Kvalitet på Blueray spillere i pc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kvalitet på Blueray spillere i pc?

Hei! Jeg skal ha meg ny pc nå og i den forbindelse har jeg mulighet til å kjøpe på en blueray spiller innebygd i pc'en. Men hvordan er kvaliteten på disse? Noen erfaringer? Hvordan blir det da med HD Master og HD lyd formater?

Nikolai

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD-drevet i PC`en har kun en funksjon; å lese plata. Alt det andre du spør om er avhengig av programvaren som brukes til å spille av filmen. Vanligvis er det Powerdvd som følger med.

http://www.cyberlink.com/multi/products/main_1_ENU.html

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    BD-drevet i PC`en har kun en funksjon; å lese plata. Alt det andre du spør om er avhengig av programvaren som brukes til å spille av filmen. Vanligvis er det Powerdvd som følger med.

#1 DVD Player Software - CyberLink PowerDVD – Playback Software for DVDs and Blu-ray Discs

Ok. Så det du sier rett og slett er, med riktig software kan jeg få utbytte av 1080P og HD Master Audio osv..? Og kvaliteten på det hele avhenger av software'en? :-D

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men det er begrenset utvalg i avspillerprogramvare så langt, og i mine øyne er det ikke noe som er bra nok til at jeg vurderer PC til bd-avspilling enda. Hvis det ikke skjer noe drastisk i løpet av det neste halvåret til av-rommet mitt står ferdig blir det nok standalone spiller på meg.

Når det gjelder lydsiden så finnes det enda ikke noen løsning for å få hd-lyd fra pc til receiver, men det er på trappene fra bl.a. Asus og Auzentech.

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blue ray på pc

#1 DVD Player Software - CyberLink PowerDVD – Playback Software for DVDs and Blu-ray Discs
    Må nok og kompletteres med eit bra lyd, og skjermkort...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder lydsiden så finnes det enda ikke noen løsning for å få hd-lyd fra pc til receiver, men det er på trappene fra bl.a. Asus og Auzentech.
    Er du sikker på det? Mener det er folk som har fått det til med bruk av analoge utganger, men har glemt hvor jeg leste dette. Lurer på om det ikke var ved å bruke Theatertek. Det skal også gå ann ved lure programvaren ved å komprimere til flac.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Er du sikker på det? Mener det er folk som har fått det til med bruk av analoge utganger, men har glemt hvor jeg leste dette. Lurer på om det ikke var ved å bruke Theatertek. Det skal også gå ann ved lure programvaren ved å komprimere til flac.
    CA 1300 kroner for et ATI 4850 skjermkort så får du nå 7.1 LPCM over hdmi. Pass på å kjøp et kort som hdmi overgangen du trenger følger med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •