Blu-ray salg øker sterkt! - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 310
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Dette er selvfølgelig en god løsning til bilen, men til barnerommet bør det holde med lokalt nettverk. Forhåpentligvis vil det holde med trådløst, for det kan bli litt vanskelig å overtale massemarkedet til å installere kablet nett over hele huset.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen ord.
    Det forutsetter at de tillater sånt. Er nedlasting DRM-fritt ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Det forutsetter at de tillater sånt. Er nedlasting DRM-fritt ennå?
    Nedlasting skjer til et lagringsmedium - hva dette mediet består av er ett fett. Autorisert avspilling er det lett å bekrefte - og da kan man avspille på ulik hardware.

Forøvrig - på E3 konferansen vil SONY kunngjøre detaljene i sitt nedlastingstilbud til PS3 - om noen få dager.

Det er nok en grunn til at det er så stille omkring BD på disk for tiden.

Sony PlayStation 3 poised to offer video downloads

So it's probably not a surprise that Sony was headed in this direction, given that Microsoft has already been doing this for a while. But now, we have a target window for Sony to release a new video download service through its PlayStation 3 game consoles.

Sony said the new service will appear this summer in the U.S. and later in Europe and Japan. It seems that this will be more of a rental model like Microsoft's Xbox Live Video Marketplace with HD movies costing $6 and standard definition films for $4.

It's unclear if this will include television shows. We'll all have to wait for more details at the E3 conference next month in LA.

But the move helps Sony catch up to Microsoft, which unveiled its video download service in November of 2006. Unlike Microsoft, Sony can boast that it will offer people a choice between playing Blu-ray movies or going with HD digital downloads. Microsoft's Robbie Bach told the Chronicle earlier this month that there are no plans to speak of about offering Blu-ray on the XBox 360.

Sony sees this as an important way to drive non-game sales and services through its expanded PlayStation Network. It should, in a small way, also help Sony achieve its goal of being profitable with the PlayStation business this fiscal year, which ends in March.

It seems like everyone now is offering some kind of video download service. It's almost surprising that it's taken Sony this long to do it. But it should help the company as it tries to position the PS3 as a central device in the living room.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It seems like everyone now is offering some kind of video download service. It's almost surprising that it's taken Sony this long to do it. But it should help the company as it tries to position the PS3 as a central device in the living room.
    Ja, da har vi snart ørten forskjellige "download services" med hvert sitt format og selvfølgelig bundet til hver sin lille boks.

Men som historien har vist så er jo folk flest ikke redd for og satse på feil hest, så dette tar nok av :lol:

Et lite problem er jo dog at så og si ingen utenfor dette lille miljøet vet at slike tilbud eksisterer. The Pirate Bay kjenner riktignok mange til, men det er jo et helt annet tilbud, og de folka som bruker det nedlastingsalternativet kommer aldri og betale for noe som helst.

Nei, nå skal jeg bestille noen fler Blu-ray filmer, så ligger de klar i postkassen når jeg kommer tilbake fra jobb om noen dager. Og det fine er at de filmene er mine til odel og eie, jeg kan se på de når som helst. Dessuten kan jeg låne ut filmene til venner og kjente, der blir jo fler og fler som kjøper seg BD spiller :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    ...... Dessuten kan jeg låne ut filmene til venner og kjente, der blir jo fler og fler som kjøper seg BD spiller :-D
    som vi sier på Sørlandet: javel......?!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har vi snart ørten forskjellige "download services" med hvert sitt format og selvfølgelig bundet til hver sin lille boks.

Men som historien har vist så er jo folk flest ikke redd for og satse på feil hest, så dette tar nok av :lol:
    Religionsdebatt er morsomt.

Dette er SONY - og Playstation 3. Det er folkene bak BD, som nå satser på internettdistribusjon.

Våkn opp.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er SONY - og Playstation 3. Det er folkene bak BD, som nå satser på internettdistribusjon.

Våkn opp.
    Ja, det ville jo være veldig dumt av dem å benytte seg av alle mulighetene som maskinen har..

For i stedet for å gjøre som toshiba, å sette seg ned å surmule fordi deres format ikke vant og heller satse på et avleggs format og samtidig prøve å disse HD, så velger Sony å tilby et assortert spekter av media underholdning slik at VI (kundene altså) kan velge det som passer oss.

Dumme folk altså, de kommer jo til å selge enda flere PS3 nå..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Våkn opp.
    Joda, spiller av Blu-ray filmene på min PS3.
    Og ja, jeg er klar over at den er utviklet og produsert av Sony som står bak BD.

Men hvis jeg en gang i fremtiden får kjøpt og lastet ned en Blu-ray film, så er jeg styggt redd at den blir låst til den samme PS3 boksen, uansett hvor våken jeg er

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål:

Kan man hente ned en film fra iTunes eller Xbox Live, kopiere den til minnekort og se den hvor man vil?

Hvordan er studiestøtten her; må vi ha en boks fra Apple, en fra Sony og en fra Microsoft for å se alt, eller er utvalget komplett uansett hvilken løsning man velger?

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende streaming så er det sinnsykt dårlig infrastruktur i Oslo. Det er grusomt mange som bor mer enn 3 km unna alt som er av sentraler og som har så dårlige kabler inn til boenheter i blokker fra 50 og 60-tallet, med god og tørr isolasjon. Resultatet av det er at dagens DSL-teknologi møter visse begrensninger som gjerne betyr vanskeligheter med å levere stort mer enn 3 Mbit stabilt hjem til kundene. Til og med med H264 så blir vel full HD med HD lyd streamet en deilig grøt av blokker eller mange timer med nedlasting/buffering før ting kan "nytes". Men nye teknologier på flere hold kan forbedre den situasjonen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål:

Kan man hente ned en film fra iTunes eller Xbox Live, kopiere den til minnekort og se den hvor man vil?
    Det tviler jeg sterkt på, filmbransjen er jo totalt paranoide når det kommer til frihet å bruke det nedlastede produktet som man tross alt har betalt for. De er tydeligvis innstilt på og gjør akkurat de samme mistaken som musikkbransjen.

Hvordan er studiestøtten her; må vi ha en boks fra Apple, en fra Sony og en fra Microsoft for å se alt, eller er utvalget komplett uansett hvilken løsning man velger?
    Her råder det forvirring som vanlig. Jeg nevnte derfor dette med at folk flest er redde for og satse på feil hest :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par spørsmål:

Om du kjøper filmer fra iTunes så blir de liggende på harddisk og kan kopieres over på disk eller annet medium med nok minneplass, og avspilles derfra. Filmer koster fra USD9.99 til 16.99

Forstår ikke alle disse problemene folk har med streaming. Jeg kan se film et par minutter etter at jeg har begynt nedlasting, dersom jeg ønsker å se den med en gang. Når jeg så LOST-episoder begynte avspillingen før det var gått 30 sekunder.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ved streaming tror du det blir fritt fram for kopiering?...
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Så ved streaming tror du det blir fritt fram for kopiering?...
    :-D
    Både nei og ja.

Først av alt - SD-kortet på 32GB finnes i handel i dag, og koster det samme som et 512MB kort kostet for noen år siden.
    Jeg brukte det som svar på spørsmålet: hvordan avspille i bilen, på barnerommet, osv. (Men det finnes mange andre løsninger.) Er du autorisert bruker, kan du lett avspille på annet avspillingsutstyr som du har. Og har du kjøpt filmen, kan du lett legge denne over på disk eller andre lagringsmedier.

===

Så til det du spør om.

Piratkopiering er et stort problem. Rettighetshaverne ønsker å få betalt.
    DVD er cracket, BD er cracket, alle andre fysisk lagrede formater vil bli åpnet, samme hva man gjør for å lukke dem. Og det er helsikes upraktisk for brukerne å hele tiden skulle få nye låser lastet inn i hardware fra leverandører, for å autorisere hardware-avspilling av en disklagret film (hvilket er hele poenget med BD og HDMI.) Lang innlastingstid, autoriseringsproblemer, osv. har skapt misnøye med formatet.

Derimot begynner rettighetshaverne å se at man kanskje valgte feil løsning.

Om jeg kjøper en BD og kopierer denne kan ingen se hvem jeg er vha kopiene.

Dersom jeg kjøper en film over nettet, og har kjøpt den via en konto jeg har registrert meg gjennom, så vil man kunne se hvem som har initiert en kopirekke - dvs hvem som har brutt copyright. Kjøpers ID er lagt inn i filen, uten at jeg kan fjerne denne.

Naturligvis kan enkelte registrere seg under en falsk ID, og tilby kopier. Selv om det er vanskeligere - IP-nummer, adresse, konto, identitet er deler av informasjonen som rettighetshaver får tilgjengelig.

Men all vennekopiering blir det slutt på, og det er denne man mener står for det største innhogget i rettighetshavernes inntekter fra musikk og film.

IP distribuert digitalt innhold er ekstremt tiltrekkende for leverandører av mange grunner.
    Det ovenforstående er én; reduserte logistikk- og fraktkostnader er en annen; det at man ikke behøver å dele overskudd med et distributør/forhandlerledd er en tredje.

Konsekvensen er at sluttkjøper betaler mindre, mens rettighetshaver blir sittende med mer fordi distribusjonskostnader og mellomledd er borte -- og i tillegg får de bedre kontroll med sitt produkt.

Men BD-kyrkjelyden her inne ser tydeligvis ikke at dette er i ferd med å skje.

BD er over som format -- det vil i en overgangsfase bli distribuert til entusiaster, til samme type brukere som i sin tid kjøpte laserdisk med film på. Men det blir aldri et masseformat. Alternativene er for gode og BD/HD-DVD krigen gjorde at disse alternativene kom på plass.

Full-HD oppløsning, derimot, vil bli enkelt tilgjengelig, via nettet. Allerede er 1080i og 5.1DD kurant -- og det snakkes om at man vil tilby 1080p med ulike lydformater alt fra senhøsten gjennom AppleTV. (MusicGiants VideoGiants - High Definition Entertainment tilbyr det allerede.)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Full-HD oppløsning, derimot, vil bli enkelt tilgjengelig, via nettet. Allerede er 1080i og 5.1DD kurant -- og det snakkes om at man vil tilby 1080p med ulike lydformater alt fra senhøsten gjennom AppleTV. (MusicGiants VideoGiants - High Definition Entertainment tilbyr det allerede.)
    BD-kyrkjelyden, hva du nå mener med det, gidder jeg ikke kommentere.

Kan du ikke heller fortelle oss hva som er tilgjengelig for folk flest i Norge.
    Nedlasting / streaming alternativ som har norsk tekst for eksempel.

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

altibox®

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Takker, Crap!

Jeg lot selv være å svare -- det finnes flere tilbud allerede, og flere som er på vei. Telenor tilbyr også nedlasting av film, med norsk undertekst (sikkert også nynorsk, vossamål og samisk for dem som måtte ønske det).

Det eneste aberet jeg ser er fremveksten av ulike formater, og behovet for ulike bokser, også innen IP-nedlasting. Men det er ikke noe nytt.

Selv er jeg strålende fornøyd med hva jeg har tilgjengelig allerede.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg beklager å måtte si det til en sambygding,men du er sørgelig akterutseilt.
    Stølen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lot selv være å svare -- det finnes flere tilbud allerede, og flere som er på vei. Telenor tilbyr også nedlasting av film, med norsk undertekst (sikkert også nynorsk, vossamål og samisk for dem som måtte ønske det).
    Get er også på gang. I julinummeret av Get News skriver de at video on demand "kommer snart" for de som har HD-PVR-boksen. "Snart" i den gården, betyr vel at de har noe som nesten virker i oktober, tenker jeg

Det eneste aberet jeg ser er fremveksten av ulike formater, og behovet for ulike bokser, også innen IP-nedlasting. Men det er ikke noe nytt.
    Jepp, og så lenge vi snakker om noe som i praksis er leievideo, så er ikke dette noe stort problem. Men, hvis man skal kunne kjøpe filmer på denne måten, så de komme opp med et system der filmene kan spilles av på alt mulig av avspillere. Det er uaktuelt å betale for filmer som jeg ikke får tilgang til dersom jeg kjøper meg en ny boks fra en annen produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både nei og ja.

Først av alt - SD-kortet på 32GB finnes i handel i dag, og koster det samme som et 512MB kort kostet for noen år siden.
    Jeg brukte det som svar på spørsmålet: hvordan avspille i bilen, på barnerommet, osv. (Men det finnes mange andre løsninger.) Er du autorisert bruker, kan du lett avspille på annet avspillingsutstyr som du har. Og har du kjøpt filmen, kan du lett legge denne over på disk eller andre lagringsmedier.

===

Så til det du spør om.

Piratkopiering er et stort problem. Rettighetshaverne ønsker å få betalt.
    DVD er cracket, BD er cracket, alle andre fysisk lagrede formater vil bli åpnet, samme hva man gjør for å lukke dem. Og det er helsikes upraktisk for brukerne å hele tiden skulle få nye låser lastet inn i hardware fra leverandører, for å autorisere hardware-avspilling av en disklagret film (hvilket er hele poenget med BD og HDMI.) Lang innlastingstid, autoriseringsproblemer, osv. har skapt misnøye med formatet.

Derimot begynner rettighetshaverne å se at man kanskje valgte feil løsning.

Om jeg kjøper en BD og kopierer denne kan ingen se hvem jeg er vha kopiene.

Dersom jeg kjøper en film over nettet, og har kjøpt den via en konto jeg har registrert meg gjennom, så vil man kunne se hvem som har initiert en kopirekke - dvs hvem som har brutt copyright. Kjøpers ID er lagt inn i filen, uten at jeg kan fjerne denne.

Naturligvis kan enkelte registrere seg under en falsk ID, og tilby kopier. Selv om det er vanskeligere - IP-nummer, adresse, konto, identitet er deler av informasjonen som rettighetshaver får tilgjengelig.

Men all vennekopiering blir det slutt på, og det er denne man mener står for det største innhogget i rettighetshavernes inntekter fra musikk og film.

IP distribuert digitalt innhold er ekstremt tiltrekkende for leverandører av mange grunner.
    Det ovenforstående er én; reduserte logistikk- og fraktkostnader er en annen; det at man ikke behøver å dele overskudd med et distributør/forhandlerledd er en tredje.

Konsekvensen er at sluttkjøper betaler mindre, mens rettighetshaver blir sittende med mer fordi distribusjonskostnader og mellomledd er borte -- og i tillegg får de bedre kontroll med sitt produkt.

Men BD-kyrkjelyden her inne ser tydeligvis ikke at dette er i ferd med å skje.

BD er over som format -- det vil i en overgangsfase bli distribuert til entusiaster, til samme type brukere som i sin tid kjøpte laserdisk med film på. Men det blir aldri et masseformat. Alternativene er for gode og BD/HD-DVD krigen gjorde at disse alternativene kom på plass.

Drøm videre du...

Side 14 av 16 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •