Blu-ray salg øker sterkt! - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 310
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg beklager å måtte si det til en sambygding,men du er sørgelig akterutseilt.
    Stølen
    Ja, da er jeg vel akterutseilt da. Men jeg er i godt selskap sammen med ca 99% av befolkningen.

Selv driter jeg i norsk tekst, men jeg liker å ha muligheten for engelsk tekst. Jeg vet godt at der finnes forskjellige "half ass" tilbud allerede. Men det er ikke det jeg er ute etter. Har man blitt vant med Blu-ray bilde og HD lydkvalitet så forlanger man litt mer enn det som tilbys i Norge per idag.

Hvis alt nå er så godt igang, så er det rart at man ennå ikke har hørt om det fra noen utenfor dette forumet. Hvis man nevner streaming eller nedlasting så kikker folk rart på en. Noen få av de som har peiling på data mumler muligens noe om fildeling.

Nei, dere må nok gå ut blandt vanlige folk og misjonere, skal det bli noe av.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray er helt klart et overgangs format og en smakebit på hva fremtiden vil bringe, men om eventyret er over i morgen er jeg ikke så sikker på. BD kan godt leve trygt som et nisje format de neste 5-10 årene før noe nytt tar over markedet. Jeg har vel skrevet det før, men jeg mener bestemt at informasjon på en svivende plate er en teknologi som kommer til å dø til fordel for noe annet. Flashkort, minnebrikker og slike ting vil ta over platens opperasjoner.

Vanlige dvd plater kommer også til å leve frem til dette skjer. Forskjellen mellom BD og SD er ikke så stor at folk sier "wow! dette må vi bare ha" og så lenge de ikke gjør det så styrter ikke de gamle systemene. Når det derimot dukker opp en liten brikke så kommer ting til å skje...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har vel skrevet det før, men jeg mener bestemt at informasjon på en svivende plate er en teknologi som kommer til å dø til fordel for noe annet. Flashkort, minnebrikker og slike ting vil ta over platens opperasjoner.
    Dette er en ganske vanlig å tro at flashminne, eller annet minnekort vil ta over som neste gen. filmmedium. Og det ville jo vært ganske sexy..
    Men selv om minneteknologi blir stadig billigere, vil det neppe noen gang kunne konkurere med en presset plastplate. En CD/DVD/BD plate koster tross alt ikke mer enn ca 5 kr å produsere. Når tror du minnekort blir like billig?
    Tror du filmidnustrien er interessert i å betale for et dyrere lagringsmedium, dvs tjene mindre pr solgte enhet? Tror du forbruker er interessert i å betale mer? Jeg tror den praktiske forskjellen mellom presset skive og minnekort er for liten til det. Da tror jeg heller på streaming som et alternativ til next gen film medium. Men jeg tror det ligger langt unna.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flashminne vil i første omgang bli alternativ til vanlig haddisk men til kjøp av film ligger dette så søkt langt ut i tid at det ikke er så mye å fantasere om.

Streaming har eksistert i flere år (også HD i en tid) uten at det viser at den formen for film tar store markedsandeler for fysisk plate.
    I land som pr i dag har DVD ( I Europa , Nordamerika , Japan osv) er det et snitt på 60-70% av hustander som har DVD spiller.
    Dette er også de potensielle BD kjøperene.
    Som streaming mulighet har ca 15-20% av disse hustandene internett.
    (de fleste faktisk med så lav hastighet at streaming er bare å glemme)
    (pr i dag er feks snitthastighet i USA på 1.5 Mbps)

Spørsmålet er ikke om folk satser på streaming istedenfor BD for først må flere skaffe seg internett og i tillegg ha en interesse for streamet film isteden for fysisk plate og i tillegg kjøpe seg raskere linjer eller vente på utbygging før man i det hele tatt kan tenke den veien.

Ingen av disse alternativene er å se som en konkurent til DVD eller BD på mange år så dette blir dagdrømming.

Forøvrig mange tråder om dette her på forumet som kanskje passer bedre å diskutere på en en tråd som omhandler Blu-ray salg øker sterkt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Forøvrig mange tråder om dette her på forumet som kanskje passer bedre å diskutere på en en tråd som omhandler Blu-ray salg øker sterkt!
    Helt enig.

Men problemet for de nyreligiøse er vel at de trådene dauar ut nok så raskt grunnet laber interesse ;-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Helt enig.

Men problemet for de nyreligiøse er vel at de trådene dauar ut nok så raskt grunnet laber interesse ;-)
    Nyreligiøse?? :roll:
    Er det laber interesse som gjør at det popper opp stadig nye tråder om temaet? Noen av disse trådene er også på et tespektabelt antall sider nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Nyreligiøse?? :roll:
    Vel nå va det ikke jeg som begynnte med religion og "BD kyrkjelyden" da.
    Men du vet det er ikke lett, akterutseilt som jeg er, ifølge en sambygding :lol:
    Er det laber interesse som gjør at det popper opp stadig nye tråder om temaet? Noen av disse trådene er også på et tespektabelt antall sider nå.
    Tja, de streamingtrådene jeg abbonerer på har nå forsvunnet langt ned på kontrollpanelet. Men hver gang det skrives noe positivt om Blu-ray så er det full gang.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nok ikke dette bli enda en krig...

Det var en uendelig lang tråd hvor BD og HD-dvd entusiaster kastet tomater på hverandre. Da handlet om hvilket format som skulle udødeliggjøres og nå handler det fort om at BD ikke kommer til å klare seg.

folk kastet seg ikke over dvd med en gang heller. Det tok sin før det var noe annet en hylle "litt baki" der på enkelte video sjapper, men da det tok av så gikk det fort. Det er fremdeles mange nordmenn som ikke har byttet ut det gamle billedrøret sitt og det vil ta litt tid før hele Norge har blitt flat. Inntil da vil det bli solgt langt flere dvd-er enn BD disker og hvorfor ikke?

Selv kjøper jeg kun få BD disker siden de er så innmari dyre i forhold til dvd. Enkelte utgivelser er bare marginalt bedre enn dvd release av samme film så noen ganger blir det rett og slett en gimmick og lite annet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv kjøper jeg kun få BD disker siden de er så innmari dyre i forhold til dvd. Enkelte utgivelser er bare marginalt bedre enn dvd release av samme film så noen ganger blir det rett og slett en gimmick og lite annet.
    Har ikke fulgt med på denne tråden siste ukene, så tilgi meg at jeg bare plumper inn..

Ja, BD utgivelsene er dyrere. Hvor mye dyrere er jo forskjellig. De som finnes i norske butikker betaler jeg selv fra 179-249 for. Importerer jeg betaler jeg fra 110-180 kroner stort sett.

Marginalt bedre?? Her falt jeg ut... jeg har riktig nok noen enktelte BD utgivelser som ikke er all verden, men da er DVD versjonen riktig ille. Men... kanskje det kommer ann på hvor mye man blåser opp bildet? BD er i hvert fall veldig velkomment hos meg med projektor.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    Marginalt bedre?? Her falt jeg ut... jeg har riktig nok noen enktelte BD utgivelser som ikke er all verden, men da er DVD versjonen riktig ille. Men... kanskje det kommer ann på hvor mye man blåser opp bildet? BD er i hvert fall veldig velkomment hos meg med projektor.
    Her er hoved problemet i diskusjonen. Kvalitetsforskjellen blir bagatellisert til fordel for å spare noen kroner på å kjøpe billige dvd'er istedet.

Jeg gjorde samme tabben selv da jeg gikk fra LD til DVD. Hadde i begynnelsen kun en 29" tv, og forskjellen mellom LD og DVD var der usynlig. Falt for fristelsen å kjøpe endel bilige LD'er som da var blitt avlegs, filmer som jeg endte opp med å angre på da jeg kort tid etterpå fikk min første projektor og så forskjellen.

Og mens mange rettferdiggjør dette ovenfor seg selv for å spare noen kroner, så drar de uheldigvis med seg mange andre 'nølere' og er med på å hemme utviklingen.

Det handler hele tiden om at folk forlanger at Bluray skal bli like billig som de prisene DVD dumpes til..

Prøv å gå inn i en butikk å forlang å få årets modell til samme pris som de selger ut fjorårets for ??
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Her er hoved problemet i diskusjonen. Kvalitetsforskjellen blir bagatellisert til fordel for å spare noen kroner på å kjøpe billige dvd'er istedet.

Jeg gjorde samme tabben selv da jeg gikk fra LD til DVD. Hadde i begynnelsen kun en 29" tv, og forskjellen mellom LD og DVD var der usynlig. Falt for fristelsen å kjøpe endel bilige LD'er som da var blitt avlegs, filmer som jeg endte opp med å angre på da jeg kort tid etterpå fikk min første projektor og så forskjellen.

Og mens mange rettferdiggjør dette ovenfor seg selv for å spare noen kroner, så drar de uheldigvis med seg mange andre 'nølere' og er med på å hemme utviklingen.

Det handler hele tiden om at folk forlanger at Bluray skal bli like billig som de prisene DVD dumpes til..

Prøv å gå inn i en butikk å forlang å få årets modell til samme pris som de selger ut fjorårets for ??
    Dessverre så bryr ikke folk seg om kvaliteten. Det handler om pris og så enkelt er det. Folk kjøper det billigste formatet og slik vil det være i lang tid fremover. Hvorfor skal de bruke 199 - 249 på en Blu-Ray hvis den ligger i billig hylla på Platekompaniet til 59 spenn? Selvsagt drar de med seg dvd-en og gjerne en liten bunke av dem.

Når jeg snakker om marginalt bedre så er vel den Kubrick releasen et godt eksempel. Bortsett fra 2001 så er det kun marginale forskjeller på dvd og bd. Det er ikke til å skyve under en stol at dvd har fått et løft de siste årene...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg snakker om marginalt bedre så er vel den Kubrick releasen et godt eksempel. Bortsett fra 2001 så er det kun marginale forskjeller på dvd og bd. Det er ikke til å skyve under en stol at dvd har fått et løft de siste årene...
    Nå har jeg ikke sett 2001 verken på BR eller DVD (kun sett på tv for mange år siden), men jeg har etpar BR som ikke er 5/5 på bilde, bl.a Predator som jeg så nylig. Men selv på en slik gammel film hvor masteren ikke er vedlikehold/remastret godt nok, så er forskjellen mellom BR og DVD som natt og dag.
    På oppsett med 'små' skjermer og uten full HD så kan nok forskjellene virke små, men da må du ta det med i argumentet. For de aller fleste (alle?) som ikke ser at forskjellen mellom DVD og HD/Bluray er himmel og jord, så er utstyret det svake ledd, ikke kildematerialet.

Men nå vet jeg jo også at det er mange som mener det samme som deg som sitter med godt nok utstyr og vel så det, og i deres situasjon så forstår jeg ikke hvordan man kan forsvare SD istedet for HD, men det får være opp til dem..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett 2001 verken på BR eller DVD (kun sett på tv for mange år siden), men jeg har etpar BR som ikke er 5/5 på bilde, bl.a Predator som jeg så nylig. Men selv på en slik gammel film hvor masteren ikke er vedlikehold/remastret godt nok, så er forskjellen mellom BR og DVD som natt og dag.
    På oppsett med 'små' skjermer og uten full HD så kan nok forskjellene virke små, men da må du ta det med i argumentet. For de aller fleste (alle?) som ikke ser at forskjellen mellom DVD og HD/Bluray er himmel og jord, så er utstyret det svake ledd, ikke kildematerialet.

Men nå vet jeg jo også at det er mange som mener det samme som deg som sitter med godt nok utstyr og vel så det, og i deres situasjon så forstår jeg ikke hvordan man kan forsvare SD istedet for HD, men det får være opp til dem..
    Jeg er ikke uenig med deg i at HD er bedre enn SD dvd. Det sier seg selv, men forskjellen er ikke stor nok. Jeg har demonstrert HD for ganske mange og ca 50% sier "WOW". De andre trekker litt på skuldrene og lurer veldig på hvorfor de skal skaffe seg noe slikt.
    Jeg tenker litt på mini discen i denne sammenhengen. Den kom på markedet og tok ikke helt av. Så kom mp3 spilleren! En liten sak man kunne lagre 300 sanger på og "woooossshhhh" så var minidiscen borte og mp3 ble formatet alle kastet seg etter.
    Dette har vært en stor bidragsyter til at cd salget har gått ned og folk handler sangene sine på internet (jada, Pirat kopiering har en finger med i spillet det også).

Med andre ord så er det vel bare snakk om tid før det kommer et vod system som gjør at vi kan laste ned film og ferdig med det. Hastigheten på internet er det som i størst grad hindrer dette. Slik som det er nå vil det ta alt for lang tid å laste ned HD rett fra nett.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker litt på mini discen i denne sammenhengen. Den kom på markedet og tok ikke helt av. Så kom mp3 spilleren! En liten sak man kunne lagre 300 sanger på og "woooossshhhh" så var minidiscen borte og mp3 ble formatet alle kastet seg etter.
    Hehe, jeg har brukt minidisc siden den kom, og kommer aldri til å gå over til mp3. DEN mest geniale bærbare løsningen..

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har brukt minidisc siden den kom, og kommer aldri til å gå over til mp3. DEN mest geniale bærbare løsningen..
    Jeg har selv en minidisc, men massene har valgt noen annet

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig genialt med minidisk? Når den kom var den genial (og ja vi har faktisk to MD-spillere her i huset), men lydkvaliteten er jo ikke den beste...

/S

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisforskjell så stor ?????????

Sist jeg sjekket , kostet da vitterlig nyutgivelser på dvd 169-189 kr , mens samme film på BR kostet fra 199-249 (elkjøp) er dette den stooore prisforskjellen det snakkes så mye om ???????
    Og hvis det snakkes om eldre filmer , ligger jo disse ofte på kampanjepriser på div nettshoper, både når det gjelder BR og dvd, det er jo tross alt ikke "normalprisen" på en dvd som er 59 kr er det vel ????

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    Sist jeg sjekket , kostet da vitterlig nyutgivelser på dvd 169-189 kr , mens samme film på BR kostet fra 199-249 (elkjøp) er dette den stooore prisforskjellen det snakkes så mye om ???????
    Og hvis det snakkes om eldre filmer , ligger jo disse ofte på kampanjepriser på div nettshoper, både når det gjelder BR og dvd, det er jo tross alt ikke "normalprisen" på en dvd som er 59 kr er det vel ????
    DVD har fullpris en måned etter at de har kommet i butikken. De synker fort til 129 og så til 99 osv osv osv...

Hvis du ikke trenger å ha filmen med en gang den kommer så er det bare å vente 8 uker så får du den på tilbud. BD holder jevn pris og den ligger godt over dvd enda, men det har blitt billigere. Skal de øke salget på Blu-Ray så må de ganske enkelt matche dvd.

Du får ikke de nyeste filmene til 59, men sjekker du utvaglet til Platekompaniet så renner det over av tittler i den prisklassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å kikke på:
    Consumers Cold To Blu-Ray Players -- Blu-ray -- InformationWeek

Diskusjonstråden er også interessant. 9% av amerikanske forbrukere vurderer Blu-ray.

Consumers Cold To Blu-Ray Players

Only 9% of non-Blu-ray player owners say they are likely to buy a Blu-ray disc player within the next year, according to a Harris Interactive survey.

By Antone Gonsalves
    InformationWeek
    May 14, 2008 05:47 PM

The high-definition DVD format war is over, but U.S. consumers remain unenthusiastic toward players supporting the winner Blu-ray, a survey showed.

Nearly seven in 10 people polled by Harris Interactive knew that Blu-ray had beaten HD DVD, and nearly a quarter of them said they had been waiting for the rivalry to play itself out before buying an HD player. By April, however, few of the respondents had actually bought a player.

Based on an online poll of more than 2,500 U.S. adults, Harris found that nearly nine in 10 people own a standard DVD player, but fewer than one in 10 reported owning devices available today for playing HD content, namely, HD DVD or Blu-ray disc players,Sony (NYSE: SNE) PlayStation 3, and the external HD DVD player for Microsoft (NSDQ: MSFT)'s Xbox 360. These numbers are surprising, given that more than a third of consumers overall report owning an HDTV.

Furthermore, only 9% of non-Blu-ray player owners say they are likely to buy a Blu-ray disc player within the next year, even when they are made fully aware that the format is the definitive technology for players of HD content going forward, Harris found. Notably, the percentage of HDTV owners likely to buy Blu-ray players is only slightly higher at 14%. Currently, about 10% of HDTV owners also have a Blu-ray disc player.

Price could be a contributor to the lackluster response to Blu-ray. While players of the format still average above $300, standard players only cost between $80 and $150, which include an up-converter to generate a higher quality picture that older standard players.

There's also the consideration of being able to download HD videos. "While this is likely to catch on more with the technophiles than with the mass market due to the complexity of downloading, it does provide another alternative," Joan Barten Kline, VP of Harris media and entertainment practice, said in a statement released Tuesday.

Sony-backed Blu-ray won the format war after Toshiba said this year it would no longer lead the HD DVD camp, and discontinued making HD DVD players and recorders. The company had sold 1 million players and recorders worldwide, including sales for drives for Microsoft's Xbox 360.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for den som er interessert i fakta kan jo denne undersøkelsen være av interesse. En gjennomgående studie av hva folk tenker omkring HD - mao hva massemarkedet tenker.

(Undersøkelsen er fra USA).

* Ownership of standard DVD players is practically ubiquitous (87%);
    * Few report owning Blu-ray disc players (4%), Sony PlayStation 3 (5%), HD DVD players (6%) and the HD-DVD drive for the Xbox 360 (1% have external drive while 9% have an Xbox 360);
    * Only nine percent of non-Blu-ray player owners report being likely to purchase a Blu-ray disc player within the next year, even when made fully aware that Blu-ray is considered to be the definitive technology for high definition DVD players going forward;
    * Two-thirds of consumers are familiar with the recently resolved high-definition format war (67%) and seven in ten of them have heard that Blu-ray is the unofficial winner (69%);
    * Nearly a quarter (23%) of those aware of the format war report that they had been waiting for the rivalry to play itself out before purchasing a high definition player, but by April they had yet to do so;
    * Although one-third of consumers report owning a high definition television set (HDTV; 35%), with incidence higher among males (41%) versus females (28%) and rising decidedly with household income (15% for those with less than $35K vs. 53% among those with $75K+), the percentage of HDTV owners likely to purchase a Blu-ray disc player is only 14 percent;
    * Current ownership of Blu-ray disc players among HDTV owners stands at 10 percent.

Harris Interactive | The Harris Poll - Blu-ray Wins the Format Battle, but Consumers Don’t Buy it

Og her er en annen interessant side. Netflix i USA leverer DVDer på døra (100.000 å velge mellom), lar deg laste ned filmer (10.000 å velge mellom), og lar deg også bestille Blu-ray hjem (500 å velge mellom).
    Netflix Online Movie Rentals - Rent DVDs, Classic Films to DVD New Releases

Side 15 av 16 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •