Blu-ray salg øker sterkt! - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 310
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Hva er dette? En slags ny DVD-Audio?
    Har ikke fått sett så mye på det ennå men tror det er en stor blanding av alt.
    Film , mp3 , musikk med bedre kvalitet en cd , Video , bilder , tekst osv
    MVI - Black Sabbath

er vel ikke codet lyd og kvalitetsmessig er kanskje lyden et sted mellom CD og DVDA kvalitet ?

CD 2.0: MVI music disc format launches

Music gets a new disc format: MVI | News | TechRadar UK

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kunne jeg svart det samme, f.eks
    "....Sikker stas det, men sålenge jeg synes alle filmer som er gitt ut slik (BD) er søppel, så har det ingenting å si for meg om det er høyt-oppløst søppel..."
    Vet du sa dette for å sette på spissen, men det er jo flere som tidligere har argumentert med dette, at de har savnet utvalg på BD og misliker at det bare/i stor grad er blockbuster filmer som slippes. Personlig så passer det meg perfekt, men dersom du ikke liker noen av de filmene som er utgitt på BD så skal ikke jeg påstå at du skal kjøpe bare for å kjøpe.
    Jeg har idag ca 220 BD, og har pr idag alt som er gitt ut på sone A som jeg har lyst på. Har vært ajour i ganske mange år nå (Tidligere med DVD og nå BR), og det er ganske befriende..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Futuresource (resulting company of the merger between Understanding & Solutions and DTC) have announced that, according to their analysis, in Western Europe, Blu-ray player sales during the first three years of the format have outpaced DVD player sales during its first three years. This trend is predicted to continue through 2011, or the sixth year of the Blu-ray format.
    Blu-ray.com - Blu-ray Outpassing DVD in Western Europe

Vedlegg 34381

Jeg liker å holde meg til fakta og hva anerkjente kilder ser fremover.

Er ikke i tvil om at dette går riktige veien!!!
    Jeg var lenge i tvil om dette var et tulleinnlegg eller ikke. Men jeg har nå innsett at jeg må vurdere suksess etter denne måten. Derfor har jeg nå tenkt å bli rik på å selge datamaskiner. Jeg har forresten enorm suksess allerde. Langt bedre enn IBM sin start. Jeg har faktisk solgt hele 5 stk til venner og kjente. Det er langt flere enn det IBM solgte på samme periode når de startet opp i 1975 med PC for konsumenter. Så da må det jo være en suksess?

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg har ikke sagt et ord om at jeg ønsker at utviklingen skal stagnere og at DVD skal bli det siste filmmediet vi har.
    Jeg spurte hvorfor noen av medlemmene her inne var så fanatiske i forhold til bly-ray sin "fortreffelighet"

Blu-Ray har bla. fortsatt soneinndelingen som DVD, noe som til og med dere BD fanatikere må innrømme er tåpelig.
    Blu-ray har åpenbart ingen minstekrav for å sikre mediets kvalitet.
    Blu-ray er lansert på en tid der kanalene for filmdistrubusjon er under stor forandring. En slik utfordring hadde aldri DVD.
    For den jevne forbruker er kvalitetsforkjellen på BD og DVD ikke åpenbar nok. Faktorer inn pris på hardware for å få full HD, den høyere software prisen og det faktum at mange allerede har store filmsamlinger på DVD. Så er det åpenbart at BD ikke har de mulighetene i markedet som DVD hadde.
    Uten å bli for konspiratorisk så tror jeg den dårlige kopibeskyttelsen på DVD i stor grad var med på å tvinge filmbransjen og Sony (som alltid har elsket proprietær teknologi og kopibeskyttelse) til å utvikle et format med langt bedre kopi beskyttelse. Skulle de klare å selge et slikt format måtte de selvfølgelig tilby noe mer enn DVD og voilà: Blu-ray.
    Det du spurte om var hva vi som forbruker tjente på at et format SOM blu ray skulle lykkes. Det tolker jeg som HD format, siden det er det eneste gjenværende, ellers skulle du formulert deg en god del bedre. BD har soneinndeling, men langt over halvparten er sonefri. Blu ray gir de som gir ut filmene mulighet for soneinndeling, men det er ikke så mange som velger å gjøre det nå lengre.

DVD hadde/har heller ingen form for kvalitetssikring for å oppfylle minstekrav, dårlig argument.

Du snakker om BD fanatikere, jeg er ingen BD fanatiker. Jeg vil ha filmer i HD, enkelt å greit, det er helt utrolig latterlig å prøve merke folk som fanboys av mediaformat, hvor langt ned på fanboystigen er det man havner da egentlig?

Du er enda en av de feilinformerte som mener at Blu-ray = Sony.
    Vi nevner i fleng: Sony, Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, ooooog Samsung var de som grunnla Blu-ray Disc Association, og dette har senere voks til 18 medlemmer totalt.

Dette er ingen fanboy-krig, dersom du tror det så er det ikke noe jeg kan hjelpe deg med.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Vice
    Det du spurte om var hva vi som forbruker tjente på at et format SOM blu ray skulle lykkes. Det tolker jeg som HD format, siden det er det eneste gjenværende, ellers skulle du formulert deg en god del bedre. BD har soneinndeling, men langt over halvparten er sonefri. Blu ray gir de som gir ut filmene mulighet for soneinndeling, men det er ikke så mange som velger å gjøre det nå lengre.

DVD hadde/har heller ingen form for kvalitetssikring for å oppfylle minstekrav, dårlig argument.

Du snakker om BD fanatikere, jeg er ingen BD fanatiker. Jeg vil ha filmer i HD, enkelt å greit, det er helt utrolig latterlig å prøve merke folk som fanboys av mediaformat, hvor langt ned på fanboystigen er det man havner da egentlig?

Du er enda en av de feilinformerte som mener at Blu-ray = Sony.
    Vi nevner i fleng: Sony, Matsushita, Pioneer, Philips, Thomson, LG Electronics, Hitachi, Sharp, ooooog Samsung var de som grunnla Blu-ray Disc Association, og dette har senere voks til 18 medlemmer totalt.

Dette er ingen fanboy-krig, dersom du tror det så er det ikke noe jeg kan hjelpe deg med.
    Du får lese som du vil. Jeg prøver ikke å starte noen "fanboy krig" Jeg simpelten hevder at det finnes andre grunner for å introdusere BD enn den storsinnede viljen til blu-ray group om at vi alle skal få oppleve HD for en rimelig penge.
    Jeg er selvfølgelig klar over at blu-ray group består av langt fler enn Sony.

Ingen ting av det du skrev endrer det faktum at BD er et soneinndelt format ( selv om endel filmer fungerer på tross av sonegrensene)
    At kostnadene for å utbytte BD sitt potensiale er mye høyere enn hva den vanlige forbruker har investert i lyd og bilde. At BD software sliter med dårlig utvalg, kvalitetskontroll og høye priser. At DVD heller ikke hadde noen minstekrav til kvalitet er helt uinteressant, her diskuterer vi Blu-ray. Har du i det hele tatt sett reklamene for BD på tv i blader eller som før film reklame?
    reklamen stemmer tildels dårlig med virkeligheten.
    Det endrer heller ikke det fatum at BD idag på langt nær den ensete tilbyderen av underholdning i HD format.
    utfordringene BD står ovenfor er av et helt annet kaliber enn det DVD sto ovenfor, jeg har mine tvil om at BD noengang kommer til å bli det nye dominerende konsumentformatet.
    Folk må få lov til å kjøpe og nyte så mye BD de vil for min del, men å lage opp historer og rosemale statestikk for å få Bd til å fremstå som noe det ikke er blir for dumt.
    jeg vet ikke hvor stor utbredelse laserdisc hadde på slutten av nittitallet, men for meg så gir hele blu-ray greiene et aldri så lite deja vù.
    Ingen i min eller min kones familie har en BD spiller eller har for den saks skyld hørt om BD. Nå er kanskje ikke min familie de mest tekologisk orienterte, men at de ikke engang vet hva blu-ray er sier meg at BD ikke er i nærheten av å oppnå samme status som DVD - HD eller ei.

Newcomer Steve Vice sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får lese som du vil. Jeg prøver ikke å starte noen "fanboy krig" Jeg simpelten hevder at det finnes andre grunner for å introdusere BD enn den storsinnede viljen til blu-ray group om at vi alle skal få oppleve HD for en rimelig penge.
    Jeg er selvfølgelig klar over at blu-ray group består av langt fler enn Sony.

Ingen ting av det du skrev endrer det faktum at BD er et soneinndelt format ( selv om endel filmer fungerer på tross av sonegrensene)
    At kostnadene for å utbytte BD sitt potensiale er mye høyere enn hva den vanlige forbruker har investert i lyd og bilde. At BD software sliter med dårlig utvalg, kvalitetskontroll og høye priser. At DVD heller ikke hadde noen minstekrav til kvalitet er helt uinteressant, her diskuterer vi Blu-ray. Har du i det hele tatt sett reklamene for BD på tv i blader eller som før film reklame?
    reklamen stemmer tildels dårlig med virkeligheten.
    Det endrer heller ikke det fatum at BD idag på langt nær den ensete tilbyderen av underholdning i HD format.
    utfordringene BD står ovenfor er av et helt annet kaliber enn det DVD sto ovenfor, jeg har mine tvil om at BD noengang kommer til å bli det nye dominerende konsumentformatet.
    Folk må få lov til å kjøpe og nyte så mye BD de vil for min del, men å lage opp historer og rosemale statestikk for å få Bd til å fremstå som noe det ikke er blir for dumt.
    jeg vet ikke hvor stor utbredelse laserdisc hadde på slutten av nittitallet, men for meg så gir hele blu-ray greiene et aldri så lite deja vù.
    Ingen i min eller min kones familie har en BD spiller eller har for den saks skyld hørt om BD. Nå er kanskje ikke min familie de mest tekologisk orienterte, men at de ikke engang vet hva blu-ray er sier meg at BD ikke er i nærheten av å oppnå samme status som DVD - HD eller ei.
    Haha Her snakka vi i utgangspunktet om hvorfor jeg som forbruker ville at et HD format skulle lykkes, og så begynner du å snakke om selskapene som bak formatet sin intensjon, vel da får jeg gå tilbake til det som er at jeg som forbruker gir en god og lang **** i intensjonen, så lenge som jeg får filmer i HD.

Jeg har fremdeles ikke nevnt ved et ord at jeg tror Blu-ray kommer til å ta over for DVD, selv om du liker å tro at jeg har det, men så lenge Blu-ray kan være noe selskapene bak dette tjener på slik at de fortsetter å utvide biblioteket så er jeg en glad laks. Jeg gir en blanke i inngangsprisen, jeg i likhet med de fleste andre på dette forumet som er interessert i film er villig til å betale for å gå videre i den neste generasjon, så klart jeg/vi vil at formatet skal lykkes, det er forskjell på å lykkes å det å fullstendig dominere markedet, så lenge de kan gå med profitt og la formatet leve så bør vi være fornøyd og ikke pessimister.

Takk for meg og god kveld, det er ikke mer her å diskutere.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Ja, og vi får også spill på en dvd plate, eller en CD om du vil.

Poenget er at DVD ikke ble markedsført og lansert via SEGA MEGA DRIVE.

Get the point?
    Jeg tror du har glemt det faktum at DVD faktisk endret navn fra "Digital Video Disc" til "Digital Versatile Disc".
    Jeg tror også du har glemt hvor stor kred PS2 fikk for DVD-formatets gjennombrudd.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha Her snakka vi i utgangspunktet om hvorfor jeg som forbruker ville at et HD format skulle lykkes, og så begynner du å snakke om selskapene som bak formatet sin intensjon, vel da får jeg gå tilbake til det som er at jeg som forbruker gir en god og lang **** i intensjonen, så lenge som jeg får filmer i HD.

Jeg har fremdeles ikke nevnt ved et ord at jeg tror Blu-ray kommer til å ta over for DVD, selv om du liker å tro at jeg har det, men så lenge Blu-ray kan være noe selskapene bak dette tjener på slik at de fortsetter å utvide biblioteket så er jeg en glad laks. Jeg gir en blanke i inngangsprisen, jeg i likhet med de fleste andre på dette forumet som er interessert i film er villig til å betale for å gå videre i den neste generasjon, så klart jeg/vi vil at formatet skal lykkes, det er forskjell på å lykkes å det å fullstendig dominere markedet, så lenge de kan gå med profitt og la formatet leve så bør vi være fornøyd og ikke pessimister.

Kunne ikke blitt mer enig med deg :-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel ikke DVD den eneste tilbyderen av underholdning i SD formatet i sin tid heller, og selv om HD utvalget fra andre enn BD er bedre en det noen gang har vert tidligere nå, så skjønner jeg ikke at det skal være SD eller DVD fremmende, eller noen stor sperre for BD formatet.

Ingen i min eller min kones familie har en BD spiller eller har for den saks skyld hørt om BD. Nå er kanskje ikke min familie de mest tekologisk orienterte, men at de ikke engang vet hva blu-ray er sier meg at BD ikke er i nærheten av å oppnå samme status som DVD - HD eller ei..
    Er langt på vei enig med deg her, men nå hadde vel ikke DVD den store statusen på samme tid etter lanseringen heller, og det har vel vært en langsom, sen og ganske glidende overgang til DVD for den jevne forbuker også. Det vil jeg faktisk også tro var gjeldende for de refferangse personene du her beskriver. At de ikke vet hva BD er, kan vel også tolkes som at du ikke har gjort jobben din med å vise eller forklare de dette.

Du skriver også en del om "BD fanatikere" og Fanboy osv, men må inrømme at jeg etter hvert her i forumet assosierer brukernavnet wotg med en som ikke bare er ute etter komentere feil med BD propagandaen, men en som stort sett prinsippielt er anti BD og FullHD i sin alminnelighet. Er dette en helt feil tolkning fra min side?

Fra et tidligere innlegg skriver du

Joda jeg har både PS3 og forsterker som takler de nye formatene. Ny 50" plasma (pioneer eller panasonic) i full HD vil komme til høsten. Så jeg personlig er ganske så teknofil og hopper stort sett på alt som er nytt.
    Blu-Ray og HD-DVD har rett og slett ikke begeistret meg i den grad overgangen fra VHS til DVD gjorde.
    Jeg synes at software er for dyrt og at utvalget av filmer er ulidelig dårlig. De store studioene satser bevist på action sjageren og typiske blockbuster filmer. Denne typen filmer fenger sjelden meg, det er derfor veldig få filmer av interesse å få tak i. Når man da endelig finner filmer man ønsker å se på BD så har det vist seg ganske så ofte å være en mindre bra transfer med vanlig DD 5.1 lyd.
    Jeg er også glad i gamle filmer og setter like mye pris på filmen om den er i sort hvitt og med mono lyd. Derfor er det ikke nødvendigvis de store eksplosjonene og de gnistrende fargene som fenger meg.
    Jeg liker story drevene filmer der det er mest mulig talent og minst mulig CGI.
    Som film titter er jeg rett og slett ikke avhengig av BD for å få en god filmopplevelse.
    De få filmene jeg har på BD som er av typen filmer jeg liker har til tross for bedre bilde og HD lyd ikke gitt meg noen ny innsikt i filmen.
    Får håpe du får en ny innsikt i HD filmene dine når du får 50" i FullHD da, for ellers kan vel ikke en slik investering ha så mye for seg, annet enn en slags status blandt familie, venner og kjente....

Når det gjelder innsikt i filmene, så er det vel samme film man ser dersom den ikke er klippet om i DVD eller BD versjonen. For min del handler BD om å oppleve en bedre lyd og et bedre bilde enn tilsvarende film i SD på en stor skjerm som klarer å vise denne forskjellen i hjemmekinoen. Det handler vel stort sett om opplevelser og om følelser.

Er målet en bedre innsikt i filmen, får man gjerne det etter å ha sett den noen flere ganger, gjerne med kommentatorspor osv. Dette kan man seflølgelig få fra andre leverandører av HD, men det er vel også lett oppnå når man har et fysisk format DVD og BD man har kjøpt og som ligger i hylla til fri benyttelse når man vil.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg ett eksempel på et annet HD produkt som tilbyr samme kvalitet som BD (og da mener jeg med bilde fra 20-40 mbit og ukomprimert lyd opp mot 4-7mbit.) og som er like tilgjengelig..
    I tillegg så må jo produktet også kunne ha en samlerverdi i form av cover..

Du snakker om sonekoding som en ulempe med BD, jeg synes egentlig det er greit jeg. Dersom vi ikke hadde hatt sonekoding så ville det utsatt release på BD over hele verden med alt fra flere uker til måneder da de måtte tilpasset seg de siste landene som skulle ha release.. Tilgjengeligheten på USA hardware er så enkel, og utsiktene for sonefrie spillere så stor at dette ikke er verdt å nevne engang. Folk flest kommer i lengden til å kjøpe film i sitt eget land, de som kjøper import vet hva de gjør.
    Og siden dine alternative forslag til HD materiale utvilsomt dreier seg om downloads, så er det mye mer restriktivt, i og med at man må ha usa ip og usa kredittkort/adresse. Ikke på langt nær så enkelt som å kjøpe en BD spiller på Ebay..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Steve Vice

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Kunne ikke blitt mer enig med deg :-)

BUMP!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært en runde rundt i de store kjedebutikkene her i området. Målet med turen var å kartlegge etterspørselen etter BD, spiller og filmer.

Mitt spørsmål til selgerne (jeg spør som regel etter avdelingsleder eller seniorselger) er omtrent slik:

- er det noe etterspørsel etter Blu-Ray?
    - hva tror du skal til for å få opp etterspørselen?

Svaret er rimelig unisont
    - nei
    - spillerne må prises ned.
    Jeg prøver å selge inn kvalitetsforskjellen og noen ganger får jeg napp. Men når en spiller koster halvparten av en god LCD/Plasma skjerm så sier det seg selv at prisen på spillerne er for høy.
    Konkurransen er også stor fra ordinære DVD spillere og fra HD pakkene til CanalDigital og Viasat. Når vi ser BD spillere priset til 1999 og nedover, da vil salget ta fart.
    Filmene og utvalget vil da følge etter som en konsekvens av dette.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært en runde rundt i de store kjedebutikkene her i området. Målet med turen var å kartlegge etterspørselen etter BD, spiller og filmer.

Mitt spørsmål til selgerne (jeg spør som regel etter avdelingsleder eller seniorselger) er omtrent slik:

- er det noe etterspørsel etter Blu-Ray?
    - hva tror du skal til for å få opp etterspørselen?

Svaret er rimelig unisont
    - nei
    - spillerne må prises ned.
    Jeg prøver å selge inn kvalitetsforskjellen og noen ganger får jeg napp. Men når en spiller koster halvparten av en god LCD/Plasma skjerm så sier det seg selv at prisen på spillerne er for høy.
    Konkurransen er også stor fra ordinære DVD spillere og fra HD pakkene til CanalDigital og Viasat. Når vi ser BD spillere priset til 1999 og nedover, da vil salget ta fart.
    Filmene og utvalget vil da følge etter som en konsekvens av dette.
    Har du ført statestikk? Så kan jeg sende over min student utgave av SPSS - da kan du få ut flotte grafer og slik

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Msport, nei det gjorde jeg ikke. Min "studie" var heller ikke anonym. Men jeg prøvde så godt jeg kunne å ikke påvirke svarene - verken med ord eller kroppsspråk.

Det som slo meg mest var at prisen på spillerne ble nevnt mye tidligere enn prisen på filmene. Her har jeg kanskje bommet litt i mine antagelser fra tidligere. Jeg forstod nemlig selgerne slik at om en film koster 289 eller 200 eller 89 var ganske irrelevant. På den annen side så er filmutvalget svært begrenset i disse kjedebutikkene. Dessuten vil jeg tro at en som kjøper seg flunk ny BD spiller ikke akkurat kjiper på en hundrelapp på veg ut gjennom butikken og forbi BD-filmhylla. Man må jo ha med seg hjem et par-tre filmer uansett.

Kjære, se hva jeg har kjøpt i dag. Er den ikke fin?
    Hmmm, fantes den ikke i latte-farge? Hva er det forresten?
    Det er en Blu-ray spiller - bildet og lyden er helt rått!
    Hmmm, så nå blir det så skarpt at vi kan se busemennene til George Clooney ..?
    Javisst!
    Ok, sett på en en sånn blå-film da, så sjekker vi....
    Vel, du, altså, hør her - jeg kjøpte ikke noen film, de er jo svindyre....

Nei, denne dialogen tror jeg ikke finnes i noen hjem...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Meget bra, dette har jeg etterlyst lenge!
    Håper de andre butikkene / kjedene følger etter.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray kommer til å klare seg helt fint, og fortsette å stjele markedsandeler uavhengig av om den gemene hop ikke aner hva blu-ray er for noe.

Årsaken er enkel:
    Hvem er det som sannsynligvis står for den største delen av DVD-salget?
    Er det bestemor som tilfeldigvis har en DVD-spiller som handler filmer stadig vekk? Nei, ikke akkurat.
    De som i dag virkelig handler en del DVD-filmer er sannsynligvis folk som er glad i å se på film. Og jeg er rimelig sikker på at disse kommer til å følge opp blu-ray formatet så fort disse dukker opp flere og flere plasser med flere og flere filmer. Om ikke annet enn av ren nysgjerrighet. Og når spillerne blir enda billigere blir disse standard innebygget i alt som i dag har DVD.
    Det kommer selvfølgelig til å ta tid, men jeg er omtrent helt sikker på at blu-ray sakte men sikkert glir inn bakdøra hos folk, selv om de kanskje ikke en gang vet at formatet heter blu-ray og at det tilbyr HD-bilde.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,239
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Må nesten være pessimist for å måtte 'tolke' dette..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Må nesten være pessimist for å måtte 'tolke' dette..
    Nei, vil ikke påstå det. Hvis du leste den sagnomsuste tråden BD vs HD-DVD, så var det mye der som ble lagt frem som raskt og efektivt ble avfeid som irrelevant.

Ingenting overrasker her på forumet...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Blu-ray kommer til å klare seg helt fint, og fortsette å stjele markedsandeler uavhengig av om den gemene hop ikke aner hva blu-ray er for noe.

Årsaken er enkel:
    Hvem er det som sannsynligvis står for den største delen av DVD-salget?
    Er det bestemor som tilfeldigvis har en DVD-spiller som handler filmer stadig vekk? Nei, ikke akkurat.
    De som i dag virkelig handler en del DVD-filmer er sannsynligvis folk som er glad i å se på film. Og jeg er rimelig sikker på at disse kommer til å følge opp blu-ray formatet så fort disse dukker opp flere og flere plasser med flere og flere filmer. Om ikke annet enn av ren nysgjerrighet. Og når spillerne blir enda billigere blir disse standard innebygget i alt som i dag har DVD.Det kommer selvfølgelig til å ta tid, men jeg er omtrent helt sikker på at blu-ray sakte men sikkert glir inn bakdøra hos folk, selv om de kanskje ikke en gang vet at formatet heter blu-ray og at det tilbyr HD-bilde.
    Enig (bold tekst)!

Hvem kjøper DVD:
    denne linken gir noen svar på norske kjøpsvaner (vært linket flere ganger i denne tråden)

http://www.gfk.no/download-filer/Nor...%20summary.pdf

Hvem kjøper:
    Vedlegg 34470

Men hvem som egentlig mottar (ser) filmene er fordelt slik:
    Vedlegg 34471

Gamle damer overrasker:
    Vedlegg 34472

Side 11 av 16 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder