Blu-ray salg øker sterkt! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 310
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen prosent er pr. definisjon ikke sterk økning. 40 - 50 prosent hadde vært sterk økning.
    Emnetittelen er rett og slett feil.

"As for high-definition discs, so far they amount to about 1% of the home-video market (about $300 million)"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ementittelen

Blu-ray salg øker sterkt!

--------------------------------------------------------------------------------

og det kan jeg dokumentere!!!

Ser at enkelte har et negativt syn på HD video formatet! Enig i at kjedene her i Norge ikke har fått farten opp enda, men er sikker på at også dette vil endres fra høsten av.

Har fulgt med på statistikken på denne linken:
    Blu-ray Disc Statistics - Home Page

Der vises bl.a Blu-ray i forhold til vanlig DVD. For bare en måned siden hadde Blu-ray 5% av salget. I uken som endte 25. mai var dette nådd opp i 7%. Om ikke DET er en meget god utvikling så vet ikke jeg!
    Noen prosent er pr. definisjon ikke sterk økning. 40 - 50 prosent hadde vært sterk økning.
    Litt streng nå da. Synes ikke emnetittelen er så ille jeg.
    Han sier jo bare at BD SALGET øker sterkt. Ikke at markedsandelen mellom BD og DVD har blitt snudd på hodet...

Markedsandelen er enda meget lav. Og det kommer nok til å ta noe tid før de klarer å kapre litt større deler av disc-markedet. Mye pga nettopp det du og andre har poengtert ; Mannen i gata er nok mest opptatt av pris kontra kvalitet.

Men nå er det sommer og sol. Det betyr at de fleste ikke er interessert i film, men i ferie og "uteaktiviteter"
    Når høsten kommer, setter nok produsentene inn markedsføringskampanjene.
    Da vil vi nok se at BD salget tar seg opp til nye høyder.
    Men det samme gjør vel DVD salget. Så da spørs det hvordan det blir med markedsandelene, hehe.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VHS-filmer selges fremdeles mange plasser her i Sverige, det er bare de tre-fire siste årene at DVD-salget har tatt av her. Jeg synes det er litt imponerende at BD har en så sterk økning i salg allerede.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg

"As for high-definition discs, so far they amount to about 1% of the home-video market (about $300 million)"
    Om markedandelen øker f.eks fra 7% til 10%... Eller for å si det på en annen måte om du har 7 epler og får 3 til. Hvor stor blir økningen i prosent? Skulle vel ikke være alt for vanskelig å regne ut?

Kanskje noen blir overrasket over svaret til og med?

Jeg står fast ved at det er en meget sterk økning i Blu-ray salget!

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 11 millioner BD plater på 2 hele år mye ?

Er 11 millioner BD plater solgt til 18 millioner som har Blu Ray avspiller mulighet stort ?

Dette er hele verden

I bare lille Norge ble det solgt nesten 20 millioner DVD filmer i 2007 ( 80.000 Blu Ray)
    Vi kjøper mye film i Norge 10 000 avspillere å 80 000 filmer er ikke dårlig.
    Hver hustand i Norge med DVD spiller kjøpte i gjennomsnitt 5-6 DVD filmer i 2007.

At knapt anhver eier av Blu Ray spiller har kjøpt 1 film mener jeg er laber interesse. (på to år)

Når de som sitter med avspillerene ikke kjøper filmer
    hvordan kan da Blu Ray øke raskt

11 millioner disc er mye men 11 millioner solgt i hele verden på 2 år er for meg et tall som sier nesten 0%

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Er 11 millioner BD plater på 2 hele år mye ?

Er 11 millioner BD plater solgt til 18 millioner som har Blu Ray avspiller mulighet stort ?

Dette er hele verden

I bare lille Norge ble det solgt nesten 20 millioner DVD filmer i 2007

Hver hustand i Norge med DVD spiller kjøpte i gjennomsnitt 5-6 DVD filmer i 2007.

At knapt anhver eier av Blu Ray spiller har kjøpt 1 film mener jeg er laber interesse. (på to år)

Når de som sitter med avspillerene ikke kjøper filmer
    hvordan kan da Blu Ray øke raskt

11 millioner disc er mye men 11 millioner solgt i hele verden på 2 år er for meg et tall som sier nesten 0%
    Takk Hygen. Det er slike tall som setter ting i perspektiv.
    innen et par år vil jeg tippe at levrandører som bla. Get vil se potensialet i streaming og det å selge filmer via sitt interface. Når slike teknologier blir lett tilgjengelig tror jeg BD faktisk vil slite enda mer enn de gjør idag.
    Som fler enn meg har påpekt så er prisen på software avgjørende, slik det er nå er prisen på Bd for høy samt at tilgang på filmer og spillere er for liten.
    jeg tok meg den frihet å dra opp på elkjøp avd. carl berner for å gjøre noen sammenligninger.
    det var 10 - 12 dvd spillere, så godt som alle priset under 2000,- de fleste faktiskt godt under 1000,-
    det var en Bd spiller, en sharp til over 3000,- (+PS3)
    ca 25% av tvene utstillt hadde ekte HD paneler.
    jeg talte rundt 450 dvd tittler og 11 BD titler.
    prisene på BD lå mellom 149 - 249,-
    DVD prisene lå mellom 159 - 79,-
    i tillegg til film var det også en hel drøss av serier tilgjengelig på DVD. serier på dvd er vistnok der det er mest penger å hente fortiden.
    Jeg gikk så ned på expert på grünerløkka, der var utvalget av ekte Hd skjermer litt bedre, mens utvalget av dvd vs Bd var det samme som hos elkjøp.
    Da denne butikken er liten så var det ikke noe utvalg i software.
    faktsik så er de eneste butikkene i oslo sentrum som har et noenlunde fornuftig utvalg av BD, Spaceworld utenfor Oslo city og sjappa som ligger rett ved siden av. I begge butikkene er det meget stor prisforskjell mellom BD og DVD. Spaceworld tra freidige 279,- for det meste av sine BD.
    Platecomaniet på oslo city og byporten har tilsammen kanskje 40 BD tittler.
    dette er status i Oslo sentrum 11.06.08
    Jeg trenger egentlig ikke noe mer bekreftelse på at BD er et nisjeformat.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-salget øker uansett sterkt, uansett hvordan man vrir og vender på det.

Her i Sverige selges Blu-ray bl.a på bensinstasjoner. Begrenset utvalg, bevares, men det selges.

Hvor stort var DVD-salget etter tilsvarende tid på markedet, tatt i betraktning at man ikke behøvde å bytte ut TV-en for å se på disse filmene?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Her i Sverige selges Blu-ray bl.a på bensinstasjoner. Begrenset utvalg, bevares, men det selges.
    Fant faktisk et par Blu-Ray filmer på 7-eleven / YX eller hva det nå heter, på østsiden av Glomma på Fetsund i dag. Så ikke i farta hvem filmer eller hva dem tok i pris.

Uansett - BD salget øker. Det er faktisk ikke noen diskusjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det finnes noen definisjon på hva som er en sterk økning, men om vi tar utgangspunkt i at 40-50% er å betrakte som sterk økning, er faktisk tallene i post 1 "sterk økning", og vel så det!
    Er forferdelig stor forskjell på prosentvis økning, og økning i prosentpoeng.
    Økningen i prosentpoeng fra 5% til 7% er bare 2. Dette er jeg enig i kan virke lite.
    Men om man beregner den prosentvise økningen fra 5-7%, må den, i henhold til din definisjon, kunne betraktes som en sterk økning.
    (5/7)*100=71,4% (ca)
    Økningen fra den første undersøkelsen til den andre er 71,4%. Dette mener ihvertfall jeg er en massiv økning i markedsandelen!
    Og godt er det!

Beklager denne lille "utblåsningen", men det er mange misforståelser på akkurat dette området. Og nå har det seg sånn at jeg er utdannet flisespikker, så jeg følte jeg måtte si noe

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Vet ikke om det finnes noen definisjon på hva som er en sterk økning, men om vi tar utgangspunkt i at 40-50% er å betrakte som sterk økning, er faktisk tallene i post 1 "sterk økning", og vel så det!
    Er forferdelig stor forskjell på prosentvis økning, og økning i prosentpoeng.
    Økningen i prosentpoeng fra 5% til 7% er bare 2. Dette er jeg enig i kan virke lite.
    Men om man beregner den prosentvise økningen fra 5-7%, må den, i henhold til din definisjon, kunne betraktes som en sterk økning.
    (5/7)*100=71,4% (ca)
    Økningen fra den første undersøkelsen til den andre er 71,4%. Dette mener ihvertfall jeg er en massiv økning i markedsandelen!
    Og godt er det!

Beklager denne lille "utblåsningen", men det er mange misforståelser på akkurat dette området. Og nå har det seg sånn at jeg er utdannet flisespikker, så jeg følte jeg måtte si noe
    Fordel så de to prosentene fra 5% til 7% på faktisk solgte enheter sammenlignet med DVD så er du tilbake der du startet.
    Dette dreier seg heller ikke om markedsandel, men om antallet solgte filmer og sier således lite om det er et stort antall nye eiere av en blu ray spiller eller om det er de som allerede eier som kjøper fler filmer.
    Tall og statestikk kan leses på så mange måter. Jeg foretrekker å stikke fingeren i jorda å gå ut å sjekke i den virkelige verden slik jeg gjorde. det jeg fant gjorde jo nærmest BD til et ikke format.
    Jeg tror faktisk jeg skal sende noen mail til elkjøp, expert og de andre store kjedene å høre om det er mulig å få noen form for tallmatriale på disse tingene. (jeg regner med et nei, men det er jo verdt å høre)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la til på posten
    Vi kjøper mye film i Norge 10 000 avspillere å 80 000 filmer er ikke dårlig.(blu Ray)
    men slik er ikke gjennomsnittet i verden.
    Vi kjøper faktisk nesten like mye film som Svenskene enda de er dobbelt så mange.

Jeg mener det er sørgelig at ikke Blu Ray har tatt mere av.
    Det er bra bilder og lyd å med priser vanlige folk hadde sett som akseptable hadde vi hatt et større utvalg av filmer .
    (Første Norske BD filme kom vel for litt siden - nr 2 kommer til høsten)

Et av de mest HD ready land man har er USA som har hatt HD i mange år.
    Der har hver BD spiller eier i snitt kjøpt 1 film hver siden BD kom.

Utvikling DVD AndreWerdenskrieg
    Utvikling å salg av DVD var ikke world Wide som Blu Ray er.
    Nå var også markedføringen av Blu Ray med intergrert spiller i PS3 et salgstrix.
    Bruk å kast / hyppige innvisteringer av elektronikk var ikke så stort som nå.
    men
    For å ta noen tall med USA som eksempel
    Mars 1997 kunne man kjøpe første DVD spiller i USA.
    På 9 mnd kjøpte amerikanerene 350 000 spillere å 2 millioner DVD disc.
    1998 ble det solgt 1,1 million DVD spillere å 7,2 millioner DVD disc
    1999 ble det solgt 8,5 millioner DVD spillere å 14 millioner DVD disc
    Det på en tid da man ikke kunne bestille på nettet eller filmer var i alle slags butikker å kiosker.

Fra juni 2006 til januar 2007 ble det solgt 500 000 stand alone BD spillere i USA.
    Det er lant fra solgt så mange BD filmer på de to første år som DVD gjorde.

(Nå i 2008 selges det (på en god dag) ca 80 000 DVD spillere på en eneste dag i USA) enda de har HD TV å Blu Ray over alt i salg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordel så de to prosentene fra 5% til 7% på faktisk solgte enheter sammenlignet med DVD så er du tilbake der du startet.
    Dette dreier seg heller ikke om markedsandel, men om antallet solgte filmer og sier således lite om det er et stort antall nye eiere av en blu ray spiller eller om det er de som allerede eier som kjøper fler filmer.
    Her var jeg ikke helt med... De tallene i undersøkelsen viser jo hvor stor andel av alle filmer som er solgt (vel å merke på utvalgte nettsider) som er BR, og hvor stor andel som er DVD. Skjønte ikke helt hvor disse to prosentene skal fordeles... Og denne undersøkelsen dreier seg kun om filmene, ikke spillerene, sånn jeg har forstått det, så om det er eksisterende kunder, eller nye kunder vil ikke ha noen innvirkning på tallene i så måte. Dette vil forøvrig også gjelde kjøpere av DVD, og ikke bare BR...

Tall og statestikk kan leses på så mange måter.
    Her kunne jeg ikke vært mer enig!
    Mark Twain sa det på denne måten en gang:
    "Det finnes tre typer løgn: Løgn, forbannet løgn, og statistikk"

Jeg tror faktisk jeg skal sende noen mail til elkjøp, expert og de andre store kjedene å høre om det er mulig å få noen form for tallmatriale på disse tingene. (jeg regner med et nei, men det er jo verdt å høre)
    Hadde i grunnen vært litt morsomt å høre åssen det faktisk ligger an med det nye formatet, ja. Men det er nok som du sier, ja. Blir vel neppe noen respons å snakke om...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg la til på posten
    Vi kjøper mye film i Norge 10 000 avspillere å 80 000 filmer er ikke dårlig.(blu Ray)
    men slik er ikke gjennomsnittet i verden.
    Vi kjøper faktisk nesten like mye film som Svenskene enda de er dobbelt så mange.

Jeg mener det er sørgelig at ikke Blu Ray har tatt mere av.
    Det er bra bilder og lyd å med priser vanlige folk hadde sett som akseptable hadde vi hatt et større utvalg av filmer .
    (Første Norske BD filme kom vel for litt siden - nr 2 kommer til høsten)

Et av de mest HD ready land man har er USA som har hatt HD i mange år.
    Der har hver BD spiller eier i snitt kjøpt 1 film hver siden BD kom.

Utvikling DVD AndreWerdenskrieg
    Utvikling å salg av DVD var ikke world Wide som Blu Ray er.
    Nå var også markedføringen av Blu Ray med intergrert spiller i PS3 et salgstrix.
    Bruk å kast / hyppige innvisteringer av elektronikk var ikke så stort som nå.
    men
    For å ta noen tall med USA som eksempel
    Mars 1997 kunne man kjøpe første DVD spiller i USA.
    På 9 mnd kjøpte amerikanerene 350 000 spillere å 2 millioner DVD disc.
    1998 ble det solgt 1,1 million DVD spillere å 7,2 millioner DVD disc
    1999 ble det solgt 8,5 millioner DVD spillere å 14 millioner DVD disc
    Det på en tid da man ikke kunne bestille på nettet eller filmer var i alle slags butikker å kiosker.

Fra juni 2006 til januar 2007 ble det solgt 500 000 stand alone BD spillere i USA.
    Det er lant fra solgt så mange BD filmer på de to første år som DVD gjorde.

(Nå i 2008 selges det (på en god dag) ca 800 000 DVD spillere på en eneste dag i USA) enda de har HD TV å Blu Ray over alt i salg.
    Takk, kult å få tall på det.
    Man bør vel ta i betraktning at "HD-krigen" ikke var over for mere enn 5 måneder siden? To produkter med nærmest identisk ytelse gjorde ikke akkurat valget enkelt for "mannen i gata". Vi er jo bare halveis i det første året Blu-ray-formatet er vinneren?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    jeg rettet en feil men du fikk kopiert den
    ca 800 000 DVD spillere på en eneste dag i USA er 80 000

Noen tall fra lille Norge
    http://www.elektronikkbransjen.no/file.php?id=154

Norske videovaner
    http://www.gfk.no/download-filer/Nor...%20summary.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere poster litt mer statestikk !

Helt klart at man må ta statestikken for det den er. Og at den kan fremstilles på mange måter. Man kan få et resultat til å se både positivt og negativt ut ved å velge hvilken data man presanterer.

Ifølge statestikken som er fremvist synes jeg salgsøkningen på rundt 70% må sies å være bra. Vi prater jo faktisk om en svært kort periode.

Men samtidig så er det jo også som noen av dere sier : Snakk om en svært lav markedsandel foreløpig.

Personlig ser jeg ikke det som noen hindring. Slik vil det jo alltid være i startfasen på alle nye produkter.
    Hvordan dette ender er jo litt vanskelig å spå. Og det kan ingen statestikk fortelle oss noe om pr. idag. Men det er lov å gjette

Jeg kan f.eks tippe at om innen 10år er BD det regjerende discformatet.
    DVD har blitt skjøvet ut på sidelinjen og kanskje lagt helt dødt.
    Mens på leiefilm er det streaming løsninger som er mest populært.
    Og ja. Folk går fortsatt på kino

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe
    jeg rettet en feil men du fikk kopiert den
    ca 800 000 DVD spillere på en eneste dag i USA er 80 000

Noen tall fra lille Norge
    http://www.elektronikkbransjen.no/file.php?id=154

Norske videovaner
    http://www.gfk.no/download-filer/Nor...%20summary.pdf
    Kjempefint at du kommer med fakta!!! Jeg er helt enig i at statistikk (staves faktisk med i, ikke statestikk som enkelte skriver, ikke viktig... skurrer bare litt når jeg leser ...) kan brukes på mange måter og er opptatt av fakta, og ikke synsing og antakelser.

Jeg er også fullstendig oppmerksom på at i en tidlig fase av et produkts levetid blir utslagene ekstremt store! Dette kan selvfølgelig slå ut begge veier! Jeg har postet statistikk fra Nielsen for de to siste ukene der økningen i salg er ekstremt stor (ref. hva jeg nevner om store utslag).

Siden jeg er positiv til Blu-ray (som andre nevner har vært enerådene, som Hi-Def video format,mindre enn seks måneder), og som jeg også er overbevist om at utover høsten kommer til virkelig å ta av, kan jeg ikke la være å bruke statistikken i positiv mening!

Økning fra 5-7% markedsandel gir nøyaktig 40% økning.
    Økning fra 7-10% markedsandel gir en økning på 42,86%

Igjen.... ekstreme utslag i en slik tidlig fase, men jeg er overbevist om at denne positive trenden kommer til å fortsette (mindre utslag etter hvert som markedsandelen øker).

Nordisk statistikk og prognoser:

"I 2007 ble det solgt 15000 Blu-ray-spillere på det nordiske markedet, pluss 160 000 PS3 i løpet av 2007, og progosen er 100 000 Blu-ray-spillere pluss 220 000 PS3 for 2008 samt 250000 Blu-ray-spillere pluss 400 000 PS3 for 2009".

Igjen vil dere se at dette er/ ligger an til å bli en formidabel prosentvis økning!

Tallene hentet herfra:

Blu-ray forum - Nyheter - Utvalg & prognose

"Smil til verden, og verden smiler til deg"

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olem jeg skjønner du er entusiastisk, noe som er helt fint.
    Hvorfor må du poengtere dette? Er jeg ikke saklig nok for deg?
    Jeg er også klar over at netthandel øker stort.
    Dog så er det slik at hvis du kikker slike tall etter i sømmene så vil du finne at det er visse grupper som står for en meget stor del av økningen, det er en stor sansynlighet for at det er den teknokåte gruppen. Bla. hjemmekino entusiastene.
    Hvilke sømmer har du kikket i for å finne dette? Det er selvsagt flere entusiaster som handler film enn ikke-entusiaster. Men netthandelen generelt har eksplodert. Jeg tror også vanlige folk finner veien til nettbutikkene, spesielt når prisforskjellene er så store som de er.
    Flatskjerm er nok blitt mye mer vanlig de siste 2 - 3 årene, ingen tvil om det, men ta en telefon til f.ek elkjøp å hør hva den vanligste solgte størelsen er.
    Det blir ikke mye hjemmekino på en 32 tommers skjerm.
    Størrelsene er på vei opp. Det selges svært mye 40" og 42". Nå begynner også 50" å komme opp i volum. Selv på en 32" får man et tydelig kvalitetsløft fra SD til HD
    Selvfølgelig synker prisen på Bd spillere, men ikke fort nok.
    Ikke fort nok? Ikke fort nok for hva da? Hva tror du prisen er om ett år? To år? Har noen satt en tidsfrist for BD som er i ferd med å renne ut?
    folk flest har blitt vant med dvd spillere som koster en slikk og ingenting.
    Hva har det med saken å gjøre? Folk er villige til å gi mer for bedre DVD-spillere. Hvorfor skulle de ikke det for BD-spillere også?
    Men du har sikkert rett i at de som handler DVD-spiller på Lidl ikke står først i køen for BD.
    Blu-ray skiver er dyrere å produsere enn DVD, det er et faktum.
    Er det et faktum? Og isf hvor mye dyrere er det å produsere en BD enn en DVD? Hvor lang gyldighet har dette faktumet?
    Billedkvaliteten er langt fra så åpenbar som du skal ha det til, meget mange BD filmer er en så dårlig transfer at det ikke er særlig mye mer enn en DVD i blå innpakkning.
    Jeg vil påstå at forskjellen er åpenbar. Men det finnes sikkert katalogtitler som er tatt fram kun for å hive seg på BD-bølgen og holder kvalitet deretter. Husker du hvor varierende kvalitet det var på DVD i mediets barndom?
    Ole, ta et dypt pust å si: dette er bare en hobby.
    Jeg er helt rolig, jeg. Hold deg til sak.
    Ole M

Gjør dette enklere for deg selv å de som leser istedenfor å poste så fryktelig mye

Så skriver du svar imellom................

Så skriver du svar imellom................
    Fornøyd nå hygen? ;-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tok meg den frihet å dra opp på elkjøp avd. carl berner for å gjøre noen sammenligninger.
    det var 10 - 12 dvd spillere, så godt som alle priset under 2000,- de fleste faktiskt godt under 1000,-
    det var en Bd spiller, en sharp til over 3000,- (+PS3)
    ca 25% av tvene utstillt hadde ekte HD paneler.
    jeg talte rundt 450 dvd tittler og 11 BD titler.
    prisene på BD lå mellom 149 - 249,-
    DVD prisene lå mellom 159 - 79,-
    i tillegg til film var det også en hel drøss av serier tilgjengelig på DVD. serier på dvd er vistnok der det er mest penger å hente fortiden.
    Og med slike forutsetninger synes du allikevel BD gjør det svakt...
    Det var jo akkurat slik det så ut for DVD helt i begynnelsen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Økning fra 5-7% markedsandel gir nøyaktig 40% økning.
    Økning fra 7-10% markedsandel gir en økning på 42,86%
    Der har du selfølgelig helt rett. Gikk åpenbart litt fort i svingene for meg i går. Det regnestykket jeg kom med i går var helt på bærtur (så mye for flisespikking...). Det rette tallet er 40%!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Og med slike forutsetninger synes du allikevel BD gjør det svakt...
    Det var jo akkurat slik det så ut for DVD helt i begynnelsen også.
    Noen ganger lønner det seg å sette seg ned og reflektere litt.

Ved overgangen fra VHS til DVD, som begynte midt på 90-tallet, så fantes det meget få alternativer, inkl. langt færre kanaler.
    I dag kan folk se på HD-innhold over kabel og satellitt, de har tilgang til samme via både streaming og downloads - og det kommer bredt via digital kringkasting.

BD blir et bittelite nisjeformat på disk, men selve oppløsningen (Full-HD) vil være tilgjengelig (og er tilgjengelig) vha downloads.

(Husker forøvrig min første DVD-spiller, fra Denon, anskaffet i 1998. Kostet meg 17.000!)

Side 3 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •