Blu-ray salg øker sterkt! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 310
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er jo da kroner (dollar) å ikke anall solgte eksemplarer også.

For å drepe hele BD Disc % i solgte disc kan man nevne at Transformers på DVD plate solgte flere eksemplarer alene i USA en alle BD disc plater som er solgt til sammen i hele verden på 2 år.

(en eneste film på DVD har med klar margin utkonkurert total BD salg)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

For å drepe hele BD Disc % i solgte disc kan man nevne at Transformers på DVD plate solgte flere eksemplarer alene i USA en alle BD disc plater som er solgt til sammen i hele verden på 2 år.

Trodde jeg også først, men det er visst antall som det vises til med tanke på nedgang i %.

Markedsandelen er kun målt på de 20 største titlene. I mine øyne en farlig måte å måle på da den ikke forteller hele sannheten.

Apropos definisjon på ordet pessmist:
    det er en optimist med erfaring...........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Store titler på Blu-ray

For å drepe hele BD Disc % i solgte disc kan man nevne at Transformers på DVD plate solgte flere eksemplarer allene en alle BD disc plater som er solgt til sammen i hele verden på 2 år.

Se heller FREMOVER enn TILBAKE! Fortiden er slik den er. Det er hvilken utvikling som kommer som betyr noe! Vi vet alle at DVD pr. i dag har overlegent størst markedsandel. Men dette kommer til å endre seg STORT neste halvår!

Forresten kommer Transformers, Batman Begins og MASSE andre "store" titler i løpet av høsten. Se URL under:
    Blu-ray Disc Release Dates | High Def Digest

Femtiden blir blå!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mer sansen for disse:

Verden er full av folk som leter etter ting de kan ta ille opp.
    Tor Åge Bringsværd

En ekte pessimist blir enda tristere når han alltid får rett.
    Jacob Paludan

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk fort , intravenøst?

I dag, 11:23

Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    Aaaaah, pils i hånden er ikke lenge til
    I dag 11:49

Verden er full av folk som leter etter ting de kan ta ille opp.
    Tor Åge Bringsværd

En ekte pessimist blir enda tristere når han alltid får rett.
    Jacob Paludan
    Nå er det vel ikke lenge før du starter å synge også ? he he

Meningen er ikke å dempe håpet > Blu-ray salg øker sterkt!
    Men litt bakkekontakt skader ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk signaturen min Hygen he he.

Har ikke hatt så mye fornuftig å si de siste postene, og bedre blir det ikke utover kvelden. Mao nok OT fra meg.

Kjøp en Blu-ray og nyt helga!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å si dette, men BD er fremdeles et show-off produkt.
    Når man står der i videosjappa (ja, de fleste kjøper filmer over disk fremdeles) med en DVD tilbudfilm i den ene hånda, kr 59 - og en BD i den andre til 289 - da er valget ufattelig enkelt.

Men for noen (meg inkludert) er det selvfølgelig fristende med enda bedre bilde og enda bedre lyd (for de som kan høre det da)

Nei - BD har ingen fremtid på dagens prisnivå - det gjelder både spiller og filmer.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Nei - BD har ingen fremtid på dagens prisnivå - det gjelder både spiller og filmer.
    Er forsåvidt enig, men det var vel noe av det samme som ble sagt med introduksjonen av DVD på slutten av 90 tallet også, selv om selve formatet DVD med optiskeplater vs VHS-tape teknologien, ikke gjør denne sammenligningen helt riktig heller.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å si dette, men BD er fremdeles et show-off produkt.
    Når man står der i videosjappa (ja, de fleste kjøper filmer over disk fremdeles) med en DVD tilbudfilm i den ene hånda, kr 59 - og en BD i den andre til 289 - da er valget ufattelig enkelt.
    Sorry - så store prisforskjeller er det ikke. Da handler du i såfall i feil butikk! Langt i fra overalt i hvertfall. Var ute i lunsjen et ærend på sentret her på Lillestrøm. Der er det ei aldeles super platesjappe. Blu-Ray filmene lå på rundt kr 200. Nyheten på dvd lå på kr 190. BD prisen var lavere enn de største skeptikerene rapporter inn og dvd prisen høyere. Lenge siden jeg handlet BD film i butikk for under kr 200.

Hvor mange filmer kjøpte dere i butikk sist år? Sett i forhold til hvor mange dere kjøpte? Det siste året har jeg kjøpt nærmere 70 BD og sikkert godt over 100 dvd filmer. Av disse kan jeg tenke meg rundt 10 % er kjøpt i ordinær "fysisk" butikk - resten er pr internett. Og på nett er filmene billigere. Jeg kjøper de fleste over norske eller nordiske nettbutikker og av de 70 BD filmene har jeg betalt over kr 200 3 til 4 ganger - resten er under kr 200. Bestiller filmene før realase og mange i slengen - lav frakt og faktura gebyr pr film.

Prisnedgangen har vært ganske stor bare den siste måneden. Zailor.no solgte sist jeg så BD filmer fra litt over en hundre-lapp. Det kommer til å fortsette - skal BD få et grep, må prisene ned - og det kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her blander du to ting... Du snakker om fremtid og så i samme åndedrag nevner du "dagens prisnivå".

Klart prisene kommer til å nærme seg enda mer standar DVD både når det gjelder spillere og Blu-ray filmer fremover! Det er faktisk nødvendig, og også en helt naturlig utvikling i et produkts livssyklus!

God helg med eller uten en Blu-ray film på skjermen og med eller uten noe godt i glasset!!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sorry - så store prisforskjeller er det ikke. Da handler du i såfall i feil butikk! Langt i fra overalt i hvertfall. Var ute i lunsjen et ærend på sentret her på Lillestrøm. Der er det ei aldeles super platesjappe. Blu-Ray filmene lå på rundt kr 200. Nyheten på dvd lå på kr 190. BD prisen var lavere enn de største skeptikerene rapporter inn og dvd prisen høyere. Lenge siden jeg handlet BD film i butikk for under kr 200.

Hvor mange filmer kjøpte dere i butikk sist år? Sett i forhold til hvor mange dere kjøpte? Det siste året har jeg kjøpt nærmere 70 BD og sikkert godt over 100 dvd filmer. Av disse kan jeg tenke meg rundt 10 % er kjøpt i ordinær "fysisk" butikk - resten er pr internett. Og på nett er filmene billigere. Jeg kjøper de fleste over norske eller nordiske nettbutikker og av de 70 BD filmene har jeg betalt over kr 200 3 til 4 ganger - resten er under kr 200. Bestiller filmene før realase og mange i slengen - lav frakt og faktura gebyr pr film.

Prisnedgangen har vært ganske stor bare den siste måneden. Zailor.no solgte sist jeg så BD filmer fra litt over en hundre-lapp. Det kommer til å fortsette - skal BD få et grep, må prisene ned - og det kommer.
    Du går i samme fella som dessverre mange andre herinne gjør, meg inkludert. Vi evner å glemme at den store massen fremdeles handler sine filmer over disk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Her blander du to ting... Du snakker om fremtid og så i samme åndedrag nevner du "dagens prisnivå".

Klart prisene kommer til å nærme seg enda mer standar DVD både når det gjelder spillere og Blu-ray filmer fremover! Det er faktisk nødvendig, og også en helt naturlig utvikling i et produkts livssyklus!

God helg med eller uten en Blu-ray film på skjermen og med eller uten noe godt i glasset!!!
    Det var en merkelig påstand. Jeg kan ikke se at jeg har skrevet i to tidsperioder. Jeg skriver helt tydelig at med dagens priser har ikke BD noen fremtid - det er en måte å snakke på som er helt naturlig.
    Jeg sier IKKE at BD ikke har en fremtid - punktum; det er noe helt annet.

Konkurransemekanismene kommer til å slå inn, selv om det var ufattelig synd for oss kunder rent prismessig at HD-DVD ble "lagt ned".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-filmer selges hos alle videoforetninger jeg har vært innom siste tiden, samt Elkjøp, Lefdal, Coop Obs! Ikke så veldig vanskelig å finne i hyllene...

Og prisen; 159,- pr film for de fleste BD-filmene hos Obs!! Omtrent som DVD! På nettbutikken til f.eks Lyd&Bilde er det billigere...

Prisen på spillerne synker hele tiden og nye "billig"spillere kommer i sommer

Laaangt bedre lyd og bilde på BD og med omtrent samme priser, så er valget enkelt Motivasjonen som meg som forbruker er vel opplagt, eller hva? Jeg får en bedre opplevelse av film, og musikk som nå også er kommet på BD!

Nå er det heller ikke lenge siden formatet kom, eller formatkrigen med HD-DVD ble avblåst, så man kan vel ikke forvente bedre framgang for BD enn det som er situasjonen i dag!

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Negative folk? Se positivt på tingene?
    Hmm i den verden jeg lever så forholder man seg til realitetene, å rosemale en situasjon er vel forbeholdt politikerene...
    Faktum er at blu-ray er et format med liten brukeroppsluttning sett i forhold til hvor mye penger som er brukt på å utvikle og promotere formatet.
    At det i Norge og andre skandinaviske land samt UK (de stedene jeg har vært den siste tiden) nesten ikke finnes BD i butikkene kan ikke tolkes som annet enn lunkene forventninger fra de store kjedene.
    Blu-ray formatet bør øke salget sitt ekplosivt de neste årene, fortsetter veksten i det tempo vi nå ser vil BD trolig aldri bli et dominerende format slik som DVD er.
    Som forbruker så skjønner jeg ikke helt motivasjonen for den ekstreme fanboy mentaliteten som råder. Hva er du som forbruker sin enorme interesse i at et format som BD lykkes?
    Hvorfor skal jeg måtte bruke nesten dobbelt så mye penger på å kjøpe BD utgaven når filmen i vanlig DVD utgave gir meg samme opplevelse? (nei jeg gidder ikke å diskutere prisene til dvdon, sailor eller andre nettlevrandører. her snakkes det om platekompaniet sine priser da det er der eller tilsvarende steder folk flest handler sine filmer. prisen på en BD ligger nesten alltid på 249,- mens DVD koster 159,- eller mindre.)
    Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å se at ikke alle er like teknologi drevene og at den fasinasjonen for BD sine kvaliteter fremfor DVD på langt nær er så åpenbar som mange her inne vil ha det til.
    En godt mastret BD er bedre enn DVD, ingen tvil, men så er det da et enormt antall BD filmer med dårlig mastring og vanlig DD 5.1 lyd, hvorfor skal forbrukerene betale overpris for disse filmene (som ofte kommer uten mye av det ekstramartiale som sin DVD motpart kommer med)
    Er virkelig det blå coveret værdt så mye?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu Ray er mere en lille Norge.
    Vi har mye penger , vi handler også til lav dollarkurs osv
    Som nevnt kjøper Norske Blu Ray kjøpere mange filmer hver i snitt men totalt i verden er det solgt 1,6 film pr Blu Ray avspiller på 2 år

I USA der 50% av alle verdens Blu Ray avspillere er er det solgt ca 1 film pr spiller på 2 år.

Om det er så forbasket billig hvorfor disse tallene da ???

En ting er argument at Blu Ray koster nesten ikke mere en DVD men hvorfor kjøper ikke de 18 millioner som allerede har avspiller en pokkers film omtrent.

Hvorfor er det stippulert et salg på DVD spillere i Norge 2008 på ca 250 000 stk + alle kombinasjonspillere ,osv i tillegg mot for stippulert 20 000 BD om priser på film å avspillere er nesten lik.

Det er ikke fordi folk ikke vil ha det men pris på spillere og utvalg av film er helt overpriset.

Når man sammenligner ny DVD med gammel Blu Ray blir det helt feil.
    Se på feks på sailor.no på veil.pris og sammenlign ny DVD med samme film på Blu Ray.

Skal man se gjenganger i pris så se feks her
    Zailor.no

At de har 1 film til under 100 kr er ikke argument for billig BD

Ny film som kommer , prisnivå nettsalg mot for DVD
    Zailor.no

Utenfor byer å de største kjøpesenter / kjeder koster en Blu Ray disc en formue.
    En avspiller koster enormt.
    (de veldig få steder du finner avspillere eller filmer)

Listepris ny film Amazon.com er ca 40 dollar.
    For oss i Norge er dollar gunstig men er en ny film med listepris 40 dollar for en film noe Amerikanere kaller billig (neppe)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA der 50% av alle verdens Blu Ray avspillere er er det solgt ca 1 film pr spiller på 2 år.

Om det er så forbasket billig hvorfor disse tallene da ???
    Litt av grunnen til dette litt merkelige forholdet er vel at PS3 går under betegnelsen BD spiller, og det nok er ganske mange som hovedsakelig bruker den som spillemaskin og ikke BD spiller. Enkelte PS3 ble vel også levert med en eller flere BD plater også, og det er vel ikke sikkert at disse kommer med i salgstallene for BD plater.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du går i samme fella som dessverre mange andre herinne gjør, meg inkludert. Vi evner å glemme at den store massen fremdeles handler sine filmer over disk.
    Sikker på det? Filmsalg over nett er veldig stort. Ikke mange platebutikker igjen og de lever ikke de letteset livene. Vet jeg snakker om min trend som ikke automatisk smitter over på resten.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Sikker på det? Filmsalg over nett er veldig stort. Ikke mange platebutikker igjen og de lever ikke de letteset livene. Vet jeg snakker om min trend som ikke automatisk smitter over på resten.
    Ja, for hvis du ser på min kilde fra forrige side vil du se at det i 2006 var følgende fordeling omsetning:

• postordre/internett: 17,9 % (i volum/antall 16,9%)
    • andre: 6,6%
    • over disk i en eller annen form: 75,5%

postordre/internett hadde en voldsom vekst fra 2003 til 2004, så en større tilbakegang, så en liten vekst.

En litt "morsom" digresjon:
    snittprisen i 2006 var på kr 119 totalt
    • postordre/internett snittpris var OVER dette, kr 106,-
    • postbutikk hadde laveste snittpris med kr 87,-
    • leketøysforretninger hadde høyeste snittpris med kr 137,-

Og dette:
    • over 40% av alle solge DVD filmer var i prisklassen 60-99,99 kroner
    • kun 3,8% av alle solgte filmer var i prisklassen 200-299,99 kroner (der hvor BD filmene i det store og hele befinner seg)

Det står mye annet spennende i den linken jeg fant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode innlegg i denne tråden som er balanserte, men enkelte som Blu-Ray Only høres mer ut som de kommer rett fra medlemsmøte i T5PC eller WGI og får det til å høre ut som det vokser gull av gråstein.

- Blu-Ray ble lansert høsten 2006 i Norge. For 2008 er den foreløpig andelen solgte filmer 1.4% i Norge (tall fra release.no).

- De store kjedene som selger film satser ikke på Blu-Ray annet enn de som regel har et lite hjørne med noen få overprisede filmer.

- Som flere innlegg sier så kjøpes veldig mye av filmene fra butikk, og som en av linkene viste så kjøpes ca 30% av filmene på impuls. Jeg har det siste året handlet mye DVD på impuls. (typisk b og c filmer på tilbud), men jeg har enda til gode å handle Blu-Ray på impuls. Rett og slett for utvalget ikke eksisterer. Og når jeg handler på impuls er jeg ikke interessert i å betale 279 for National Treasure som den koster i Oslo sentrum. (jada, jeg kan bestille på nett, men det hjelper ikke meg hvis jeg har lyst til å plukke opp en film på vei hjem fra jobb)

Jeg antar at den maksimale andelen Blu-Ray kan oppnå i år i Norge er ca 3-4%Det er langt fra noen suksess som enkelte hevder.

Følgende grunner gjør at Blu-Ray aldri vil ta over for DVD.

- Blu-Ray er dyrere enn DVD.
    - Blu-Ray spillere er dyrere enn DVD spillere
    - Folk har DVD spillere over alt og er ikke interessert i å bytte ut spilleren på barnerommet, i bilen, båten, hytta, stua osv.
    - Forskjellen er veldig liten mellom Blu-Ray og DVD når man snakker om opplevelsen med å se film hjemme i sin egen stue.

Blu-Ray kommer aldri til å bli like billig som DVD. Dette er fordi det koster mer å produsere. Selskapene er heller ikke interessert i å få det like billig da hele argumentet med å lage et nytt format er at selskapene skulle tjene mer penger, ikke gi brukerne en bedre opplevelse.

Blu-Ray spillerne kommer aldri til å bli like billig som DVD spiller da det er mer komplekse spillere.

Noen henviser til at det gikk tregt når DVD kom på markedet.
    I fjor ble det satt ny rekord i antall solgte DVD spillere. Det ble ikke satt ny rekord i antall VHS spillere året etter DVD ble lansert. Når DVD kom så fikk forbrukerene et bedre format til en billigere penge. Nå får de et bedre format til en dyrere penge. Markedet er vant med å betale mindre for bedre og ikke omvent slik nå. Det er en annen grunn til at det vil gå tregt.

Blu-Ray Only: Hvilken markedsandel (andel i prosent av antall solgte enheter) vil du anse som en suksess for Blu-Ray i år? Hva med neste år? Hva tror du det blir?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her synes jeg det er så mange utrolige pessimister på vegne av Blu-ray at jeg ikke skjønner noe. Her i Trondheim synes jeg det har skjedd en "eksplosjon" av utvalg på blu-ray filmer til en god pris (159,-for de aller nyeste block-busters!!) og avspillerne koster under 3000,- som er billigere enn jeg ga for min DVD spiller for 4-5 år siden..... 5000 for 5 år siden er utrolig mye mere penger enn 3000 kroner i dag... Husker også før da vi hadde vhs og kjøpe filmene der kostet ca. 200 kroner. hehehe..... Så hvordan kan dere være så pessimister på vegne av formatet?? Vi nordmenn og sikkert svært mange andre elsker å eie filmer å ha disse i hyllene våre istedenfor å laste ned via nettet... Hva skjer når harddisken kræsjer å alle dine nedlastede filmer forsvinner,,,, nei da er det nok bedre å ha filmene på disker mener nå jeg. Utvalget av filmer har blitt mangedoblet hos Elkjøp og Lefdal her i byen og også hos andre tilbydere har utvalget økt masse... Lave/tilfredsstillende priser på filmene og stadig nye modeller på avspiller siden viser for alvor at alle pessimisme rundt blu-ray bør forsvinne.... (min mening)...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne tenkt meg å sett en statistikk av DVD vs VHS i perioden 96-98.

De første DVD spillerene kom jo ut i 1996 ( Toshiba SD-3000 ) , og den første
    BD spilleren kom vel ut i 2006 ( Samsung ) . DVD kriget vel litt mot LaserDisc, mens BD har hatt HD-DVD som motstykke..

Kanskje vi kan se noen likhetstrekk ?

Side 5 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •