Blu-ray salg øker sterkt! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 310
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Blu-ray sin største konkurent er internet.

1080p mkv filmer ligger gratis på nett lenge før blu-ray utgaven kommer til norge, hvis den i det hele tatt kommer (sone inndelings crap)! Men klart det er ulovlig å laste.

Men forskjellen er ikke sebar på en 720p skjerm i alle fall. Lyd forskjelen er klart best på blu-ray så jeg kjøper endel blu-ray. Men folk flest bryr seg ikke mye om lyd.

Men sammenlign det med en blu-ray film som koster 150-300 kroner.....

Blu-ray må ned i pris, og lanseres "worldwide" dagen etter filmen har premiere på kino i usa, med dvd release 1 mnd senere. Betaler en litt premium så bør en få den litt før også. Få vekk kino monopolet med det samme en er i gang.

Selv har jeg 2 blu-ray spillere/brenner, en i pcen og en i ps3. Men jeg forstår at straks hollywood lanserer nedlastbare hd filmer så dør blu-ray samme dagen.

Fleste parten jeg kjenner leier, går på kino, laster filmer. Uhyre få kjøper noe særlig filmer.

Så få vi jo allerede 32GB USB minne pinner, om 6 mnd koster de mindre enn en BD-R plate. De kan du kjøre i vaskemaskinen uten at de går i stykker.

For at alle skal handle må nok spillerne ned i 990.- på rema og platene ned i 99.- pr stk. Sitter med følelsen av at feil format vant HD krigen. HD-DVD spillerne var begynt å bli veldig billig før de tapte kampen. Blu-ray kan risikere og bruke for lang tid på å få sine spillere ned i pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år siden kunne man sagt at DVD aldri kommer til å ta over for VHS med mange av de samme argumentene!

-DVD er dyrere enn VHS
    -DVD spillere er dyrere enn VHS spillere
    -etc
    -etc

Prisene på BD synker og er nå på dvd nivå flere steder! JADA man kan selvfølgelig finn rå-dyre filmer på BD, men hvorfor i h.... kan man ikke kjøpe der det er billig, som Coop Obs og Lefdal???

Prisene på BD-spillere er nå billigere enn de første DVD-spillerne, og er på vei ned....

Sitat Opprinnelig postet av java.nullpointer
    Mange gode innlegg i denne tråden som er balanserte, men enkelte som Blu-Ray Only høres mer ut som de kommer rett fra medlemsmøte i T5PC eller WGI og får det til å høre ut som det vokser gull av gråstein.

- Blu-Ray ble lansert høsten 2006 i Norge. For 2008 er den foreløpig andelen solgte filmer 1.4% i Norge (tall fra release.no).

- De store kjedene som selger film satser ikke på Blu-Ray annet enn de som regel har et lite hjørne med noen få overprisede filmer.

- Som flere innlegg sier så kjøpes veldig mye av filmene fra butikk, og som en av linkene viste så kjøpes ca 30% av filmene på impuls. Jeg har det siste året handlet mye DVD på impuls. (typisk b og c filmer på tilbud), men jeg har enda til gode å handle Blu-Ray på impuls. Rett og slett for utvalget ikke eksisterer. Og når jeg handler på impuls er jeg ikke interessert i å betale 279 for National Treasure som den koster i Oslo sentrum. (jada, jeg kan bestille på nett, men det hjelper ikke meg hvis jeg har lyst til å plukke opp en film på vei hjem fra jobb)

Jeg antar at den maksimale andelen Blu-Ray kan oppnå i år i Norge er ca 3-4%Det er langt fra noen suksess som enkelte hevder.

Følgende grunner gjør at Blu-Ray aldri vil ta over for DVD.

- Blu-Ray er dyrere enn DVD.
    - Blu-Ray spillere er dyrere enn DVD spillere
    - Folk har DVD spillere over alt og er ikke interessert i å bytte ut spilleren på barnerommet, i bilen, båten, hytta, stua osv.
    - Forskjellen er veldig liten mellom Blu-Ray og DVD når man snakker om opplevelsen med å se film hjemme i sin egen stue.

Blu-Ray kommer aldri til å bli like billig som DVD. Dette er fordi det koster mer å produsere. Selskapene er heller ikke interessert i å få det like billig da hele argumentet med å lage et nytt format er at selskapene skulle tjene mer penger, ikke gi brukerne en bedre opplevelse.

Blu-Ray spillerne kommer aldri til å bli like billig som DVD spiller da det er mer komplekse spillere.

Noen henviser til at det gikk tregt når DVD kom på markedet.
    I fjor ble det satt ny rekord i antall solgte DVD spillere. Det ble ikke satt ny rekord i antall VHS spillere året etter DVD ble lansert. Når DVD kom så fikk forbrukerene et bedre format til en billigere penge. Nå får de et bedre format til en dyrere penge. Markedet er vant med å betale mindre for bedre og ikke omvent slik nå. Det er en annen grunn til at det vil gå tregt.

Blu-Ray Only: Hvilken markedsandel (andel i prosent av antall solgte enheter) vil du anse som en suksess for Blu-Ray i år? Hva med neste år? Hva tror du det blir?

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det egentlig av de store titlene som alle venter på?
    LOTR og Saving private ryan f.eks.

Har 4 BD i dag og 1 i kikkerten.
    Ikke noe å rope hurra for.

James Bond og Spiderman kan Sony holde for seg selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.... hvorfor disse tallene? Aner ikke? Bryr meg heller ikke!

Det eneste jeg bryr meg om er at filmene IKKE ER DYRERE ENN DVD flere steder!

Jeg klarer å finne ut hva en film koster uten å lese statistikk over salgstall!

Svært mange steder selger DVD til 199,- Må du kjøpe DVD til den prisen? Nei.... Ikke må du handle BD der de er dyrest heller...

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Blu Ray er mere en lille Norge.
    Vi har mye penger , vi handler også til lav dollarkurs osv
    Som nevnt kjøper Norske Blu Ray kjøpere mange filmer hver i snitt men totalt i verden er det solgt 1,6 film pr Blu Ray avspiller på 2 år

I USA der 50% av alle verdens Blu Ray avspillere er er det solgt ca 1 film pr spiller på 2 år.

Om det er så forbasket billig hvorfor disse tallene da ???

En ting er argument at Blu Ray koster nesten ikke mere en DVD men hvorfor kjøper ikke de 18 millioner som allerede har avspiller en pokkers film omtrent.

Hvorfor er det stippulert et salg på DVD spillere i Norge 2008 på ca 250 000 stk + alle kombinasjonspillere ,osv i tillegg mot for stippulert 20 000 BD om priser på film å avspillere er nesten lik.

Det er ikke fordi folk ikke vil ha det men pris på spillere og utvalg av film er helt overpriset.

Når man sammenligner ny DVD med gammel Blu Ray blir det helt feil.
    Se på feks på sailor.no på veil.pris og sammenlign ny DVD med samme film på Blu Ray.

Skal man se gjenganger i pris så se feks her
    Zailor.no

At de har 1 film til under 100 kr er ikke argument for billig BD

Ny film som kommer , prisnivå nettsalg mot for DVD
    Zailor.no

Utenfor byer å de største kjøpesenter / kjeder koster en Blu Ray disc en formue.
    En avspiller koster enormt.
    (de veldig få steder du finner avspillere eller filmer)

Listepris ny film Amazon.com er ca 40 dollar.
    For oss i Norge er dollar gunstig men er en ny film med listepris 40 dollar for en film noe Amerikanere kaller billig (neppe)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sl
    For noen år siden kunne man sagt at DVD aldri kommer til å ta over for VHS med mange av de samme argumentene!

-DVD er dyrere enn VHS
    -etc
    -etc

Prisene på BD synker og er nå på dvd nivå flere steder! JADA man kan selvfølgelig finn rå-dyre filmer på BD, men hvorfor i h.... kan man ikke kjøpe der det er billig, som Coop Obs og Lefdal???

Prisene på BD-spillere er nå billigere enn de første DVD-spillerne, og er på vei ned....
    Problemet er at da DVD kom hadde ikke folk gode internet linjer og kraftige pcer. Det lå ikke filmer på nett dagen etter de gikk på kino i USA.

Blu-ray sitt løp er ikke mot DVD men mot internet. DVD blir byttet ut med neste generasjon uansett over tid. Tar det for lang tid så blir det nok direkte nedlasting fra universal etc i full HD kvalitet, med verdens release og ikke forskjellige releaser etter pr land.

Film verden har blitt til 1 land, dagen etter filmen går på kino i usa ligger den til nedlasting i hele verden.

Jeg er sikker på at det blir omsatt mye mer HD materiale på internet i 1080p mkv format enn det blir omsatt blu-ray plater i salg. Enkelt grunlag, du trenger ikke noe annet enn en pc for å se dem. Alle har pc.... Ungdomer og unger laster vel det de vil ha...

Flertallet er nok heller ikke opptatt av meget bra kvalitet, og et enda mindre antall av lyd....

Det er ikke så mange av oss som foretrekker det yperste i bilde og lyd.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray Only: Hvilken markedsandel (andel i prosent av antall solgte enheter) vil du anse som en suksess for Blu-Ray i år? Hva med neste år? Hva tror du det blir?
    2008
    30 millioner spillere vil jeg se som bra.
    (da vil 20 millioner være PS3 og 10 millioner stand alone)
    (bra er det ikke men BD var på Beta stadiet da krigen var over , høye priser , nye bra spillere kommer å markedet vil ta seg opp før 2009)

20 millioner filmer solgt innen utgangen av 2008 er ikke bra men kanskje realistisk å tro.

2009
    60 millioner BD spillere totalt i verden siden Juni 2006
    50 millioner filmer solgt totalt siden juni 2006

Markedsandel har leg lest mange spådommer om men (40% i 2012 ) man må også tenke på er at DVD spillere og filmer selger noe enormt ennå
    (bare i USA er det solgt 60 millioner DVD spillere de 3 siste år)

Skal jeg tippe er markedsandel 2008 rundt 3% å ca 6% i 2009
    Da bør prisene falt mye så fra 2010 blir det sterk BD økning
    (om ikke prisene blir betraktelig lavere fra 2010 vil BD bli et format for få intereserte med lav markedsandel)

Man kan jo spørre seg hvem vil ha et BD format.
    Det er de samme filmselskap og produsenter av hardware så konkurerer de bare mot seg selv. (det er jo de samme hardware produsenter som pøser ut DVD spillere med oppscaleringsmulighet som bare øker å øker i salg)
    Hva har de mest i avanse på i salg ?
    Skal vi få BD opp på et bra nivå må film og hardware produsenter ta valget for kjøperene gjør det ikke med så høye priser.

sl
    Tja.... hvorfor disse tallene? Aner ikke? Bryr meg heller ikke!
    Da tror jeg du svarer i feil tråd for denne tråden handler om salgstall og % andeler (les trådstarter > http://avforum.no/forum/hd-hardware-...er-sterkt.html )
    å sittere lange innlegg for å forklare å flink du er til å finne riktig priser på film ?????????

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-DVD er dyrere enn VHS
    -etc
    -etc
    Du forstår tydeligvis ikke min argumentasjon og ser tydeligvis ikke forskjellene
    VHS spillere kostet 8-9000 i den perioden DVD ble lansert. (panasonic, JVC)
    Jeg har da kamerater som betale nærmere 15k for sin VHS maskin etter 95 (S-VHS)

Å produsere en VHS spiller er dyrere enn en DVD spiller grunnet den komplekse mekanikken. Det samme gjelder VHS kassetter. Derfor ble DVD spillere langt rimeligere enn noengang VHS spillere har vært. Dette kan aldri skje med Blu-Ray.

Snittprisen til butikk for DVD er under 60kr. Snittprisen for Blu-Ray er over 130. (eks moms) Du ser vel forskjellen? Blu-Ray kommer aldri til å komme ned på samme nivå som DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet det er mye ungdom som er ivrige på nedlastning, men folk flest over enn viss alder driver lite med dette!

Det var ikke så mye pc og internett-undervisning på skolen før, og det er mange i dag som er 30+ som ikke vet hvordan man laster ned musikk og film fra en pc! Vet det ikke selv, og inntill det blir meget enkelt å lære, samt kjapt og enkelt å laste ned nøyaktig det samme som kan kjøpes på boks er det ikke noe stress for min del...

om mange år når mp3 generasjonen er de eldste vil det sikkert være mest nedlastning..... for de som ikke vil ha en samling da... er noe eget med det å leite igjennom biblioteket etter det man skal se eller høre på

Du skriver at folk flest ikke er interessert i det ypperste av lyd og bilde.... det stemmer nok, men det er enormt mange som har kjøpt en full HD-Tv og om de skal få utnyttet den til fulle må de nødvendgvis ha en BD-spiller

Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    Problemet er at da DVD kom hadde ikke folk gode internet linjer og kraftige pcer. Det lå ikke filmer på nett dagen etter de gikk på kino i USA.

Blu-ray sitt løp er ikke mot DVD men mot internet. DVD blir byttet ut med neste generasjon uansett over tid. Tar det for lang tid så blir det nok direkte nedlasting fra universal etc i full HD kvalitet, med verdens release og ikke forskjellige releaser etter pr land.

Film verden har blitt til 1 land, dagen etter filmen går på kino i usa ligger den til nedlasting i hele verden.

Jeg er sikker på at det blir omsatt mye mer HD materiale på internet i 1080p mkv format enn det blir omsatt blu-ray plater i salg. Enkelt grunlag, du trenger ikke noe annet enn en pc for å se dem. Alle har pc.... Ungdomer og unger laster vel det de vil ha...

Flertallet er nok heller ikke opptatt av meget bra kvalitet, og et enda mindre antall av lyd....

Det er ikke så mange av oss som foretrekker det yperste i bilde og lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skriver at folk flest ikke er interessert i det ypperste av lyd og bilde.... det stemmer nok, men det er enormt mange som har kjøpt en full HD-Tv og om de skal få utnyttet den til fulle må de nødvendgvis ha en BD-spiller
    Så er det bare å overbevise folk om at de trenger en blu-ray spiller Lettere sagt en gjort.

Regner med at den dagen hollywood starter med direkte nedlasting kan du sikker enten kjøpe en enkel boks, eller legge inn noe software på pcen, alt etter hva du foretrekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja. Folk har kjøpt seg en flatskjerm som ser lekker ut og som er stor. At den er Full-HD. Det vet ikke folk helt hva betyr. Det viktigste er at de får utnyttet de dyrebare designerleilighetene best mulig.

Folk kjøper ikke Ferrari for å kjøre på bane for å utnytte den best mulig :-)
    Det er andre grunner til Ferrarikjøp en hva den maksimalt kan yte.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange som driver ukvalifisert synsing ut fra hva de håper på her...

Det er egentlig ganske enkelt: Dette styrer bransjen selv. Det er noen store stikkord:

Markedsføring er det viktigste. Får man Hvermansen oppmerksom på hva HD/BD er, og hvilke muligheter det har, vil de fleste hoppe på toget. For å se snevert på det, og ta for oss Norge: Ola Dunk vil ha det nyeste "må ha" som utnytter hans Full HD skjerm helt ut. Full HD/HD begynner å bli et begrep mange har hørt om, og når BD begynner å klinge like bra, vil det bare rulle fortere og fortere. Velplasserte opplysningskampanjer vil potensielt ha MYE å si.

Tilgjengelighet, herunder pris både på hard- og software, og antall titler i hyllene. Setter bransjen ned prisen, kommer salget etter.

En kuriositet hørt i lunsjen på jobb i dag: En kar fortalte at bildet ble mye bedre med HD-kabelen ( les: HDMI) enn med scarten, selv om det ikke var HD som ble sendt...

Tror også mange undervurderer folks ønske/behov for en fysisk vare. Personlig tror jeg ikke markedet er klart for streaming som hovedleverandør de neste 5 år. Det må komme store leverandører på banen, folks må opplæres/opplyses, og der ligger BD pr nå MYE lengre frem. At vi vil gå videre mot integrering av PC/nettbaserte løsninger både på musikk og film er det ingen tvil om. Men at det skal overta helt for fysiske medier de neste 5 år, har jeg ingen tro på.

Det hele koker ned til om bransjen ønsker BD som et nisjeprodukt, eller som DVDs etterfølger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda fantes selvfølgelig dyre VHS spillere, men de jeg kikket på før DVD ble lansert var ikke i nærheten av de prisene du snakker om... de var langt billigere enn de første DVD-spillerne, til tross for dette så overtok DVD! Det var poenget mitt

Du forstår tydeligvis ikke min argumentasjon og ser tydeligvis ikke forskjellene
    VHS spillere kostet 8-9000 i den perioden DVD ble lansert. (panasonic, JVC)
    Jeg har da kamerater som betale nærmere 15k for sin VHS maskin etter 95 (S-VHS)

Å produsere en VHS spiller er dyrere enn en DVD spiller grunnet den komplekse mekanikken. Det samme gjelder VHS kassetter. Derfor ble DVD spillere langt rimeligere enn noengang VHS spillere har vært. Dette kan aldri skje med Blu-Ray.

Snittprisen til butikk for DVD er under 60kr. Snittprisen for Blu-Ray er over 130. (eks moms) Du ser vel forskjellen? Blu-Ray kommer aldri til å komme ned på samme nivå som DVD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg svarer i feil tråd... nei tråden handler om innleggene som er her, og det svarer jeg på!

Du lagde et langt innlegg med statistikk for å poengtere at BD filmer er dyrt...! Dette ble for meg bakvendt, da prisen på filmene ikke forandres av statistikken du refererer til

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    2008
    30 millioner spillere vil jeg se som bra.
    (da vil 20 millioner være PS3 og 10 millioner stand alone)
    (bra er det ikke men BD var på Beta stadiet da krigen var over , høye priser , nye bra spillere kommer å markedet vil ta seg opp før 2009)

20 millioner filmer solgt innen utgangen av 2008 er ikke bra men kanskje realistisk å tro.

2009
    60 millioner BD spillere totalt i verden siden Juni 2006
    50 millioner filmer solgt totalt siden juni 2006

Markedsandel har leg lest mange spådommer om men (40% i 2012 ) man må også tenke på er at DVD spillere og filmer selger noe enormt ennå
    (bare i USA er det solgt 60 millioner DVD spillere de 3 siste år)

Skal jeg tippe er markedsandel 2008 rundt 3% å ca 6% i 2009
    Da bør prisene falt mye så fra 2010 blir det sterk BD økning
    (om ikke prisene blir betraktelig lavere fra 2010 vil BD bli et format for få intereserte med lav markedsandel)

Man kan jo spørre seg hvem vil ha et BD format.
    Det er de samme filmselskap og produsenter av hardware så konkurerer de bare mot seg selv. (det er jo de samme hardware produsenter som pøser ut DVD spillere med oppscaleringsmulighet som bare øker å øker i salg)
    Hva har de mest i avanse på i salg ?
    Skal vi få BD opp på et bra nivå må film og hardware produsenter ta valget for kjøperene gjør det ikke med så høye priser.

Da tror jeg du svarer i feil tråd for denne tråden handler om salgstall og % andeler (les trådstarter > http://avforum.no/forum/hd-hardware-...er-sterkt.html )
    å sittere lange innlegg for å forklare å flink du er til å finne riktig priser på film ?????????

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen ting det er verdt å tenke over.

1. Folk her skriver at de kjøper BD-filmene sine på internett, for det er mye billigere enn i butikk. Snart går det vel også opp for dem at de like gjerne kan kjøpe en nedlastet film over internett, og spare seg postrunden.

2. For produsentene er nedlastet film en fordel, på mange plan.

a. De reduserer transportomkostninger og det logistiske arbeidet. Viktig nå som oljeprisen går i taket, og uansett bra for bunnlinjen på produksjonene.
    b. De kan lettere tagge filene med mottakers info, for på den måten å forfølge den som lar filen ende opp på bittorrent og andre steder. Det er vanskelig/umulig med en fil hentet fra en BD-disk.
    c. Kundene foretrekker nedlasting. De sparer tid og penger -- og får økt funksjonalitet. De få som syns det er viktig å ha filmen stående i hylla, så de kan kikke på coveret en gang i blant, burde se litt på metadatamulighetene som programmer av typen DVDpedia muliggjør.

3. Produsentene av hardware er i ferd med å vende ryggen til BD, og omfavner i stedet nedlasting. Se det i øynene - når dere etterlyser innhold og hardware som forlengst er annonsert men som ikke kommer, så skyldes dette at man sitter og regner på formatet og i økende grad kommer til at dette ikke lønner seg.

BD blir aldri mer enn et lite nisjeformat gjennom diskdistribusjon -- men høy oppløsning vil folk kunne få over nett.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg svarer i feil tråd... nei tråden handler om innleggene som er her, og det svarer jeg på!

Du lagde et langt innlegg med statistikk for å poengtere at BD filmer er dyrt...! Dette ble for meg bakvendt, da prisen på filmene ikke forandres av statistikken du refererer til
    At du finner rimelige BD filmer er flott for deg - fortsett med det.
    Men det noen, inkl. meg, prøver å fortelle herinne er at det store markedet har andre kjøpevaner. Det er nå godt dokumentert - se tidligere innlegg.

Ingen priser forandres som følge av statistikk, det er riktig.
    Men om produsentene av BD følger litt med på slike statistikker så vil de ganske snart gjøre noe med prisene.
    For øyeblikket lever dessverre BD i sin egen lille monopolverden nå som HD-DVD har gitt opp.

Den store massen kjøper ikke BD, enten fordi de aller fleste ikke har spiller til det, og fordi prisen pr film fremdeles er for høy.

En sa tidligere i et innlegg herinne at BD kommer til å lide samme skjebne som SACD - jeg er veldig veldig enig i den kommentaren.

BD og SACD ender ganske sikkert opp som nisjeprodukter - for sånne som oss på slike forum som dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu ray

Dvd er død. Men selvsagt vil det ta tid. Om det blir blu ray eller et annet ukjent format for tiden vise.Platecompaniet er billigst på blu ray,de har filmer fra 150,- Selvsagt er det forskjell på kvalitet på filmer,men det er det jo på dvd også. Og selvsagt er blu ray dyrt,men det var flatskjermer også når de kom ut. Den som lever for se.. Hilsen en som jobber i bransjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt uenig med deg.... når BD er godt synlig i hyllene på de største kjedene (noe som er tilfellet i dag) hvor folk flest handler, til DVD-priser, tror jeg det er et tidsspørsmål før salget øker sterkt!

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    At du finner rimelige BD filmer er flott for deg - fortsett med det.
    Men det noen, inkl. meg, prøver å fortelle herinne er at det store markedet har andre kjøpevaner. Det er nå godt dokumentert - se tidligere innlegg.

Ingen priser forandres som følge av statistikk, det er riktig.
    Men om produsentene av BD følger litt med på slike statistikker så vil de ganske snart gjøre noe med prisene.
    For øyeblikket lever dessverre BD i sin egen lille monopolverden nå som HD-DVD har gitt opp.

Den store massen kjøper ikke BD, enten fordi de aller fleste ikke har spiller til det, og fordi prisen pr film fremdeles er for høy.

En sa tidligere i et innlegg herinne at BD kommer til å lide samme skjebne som SACD - jeg er veldig veldig enig i den kommentaren.

BD og SACD ender ganske sikkert opp som nisjeprodukter - for sånne som oss på slike forum som dette.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om butikker heter Platecompaniet , Lefdal , CDON osv så har alle Blu Ray filmer til lavere pris ja.
    Det er ingen her som betviler det.
    At gamle filmer selges til redusert pris er helt vanlig.
    På samme måte som gamle DVD er redusert i pris i forhold til nyutgivelse.

Men å si at Blu Ray er billig i forhold til DVD bare for man finner en gammel utdatert BD film på en nettside eller en butikk tror jeg neppe de fleste ser som et argument for at BD er så billig at nå skifter de over fra DVD.

De fleste er faktisk så fornøyd med sin DVD spiller og HD tv at produsenter av BD film og spillere må ned på DVD nivå i pris for at folk skal skifte format.

Om markedet endrer seg så er det ikke pengesterke Norske forbrukere som endrer et marked fra DVD til BD men faktisk land som har mange ganger så mange innbyggere å som ikke er så pengesterke.

Det er de som i hovedsak sitter å venter på lavere priser å vil endre markedet raskt når de mener tiden er inne.
    (nå koster en ny bra BD spiller ca 400 dollar men de ser det for dyrt pr i dag)
    I USA feks leier flere en de som kjøper fordi pris er høy , også på DVD.

Ønsker produsenter at BD skal overta et DVD marked så gjør de det ved å senke prisene men før det skjer så står det nesten stille.

Vi i Norge har penger så det holder så her bremser ikke økonomi så mye.

Pr i dag holdes antallet Blu Ray spillere i verden oppe mest pga PS3
    Antall PS3 hjelper lite når PS3 eiere kjøper veldig lite BD film.
    Skal tall opp må folk som ønsker BD avspiller kjøpe å der står salget nesten stille.
    Litt over 4 millioner stand alone BD spillere i hele verden er fryktelig lite
    (faktisk bare noen få rene BD spillere mere en det er DVD spillere i llille Norge)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda fantes selvfølgelig dyre VHS spillere, men de jeg kikket på før DVD ble lansert var ikke i nærheten av de prisene du snakker om... de var langt billigere enn de første DVD-spillerne, til tross for dette så overtok DVD! Det var poenget mitt
    Da tror jeg du husker feil. Rimelige VHS spillere (<2000) ble først tilgjengelig rundt 2000) Prisene kom aldri ned på rimelig DVD nivå (199-299)

Når jeg fikk min første DVD spiller (1998) kostet den mindre en en av de rimelige Panasonic VHS maskinene (HifI).

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I vår famile har vi hatt BD spillere ca ett halvt år. Pr i dag har vi til sammen 3 stk, 2 stk PS3 og en dedikert Sony S500. Bortsett fra de 4 filmene jeg fikk sammen med BD spilleren har vi bare 3 BD filmer.

Grunnene til at det ikke kjøpes flere BD filmer er følgende.

1) De er for dyre

2) Oppskallert DVD i hjemmekinoen gir et bilde som mange har problemer med å skille fra BD. Jeg synes at kvaliteten på oppskalert DVD er tilfredstillende, ja faktisk veldig bra.

Dette forutsetter selvfølgelig en DVD spiller av god kvalitet. Min er en Pioneer 868. Jeg mener at jeg har bedre DVD bilde med DVD spilleren enn jeg har når jeg spiller DVD i BD spilleren.

Men som jeg tidligere har sagt. Jeg tror at BD på sikt vil ta over for DVD men det vil nok ta litt tid.

Side 6 av 16 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •