Folk vil ikke ha Blu-ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    var innom riwa på heimdal spurte litt ut runt bd salget etter hd dvds død
    ja etter at jeg hadde slutta å kjøpe leie hd dvd dær hadde salget leie av hd filmer nulla seg ut hehe

ganske utrolig egentlig

stå på alle blå
    Hva er det egentlig som er hensikten med disse anti Blu-ray-innleggene dine?
    Vil du ikke ha HD-filmer?
    Som du selv sier er HD-DVD dødt, så det blir ikke noe. Da har du Blu-ray og nedlasting igjen. Vil du kun ha HD-filmer for nedlasting og ikke utleie/kjøp?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow bd

jo da hel frels tilhenger av hd film hær

synes det bare har vært litt mere krøll med bd en hd dvd (r.i.p)

slik som forskjellige bd profiler først nå er det nett tilkobling på bd spillere
    ka med det første bd spillerne på markedet vill de nye bd filmene funke på dem
    m tanke på bd live verifisering av filmer online?

er bd fortsatt i utvikling? ser jo ut som de adder noe nytt vært halvår

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Paramount Adds Extras, DTS-HD MA to 'Top Gun' Blu-ray

Hei

Blu-ray News and Reviews | High-Def Digest

Paramount Adds Extras, DTS-HD MA to 'Top Gun' Blu-ray
    Unlike the bare-bones HD DVD (released last November), the Blu-ray edition will port over all of the supplements found on the previous special edition DVD release, including audio commentary (with producer Jerry Bruckheimer, director Tony Scott and co-screenwriter Jack Epps, Jr.), the featurette "Danger Zone: The Making Of Top Gun," a multi-angle storyboard comparison, still gallery, music videos and TV spots.
    Tech specs include 1080p video, English Dolby TrueHD 5.1 (identical to the HD DVD) and in a first for Paramount, a DTS-HD Lossless Master Audio 6.1 Surround option.

Yes!!!
    "Krigen" er over Blu-ray to rule them all, jeg personlig samler på filmer!
    Så jeg leier ikke og eller låner eller ikke ut!
    Jeg kjøper ca 200-300 DVD filmer i året, 2006 var fordelingen 60% DVD og 40% Blu-ray,men 2007 90% Blu-ray og nå 95%Blu-ray og kun 5% DVD (mesteparten grøssere)
    Ser frem til TV serier på iTunes! Men det er det eneste som vil bli downloaded. Xbox360 sin kommende tjenste vil bli boikottet - da deres opptreden ovenfor Toshiba og HD-DVD ikke var bra! Da Microsoft pøste på men penger for å sørge for en splitt så lenge som mulig så de kunne lansere sitt kommende movie on Demand:

my 2 cents

PerS

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange tenker ikke over at det tar lang tid før et format får feste... Det skal bli spennende å følge med utover høsten/vinteren.

/S

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt alle disse negative kommentarene rundt Blu-ray, er dere bittre fordi dere sattset på feil format?

Det vil alltid være en innkjøringsfase for nye formater, vi så det da VHSen og DVDen kom, samme ser vi nå. Jeg er ganske sikker på at Blu-ray salget vil ta seg opp snart. Prisene på mange av filmene nærmer seg nivået som DVD lå på bare for kort tid siden.
    Hos Elkjøp har de nå 50 Blu-ray filmer til 149,- og endel til 179,-
    Hardwaren begynner og komme seg prismessig den også, jeg tror vi ser priser ned i 1500 og mindre om ikke så alt for lenge.
    Selgerene rundt om er flinke til å pushe nye ting på den vanlige mannen i gata, så jeg tror dette blir bra jeg.

Bare som et lite tillegg, samboeren min er ikke noe spesiellt interessert i lyd og bilde, men hun la merke til kvaliteten på bilde da jeg viste henne Blu-ray første gangen, og hun kommenterer fremdeles kvaliteten når vi sitter og ser en BD film. Når den gemene hop ser dette, og prisene på utstyr og kilde blir enda bedre tror jeg ting vil røre på seg fortere.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation xbox live movie downloads

i usa har hd filmer downloads vært upp n running i over ett år på xbox live

er fortsatt usikkerhet om tjenesten vill komme til norge:?:

og sony lanserer en lignende download tjeneste (copy cats) :lol:

downloads og streaming er framtiden

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hva er det egentlig som er hensikten med disse anti Blu-ray-innleggene dine?
    Vil du ikke ha HD-filmer?
    Som du selv sier er HD-DVD dødt, så det blir ikke noe. Da har du Blu-ray og nedlasting igjen. Vil du kun ha HD-filmer for nedlasting og ikke utleie/kjøp?
    Det er snakk om et troll; kjennetegnes ved en nedlatende, latterliggjørende form for argumentasjon, svadapåstander ("HD-DVD har 200 pixler flere enn Blu-ray") og null forhold til korrekt norsk. Beste er bare å ignorere, så går det lei.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking bd

sorrry men det er bare å goggle specs

tviler på at hjemmekino tar feil

less is ppb more :lol:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic:
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    sorrry men det er bare å goggle specs

tviler på at hjemmekino tar feil

less is ppb more :lol:
    Hvorfor i H******* skal vi google etter det? Når det er du som legger frem påstande, for du jammen meg dokumentere den. Så fremt til du ikke kan dokumeneter det - så hold jammen meg munnen lukket i stede for å forsøke å dra opp en håpløst dum diskusjon hvor du ikke kan henvise til fakta.....

On-topic:
    Blu-Ray er fortsatt relativt ny teknologi som har et knapt år på baken - og enda kortere tid som HDM alene. Tror man skal gi det litt tid før man dømmer at folk ikke vil kjøpe formatet. Så en markedsandel på rundt 7 % fra Nielsen (?) - det synes jeg faktisk ikke er værst!

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Warners feil. De gav feil format seieren; det dyreste, mest upraktiske og mest uferdige formatet........ ergo det minst forbrukervenlige.

Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Det er Warners feil. De gav feil format seieren; det dyreste, mest upraktiske og mest uferdige formatet........ ergo det minst forbrukervenlige.
    Så det er ikke Paramount som tok imot penger fra Microsoft for å skade oss forbrukere!
    Lev med at HD-DVD er dødt!

PerS

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Nuvel, nå er krigen over og BD er det vinnende formatet og det er ikke noe å gjøre med det. Hva med å se fremover?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nad_319
    stresser nok ikke med kjøp av blue ray da jeg har en denon DVD 3930. holder LENGE for meg den. og blu ray spillere er stygge og vil vente til de blir mer oppdatert som de vil bli med tiden og prisene på de som er lagd av kvalitetskomponenter og ser bedre ut kommer. Denon kom jo nettopp med to spillere som ser bra ut men prisen er altfor høy enda. eller ikke altfor høy da men vil vente til de får blitt ferdig med de store oppgraderinger som alltid kommer med noe nytt. jada dvd 3930 koster mye den og men kjøpte 4 mnd gammel brukt for 5000,- så syns ikke det var dårlig kjøp
    Enig. 3930 er ein fantastisk spelar. God match til min pioneer 4280. Også brukbar til musikk.
    Blue Ray formatet har vel heller ikkje vert så godt markedsført i dei meir "kommersielle" media. Tar nok ikkje av før prisane kan konkurera med dvd, og folk er overbevist om at dette er eit bedre alternativ enn DVD. Før det blir det vel kun eit format for oss som har dette som hobby.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To plasser jeg har handlet BD-filmer fra her jeg bor, har begge hatt ekspeditører som spør meg om BD. Kan man spille denne på vanlig DVD-spiller eller må man ha egen spiller til dette? Er kvaliteten bedre på BD enn DVD?
    Senest i dag fikk jeg det siste spørsmålet da jeg handlet inn en BD-film.
    Det er ikke nok reklame og info om BD.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe er nok likevel på gang. Så vidt jeg har skjønt (uten å kunne dokumentere det med en link akkurat nå), så har salget av high-end DVD-spillere stupt fra nyttår, og det er ikke marked for det i Europa for tiden i det hele tatt. Det betyr at den delen av markedet må mettes med andre ting, og de aller fleste nye systemer begynner på toppen og jobber seg nedover. Vi får bare håpe at det ikke gå med sneglefart.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele koker ned til en ting for å få litt omsetning: Pris pr film. BD er fremdeles alt for dyrt, dessverre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    To plasser jeg har handlet BD-filmer fra her jeg bor, har begge hatt ekspeditører som spør meg om BD. Kan man spille denne på vanlig DVD-spiller eller må man ha egen spiller til dette? Er kvaliteten bedre på BD enn DVD?
    Senest i dag fikk jeg det siste spørsmålet da jeg handlet inn en BD-film.
    Det er ikke nok reklame og info om BD.
    De bruker kanskje ikke like mye penger på reklame nå som HD DVD er ute av spillet.

samco,
    Kan ikke du google specs som reflekterer det du sier og linke til det for oss?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo hjulpet om en kunne fått BR-versjonen istedet for vanlig DVD sammen med Lyd & Bilde, men det går vel ikke?

Jeg har ikke Blu-rayspiller enda, men er i en fase der jeg prøver å 'unngå' filmer på DVD for så å skaffe de på BR senere, når spilleren er på plass....

Det er nå hvertfall en begynnelse

Newcomer crap sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Odd J]
    Jeg har ikke Blu-rayspiller enda, men er i en fase der jeg prøver å 'unngå' filmer på DVD for så å skaffe de på BR senere, når spilleren er på plass....
    [QUOTE]

Med HD DVD kunne du kjøpt en kombo disk med hd og sd versjonene på en plate

Før dere begynner å mase så har jeg kombi HD/BD spiller, så jeg bare fyrer dere opp:twisted:

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •