Blu-ray salg øker sterkt! - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 310
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var innom flere filmsjapper her i UK denne uken.
    BD er en liten hylle ved kassa (sikkert fordi de er så dyre) og så er resten av etasjen viet DVD. Men det kan selvsagt snu ...

For at jeg skal bidra til dét så må titlene **** banne meg bli bedre. Jævla mølfilmer i 8 ut av 10 tilfeller. Beklager, men å satse på at tåpelige actionfilmer skulle bære dette formatet var en bommert.

Spurte om hvordan salget gikk, og svaret var det samme overalt: tregt.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    For at jeg skal bidra til dét så må titlene **** banne meg bli bedre. Jævla mølfilmer i 8 ut av 10 tilfeller. Beklager, men å satse på at tåpelige actionfilmer skulle bære dette formatet var en bommert.
    Kan vi nå være enige om at Bluray har kommet bedre i gang hittil enn det DVD gjorde på samme tidsperiode ? Ja ? Bra, da var det ute av verden.

Så til utvalget. Action filmer/Eye candy/Effekt orgier/Fryd for øret, kjært barn har mange navn, dette er akkurat det vi vil ha!! Dette er den typen filmer jeg kommer til å/har begynnt å kjøpe om igjen. Nå vet jeg ikke hva du mener ikke er 'møl filmer', men release prioriteringene hittil er helt i rute.. Og det var på samme måte da DVD ble lansert..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Kan vi nå være enige om at Bluray har kommet bedre i gang hittil enn det DVD gjorde på samme tidsperiode ? Ja ? Bra, da var det ute av verden.
    Blu Ray
    Bedre igang med antall tilgjengelige titler
    Bedre igang med tilgjengelighet filmer (utsalg)
    Bedre igang siden BD var World Wide tilgjengelig siden lansering. (utsalg)
    Bedre igang da filmer , avspillere koster mindre i kjøp (2008 kroner) en det var i 1997 - 1998 . (prisene var nesten det samme men vi tjener mere i dag)

Men bedre igang med salg av avspillere eller filmer er Blu Ray langt fra.
    Der står BD nesten stille.
    Nesten ikke solgt stand-alone spillere
    Nesten ikke solgt filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom flere filmsjapper her i UK denne uken.
    BD er en liten hylle ved kassa (sikkert fordi de er så dyre) og så er resten av etasjen viet DVD. Men det kan selvsagt snu ...

Spurte om hvordan salget gikk, og svaret var det samme overalt: tregt.

Hei

Jeg var i london forrige uke, og var da innom flere "film/musikksjapper". min erfaring derfra var at dette var noe de satset på. Alle HMV'ene jeg var innom f.eks. hadde minst en stor reol med Bluray, og gjerne en ekstra hylle ved kassene eller trappene med nyheter. De hadde også en del 3 for 2 salg som var bra. selv klarte jeg å hande der for nesten 3 tusen kroner! hehe

Dani

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med HD-streaming?

Kanskje vært nevnt allerede, har ikke lest hele tråden men,

Jeg finner det meget sannsynlig at tjenester som apple TV(eller apple TV alene) vinner formatkrigen. nyutvikling går hele veien mot økt latskap(eller brukervennlighet om du vil, alt etter hvordan man ser det.)
    ta bare en titt på historien til dvd-A/SACD. den klare vinneren ble Mp3, med Ipod i spissen. hvorfor skulle det ikke satses på HD-streaming? det er ingenting i veien for at kvaliteten skulle bli like god som blu-ray i nær fremtid, i tillegg vil den overlegne enkelheten (forutsatt gode software-løsninger) kunne konkurrere med piratvirksomhet.

litt info: iTunes enters into the HD DVD vs Blu-ray war with bigger sales - TECH.BLORGE.com

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Kanskje vært nevnt allerede, har ikke lest hele tråden men,

Jeg finner det meget sannsynlig at tjenester som apple TV(eller apple TV alene) vinner formatkrigen. nyutvikling går hele veien mot økt latskap(eller brukervennlighet om du vil, alt etter hvordan man ser det.)
    ta bare en titt på historien til dvd-A/SACD. den klare vinneren ble Mp3, med Ipod i spissen. hvorfor skulle det ikke satses på HD-streaming? det er ingenting i veien for at kvaliteten skulle bli like god som blu-ray i nær fremtid, i tillegg vil den overlegne enkelheten (forutsatt gode software-løsninger) kunne konkurrere med piratvirksomhet.

litt info: iTunes enters into the HD DVD vs Blu-ray war with bigger sales - TECH.BLORGE.com
    Gammelt nytt, formatkrigen er over for lengst, Blu-ray som vant leverer den suverent beste HD bilden og HD lydet.

Streaming av forskjellig kvalitet og tilgjengelighet har vært diskutert her
    http://www.avforum.no/forum/av-prose...fremtiden.html

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som selger mest vinner. Blu-ray har vel ikke vunnet mer enn at det er oppe og avgjort som fysisk medium for HD-film fremfor HD-DVD. Ja Blu-ray har best bilde og lyd nå, men folk flest velger fortsatt DVD, og i økende grad streaming.
    Mitt forrige innlegg var igrunn bare min egen teori om at HD-streaming innen ikke altfor lang tid vil utkonkurrere Blu-ray på de fleste punkter.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedder på at det tar minst 10 år før streaming av film er blitt "normalt". Folk flest aner ikke hva streaming er, og de gidder nok ikke finne ut av det før de "må". Linjekapasiteten er også et problem når "alle" skal streame hd.
    Tipper bd og dvd lever side ved side frem til det, med bd med kontinuerlig økende markedsandel frem til denne streaminga blir vanlig.

Jeg kjøper i hvert fall helst bd, dog fra nettbutikker.

Bare min teori..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok streaming kan bli et alternativ til fast medium. Men jeg også tror det ligger et stykke inn i framtiden.

Men så er det noe med dette faste mediet da. Vi er samlere av natur. Vi liker å ha ting i hyllene våre :-)

Når det gjelder styrkeforholdet mellom DVD og BD, tror jeg vi sakte men sikkert vil bli styrt over på BD av bransjen. Etterhvert vil det ikke produseres rene DVD-spillere (med mulig unntak av noen kina-modeller på Lidl...) Jeg tror de store produsentene kun vil lage DVD/BD-komboer om et par år. Og så tror jeg filmindustrien på samme måte vil fase oss over på BD. Samtlige utgivelser vil komme på begge formater til lik pris. Etterhvert som markedsmetningen av spillere blir stor, vil til og med BD-utgivelsene komme før DVD. Etterhvert blir det færre DVD utgivelser før formatet fases helt ut. Men utfasingen vil selvfølgelig ikke skje før industrien har fått de fleste av oss over på BD. Vi snakker kanskje om en 5 års periode på samme måte som det tok DVD 5 år fra lansering før det solgte mer enn VHS. Deretter vil deg gå svært raskt.

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Nå har sony betalt royalties til Toshiba i mange år for DVD, og hadde HDDVD vunnet så er jeg sikker på at vi hadde sett Sony HDDVD spillere. Toshiba er bare barnslige..
    Barnslige?

De ønsker å beholde royalties-inntektene sine. HD DVD-satsingen var et forsøk på å beskytte DVD-lisensinntektene deres, og da denne strategien gikk på trynet, så er det eneste naturlige alternativet å prøve å overbevise forbrukere om at de ikke trenger HD i det hele tatt.

Man kan sikkert si at det er respektløst overfor alle de som kjøpte seg HD DVD, men jeg er i hvert fall ikke fornærmet. Dessuten har jeg ingen illusjoner om at større aksjeselskaper har noen form for respekt for kundene sine. De skal respektere eierne sine, og gjøre alt de kan for å maksimere pro*****n og aksjeverdien, og om dette innebærer at en håndfull kunder som satset på feil hest blir litt furtne, så er det ingen styremedlemmer som vil miste nattesøvnen av det.

Når det gjelder projeksjonene om at BD vil overgå DVD i løpet av de neste tre åra, så ser jeg på dette som det reneste sludder og vås. Den eneste måten BD kan gå forbi DVD på, er om en annen teknologi (f.eks. Video on Demand) tar store DVD-andeler. Jeg vil blir svært overrasket om BD har mer enn 20% av det totale kjøpefilmmarkedet ved utgangen av 2011.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    Vedder på at det tar minst 10 år før streaming av film er blitt "normalt".
    Mnja, jeg tror du tar feil. Husk at utviklingen går ganske fort. For 10 år siden var det 56,6kbps modem som var den mest vanlige linja. Noen brukte ISDN, og kunne til og med finne på å bruke to linjer av gangen, med hele 128kbps hastighet. Dette er bare så vidt bra nok til å streame nettradio.

I dag begynner det å bli vanskelig å få tak i abonnement som er tregere enn en megabit i sekundet og du skal ikke betale mye ekstra for å få 3Mbps. Dette er mer enn bra nok til å streame "DVD-kvalitet", og jeg vil tro at dette produktet vil være en langt farligere konkurrent for Blu-ray enn DVD er.

Folk flest aner ikke hva streaming er, og de gidder nok ikke finne ut av det før de "må".
    Det er ingen som vite hva streaming er. Det eneste de trenger å vite er at det går an å kjøpe en dings de kobler til TVen og internettlinja, som lar de kjøpe all slags filmer og TV-serier uten at de trenger å dra til butikken eller vente på posten.

Linjekapasiteten er også et problem når "alle" skal streame hd.
    Stamnettene bygges ut kontinuerlig, så det er jeg ikke så veldig redd for.

Tipper bd og dvd lever side ved side frem til det, med bd med kontinuerlig økende markedsandel frem til denne streaminga blir vanlig.
    Joda, men det er et aldri så lite kappløp for BD dette her. Convenience slår performance i 99 av 100 tilfeller. Det er ikke tilfeldig at det selges flere mp3-spillere enn SACD-spillere, f.eks. Hvis folk begynner å få opp øynene for streaming, selv i DVD-kvalitet, så kan det bli vanskelig å få de tilbake på diskbaserte formater igjen, selv om kvaliteten er vesentlig høyere.

Fordelen til BD (og DVD) i kampen mot streaming, er ironisk nok DRM. Sannsynligheten for at noen vil få lov til å tilby filmer og tvserier i et format som lar seg spille av på hvilken som helst avspiller, og som folk kan lagre og flytte mellom alle de avspillerne de har - kort sagt i et DRM-fritt format - er mikroskopisk. Hollywood har studert musikkbransjen svært nøye, og de er fast bestemt på å gjenta hver eneste brøler de har gjort i kampen mot mp3, og de prøver også å finne måter å overgå disse på. Inntil det kommer en løsning her, vil det være umulig å tilby et streamingprodukt som kan selges mot massemarkedet, og jeg ser på dette som en langt større hindring enn båndbredde.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men så er det noe med dette faste mediet da. Vi er samlere av natur. Vi liker å ha ting i hyllene våre :-)
    Mnja, jeg er ikke så sikker. Jeg er en uforbederelig samler, og jeg er i ferd med å kopiere DVD-samlingen min til harddisk. Jeg kan ikke si å ha følt det helt store savnet etter hvert som hylla tømmes og titlene blir tilgjengelig via mediaspilleren min i stedet. Det at jeg har tilgang til "hele" (i hvert fall det jeg har rukket å kopiere over) samlingen på soverommet og PC-rommet er også svært behagelig.

Når det gjelder styrkeforholdet mellom DVD og BD, tror jeg vi sakte men sikkert vil bli styrt over på BD av bransjen.
    Det er nok godt mulig. Men jeg tror ikke BD klarer å danke ut DVD på egen hånd. De må nesten gjøre DVD mindre attraktiv for å "lure" folk til å kjøpe BD i stedet.

Etterhvert vil det ikke produseres rene DVD-spillere (med mulig unntak av noen kina-modeller på Lidl...) Jeg tror de store produsentene kun vil lage DVD/BD-komboer om et par år. Og så tror jeg filmindustrien på samme måte vil fase oss over på BD. Samtlige utgivelser vil komme på begge formater til lik pris. Etterhvert som markedsmetningen av spillere blir stor, vil til og med BD-utgivelsene komme før DVD. Etterhvert blir det færre DVD utgivelser før formatet fases helt ut. Men utfasingen vil selvfølgelig ikke skje før industrien har fått de fleste av oss over på BD. Vi snakker kanskje om en 5 års periode på samme måte som det tok DVD 5 år fra lansering før det solgte mer enn VHS. Deretter vil deg gå svært raskt.
    Det er nok ikke utenkelig, men spørsmålet er egentlig hva pådriveren skal være. Hvis det ikke er så veldig stor etterspørsel etter BD, så vil det jo være litt risky å være den første produsenten som slutter å selge rene DVD-spillere, og som krever 1500,- - 2000,- for sin billigste spiller. Bransjen er heller ikke spesielt interessert i at publikum skal få oppleve filmer i så god kvalitet som mulig. De er opptatt av fortjenestemarginer. Hvis de må selge både spillere og filmer like billig som DVD for å få folk til å kjøpe det, så må de være i stand til å produsere begge deler billigere enn DVD for at hele bransjen skal bli interessert i å fase ut DVD.

Men for all del, det begynner å haste å få ut billige bil-BD-spillere og andre portable løsninger. Når folk begynner å oppdage at det ikke er mulig å spille av noen av filmene de kjøpte det siste året på bilturen, så regner jeg med de blir fornøyd. De som har DVD-spiller på barnerommet har vel til dels også oppdaget at det ikke er bare-bare å kjøpe en flott spiller til TV-stua. Men, det er jo en grei unnskyldning til å gi poden en PS3, så her er problemet lettere å løse

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    pro*****n
    fnis

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med tanke på at blu ray spillere går for 2500kr idag, så tviler jeg på at vi om 2-3 år ser intromodeller til 1500kr.

utfordringen blir å få likegyldige gjennomsnittsborgere til å skjønne hvorfor de skal gå over til BD, og det gjør de nok ikke "frivillig" .

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Man kan sikkert si at det er respektløst overfor alle de som kjøpte seg HD DVD, men jeg er i hvert fall ikke fornærmet. Dessuten har jeg ingen illusjoner om at større aksjeselskaper har noen form for respekt for kundene sine. De skal respektere eierne sine, og gjøre alt de kan for å maksimere pro*****n og aksjeverdien, og om dette innebærer at en håndfull kunder som satset på feil hest blir litt furtne, så er det ingen styremedlemmer som vil miste nattesøvnen av det.
    Og disse aksjonærene regner jeg med vet at det er vanvittig vanskelig å få tak i kundene, men fy flate hvor lett det er å sparke dem ut. "Først selger vi en del HD DVD spillere med slagordet "The Look and Sound of Perfect" - går ikke det, sier vi at det bare er tull med HD kilder. Oppskalert DVD er like bra."

Jeg vet at flere enn meg synes det lukter lang vei av Toshiba i den saken og det er nok noe aksjonærene faktisk bør tenke på - sitt omdømme. Mange vet de tapte HDM krigen, og nå skal de gjøre det stort på "liksom HD"? Jeg har mistet mye respekt for Toshiba, selv om jeg kun har en dvd spiller fra dem og har hatt HD DVD spiller i hele 3 dager før den gikk tilbake til selger. Kunderespekten dems er fraværende.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Og disse aksjonærene regner jeg med vet at det er vanvittig vanskelig å få tak i kundene, men fy flate hvor lett det er å sparke dem ut.
    Men ved å trekke seg fra formatkrigen, så er det ikke til å unngå at de som har kjøpt seg HD DVD-spillere blir misfornøyde. Det blir ikke noe bedre å sitte med en HD DVD-samling om Toshiba rykker ut med store annonsekampanjer og skryter Blu-ray opp i skyene.

"Først selger vi en del HD DVD spillere med slagordet "The Look and Sound of Perfect" - går ikke det, sier vi at det bare er tull med HD kilder. Oppskalert DVD er like bra."
    Dersom Toshiba blir med på å produsere BD-spillere, vil de selv bidra til å fremskynde DVD-formatets død. Ettersom de sannsynligvis tjener langt mer på DVD-lisensinntekter enn de vil kunne tjene på å selge BD-spillere, så synes jeg ikke det er vanskelig å forstå at de inntar denne posisjonen.

Jeg vet at flere enn meg synes det lukter lang vei av Toshiba i den saken
    Selvfølgelig lukter det, og jeg kjøper ikke ett eneste av argumentene deres. Det kunne allikevel ikke falle meg inn å bli fornærmet.

Dvs. jeg jeg er vel kanskje til dels enig i det som kanskje kan sies å være hovedargumentet deres, nemlig at DVD er "bra nok". Ikke misforstå, jeg synes selvfølgelig at HD er utrolig herlig, men jeg tror bare ikke at det er nok personer som egentlig bryr seg, og at "folk flest" vil være mer enn godt nok fornøyd med standard DVD. Jeg tror derfor Blu-ray skal slite med å bli noe annet enn et nisjeformat fremover.

og det er nok noe aksjonærene faktisk bør tenke på - sitt omdømme.
    Jaha? La oss si du er på jakt etter en ny TV, og det viser seg at Toshiba Regza er den beste skjermen i prisklassen du vurderer. Er du så furten på Toshiba at du overhodet ikke vil vurdere å kjøpe denne skjermen?

Folk glemmer fort, og jeg tror ikke de er på langt nær så trofaste (heller ikke til en boykott) som du gir uttrykk for.

Mange vet de tapte HDM krigen, og nå skal de gjøre det stort på "liksom HD"? Jeg har mistet mye respekt for Toshiba, selv om jeg kun har en dvd spiller fra dem og har hatt HD DVD spiller i hele 3 dager før den gikk tilbake til selger. Kunderespekten dems er fraværende.
    Vel, jeg tror du overdriver betydningen av dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Og disse aksjonærene regner jeg med vet at det er vanvittig vanskelig å få tak i kundene, men fy flate hvor lett det er å sparke dem ut. "Først selger vi en del HD DVD spillere med slagordet "The Look and Sound of Perfect" - går ikke det, sier vi at det bare er tull med HD kilder. Oppskalert DVD er like bra."

Jeg vet at flere enn meg synes det lukter lang vei av Toshiba i den saken og det er nok noe aksjonærene faktisk bør tenke på - sitt omdømme. Mange vet de tapte HDM krigen, og nå skal de gjøre det stort på "liksom HD"? Jeg har mistet mye respekt for Toshiba, selv om jeg kun har en dvd spiller fra dem og har hatt HD DVD spiller i hele 3 dager før den gikk tilbake til selger. Kunderespekten dems er fraværende.
    Jeg tror du har for store forhåpninger til disse multinasjonale store selskapene.Toshiba gjør det som alle andre ville gjort,tenkt penger.Hva tjener vår sak best økonomisk og hvilket budskap er lettest å selge.Det letteste var å påstå at oppskallering er nesten like bra som BD.Det er klart at et oppskallert bilde på en 37-42 " skjerm ser bedre ut enn 576 linjers bilde som de har idag.Forbedringen er påtagelig og folket som ikke har noe særlig peiling jubler over resultatet og prisen,og trekker slutningen om at BD er oppskrytt.Det som gjøres er å "lure" de som ikke kjenner BD`s egenskaper og som er fornøyd med DVD slik den er idag.Dette er ren og skjær villedning i mangel på kunnskaper om ekte HD signaler i alle former.Jeg sliter hver dag jeg diskuterer HD med mange av mine kolleger og venner om nødvendigheten av den nye teknologien.Dette er ikke en lett materie og overbevise noen om noe de ikke skjønner.Dette skjønner markeds-strategene i Toshiba og utnytter det for hva det er verdt.
    Stølen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok streaming kan bli et alternativ til fast medium. Men jeg også tror det ligger et stykke inn i framtiden.

Når det gjelder styrkeforholdet mellom DVD og BD, tror jeg vi sakte men sikkert vil bli styrt over på BD av bransjen. Etterhvert vil det ikke produseres rene DVD-spillere (med mulig unntak av noen kina-modeller på Lidl...) Jeg tror de store produsentene kun vil lage DVD/BD-komboer om et par år. Og så tror jeg filmindustrien på samme måte vil fase oss over på BD. Samtlige utgivelser vil komme på begge formater til lik pris. Etterhvert som markedsmetningen av spillere blir stor, vil til og med BD-utgivelsene komme før DVD. Etterhvert blir det færre DVD utgivelser før formatet fases helt ut. Men utfasingen vil selvfølgelig ikke skje før industrien har fått de fleste av oss over på BD. Vi snakker kanskje om en 5 års periode på samme måte som det tok DVD 5 år fra lansering før det solgte mer enn VHS. Deretter vil deg gå svært raskt.

:-)
    Vel, OleM - siden du synser løs, kan jeg gjøre det samme.

BD disker, som avspillingsformat, er dødt om maksimum fem år.
    Full-HD og BEDRE oppløsning, som nedlastingsformater vil ta over.

AppleTV og andre nedlastingstilbud kommer forøvrig med Full-HD oppløsning fra senhøsten, og det er ikke synsing.

Sjefen for BBC gikk i forrige uke ut og etterlyste en "boks som kan kobles til fjernsynet med HDMI og til internett med en Ethernet kabel" og som vil kunne betjenes med en vanlig fjernkontroll. Hans frustrasjon er at det eksisterer for mange standarder nå, og han ønsker en forenkling, så flest mulige skal kunne bruke internett for å få tilgang til programmer. Han var overbevist om at dette er fremtiden. (Financial Times - bare søk på ft.com).

Han står forøvrig bak iPlayer, som jeg testet ut grundig mens jeg var i UK i forrige uke. Fantastisk bra måte å få streamet innhold til ulike bærbare og faste enheter.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD disker, som avspillingsformat, er dødt om maksimum fem år.
    Hvor mye skal vi vedde på det? ;-)

Full-HD og BEDRE oppløsning, som nedlastingsformater vil ta over.
    Jeg tror nok nedlasningsformater vil komme som et alternativ til fast medium. Jeg tror ikke det vil ta over. Men jeg tror det vil ta tid.

Hvordan skal man kunne vise film på barnerommet eller i bilen med en slik løsning?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye skal vi vedde på det? ;-)

Hvordan skal man kunne vise film på barnerommet eller i bilen med en slik løsning?

Side 13 av 16 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •