Blu-ray salg øker sterkt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 310
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Negative folk? Se positivt på tingene?
    Hmm i den verden jeg lever så forholder man seg til realitetene, å rosemale en situasjon er vel forbeholdt politikerene...
    Hehe... som en kompis av meg sa (om noe helt annet); "Dette går til *******.. Og jeg er ikke pesimist, bare realist..." :-)
    (nei jeg gidder ikke å diskutere prisene til dvdon, sailor eller andre nettlevrandører. her snakkes det om platekompaniet sine priser da det er der eller tilsvarende steder folk flest handler sine filmer.
    Jaha?.. Virkelig? Kjøper folk flest sine filmer på Platekompaniet og tilsvarende steder? Folk er vel ikke dumme?
    Jeg har ikke kjøpt en film på Platekompaniet. Jeg kjøper film på nett da det er langt rimeligere. Og jeg tror ikke jeg er alene. Jeg tror de nettbutikkene du nevner faktisk selger svært bra.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror folk handler mye på Platekompaniet.

Uansett, jeg sjekket bare nettsiden deres akkurat nå (som skal matche butikkpris) og der ligger iallefall DVD-nyheter på 179,- og Blu-ray-nyheter på 229,-. Mener å huske det også var prisene sist jeg var innom Oslo City.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet alle mine Blu-ray filmer på dvdstrax, axelmusic og amazon. De 10 siste til rundt 120-130 kroner stk inkludert frakt. Ikke en på platekompaniet til blodpriser. Det må vel bety jeg er smart?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

BD i Leiebutikker

Leide noen BD filmer i dag på lokal MIX sjappe, så det går i riktig retning. DVD/BD leie til samme pris (kr. 50,-). Det jeg savner er flere titler, det er mange eldre filmer som blir remastret og gitt ut på BD men relativt lite nytt.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Singulus projects an optimistic 65% market share for Blu-ray by the end of the year.

65% markedsandel mot slutten av året regner jeg med som urealistisk, men artikkelen underbygger likevel statistikken jeg har postet tidligere. Halvparten av 65% hadde vært FANTASTISK FLOTT!!!

Jeg er overbevist om at ballen bare kommer til å rulle fortere og fortere utover høsten! Dette grunngir jeg med hurtig økende utvalg av blu-ray filmer og også at pris på hardware kommer til å synke. Økende tilbud av HD-kanaler på TV kommer også til å bidra i riktig retning.

Se forøvrig artikkel under:

Home Media Magazine | Singulus: Blu-ray Adoption Faster than DVD
    Singulus: Blu-ray Adoption Faster than DVD
    Author: ERIK GRUENWEDEL
    egruenwedel@questex.com
    Posted: June 10, 2008
    Email this Story to Friend

German disc replication device manufacturer Singulus Technologies said consumer adoption of Blu-ray Disc is proceeding faster than standard DVD 11 years ago.

The Frankfurt-based manufacturer cited an internal order for 21 Blu-ray dual-layer replication units in the first quarter for the outlook, with another 9 units on order this year.

The orders included one from a prominent U.S. replication company.

"This means that the orders for Blu-ray in the first year of the dual layer technology already by far exceeded the volume at the start of the DVD eleven years ago with 17 machines," said CFO Stefan Baustert, in a statement.

Singulus projects an optimistic 65% market share for Blu-ray by the end of the year.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hehe... som en kompis av meg sa (om noe helt annet); "Dette går til *******.. Og jeg er ikke pesimist, bare realist..." :-)

Jaha?.. Virkelig? Kjøper folk flest sine filmer på Platekompaniet og tilsvarende steder? Folk er vel ikke dumme?
    Jeg har ikke kjøpt en film på Platekompaniet. Jeg kjøper film på nett da det er langt rimeligere. Og jeg tror ikke jeg er alene. Jeg tror de nettbutikkene du nevner faktisk selger svært bra.
    Jeg snakker ikke om hvor du eller andre entusiaster handler.
    Hvor tror du gjennomsnitts nordmannen handler elektronikk og software?
    Hvor stor prosentandel av befolkningen utgjør entusiastene? 5% ?
    Antallet medlemmer på avforum har nå nådd 30.000, av disse så er det vel rundt 60 - 65% som har hjemmekino på en eller annen måte.
    Hvor mange av disse har så et fullt HD oppsett? Halvparten av det igjen? altså rundt 10.000 mennesker.
    Avforum har nok ikke klart å lokke til seg alle entusiaster, men jeg regner med at antallet medlemmer til en viss grad reflekterer antallet entusiaster som finnes i Norge.
    Lygren har sikkert mye bedre tall på dette, men dere fanboys må fortå hvor liten gruppe dere statitisk er og at det er lenge til BD og DVD deler butikkhyllene 50/50. BD vil mest sansynligvis alltid være dyrere i innkjøp enn DVD pga. høyere produksjonskostnad, men vi vil nok se prisene nærme seg hverandre også i fysisk butikk. Men hardware er jo bare en liten del av regnestykket. Folk må jo ha en BD spiller. De rimeligste nå ligger vel på rundt 2000,- altså fortsatt veldig dyrt, i min familie og families venner står det stort sett dvd spillere av rimi kvalitet til 399,- jeg kan ikke se for meg noen av disse menneskene bruke hele 2000,- en BD spiller.
    Tilslutt er det selve kostanden ved full HD. Selv med meget forsiktige estimat så vil et oppsett for full HD lyd og bilde kjappt koste 30.000,- og da snakker vi langt fra noen optimal kvalitet.
    Ting som flat-tv, projecor og surround er langt fra så vanlig i Norske hjem som dere tror.
    Når man har faktorert inn alle disse tingene må man også tenke på at en evt. kjøper må være mer enn gjennomsnitts film interessert, hvis ikke er vi jo like langt. Min dvd/BD samling er på rundt 1500 tittler. I den samlingen har jeg da kjøpt inn stort sett det jeg liker og mener er klassikere enhver filmentusiast må ha.
    Nå som jeg har dette filmbibloteket så kjøper jeg mindre filmer enn før, behovet er i stor grad fyllt. Så nå kjøper jeg bare film når jeg har tro på en film. Noe som tilsvarer ca. en dvd i uken. Altså ca. 52 dvd/bd i året
    Sleng på litt impuls og bomkjøp så kommer vi kansje opp i 80 dvd i året. poenget mitt er at jeg aldri vil bytte ut mine 1470 dvder for BD versionen.
    Jeg vil kanskje kjøpe noen av de absolutte favorittfilmene mine på BD hvis de kommer med HD lyd og bra transfer.
    Slik er situasjonen for folk flest også, veldig få gidder å kjøpe dobbelt opp av en film. Når man da tar hensyn til at back katalogen til BD er særdeles liten og at det kan virke som hovedfokuset til filmselskapene er å pushe "popcorn" filmene istedenfor bredde så er BD sitt potensial som et dominerende format ikke det beste.
    Det dreier seg ikke om fanboy eller anti fanboy. Det dreier seg om økonomi og det faktum at gjennomsnitts nordamannen ikke er på langt nær så teknologi interessert som dere vil ha det til.
    Mange her inne tar jo dette med HD og den tidligere HD krigen alt for alvorlig, det er fint med film i HD hvis du har investert i utsyret for optimal gjengivelse, men som sagt så er det noe veldig få på landsbasis har.
    Desuten så skulle jeg ønske at dere hissigpropper som må ty til slike svar: "Hva gjør du på et hjemmekinoforum hvis du ikke bryr deg om overnevnte???" når det blir påpekt at ikke alle ser på det som om det er oss forbrukere som nødvendigvis er den store profitøren av et HD format.

For dere som tar dette litt for seriøst: Ta en titt på nyhetene, verden er full av grusomheter og urettferdighet. Hvis dere klarer å brenne så til de grader for en filleting som BD eller BD vs. HD DVD. tenk på hva dere kunne utrettet i f.eks en veldedig oraganisasjon.

Jeg kan fint tåle å bli kallt en tulling fordi jeg ikke er overstrømmende positiv til BD, men la meg i det minste få sette ting i perspektiv slik at dere ser hvor langt det er mellom fantasi verdenen og den virkelige.

God sommer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skriver bra her wotg, og selv om jeg er veldig for FullHD kilder og BD, så skjønner jeg godt og kan være mye enig i det du skriver her utifra din situasjon og sikkert mange andre "normale" brukere og film entusiaster.

Mitt problem i denne sammenhengen når valget står mellom BD og DVD, og når disse mediene skal sammenlignes, er det rett og slett sånn at DVD ser såpass dårlig ut gjengitt med det utstyret jeg bruker i hjemmekinoen at det ikke er bryet verd å satse videre på det i den sammenhengen. Verre er det ikke.

Det er selfølelig ikke verdens undergang hverken for meg eller resten av verden og menneskeheten, (klarte meg jo fint og hadde mange fine filmopplevelser med DVD) men det var vel ikke helt det denne diskusjonen skulle handle om heller....

På slutten av innlegget ditt wotg fikk meg ellers til å tenke på utrykket

"Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler like dårlig.. "

God sommer til deg også. :-D

Edit: og ellers finnes det jo en del andre fine utrykk som:

"Alvoret gir livet oss. Humoren må vi greie selv."

"De galne har mange artige stunder, som de vettuge går glipp av..."

og de litt teknisk interesserte.....

"Humor er en stimulering av sanseapparatet som igangsetter latterrefleksen. Spontan latter er en motorisk refleks produsert av en koordinert sammentrekning av 15 ansiktsmuskler i et stereotypt mønster fulgt av endret åndedrett."
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hvor stor prosentandel av befolkningen utgjør entusiastene? 5% ?
    Antallet medlemmer på avforum har nå nådd 30.000, av disse så er det vel rundt 60 - 65% som har hjemmekino på en eller annen måte.
    Hvor mange av disse har så et fullt HD oppsett? Halvparten av det igjen? altså rundt 10.000 mennesker.
    Avforum har nok ikke klart å lokke til seg alle entusiaster, men jeg regner med at antallet medlemmer til en viss grad reflekterer antallet entusiaster som finnes i Norge.
    Lygren har sikkert mye bedre tall på dette, men dere fanboys må fortå hvor liten gruppe dere statitisk er og at det er lenge til BD og DVD deler butikkhyllene 50/50. BD vil mest sansynligvis alltid være dyrere i innkjøp enn DVD pga. høyere produksjonskostnad, men vi vil nok se prisene nærme seg hverandre også i fysisk butikk. Men hardware er jo bare en liten del av regnestykket. Folk må jo ha en BD spiller. De rimeligste nå ligger vel på rundt 2000,- altså fortsatt veldig dyrt, i min familie og families venner står det stort sett dvd spillere av rimi kvalitet til 399,- jeg kan ikke se for meg noen av disse menneskene bruke hele 2000,- en BD spiller.
    Tilslutt er det selve kostanden ved full HD. Selv med meget forsiktige estimat så vil et oppsett for full HD lyd og bilde kjappt koste 30.000,- og da snakker vi langt fra noen optimal kvalitet.
    Ting som flat-tv, projecor og surround er langt fra så vanlig i Norske hjem som dere tror.
    Når man har faktorert inn alle disse tingene må man også tenke på at en evt. kjøper må være mer enn gjennomsnitts film interessert, hvis ikke er vi jo like langt. Min dvd/BD samling er på rundt 1500 tittler. I den samlingen har jeg da kjøpt inn stort sett det jeg liker og mener er klassikere enhver filmentusiast må ha.
    Nå som jeg har dette filmbibloteket så kjøper jeg mindre filmer enn før, behovet er i stor grad fyllt. Så nå kjøper jeg bare film når jeg har tro på en film. Noe som tilsvarer ca. en dvd i uken. Altså ca. 52 dvd/bd i året
    Sleng på litt impuls og bomkjøp så kommer vi kansje opp i 80 dvd i året. poenget mitt er at jeg aldri vil bytte ut mine 1470 dvder for BD versionen.
    Jeg vil kanskje kjøpe noen av de absolutte favorittfilmene mine på BD hvis de kommer med HD lyd og bra transfer.
    Slik er situasjonen for folk flest også, veldig få gidder å kjøpe dobbelt opp av en film. Når man da tar hensyn til at back katalogen til BD er særdeles liten og at det kan virke som hovedfokuset til filmselskapene er å pushe "popcorn" filmene istedenfor bredde så er BD sitt potensial som et dominerende format ikke det beste.
    Det dreier seg ikke om fanboy eller anti fanboy. Det dreier seg om økonomi og det faktum at gjennomsnitts nordamannen ikke er på langt nær så teknologi interessert som dere vil ha det til.
    Mange her inne tar jo dette med HD og den tidligere HD krigen alt for alvorlig, det er fint med film i HD hvis du har investert i utsyret for optimal gjengivelse, men som sagt så er det noe veldig få på landsbasis har.
    Desuten så skulle jeg ønske at dere hissigpropper som må ty til slike svar: "Hva gjør du på et hjemmekinoforum hvis du ikke bryr deg om overnevnte???" når det blir påpekt at ikke alle ser på det som om det er oss forbrukere som nødvendigvis er den store profitøren av et HD format.

For dere som tar dette litt for seriøst: Ta en titt på nyhetene, verden er full av grusomheter og urettferdighet. Hvis dere klarer å brenne så til de grader for en filleting som BD eller BD vs. HD DVD. tenk på hva dere kunne utrettet i f.eks en veldedig oraganisasjon.

Jeg kan fint tåle å bli kallt en tulling fordi jeg ikke er overstrømmende positiv til BD, men la meg i det minste få sette ting i perspektiv slik at dere ser hvor langt det er mellom fantasi verdenen og den virkelige.

God sommer
    Jeg må innrømme at du trykker på noen ømme steder i ditt innlegg.Jeg tror nok at vi overvurderer betydningen av en vår interesse ovenfor den vanlige mannen i gata.For mitt vedkommende så trenger jeg ikke engang gå ut av huset for bekreftelse.Det er bare å spørre kona.Meget godt innlegg og en riktig god sommer til deg også!!
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wotg:

Slik du la HD formatet fram wotg virket det som om du ikke var særlig interessert, derav kommentaren "Hva gjør du på et hjemmekinoforum hvis du ikke bryr deg om overnevnte???". Virket som et betimelig spørsmål, men hvis jeg misforstod må jeg beklage. Jeg tror de fleste på avforum har et ønske om at HD skal slå til !?

Jeg er ikke fanatisk opptatt av HD, men ønsker at det skal slå til med et bredt utvalg og helst ta over for DVD. Ser selvsagt at dette ikke er realistisk innen kort tid, men har tro på at det kan skje etterhvert. En kan selvsagt argumentere fornuftig for eller imot, slik du har gjort, men ingen kan si noe bestemt om hva som skjer flere år frem i tid. Det en kan gjøre er som nevnt tidligere å få med seg de rundt seg for å dra lasset (har ikke fått med meg noen enda he he).

Postive innlegg, positive artikler i all slags media og skikkelig reklame kan være med å styre restene mot HD.

...og jeg tror det er flere enn du tror som har flat tv i Norge

Mvh

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netthandelen har jo nesten eksplodert. Jeg tror det er langt flere enn entusiastene som handler på nett...
    Jeg tror faktisk det handles svært mye film på nett.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD vil mest sansynligvis alltid være dyrere i innkjøp enn DVD pga. høyere produksjonskostnad, men vi vil nok se prisene nærme seg hverandre også i fysisk butikk.
    Hvorfor skal BD ha høyere produksjonskostnad enn DVD? Det er jo to praktisk talt identiske teknologier. Det er kun volum som styrer forskjellene.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må jo ha en BD spiller. De rimeligste nå ligger vel på rundt 2000,- altså fortsatt veldig dyrt,...
    Prisen på BD-spillere har jo stupt. Dette har gått langt fortere enn det gjorde med DVD-spillere.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den mest åpenbarige forbedringen med BD er billedkvaliteten. Derfor mener jeg en flatskjerm alene vil lokke folk over på BD. Glem full HD lyd-og bildeoppsett.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er dette for slags argumentasjon?? Dette blir bare useriøst.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Olem jeg skjønner du er entusiastisk, noe som er helt fint. Jeg er også klar over at netthandel øker stort.
    Dog så er det slik at hvis du kikker slike tall etter i sømmene så vil du finne at det er visse grupper som står for en meget stor del av økningen, det er en stor sansynlighet for at det er den teknokåte gruppen. Bla. hjemmekino entusiastene.
    Flatskjerm er nok blitt mye mer vanlig de siste 2 - 3 årene, ingen tvil om det, men ta en telefon til f.ek elkjøp å hør hva den vanligste solgte størelsen er.
    Det blir ikke mye hjemmekino på en 32 tommers skjerm.
    Selvfølgelig synker prisen på Bd spillere, men ikke fort nok. folk flest har blitt vant med dvd spillere som koster en slikk og ingenting.
    Blu-ray skiver er dyrere å produsere enn DVD, det er et faktum.
    Billedkvaliteten er langt fra så åpenbar som du skal ha det til, meget mange BD filmer er en så dårlig transfer at det ikke er særlig mye mer enn en DVD i blå innpakkning.
    Ole, ta et dypt pust å si: dette er bare en hobby.

Ivaols. Hvis du hadde sett på signaturen min så går det vel fram at jeg har langt fremskredet technophilia og bruker alt for mye av min fritid på denne hobbyen
    det er dog lov til å være skeptisk.
    Implementasjonen av HDMI, problemene med HDCP, uærligheten ved HDready i årene før vi fikk skikkelige HD brikker/panel, formatkrigen mm. gjør at jeg synes måten HD ble introdusert og hele formatskiftet smaker litt surt.
    Det har vært langt fra smertefritt å være med på denne karusellen og med tanke på dagens miljøsituasjon, så har elektronikk bransjen bidratt enormt til bruk og kast mentaliteten de siste årene pga. den uferdige teknologien de har solgt oss.

Igjen, god sommer
    kom dere ut i sola og nyt det mens dere kan

Kim

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ole M

Gjør dette enklere for deg selv å de som leser istedenfor å poste så fryktelig mye

Opprinnelig skrevet av wotg
    Så skriver du svar imellom................
    BD vil mest sansynligvis alltid være dyrere i innkjøp enn DVD pga. høyere produksjonskostnad, men vi vil nok se prisene nærme seg hverandre også i fysisk butikk.
    Folk må jo ha en BD spiller. De rimeligste nå ligger vel på rundt 2000,- altså fortsatt veldig dyrt,...
    bare et tips

avslutt med [/QUOTE]
    og start med [QUOTE]

Måtte skrive det motsatt for å vise ordene ellers blir det vist slik>

og start med

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Ole M

Gjør dette enklere for deg selv å de som leser istedenfor å poste så fryktelig mye

Det er jo slik man får opp postcounten sin

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo slik man
    får opp postcounten sin
    Joda jeg bare skrev det om du ønsker å ha et mere samlet svar i stedenfor mange

Beklager at jeg er helt utenom trådstarters utsagn.

Nei Blu Ray øker ikke sterkt.
    Målingene det her vises til er fra USA og ut fra butikk kjeder og 20 på topp liste så dette er ikke world wide.
    (men litt øker det hele tiden men totalt ligger vel BD under 5 % ennå)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Joda jeg bare skrev det om du ønsker å ha et mere samlet svar i stedenfor mange

Beklager at jeg er helt utenom trådstarters utsagn.

Nei Blu Ray øker ikke sterkt.
    Målingene det her vises til er fra USA og ut fra butikk kjeder og 20 på topp liste så dette er ikke world wide.
    (men litt øker det hele tiden men totalt ligger vel BD under 5 % ennå)
    Joda, Blu-ray øker sterkt (snakker hele tiden globalt) for det er det jeg finner pålitelig statistikk fra (USA). Trender skapes gjerne der borte for så å bre seg videre. Det gjør vel heller ikke noe at det er der det er flest forbrukere heller.

"ligger vel BD under 5% enda" ... om det er slik så kom med pålitelig statistikk!

Fastholder at for siste uke i mai hadde BD en markesandel på 10% hos "videoscan" som etter det jeg oppfatter er den mest seriøse aktøren i markedssegmentet!

Blu-ray øker sterkt!!!

Hvorfor denne negativiteten til et format som gir den beste bilde og lydopplevelsen i konsumentmarkedet?

Ta gjerne en tur ut, om det er sol eller gråvær :-D

blu-ray-only

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Joda, Blu-ray øker sterkt (snakker hele tiden globalt) for det er det jeg finner pålitelig statistikk fra (USA). Trender skapes gjerne der borte for så å bre seg videre. Det gjør vel heller ikke noe at det er der det er flest forbrukere heller.

"ligger vel BD under 5% enda" ... om det er slik så kom med pålitelig statistikk!

Fastholder at for siste uke i mai hadde BD en markesandel på 10% hos "videoscan" som etter det jeg oppfatter er den mest seriøse aktøren i markedssegmentet!

Blu-ray øker sterkt!!!

Hvorfor denne negativiteten til et format som gir den beste bilde og lydopplevelsen i konsumentmarkedet?

Ta gjerne en tur ut, om det er sol eller gråvær :-D

blu-ray-only

Det har ingen ting med negativitet men fakta.
    Når du refererer til Nielsen VideoScan High-Def market share som pålitelig kilde til salgsanalyse så er ikke de så ille men du må selv huske å se den lille stjernen etter % å hva den betyr.

Top 20 unit volume.
    Så i tillegg dreier dette seg om USA å ikke world Wide
    Det er også tall samlet fra Wallmart , Amazon osv.
    At dette er en ukesoversikt å ikke en total prosent fra Januar til nå.

De faktiske prosenttall får man ikke før starten på 2009 men om hele 2008 utvikler seg på samme måte som de tre første mnd av 2008 vil salget bli dobblet i forhold til 2007 .

Siden Blu Ray disc kom å frem til i dag er det solgt ca 11 millioner filmer
    (bare i 2007 ble det sendt ut 1.7 billioner DVD fra Hollywood)
    DVD feels first sting of slipping sales - USATODAY.com

Nei ta det med ro.
    Markedsanalytikkere spår 40% andel BD i 2012 så får man se.
    Da må salgstall på BD opp i mega mengder i forhold til de få som er solgt til nå.

Side 2 av 16 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •