profil 1.1 spillere og BD filmer med internett sjekk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

profil 1.1 spillere og BD filmer med internett sjekk?

Etter at PS3 fikk Profil 2.0 så kommer det opp ett spørsmål hver gang om det er ok at filmen sjekkes mot nettet hvis den krever dette.

Det har vært snakk om at enkelte filmer i fremtiden vil kreve internett tilgang for å sjekke at det ikke er pirat versjon.

Noen som har hørt om hvordan disse vil funke på profil 1.1 spillere? Eller om man da ikke får spilt de av?

Jeg skal ha ny sone a spiller i sommer, for å få utnyttet DTS MA, og har egentlig lyst på en skikkelig spiller, men disse (Marantz eller Denon) har kun profil 1.1.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får spilt av filmene uansett, men har det noe nettfunksjoner så blir det deaktivert i en profil 1.1 spiller. Pr. i dag så er det ingen filmer som er utgitt med en slik "piratfunksjon" og det ville vært galskap hvis profil 1.0/1.1 ikke kunne spilt den av uten sjekk, så det skjer aldri uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Du får spilt av filmene uansett, men har det noe nettfunksjoner så blir det deaktivert i en profil 1.1 spiller. Pr. i dag så er det ingen filmer som er utgitt med en slik "piratfunksjon" og det ville vært galskap hvis profil 1.0/1.1 ikke kunne spilt den av uten sjekk, så det skjer aldri uansett.
    Enig her. Det finnes teknologi i BD som gjør at en spiller må være tilkoblet Internet for å kunne spille av en plate. Men det betyr at du både ekskluderer profil 1.0 og 1.1 spillere, samtidig som en krever at profil 2.0 spillere virkelig er tilkoblet Internet.

Så i praksis er dette et umulig scenario. Jeg har en profil 1.0 spiller og har ingen betenkeligheter med det.

Den eneste nytten jeg ser med profil 2.0 og Internet tilkobling (bortsett fra reklame, trailers og mer addon) er vel mulighet for nedlasting av teksting. Men det igjen forutsetter at de tilbyr det.

/Øystein

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette anti-pirat dritten tar ingen ende...:neutral:

De kan da ikke mene at de skal innføre dette med internettsjekk? skjer dette så blir det total boikott fra denne kanten i alle fall.

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Dette anti-pirat dritten tar ingen ende...:neutral:

De kan da ikke mene at de skal innføre dette med internettsjekk? skjer dette så blir det total boikott fra denne kanten i alle fall.
    Enig. Noe sånt hadde vært fryktelig lite sjarmerende. Men blir aldri overrasket over hva bl. a. Sony kan finne på......

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen ulemper med internett sjekk av filmene, så lenge det skjer i bakgrunnen uten at jeg må trykke meg gjennom noe som helst.

Spilleren min (PS3) står nå uansett oppkoblet mot nettet. Tviler på at det finnes en eneste person her inne med Blu-Ray spiller som ikke har bredbånd og dermed mulighet til å koble denne på nett.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg ser ingen ulemper med internett sjekk av filmene, så lenge det skjer i bakgrunnen uten at jeg må trykke meg gjennom noe som helst.

Spilleren min (PS3) står nå uansett oppkoblet mot nettet. Tviler på at det finnes en eneste person her inne med Blu-Ray spiller som ikke har bredbånd og dermed mulighet til å koble denne på nett.
    Ingen ulemper?

Det er en totalt unyttig funksjon som kun har for mål å sette ned brukervennligheten.
    Atter en gang får vi som kjøper filmene våre på en lovlig måtte svi for at andre piratkopierer, (jeg skjønner godt hvorfor folk piratkopierer; de får jo i mange tilfeller et BEDRE produkt da enn om de skulle ha kjøpt det.)

Hva med den dagen internetten ikke virker?
    Hva om du vil ha med en film på hytta å se den der?

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller at tjeneren som skal sjekke at platen er ok - ikke finnes mer..

Microsoft turns the DRM screw on MSN Music owners - Engadget

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forutsetter da selvfølgelig at det implementeres skikkelig. F.eks at man kun putter inn filmen en gang da den er ny, og når den først er autentisert så lagres denne informasjonen i spilleren slik at man slipper å autentisere den på nytt ved senere anledninger (eller på hytta...)

Uansett så er jeg ingen forkjemper for dette, jeg ser bare ikke det store problemet om det skulle bli slik. Nedetid på internettlinjer og servere bør være et minimalt problem dersom det implementeres skikkelig. Min egen internettlinje er vel nede omlag 10 minutter totalt i året på tidspunkter jeg faktisk legger merke til dette på, så det blir neppe noe problem.
    Men ingenting er jo bedre enn at ting forblir slik det er i dag.. Jo mindre unødvendig dritt jo bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •