Blu-ray salg øker sterkt! - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 16 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 310
    Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Problemet er prisen på BD spillere, ikke konsoll ala PS3.

hygen, du har mye riktig i dine innlegg, men jeg mener det blir feil å se på hva vi tjener i forhold til da DVD kom.

Skal du dra en slik sammenligning så må du huske på at konkurrenten, ordinær DVD filmer og spillere, er så latterlig lavt priset nå. Og vi tjener 30-40% mere enn da DVD ble lansert slik du skriver (jeg er usikker på om jeg tjener 30-40% mer nå, men det er en annen sak)

Den gang DVD kom var konkurransen VHS; det analoge medium med masse "hassel". Etter det jeg husker var det ikke slike priser på VHS filmer slik DVD filmer er i dag - og vi tjente 30-40% mindre.
    Det betyr at man måtte jobbe x-antall timer mere for å kjøpe seg en VHS den gang enn man må ha for å kjøpe seg en DVD i dag.
    Tilsvarende for spillere.

Håper du forstår hva jeg prøver å si her.
    Det jeg mente å forklare var at DVD ikke var noe billig i 1998/1999 men alikevel valgte mange å satse på DVD
    VHS var billigere men alikevel fornyet mange folk til DVD
    slik er det ikke nå da DVD er billig men ikke mange skifter til BD
    Antall DVD filmtittler første 2 år man kunne velge mellom i 1998/1999 var veldig få (ca 250 stk) mot 2 år med BD der man har over 1000 tittler.

Lønn . Lønnsvekst for en "vanlig" arbeider pr år er snitt minimum 3,5 % , 1998-2008 (10 år så blir vel ikke 30-40% så feil) Da regner jeg de som er organiserte som får lønnsøkning pr år ut fra sentrale forhandlinger + det de får i tillegg ved lokale forhandlinger.
    Statistisk sentralbyrå: - temaside
    Vanlig månedslønn bygge- og anleggsvirksomhet 1997 uten tillegg var ca 19 000,- .....samme lønn 2007 er ca 30 000,- sammenligninger kan gjøres her
    Statistikkbanken og valg av yrkesgruppe er ikke blant dem (vanlig arbeidere)som har hatt størst lønnsøkning siste 10 år.
    Du som regner mye asvaberg vet jo også at regnestykke tjener mere på 10 år blir høyere en % stigningen.
    Hadde man lønn på 110 kr timen i 1998 og lønnsøkning feks er 3 % for hvert år vil det si at etter 10 år blir timelønnen ca 160 ,- ( orker ikke regne men lønnsøkning blir vel da ca 45%)

Pristigning har generelt gått nedover så vi får mere for hver krone vi tjener eller for hver krone vi får i lønnsøkning.

Pris DVD spiller i 1998 kostet 5 -10 000,- kr
    Ut fra oppslaget her ble avspillere billigere
    ( i år 2000 > Elkjøp tilbyr hele 5 DVD-spillere i prisklassen fra 1995,- til 3295,-)
    DinSide Økonomi - Se vinneren!
    Prisene på Warner titler
    fra 01.05.98 - Alle titler 199.- NOK
    fra 01.09.99 - Katalogtitler 179 NOK og nye filmer med større salgspotensiale 199 NOK

Prisene på New Line titler
    fra 01.08.99 - 239,- NOK for "day-and-date" med VHS, mens katalogtitler (eldre) koster 199.- NOK
    fra 01.01.00 - alle titler 199 NOK

Prisen på MGM titler
    til 31.07.1999 - 199 NOK
    fra 1.08.1999 til 31.01.2000 - 239 NOK

Prisene på Buena Vista titler
    til 31.08.99 - 199,- NOK
    fra 01.09.99 til 28.03.00 hadde man to priskategorier. Nye filmer og klassikere (f.eks. A Bug's Life) kostet 239 NOK mens andre filmer ble solgt for 199,- NOK.
    fra 29.03.00 fikk man ennå en priskategori: Disney klassikere = 249,- NOK

Priser DVD film falt litt utover i fra år 2000
    Prisutvikling DVD film de første årene kan man lese her
    http://www.nordicmedia.info/min/DVD.PDF

Tross DVD var mye dyrere en VHS kjøpte mange DVD
    Ren VHS avspiller uten opptak , longplay og div finnesser var ikke dyr i 1998.
    Tross 1,7 millioner her i Norge hadde VHS i 1998 gikk de til innkjøp av DVD spillere som de ikke fikk avspilt sine VHS filmer på.
    Folk viste heller ikke levedyktighet , prisutvikling på DVD å satt i utgangspunktet på et vel ettablert VHS format som hadde eksistert i 20 år .

Å si at BD er for dyrt blir for dumt da folk kastet seg over DVD de første årene til et nesten likt prisnivå vi har i dag men en tid lønninger var mindre å vi fikk mindre får våre penger , krone mot krone 1998 - 2008.

Den eneste faktiske grunnen til at ikke BD "tar av" slik som DVD gjorde er at vi kollektivt nekter å betale mere for BD en det DVD koster.
    På en måte er det riktig at pris ikke behøver være forskjell på nyutviklede å forbedret format i forhold til et gammelt eksisterende for utvikling vil det altid være men pris vil altid være litt høyere når noe er nytt.

Nå endrer vel dette seg når BD spiller pris i 2009 er planlagt å komme ned i 1500,- - 1700,- kr.
    Singulus som lager produksjonsmaskinene dual-layer BD fikk første kvartal 2008 inn bestilling på 21 maskiner som er et langt høyere tall en det DVD produskjonen lå på de første årene.
    (dvs et enormt antall BD plater kan settes i produksjon)

DinSide Økonomi - Halv pris på DVD!

DinSide Økonomi - Norges ti mest solgte DVD-filmer

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra innlegg hygen. Illustrerer at prisnivået på DVD i mange år var minst like høyt som det BD har idag.

Et nytt format vil alltid ha en høy pris i starten, og da å forlange at BD skal selges til samme 'dumping' prisen som DVD går for ettersom det er et 'avleggs format' er bare dumt.

Og ja, DVD og SD er desverre avleggs allerede. For selv om BD mot all formodning ikke skulle lykkes så vil alle fremtidige formater ha Minst like høy oppløsning. Og da kan jeg velge å ha enten (eks.) 1400 DVD eller 1000 DVD og 400 BR den dagen neste format kommer (dersom det skulle skje innen etpar år). Og jeg velger helt klart det siste..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del hadde jeg i 96-1999 en ganske noen ganske gode VHS spillere men et ikke fullt så godt TV (28" B&O) samt bare et stereo oppsett på lydsiden.

Overgangen fra VHS til DVD var med andre ord ikke så stor ytelses messig.

Det var mere de fordelene som lå i DVD mediets format med bruk av en optisk plate i CD størrelse som var den største overgangen, samt at det gikk ann å bruke DVD på PC osv som var utslagsgivende for at jeg brente av noen tusen på DVD hardware og software. Og ja, DVD var ikke hverken billig eller hadde spesilt høye ytelser i begynnelsen når det kom på markedet, (det har jeg sjekket med bedre utsyr senere.) og BD er vel ikke helt oppe på max ytelser og jevn og god utgivelses kvalitet på alle filmer ennå heller.

Når det gjelder BD i 2007 og frem til i dag, så er det for mitt vedkommende, (og på tross av div dårlige transfer og utgivelser) en helt omvendt situasjon. Nå var hardwaren oppdatert for FullHD og forskjellen ytelsesmessig mellom SD DVD vs BD på et lerret er formidabel.

Hvordan disse tingene forholder seg for de store massene som er med å styre de statistiske tallene, kan vel diskuteres til krampa tar osv her inne, og det er vel ikke rent får forbrukere som i disse dager kjøper DVD spillere til 300kr og filmer til 49,- osv.

Håper mitt er at den gjennomsnittelige størrelsen og ytelsen på dagens og morgendagens flatskjermer vil kunne virke BD og HD fremende, så flere og flere vanlige forbrukere vil få øynene opp for de ytelses egenskapene BD har og vil velge å satse mere på det i tiden fremover.

Mistenker vel også litt at brangsjen ikke tjener så veldig mye på hvert eneste salg med 300,- DVD spillere og 49,- DVD plater, men det handler vel litt om volum her, selv om det vel også er en del sekundær utgifter å skulle gi 5 års garanti på 300kr spillere.....

Det er vel i den forbindelse ganske viktig å se på alle salgs statistikkene med et "statistisk" blikk, slik at man får med seg hvilke gevinster brangsjen har oppi det hele. Foreløpig er vel BD salget hovedsakelig kommet i tilegg til DVD salget, slik at det er en ja takk begge deler situasjon der ute, der mange entusiaster har valgt å kjøpe BD versoner av fimer de har fra før på DVD osv.

Er ellers enig med mange i denne tråden som ikke akkurat ser de store økningene i salget av BD, men selv om jeg ser på meg selv som en optimist med en del års erfaring, så tror og håper jeg på at HD og da med formatet BD om 1-5 år vil kunne spise opp og ta rotta på et SD DVD format som helt klart i mine øyne og ører er modent for utskiftning.

Edit: Et annet motiv fra filmbrangsjens side for å gå over til BD var vel bedre kopi sikkring osv. Her har vel ikke tingene gått helt etter planen, men man har jo selv med dagens og morgendagens overførings hastigheter en universell faktor der det går 10 ganger hurtigere å laste ned en film på 4Gb i forhold til en på 40Gb....
    Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Å si at BD er for dyrt blir for dumt da folk kastet seg over DVD de første årene til et nesten likt prisnivå vi har i dag men en tid lønninger var mindre å vi fikk mindre får våre penger , krone mot krone 1998 - 2008.
    Veldig mye bra her også, hygen..

Men jeg står fast ved at BD som leverandør av film/musikk bilde+lyd er alt for dyrt for den gemene hop.
    Når man kan kjøpe seg et veldig godt bilde på en DVD i pris 59-79-99 og med DTS/DD i surround, da er det for meg veldig forståelig at den gemene hop ikke gidder kjøpe seg ny spiller for å se de samme filmene i enda bedre kvalitet/lyd og attpåtil betale en hundrelapp mere pr film.

Klart vi tjener mere, men reallønnen eller det som er igjen på konto når alle skatter&avgifter, strøm, telefon, TV-signaler, bensin og huslån er betalt - er kanskje ikke så vannvittig mye mere enn da DVD ble lansert.

Igjen, sammenligningen mellom DVD><BD og VHS><DVD er ikke sammenlignbar - delvis kanskje, men ikke helt ut.
    Det blir som å sammenligne LP><CD med CD><nedlasting - eller???
    (og nå må ikke de HiFi guruene med LP fetisj svare - de er en egen rase, praktisk talt - hehe)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvordan disse tingene forholder seg for de store massene som er med å styre de statistiske tallene, kan vel diskuteres til krampa tar osv her inne, og det er vel ikke rent får forbrukere som i disse dager kjøper DVD spillere til 300kr og filmer til 49,- osv.
    Jeg vil påstå at en del av disse forbrukerene er de samme som på slutten av 90 tallet kjøpte seg grisbillige vhs maskiner og fyllte opp hyllene med 'vel så bra' vhs filmer til 29,- stykket.. Sånne vil det alltid være mange av når det pensjonerte formatet dumpes..

Det jeg mener vi må få bukt med, er at rimelig oppegående brukere/entusiaster gjør dette/forsvarer å gjøre dette..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Jeg vil påstå at en del av disse forbrukerene er de samme som på slutten av 90 tallet kjøpte seg grisbillige vhs maskiner og fyllte opp hyllene med 'vel så bra' vhs filmer til 29,- stykket.. Sånne vil det alltid være mange av når det pensjonerte formatet dumpes..

Det jeg mener vi må få bukt med, er at rimelig oppegående brukere/entusiaster gjør dette/forsvarer å gjøre dette..
    Jeg velger å svare med et spørsmål:

hvorfor det?

Er du like evangelisk når det gjelder lyd, dvs SACD ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig mye bra her også, hygen..

Men jeg står fast ved at BD som leverandør av film/musikk bilde+lyd er alt for dyrt for den gemene hop.
    Når man kan kjøpe seg et veldig godt bilde på en DVD i pris 59-79-99 og med DTS/DD i surround, da er det for meg veldig forståelig at den gemene hop ikke gidder kjøpe seg ny spiller for å se de samme filmene i enda bedre kvalitet/lyd og attpåtil betale en hundrelapp mere pr film.
    For dyrt er de flestes argument men holder egentlig ikke ser man hvordan DVD starten var.
    nevner igjen
    Den eneste faktiske grunnen til at ikke BD "tar av" slik som DVD gjorde er at vi kollektivt nekter å betale mere for BD en det DVD koster
    Vi er bortskjemte med lave DVD priser men det var vi faktisk med VHS også da DVD startet.
    Kasser fulle rundt om på kjøpesentere med VHS billigfilmer men folk valgte DVD til over 200,- kr filmen alikevel.
    Nå kjøper vel ikke folk BD for å oppgradere gamle minner men for å starte på nytt .(har selv over 1200 DVD filmer men kommer aldi til å kjøpe dem i BD)
    Man må starte på nytt.
    Heldig er man at DVD kan avspilles på BD for slik var det ikke første årene med DVD og VHS .
    Kastet mange hundre VHS for mange år siden å slik blir det med DVD etter en tid med BD.
    Når alle tv kanaler er HD , BD filmer er i billigkasser på kjøpesenter så skal jeg for lengst ha fyllt bilhengeren med DVD plater å kjørt dem på dynga.
    Den tiden kommer fort.
    Da er det opp til enhver hvor lenge man tviholder på et format som blir out of date å sikkert får samme skjebne som VHS der filmene slutter å bli produsert til fordel for det nye formatet.

I 2012 - 2013 asvaberg er DVD så godt som dødt å du kan kjøpe pappesker på Rimi med 50 - 100 DVD filmer for 199,- kr

Når du har vendt deg til tv sendinger i HD og Blu Ray så finner du sikkert frem hengeren du også.

Det tok en tid før DVD fant veien til billigkassene å det gjør det sikkert med BD også men det kommer.
    Siden du nå har mulighet for BD avspilling blir min anbefaling at du slutter med DVD (jo før du slutter jo lettere blir hengeren)

Jeg har selv ikke BD i dag.
    Er vel av dem som venter på en mere tilnærmet DVD pris (noe jeg sikkert vil angre på)
    Men til høsten starter jeg å da er DVD over å ut for min del.
    (har HD DVD så jeg vet hva jeg går til)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Vice
    Hehe. Nei hvorfor i allverden vil folk her på et AVforum at lyd og bilde teknologien skal utvikles og forbedres? Selvfølgelig vil folk her at et HD format skal lykkes, jeg vil nå påstå det er idiotisk å ville at utviklingen skal stagnere. Selvfølgelig finnes det Blu-ray filmer som ikke lever opp til det man forventer av formatet, men det samme kan sies om en hel del DVD'er.

Selvfølgelig vil forbrukere ha større og bedre, vi heier ikke på selskapet bak, men heller godene formatet gir oss.
    Jeg har ikke sagt et ord om at jeg ønsker at utviklingen skal stagnere og at DVD skal bli det siste filmmediet vi har.
    Jeg spurte hvorfor noen av medlemmene her inne var så fanatiske i forhold til bly-ray sin "fortreffelighet"

Blu-Ray har bla. fortsatt soneinndelingen som DVD, noe som til og med dere BD fanatikere må innrømme er tåpelig.
    Blu-ray har åpenbart ingen minstekrav for å sikre mediets kvalitet.
    Blu-ray er lansert på en tid der kanalene for filmdistrubusjon er under stor forandring. En slik utfordring hadde aldri DVD.
    For den jevne forbruker er kvalitetsforkjellen på BD og DVD ikke åpenbar nok. Faktorer inn pris på hardware for å få full HD, den høyere software prisen og det faktum at mange allerede har store filmsamlinger på DVD. Så er det åpenbart at BD ikke har de mulighetene i markedet som DVD hadde.
    Uten å bli for konspiratorisk så tror jeg den dårlige kopibeskyttelsen på DVD i stor grad var med på å tvinge filmbransjen og Sony (som alltid har elsket proprietær teknologi og kopibeskyttelse) til å utvikle et format med langt bedre kopi beskyttelse. Skulle de klare å selge et slikt format måtte de selvfølgelig tilby noe mer enn DVD og voilà: Blu-ray.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Jeg har selv ikke BD i dag.
    Er vel av dem som venter på en mere tilnærmet DVD pris (noe jeg sikkert vil angre på)
    Men til høsten starter jeg å da er DVD over å ut for min del.
    (har HD DVD så jeg vet hva jeg går til)
    Jeg har muligheten til BD ja, men så lenge min receiver ikke tar de nye lydformatene (DTS-HD) og/eller har HDMI, så bruker jeg den PS3/BD svært lite. Skuffelsen var stor da Queen Rock Montreal ikke kom med lyd i centeren via optisk(datastrøm).
    My bad, men dog.
    Å bytte ut en ganske ny receiver for å "følge med i tiden" - nei takk. Ikke så lenge DVD'er har flott bilde og glimrende lyd.

Den med tilhenger var en god uttalelse - den største fordelen med VHS var jo nettopp det Tom Hanks gjorde på "Cast Away" - masse potesielt tauverk i et VHS bånd. Gamle DVD'er kan muligens brukes som ørepynt eller til å henge opp i tau over båten så ikke måkene driter ned den nyrensede kalesja.

"Pappa, hvor er To Tårn DVD'en?"
    "Den henger over båten..............."

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Pappa, hvor er To Tårn DVD'en?"
    "Den henger over båten..............."
    he he
    Det må vel massive underskrift kampanjer og demonstrasjonstog til for å kunne redde DVD for skal vi inn i en High definition tid så blir 720x576 ut.

Vil neppe tro selskaper vil kjøre dobbelt i mange år til så når BD er vel ettablert så blir det R.I.P DVD

At BD blir suksess som DVD tror jeg neppe fordi vår digitale hverdag har endret seg mye de siste år men som fysisk format til film er BD fremtiden.

Recivere med HD coded blir mere å mere vanlig å prisene vil normalisere seg
    (fremtiden er bitstream HD codec å ikke ren PCM over HDMI)
    Det er jo all denne lyden som også er med på å fordyre spillere i dag
    De skal kunne Bitsreame HD codec
    De skal kunne decode HD lyd til PCM
    De skal kunne decode HD lyd til multichannel analog ut.
    De må jo dette pr i dag for å møte de ulike motakerene for lyd folk har men med HD codec på nye recivere over noen år nå vil BD spillere med bare bitsream bli vanlig å mye billigere en de som har 3 muligheter for lyd i dag.

Selvsagt vil en bitstream BD kunne avspille PCM fra plate eller overføre PCM direkte fra BD spiller -til-> tv på samme måte som DVD spiller med DD 5.1 og DTS gjør i dag.

Queen Rock Montreal
    English LPCM Stereo (48kHz/24-Bit/2.3Mbps)
    English DTS HD 5.1 Surround (96kHz/24-Bit/1.5Mbps Core)

Da må det være din PS3 som trøbler med Core lyden for det er ingen andre logiske forklaringer som tilsier at Core skal ha 4.1 lyd
    Nå er det også trøbbel med PS3 og enkelte filmer / codec at ikke alle kanaler kommer med så du får satse på at de kommer med bedre software decoder i neste firmware så du får center lyden med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray Outpassing DVD in Western Europe

Futuresource (resulting company of the merger between Understanding & Solutions and DTC) have announced that, according to their analysis, in Western Europe, Blu-ray player sales during the first three years of the format have outpaced DVD player sales during its first three years. This trend is predicted to continue through 2011, or the sixth year of the Blu-ray format.
    Blu-ray.com - Blu-ray Outpassing DVD in Western Europe

Vedlegg 34381

Jeg liker å holde meg til fakta og hva anerkjente kilder ser fremover.

Er ikke i tvil om at dette går riktige veien!!!

Har ellers vanskelig å forstå de som ønsker å tviholder på DVD i fremtdien. Pris på film synes jeg ikke er et godt nok argument. Ellers har jeg forståelse for de som vil vente noen måneder med å investere i HW. Spørsmålet blir jo da... Hvor lenge skal en vente? Det er jo slik at du alltid får mer for pengene om du venter noen måneder til... Og tenker en slik kan man jo aldri handle!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Hygen:
    Den eneste faktiske grunnen til at ikke BD "tar av" slik som DVD gjorde er at vi kollektivt nekter å betale mere for BD en det DVD koster
    Man bør kanskje også tillegge at vi i dag har et utrolig antall alternativer å velge mellom, fra høyoppløsnings kringkasting til downloads i en mengde ulike versjoner? Det hadde vi ikke da det ble overgang fra VHS til DVD.

Og jeg ønsker slett ikke at DVD skal være det siste filmformatet jeg har tilgang til - og det er det heldigvis heller ikke. Jeg har 1080iHD rett hjem, via både kabel og nett; og med tiden er nok dette 1080p, om jeg er villig til å betale for det. Av prinsipp bedriver jeg ikke nedlasting av rippede BD-filer (og de BD-entusiastene som gjør det skyter vel egentlig seg selv i foten.)
    Men nedlasting i en kvalitet som tilsvarer BD blir en kurant affære, mot betaling.

Dersom jeg hadde en kino med prosjektor hjemme, og med lerret over 2m bredt, så ville jeg hatt BD avspiller -- selv om jeg må si at jeg fortsatt er meget skuffet over utvalget, og ikke minst kvaliteten! Jeg har sett elendig BD, så her har produsentene tydeligvis brydd seg katta om hva formatet egentlig kan levere.

Jeg syns hele BD/HD-DVD introduksjonen var noe møl fra ende til annen, og er sikker på at det blir et fremtidig business case som eksempel på hvor ille man kan stille det til for seg selv, om målet er å vinne bredt innpass.

Nå skal jeg hjem og se spillefilm i 1080iHD på min 50" skjerm!

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå har da Bluray vært et filmformat fra dag én, og det har vært filmavspillere ute fra dag én.
    Ja, og vi får også spill på en dvd plate, eller en CD om du vil.

Poenget er at DVD ikke ble markedsført og lansert via SEGA MEGA DRIVE.

Get the point?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crap
    Ja, og vi får også spill på en dvd plate, eller en CD om du vil.

Poenget er at DVD ikke ble markedsført og lansert via SEGA MEGA DRIVE.

Get the point?
    Nei?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har muligheten til BD ja, men så lenge min receiver ikke tar de nye lydformatene (DTS-HD) og/eller har HDMI, så bruker jeg den PS3/BD svært lite. Skuffelsen var stor da Queen Rock Montreal ikke kom med lyd i centeren via optisk(datastrøm).
    My bad, men dog.
    Å bytte ut en ganske ny receiver for å "følge med i tiden" - nei takk. Ikke så lenge DVD'er har flott bilde og glimrende lyd.[/I]
    Googlet din receiver Yamaha RX-V659 og ser at den har 7,1 ext. innganger. Da trenger du bare en grei Bluray-spiller med innebygde dekodere (hvilket de fleste har) og et sett greie eller bedre analog-kabler mellom spiller og receiver så er du på nett.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet din receiver Yamaha RX-V659 og ser at den har 7,1 ext. innganger. Da trenger du bare en grei Bluray-spiller med innebygde dekodere (hvilket de fleste har) og et sett greie eller bedre analog-kabler mellom spiller og receiver så er du på nett.
    Takk for tips, men jeg har altså PS3 og den har dessverre ikke analoge utganger surround, kun HDMI og optisk kan bære surround men da p.t. ikke DTS-HD gjennom optisk.

Men jeg kan alltids se meg om etter en annen BD spiller .................. en gang......

Ps! håper ikke du tok den med evangelisk som annet enn en spøk - synes ordvalget var vedlig bra med tanke på din søken etter å omvende oss BD tvilere til å bli BD-frelst for å holde meg i den terminologien.....

Om noen år kan jeg da kanskje si:
    "det står skrevet i Shallow_ 3.16: BD er den ene og sanne bla bla bla....."

Men hva synes du om SACD forresten.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps! håper ikke du tok den med evangelisk som annet enn en spøk - synes ordvalget var vedlig bra med tanke på din søken etter å omvende oss BD tvilere til å bli BD-frelst for å holde meg i den terminologien.....

Om noen år kan jeg da kanskje si:
    "det står skrevet i Shallow_ 3.16: BD er den ene og sanne bla bla bla....."

Men hva synes du om SACD forresten.....
    Jeg leste den, men glemte den da jeg så noe annet jeg ville kommentere..

Som jeg skrev i en post her tidligere så ble jeg veldig overrasket over hvor stor forbedring det var på HD lyden. Har aldri ansett meg selv for å ha ører til hifi-lyd, dette i stor grad fordi jeg kun hører på Techno/Trance, og det finnes vel ikke så mange SACD/DVD-Audio av det slaget..

Jeg har jo en Primare DVD-30 som tar både SACD og DVD-Audio, men har aldri brydd meg med å kople opp 5.1 kabler til den siden jeg ikke har hatt tilgang på sacd/dvd-a'er. Sikker stas det, men sålenge jeg synes all musikken som er gitt ut slik er søppel, så har det ingenting å si for meg om det er høyt-oppløst søppel

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste den, men glemte den da jeg så noe annet jeg ville kommentere..

Som jeg skrev i en post her tidligere så ble jeg veldig overrasket over hvor stor forbedring det var på HD lyden. Har aldri ansett meg selv for å ha ører til hifi-lyd, dette i stor grad fordi jeg kun hører på Techno/Trance, og det finnes vel ikke så mange SACD/DVD-Audio av det slaget..

Jeg har jo en Primare DVD-30 som tar både SACD og DVD-Audio, men har aldri brydd meg med å kople opp 5.1 kabler til den siden jeg ikke har hatt tilgang på sacd/dvd-a'er. Sikker stas det, men sålenge jeg synes all musikken som er gitt ut slik er søppel, så har det ingenting å si for meg om det er høyt-oppløst søppel
    haha - søppelmusikk - du verden.............

Nå kunne jeg svart det samme, f.eks
    "....Sikker stas det, men sålenge jeg synes alle filmer som er gitt ut slik (BD) er søppel, så har det ingenting å si for meg om det er høyt-oppløst søppel..."

Neida - optimist som jeg er (eeeeh) - også jeg skal ut på misjonsmarkene:

Jeg skal gå med hode hevet og ha som mål å frelse deg inn i den klassiske verden av SACD musikken, samt en og annen SACD-rock/pop/jazz/chill plate også

"Det står skrevet........"

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0