter ikke å kjempe på to fronter samtidig, så hvis vi først fokuserer på å omvende dem/dere midt imellom, så kommer resten av seg selv.

(egentlig skulle vi jo hatt 5 kategorier: Innovatørene,De tidlige adopterne,Den tidlige majoritet,Den sene majoritet og Etternølerne. D lærte vi i markedsføringen jaffal, men gadd ikke gå så detaljert til verks)
    Hva er det du prater om? Er det slik at man ikke er entusiast hvis man er skeptisk til at et nytt format skal slå igjennom? Med hjemmekinoanlegg for 3-400k, 14-1500 DVD filmer, 50-60 HD DVD og 70-80 BD trodde jeg virkelig jeg var entusiast, men dengang ei. (DVD samlingen vokser fortsatt raskest)

At jeg mener at BD formatet ikke gir nok med dagens prisforskjell til at det blir noen suksess, baserer jo seg hva den vanlige mann bryr seg om.

Er det kanskje slik at hvis noen mener at Genesis strømkabler ikke er verdt pengene så kan man ikke være entusiast?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jeg med på ja, har ikke sett så mye på statistikker så beklager den feilen. Men allikevel 10% av top 20 fanger opp de mest vesentlige titlene/nyhetene..
    Nei. Det viser statistikken til Release.no at den ikke gjør. I hovedsak selges filmer som ikke er "rykende ferske".

Snittprisen på filmer som selges på DVD i Norge er under 60kr til butikk. Det viser at det bare er en liten del som er nye filmer (fullpris innkjøp). (jeg tipper under 10% av filmene som selges er topp 20)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig gikk jeg fra å være nykommer til aktiv!!! Drinks are on the house!!
    Med fare for å være helt OT, så skål for deg, He, he..
    Jeg har personlig stor tro på Blu-Ray som format de neste 5-10 år. Men tiden vil vise hvem som får rett. Så syns i vei..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av java.nullpointer
    Hva er det du prater om? Er det slik at man ikke er entusiast hvis man er skeptisk til at et nytt format skal slå igjennom? Med hjemmekinoanlegg for 3-400k, 14-1500 DVD filmer, 50-60 HD DVD og 70-80 BD trodde jeg virkelig jeg var entusiast, men dengang ei. (DVD samlingen vokser fortsatt raskest)
    Var ikke meningen å antyde at du ikke er entusiast, det håper og tror jeg de fleste her inne er, men synes det er rart/dumt at folk velger å ikke kjøpe bluray, og det blir bare mindre forståelig jo bedre utstyr man sitter på.

Ett av de store argumentene som går igjen er at man ikke ser forskjell på dvd og BR på en 42" eller mindre, og det er hva folk flest har. Når dette argumentet forsvinner og man har så 'raust' budsjett så bør man ihvertfall mate utstyret med det beste.

Jeg synes at minst Alle som har godt nok utstyr til å se og høre at Bluray er bedre enn DVD burde kjøpe alle filmene som er tilgjengelige på BR. Filmer som ikke er tilgjengelige må jo hver enkelt vurdere selv. Personlig så venter jeg på nesten alt som er kommet ut siste år, og som ikke finnes på BR/HD-DVD (har kjøpt etpar filmer som jeg hadde veeldig lyst å se, og som jeg vet blir kjøpt på ny på BR)

Prisforskjellen er ikke stor nok til at folk som innvesterer slike summer i utstyr burde bruke det som eneste ankepunkt.

Igjen er dette mine synspunkt, og ikke ment som fasit...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (DVD samlingen vokser fortsatt raskest)
    Det siste året har jeg kjøpt 220 Bluray, og 7 DVD + etpar serier. Av de 220 Bluray er 114 filmer jeg hadde på DVD fra før. Mange av disse har jeg gitt bort, og resten står å støver ned i et hjørne. Dvs. DVD samlingen min er pr idag redusert med 107 siden i fjor..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kommentaren synes jeg var morsom!!! hehe... "Det var en kommentar på mitt kjøpsmønster og til de som lever i den villfarelsen at BD tar markedsandeler som monner. DET er søkt!"

Det er vel en grunn til at hyllemeterne i butikkene har økt flere 100% på noen få måneder. Det har vært en eksploson i utvalg av filmer på elkjøp og Lefdal her i Trondheim, prisene har falt fra 279/299,- til 179/149,-!!!! Dette viser at her har utviklingen gått sinnsykt fort i forhold til hva som skjedde da DVD ble lansert!!! Husker godt at jeg betalte 249 for mine første dvd titler..
    Og det er vel en grunn til at filmene på dvd er så billige?? de pumper markedet fullt av billig produkter i håp om at vi forbrukere er idioter og godtar dårligere produkter enn vi kan få med blu-ray?? Jeg har ikke blu-ray selv men hd dvd, men tror ikke det tar så mange månedene før dvd er så å si borte fra kjøpefilm markedet ihvertfall på nye titler..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amadesus
    Denne kommentaren synes jeg var morsom!!! hehe... "Det var en kommentar på mitt kjøpsmønster og til de som lever i den villfarelsen at BD tar markedsandeler som monner. DET er søkt!"

Det er vel en grunn til at hyllemeterne i butikkene har økt flere 100% på noen få måneder. Det har vært en eksploson i utvalg av filmer på elkjøp og Lefdal her i Trondheim, prisene har falt fra 279/299,- til 179/149,-!!!! Dette viser at her har utviklingen gått sinnsykt fort i forhold til hva som skjedde da DVD ble lansert!!! Husker godt at jeg betalte 249 for mine første dvd titler..
    Og det er vel en grunn til at filmene på dvd er så billige?? de pumper markedet fullt av billig produkter i håp om at vi forbrukere er idioter og godtar dårligere produkter enn vi kan få med blu-ray?? Jeg har ikke blu-ray selv men hd dvd, men tror ikke det tar så mange månedene før dvd er så å si borte fra kjøpefilm markedet ihvertfall på nye titler..
    Ordinære DVD filmer har vært rimelige nå over en lengre periode. Nye titler har høy pris, men faller veldig fort ned.

Jeg tror du tar veldig feil i din spådom om at "det ikke tar så mange månedene før dvd er så å si borte fra kjøpefilm markedet ..."

Før den store massen kjøper BD, bør de skaffe seg en BD spiller

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nettsiden viser Elkjøp klart prisforskjellen mellom formatene.

Elkjøp - DVD National Treasure

Elkjøp - Blu-Ray National treasure

Vedlegg 34296

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På nettsiden viser Elkjøp klart prisforskjellen mellom formatene.

Elkjøp - DVD National Treasure

Elkjøp - Blu-Ray National treasure

Vedlegg 34296
    Hehe, Elkjöp er tydeligvis ikke ute etter BD-kjöpere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke alle som går for toppmodellene....... VHS apparatene jeg kikket på lå på rundt 3000,- dette var før DVD-spillerne kom

Hva prisen på toppmodellene er, blir vel uvesentlig for folk flest

Det er det ingen som påstår. Jeg snakker om den generelle prisforskjellen. Og den er enorm. Før prisforskjellen blir nullet ut gidder ikke folk å satse på BD. (jeg snakker ikke om medlemmer på AVforum)

Som jeg har nevnt før. Release.no viser klar at prisforskjellen på filmer som selger er veldig stor.

Javel? Jeg ble vel lurt da til å betale overpris? Tror du bør sjekke opp hva f.eks HD100 HD630 og andre rimelige spillere kostet på den tiden. Jeg drømte om toppmodellen til panasonic, men den var alt for dyr for meg.

Side 8 av 16 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •