Blu-ray salg øker sterkt! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 310
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette var jo en veldig bra .pdf fil med masse statistikk. En ting som jeg syntes var interessant var at DVD ikke passerte VHS i omsetning før 2002-2003.

2002 vhs 446m 2003 vhs 278m
    2002 dvd 366m 2003 dvd 737m

Det vil si det tok 5 år, så Bluray har fremdeles god tid på seg..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Dette var jo en veldig bra .pdf fil med masse statistikk. En ting som jeg syntes var interessant var at DVD ikke passerte VHS i omsetning før 2002-2003.

2002 vhs 446m 2003 vhs 278m
    2002 dvd 366m 2003 dvd 737m

Det vil si det tok 5 år, så Bluray har fremdeles god tid på seg..
    Det er et veldig godt poeng.
    Men utfordringen til BD er vel at 5 år (fra 2002 til 2007) er VELDIG lang tid i den bransjen. For alt vi vet kommer Indigo-super-HD (nytt, enda bedre - la oss kalle det neste for det) plater og spillere allerede i 2009.....

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    For alt vi vet kommer Indigo-super-HD (nytt, enda bedre - la oss kalle det neste for det) plater og spillere allerede i 2009.....
    Det må vel nesten komme skjermer med høyere oppløsning, før det kommer ett nytt format til. Og ved en høyere oppløsning vil fordelene BD vs SD være større.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et veldig godt poeng.
    Men utfordringen til BD er vel at 5 år (fra 2002 til 2007) er VELDIG lang tid i den bransjen. For alt vi vet kommer Indigo-super-HD (nytt, enda bedre - la oss kalle det neste for det) plater og spillere allerede i 2009.....
    Utviklingen av HD standardene startet mange år før BD kom, de første sendingene startet i USA i 1997, og de første HDTV'ene kom på markedet i 1998 (info fra High-definition television - Wikipedia, the free encyclopedia)

BD benytter den høyeste kvaliteten som eksisterer innen de standardene som ble satt. Dersom et nytt super HD format skulle dukke opp inne 5 år (eller 10 for den saks skyld) så burde utviklingen av nye, høyere oppløste formater for privat bruk, allerede være godt igang. Hvilket det ikke er.. (og da tar jeg ikke høyde for 4k standarden som er for kommersiell bruk)

Her kommer jo mange av dine egne argumenter godt inn. 1920x1080 ser man nesten ikke forskjell på under 42", og hvor store skjermer man må opp på for å få utbytte av enda høyere oppløsning vet jeg ikke (går sikkert å regne seg frem), men jeg vil tro 50-60" er de maksimale størrelsene som noen gang vil finne sin vei inn i almenne stuer.(60" tar jo allerede nesten halve veggen til folk, og i de fleste husholdninger blir minst 50% av avgjørelsene tatt av dem som mener 'mindre er bedre').Så det vil ikke være behov for høyere oppløsning i nær fremtid, ergo Bluray med 1080p har ingen konkurrent på kvalitet på en stund.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Så det vil ikke være behov for høyere oppløsning i nær fremtid, ergo Bluray med 1080p har ingen konkurrent på kvalitet på en stund.
    hmmmm - sikkert ikke

Men stuevinduene med utsikt er kanskje et hakk bedre

Forresten - hva vet man om 3D utviklingen - tenk å få Queen Rock Montreal i 3D - Freddie inn i stua!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten - hva vet man om 3D utviklingen - tenk å få Queen Rock Montreal i 3D - Freddie inn i stua!
    Det kommer aldri til å slå ann blandt de homo-fobe.....

Newcomer cavanagh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje de blir omvendt? :P

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det kommer aldri til å slå ann blandt de homo-fobe.....
    Nå var det sangeren og showmannen Freddie jeg så for meg i 3D - ikke hans personlige legning. Den er uinteressant for meg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det sangeren og showmannen Freddie jeg så for meg i 3D - ikke hans personlige legning. Den er uinteressant for meg.

Jeg regnet med det - klart bare ikke annet enn å dra en spøk som jeg regnet med at du tok Han er forøvrig en fantastisk sanger!

Kjøpte forøvrig en BD til kr 250 for første gang dette året - Arn, Tempel ridderen. Syntes det var så spennende med en skandinavisk BD at jeg tro til. Ser også at det kommer flere skandinaviske filmer BD i nær fremtid - det synes jeg er litt spennde å se hvor det bærer vei hen. Ser ikke for meg at det er typiske BD filmer for den typiske BD kjøper - jeg må beklage at jeg er litt forutinntatt på det punktet.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arn, har jeg leid i Blu-ray på den lokale leiebutikken Fin film syns nå jeg, spennende og vente på nr 2. Fint og klart bilde. Bra sortnivå. Lyd i DTS HD-master. Veldig bra, men jeg syns det manglet litt i kring lyden.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regnet med det - klart bare ikke annet enn å dra en spøk som jeg regnet med at du tok Han er forøvrig en fantastisk sanger!

.
    Tok den fint jeg.

Forøvrig: "Han var forøvrig en fantastisk sanger!" - dessverre.
    Kommer ny Queen+ plate snart og jeg skal på konsert i The O2 i London i november

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic, ihvertfall nesten......

Hva synes folket om denne:
    DinSide Data - Syntetisk HD-video fra Toshiba

Enda et forsøk fra Toshiba og vil det ende som med HD-DVD.....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic, ihvertfall nesten......

Hva synes folket om denne:
    DinSide Data - Syntetisk HD-video fra Toshiba

Enda et forsøk fra Toshiba og vil det ende som med HD-DVD.....
    Tja.... Ikke noe jeg for ståpels av. Den oppskalerer bilde, ikke lyden..... Og lyden er for meg det største løftet.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi ser hvilket prisnivå videoprosessorer har hatt opp gjennom årene, og da de beste Realta/Reon processorene som er ute nå (fra firma som har jobbet nesten utelukkende på området i 10-20 år; faroudja, vidikron, crystalio, terranex), så virker det lite sannsynlig at toshiba over natten skal revolusjonere SD skaleringen til en rimelig pris..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert greit med en god bildeprosessor, spesiellt hvis man fremmover skal benytte den etter hvert ganske så store DVD sammlingen mange av oss vel fremdeles har. Ellers synes jeg Toshiba fremstår litt som en dårlig HD-DVD taper for FullHD formatet med sine uttalelser mot BD formatet og tidligere nermest sidestilling i lyd og bildekvalitet mellom oppskalert DVD og FullHD kilder.

For gjennomsnitts forbrukeren av hjemmekino utstyr, på HD ready skjermer under 40" osv, er kanskje ikke de tidligere Toshiba uttalelsene helt på jordet, men for oppsett der fullHD er mye bedre utnyttet, der må man vel fremdeles selv med de nye hardware sterke bildeprossesorene, se lenge etter FullHD opplevelsen i disse oppskalerte SD kildene....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ellers synes jeg Toshiba fremstår litt som en dårlig HD-DVD taper for FullHD formatet med sine uttalelser mot BD formatet og tidligere nermest sidestilling i lyd og bildekvalitet mellom oppskalert DVD og FullHD kilder.
    Jeg synes rett ut dem er lite respektfulle ovenfor de som trodde på HD DVD og kjøpte produktene dems. Snu slik på flisa på en liten stund - "vi har ikke tro på HDM, men oppskalert SD er fremtiden." Nok om det, måtte bare få det ut. Nei, det er ikke en pro-bd uttalelse - bare en kommentar på hvordan Toshiba oppfører seg ovenfor sine kunder. Mistet litt respekt for dem der...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes rett ut dem er lite respektfulle ovenfor de som trodde på HD DVD og kjøpte produktene dems. Snu slik på flisa på en liten stund - "vi har ikke tro på HDM, men oppskalert SD er fremtiden." Nok om det, måtte bare få det ut. Nei, det er ikke en pro-bd uttalelse - bare en kommentar på hvordan Toshiba oppfører seg ovenfor sine kunder. Mistet litt respekt for dem der...
    Nå har sony betalt royalties til Toshiba i mange år for DVD, og hadde HDDVD vunnet så er jeg sikker på at vi hadde sett Sony HDDVD spillere. Toshiba er bare barnslige..

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra The Digital Bits

And in other news today, there are a number of reports from industry analysis firms (including Futuresource, formerly Understanding & Solutions) that the adoption of Blu-ray Disc so far has outpaced the early adoption of DVD at the same stage in that format's life. European consumers are apparently buying into Blu-ray hardware six times faster than they did DVD, while here in the states, its three times faster. What's more, the Hollywood studios are forecasting that Blu-ray software sales will hit $1 billion in 2008. You can read more here at Blu-ray has outpaced DVD adoption - 6/23/2008 - Video Business

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Digital Bits ? er de sponset av Sony ??? hmmm

1997
    349,000 DVD-Video players shipped in the U.S. (About 200,000 sold into homes.)
    900 DVD-Video titles available in the U.S. Over 5 million copies shipped; about 2 million sold.
    Over 500,000 DVD-Video players shipped worldwide.
    Around 330,000 DVD-ROM drives shipped worldwide with about 1 million bundled DVD-ROM titles.
    60 DVD-ROM titles (mostly bundled).

1998
    1,089,000 DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 1,438,000.)
    400 DVD-Video titles in Europe (135 movie and music titles).
    3,000 DVD-Video titles in the U.S. (2000 movie and music titles).
    7.2 million DVD-Video discs purchased.

Alle land startet ikke med DVD likt og veldig få filmer var tilgjemgelig.
    Så tar DVD av å slik økning vil aldri BD få.

1999
    4,019,000 DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 5,457,000.)
    Over 6,300 DVD-Video titles in the U.S.
    About 26 million DVD-ROM drives worldwide. _____________________
    About 75 DVD-ROM titles available in the U.S.

2000
    8.5 million DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 13,922,000.)
    About 46 million DVD-ROM drives worldwide.______________________
    Over 10,000 DVD-Video titles available in the U.S.
    Belgium: 100 thousand installed base
    France: 1.2 million installed base
    Germany: 1.2 million installed base
    Italy: 360 thousand installed base
    Netherlands: 200 thousand installed base
    Spain: 300 thousand installed base
    Sweden: 120 thousand installed base
    Switzerland: 250 thousand installed base
    UK: 1 million installed base

2001
    12.7 million DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 26,629,000.)
    Over 45 million DVD-ROM drives in the U.S.
    Over 90 million DVD-ROM drives worldwide. ________________________
    UK: 3 million installed base

2002
    17 million DVD-Video players shipped in the U.S. (Installed base of 43,718,000.)
    Over 75 million DVD-ROM drives in the U.S.
    Over 140 million DVD-ROM drives worldwide.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i USA forrige uke og må egentlig si meg litt skuffet over utvalget på BD i butikkene (CC, BB, Virgin m. fler).
    Klart det var endel, men i forhold til DVD så var det lite... og prisene var jo "slemme". $30-$35 pr. stk.

Side 12 av 16 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •