Folk vil ikke ha Blu-ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Folk vil ikke ha Blu-ray

Blu ray Not Popular With Consumers

By David Richards | Tuesday | 03/06/2008
    Less than ten per cent of HD TV owners plan to buy a Blu-ray Disc player, research group NPD has claimed. However 45 percent of HDTV owners claimed that they were familiar with the Blu-ray Disc format.

Only 6 percent of all consumers surveyed said they plan to purchase a BD device in the next six months, NPD found purchase intent to be higher among the growing population of HDTV owners.

NPD also claims that that 9 percent of HDTV owners plan to buy a BD-capable player in the next six months and that manufacturers still face challenges. Although HD-DVD is no longer a competitive threat, many consumers are content with standard-definition DVD players and content. The leading reasons cited as barriers to purchase were a perceived high cost of BD players and a belief that standard-definition DVD is "good enough."

The research revealed that consumers who purchased a BD set-top player cited "leading-edge technology" and a "superior viewing experience" as primary reasons for making the purchase. And they indicated a clear preference for BD content. In fact current BD set-top player owners expect that 80 percent of their upcoming purchases will be in BD rather than standard DVD. By comparison, 43 percent of PS3 owners use the BD capability in their consoles at least once a month; however, they do not view BD movies as often as set-top device owners do.
    "The door is open for studios to feed the consumer's appetite for Blu-ray content, and we expect sales to increase, as prices for hardware and software moderate in the coming months," Crupnick said. "Even so it will take a concerted effort by manufacturers and retailers to ratchet awareness even further and convince all of those potential buyers of the superiority of Blu-ray Disc versus standard DVD."

Perhaps Toshiba's post-HD DVD plan which we revealed yeaterday, to push DVD upscaling will prove a more successful move than its promotion of the hi-def format.

Still, of those consumers who have bought into Blu-ray, they're switching their disc purchases accordingly, NPD found. Some 80 per cent of them said their next purchases will be BDs rather than DVDs. Picture quality was the chief reason for doing so.

Fra Channel News: Blu ray Not Popular With Consumers - Channel News

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke som noen overraskelse på meg.
    Når butikkene og nettbutikkene fallbyr ordinære DVD'er og det i de fleste hjem IKKE er Blu-Ray spillere - så er det helt naturlig at BD ikke har slått an - ennå!

Dessuten tror jeg folk kanskje er litt "mettet" med hvor god bildekvaliteten kan bli. Man er tutet ørene fulle med HD-ready og full-HD-TV, men når det kommer til stykke så er kanskje TV signalene mange har såpass dårlige at folk tenker: "whatever, det er jo bilde og det er fint og stort - og på DVD filmer er det flott bilde"

Det er ikke alle som er like opptatt av dette med best bilde/lyd - bortsett fra oss herinne da.................

Snu litt på det: den mest solgte mp3 spilleren er iPOD og da med tilhørende inkluderte headset. Man er strålende fornøyd med dette.
    Men det er mye som er bedre - veldig mye faktisk!

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med asvaberg, men jeg tror også dette handler mest om pris, og når
    BRdiskene begynner å bli så billig som her:
    http://www.amazon.com/gp/feature.htm...33361&plpage=2
    15 dollar, dvs 75 kroner, vil det nok øke salget etterhvert.
    Men jeg kjøper fremdeles vanlige DVDer også, kombinasjonen fet skjerm og en
    god upscaler gjør at bildekvaliteten er mer enn akseptabel, opplevelsen blir
    stor på en god film.

Det blir spennende å følge med fremover! :razz:

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vanlige mannen i gata vet knapt hva blu-ray er, og filmene er enda for dyre.
    La folk flest få mulighet å se hva blu-ray er god for, samt sette ned filmprisene så tror jeg at flere kommer inn på bd markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper vel ikke at Toshiba nå lanserer en upscaling DVD-spiller som de påstår folk ikke klarer å skille fra BR ...

Toshiba To Take On Blu-ray Quality With New DVD Player

By David Richards | Tuesday | 03/06/2008
    After being beaten up by Blu ray it appears that Toshiba has not given up on the development of technology that delivers high quality content to a screen with news that they will later this year they roll a DVD player capable of producing high-resolution images from regular DVDs that the Japanese Company claims will deliver the same quality as Blu-ray.

After being beaten up by Blu ray it appears that Toshiba has not given up on the development of technology that delivers high quality content to a screen with news that they will later this year they roll a DVD player capable of producing high-resolution images from regular DVDs that Toshibe claim will deliver the same quality as Blu ray.

According to Japanese news media, Yomiuri Online Toshiba plan to release a player that is compatible with the current DVD formats while delivering Full HD Blu ray quality playback.

Currently Standard DVD format is capable of playing back content at 350,000-pixel resolution. Blu-ray has a resolution of about 2 million pixels which is six times greater than the current format.

According to Yomiuri Online Toshiba's new technology has been made possible by developing a large integrated circuit that can instantly convert images produced in the current format into high-resolution images. This technology makes it possible to reproduce high-quality images comparable to Blu-ray video from current standard DVDs.

Toshiba President Atsutoshi Nishida is reported to have said that his company will not market DVD players that are compatible with Blu-ray, but instead they will launch a low cost solution that delivers the same quality as Blu ray.

The new DVD players *****d with Toshiba LSIs could be up to 25% cheaper than Blu-ray models and is expected to go on sale by the end of 2008.

See source at Source.

Toshiba 'gets high resolution' from current DVDs : Science & Nature : Features : DAILY YOMIURI ONLINE (The Daily Yomiuri)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke som noen overaskelse denne undersøkelsen.
    Det er jo selvfølgelig flere faktorer enn prisen på DVD vs. BD som spiller inn. Man må huske at i USA så er interaktivitet via satelitt, xbox, ps3 og mac tv kommet mye lenger enn her i europa. Sjekk f.eks TiVo DVR: your ultimate source for entertainment - TiVo
    Personlig så synes jeg BD sitt største hinder er det helt elendige filmutvalget, utvalget er så til de grader sentrert rundt action filmer. Det er jo også helt klart at de store aktørene her i Norge slik som platekompaniet, elkjøp osv er lunkene til BD, for det er ikke mange prosentene hylleplass BD får i disse butikkene.

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er "vanlig" Dolby Digital mye brukt på blue ray?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, ingen bombe dette.
    Kombinasjonen; formatkrig, lite utvalg og høy pris på filmer, markedet ikke klar for HD, uferdig/treg teknologi/spillere, konkurranse fra andre medier osv. har medført at blu-ray aldri vil bli markedsvinner. (tror jeg)

Først når produsentene og filmbransjen sammen går for en megastor satsing vil HD slå igjennom. Skal dette skje må det ligge en økonomisk fortjenelse for aktørene å droppe DVD.

Noen som husker Siemens SL45?? mobil med minnekort og MP3 spiller.... denne kom på markedet for mange år siden. Et knallprodukt, men floppet, ingen ville ha MP3 spiller i mobilen. Men da "alle" produsenter lanserte dette fikk teknologien fotfeste.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folk vil ikke ha Blu-ray

Heldigvis er ikke jeg som folk!

Gi meg blu-ray!

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes blu-ray har kommet langt jeg!
    Kjøp PS3 og slipp alle bekymringer angående spiller. BD 2.0 støtte med alle lydformater!

Neida, men nå har blu-ray faktisk dukket opp til utleie hos min lokale video-sjappe. Selvfølgelig bare drittfilmer foreløpig, men det skjer ting...
    Overhørte også et par ansatte på elkjøp om at blu-ray, det måtte de bare satse på, og øke utvalget/senke prisene.

Synes filmutvalget er brukbart. Det meste av nye større filmer kommer på blu-ray, selv om det nå i begynnelsen nok er de mest format-imponerende filmene som har dukket opp.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enda er det få spillere, men det kommer flere.
    Denon eksempel vis en spiller det er høye forhåpninger til.

Utvalget av filmer er bra bare mann leter litt på nett... av og til finner mann oxo filmer til godt under 200 kr i butikker i norge oxo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er muligens mer "folk", da jeg ikke kommer til å gå til anskafelse av BR-spiller før man kan leie BR-filmer.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

elkjøp & BD

Elkjøp kjeden er lunkne fordi de ønsker ikke å selge BD før alle skandinaviske landene er i tekstet på BD disken, derfor det begremsede utavalget!
    De kjøper jo inn for alle landene på 1 gang.

Mange har nok PS3 også å anser det som det beste / raskeste BD alternative pr.d.d og har dermed ingen planer om BD spiller innkjøp.

Personlig har jeg 333 BD`r å stigende pr d.d. HTPC i stuen med BD og HD-DVD, BD brenner på Mac`n på kontoret og PS3 på kinorommet.

PerS

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Det hjelper vel ikke at Toshiba nå lanserer en upscaling DVD-spiller som de påstår folk ikke klarer å skille fra BR ...
    Tja. Toshiba har jo, fra samme dag som de la HD-DVD dødt, påstått at forskjellen på HD og SD ikke er noe å bry seg om, så uttalelser fra den kanten må man nesten da med et fjell av salt.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp igår. BD-filmer ligger mer eller mindre flatt på 249,-, mens DVD ligger i svære trau til dustepriser. Ikke lett for selgerene å få prakka BD på folk når prisene på filmer er så hinsides DVD-prisene. Jeg kjøper i alle fall ikke filmer over 200spenn av rent prinsipp.
    Utstyr er også en faktor. Har selv PS3 og HD-ready skjerm, men ikke HD-lydstøtte i reciever. Det skal investeres ganske mye for å få fullt utnyttet det nye formatet, selvom jeg sparer og vet hva jeg vil ha. Mutter/fatter f.eks har kun brukt for en DVD-spiller for å sette på noen barnefilmer når barnebarna er på besøk. Behovet er liksom ikke like prekært for store deler av kundemassen.
    Det er vel uansett litt tidlig å spå for bombastisk, det er tross alt seks måneder siden HD DVD gav seg. Verden er nok litt seigere å snu enn kun på noen måneder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stresser nok ikke med kjøp av blue ray da jeg har en denon DVD 3930. holder LENGE for meg den. og blu ray spillere er stygge og vil vente til de blir mer oppdatert som de vil bli med tiden og prisene på de som er lagd av kvalitetskomponenter og ser bedre ut kommer. Denon kom jo nettopp med to spillere som ser bra ut men prisen er altfor høy enda. eller ikke altfor høy da men vil vente til de får blitt ferdig med de store oppgraderinger som alltid kommer med noe nytt. jada dvd 3930 koster mye den og men kjøpte 4 mnd gammel brukt for 5000,- så syns ikke det var dårlig kjøp

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror også at BD kommer med tiden, er ikke alle som stoler på / skjønner seg på PC baserte løsninger ( sånne som meg ops: ) Men ønsker meg selvfølgelig raskere spiller enn den som står her nå... Hvis man ser litt på nettet så stiger antall titler jamt og trutt hos de fleste leverandører. Spørsmålet blir om folk gidder å supplere/erstatte DVD samlinga med "gammel" film på BD......
    Oppskalert DVD er jo ikke helt håpløst det heller :???: Men å si at folk ikke vil ha BD er vel å dra den litt langt trur nå jeg.. Det er sterke markedskrefter som står bak her å styrer. Sony alene har sikkert brukt et X antall miller på markedsføringen sin

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da, grett nok at vi kjøper filmer så det holder, men det er langt igjen til prisen konkurrerer ut DVD. Som selger er det liten vits i å prøve å fortelle kunden forskjellen og hvorfor de bør vente/kjøpe eks. BD 2.0 osv.

Bransjen/produsentene må stå samlet om en gigant satsning på HD, om ikke har DVD mange år igjen..
    Fortsetter dette tempoet, vil HD teknoligien videreutvikles og BD blir etterfulgt av noe nytt...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er muligens mer "folk", da jeg ikke kommer til å gå til anskafelse av BR-spiller før man kan leie BR-filmer.
    Trodde oljebyen var langt fremme jeg Her ute på bygda kan vi leie BD, selvfølgelig ikke like stort utvalg som DVD, men det kommer inn noe nytt rett som det er.

S

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation bd dødsdømt?

var innom riwa på heimdal spurte litt ut runt bd salget etter hd dvds død
    ja etter at jeg hadde slutta å kjøpe leie hd dvd dær hadde salget leie av hd filmer nulla seg ut hehe

ganske utrolig egentlig

stå på alle blå

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •