Sony Bdp-S500 analog tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony Bdp-S500 analog tilkobling

Sliter med å få info på type kabler jeg skal ha til den "analoge 5.1" utgangen.
    Tenker da på de 6 phono utgangene for lyd og ikke de "enkle" coax og optisk!

Skal det være 75 ohm coax kabel på disse eller holder det med "vanlig" cd spiller kabler (phono kabler) på disse utgangene??

Veldig motstridende svar å få alle steder så da tyr jeg til forumet her... :-D

Står jo analog på porten men blir jo fort tvilende da det ikke er noe enighet
    å oppdrive på samtlige steder "les butikker"...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal bare bruke helt vanlige analoge signal kabler, phono kabler av typer som dette: Kabel - Signalkabel | Hi-Fi Klubben

De analoge utgangene på S500 er akuratt like analoge utgangene på en CD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ah!! Takker og bukker... :-D

Var egentlig det jeg trudde sjøl au, men da ymse forhandlere mente det egentlig skulle være digital kabel så begyntre jeg å stusse litt...

Men kudos og takker...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok der at digitalt alltid er best. Men det er ikke alltid det stemmer.

Har du ikke lært at man aldri skal høre på "Elkjøp ol." ansatte

Jeg lurer på hvor den artikkelen i Hjemmekino blir av hvor de skulle teste fagkunnskapen på diverse butikker. De har annonsert den veldig lenge i sine ledere nå. Burte vel komme snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært mange av disse kjedene har jo så mange "helge jobbere" ansatte som mest trulig er der for penga og ikke kompetanse også.. hehehe.. Men seff med unntak da..

Ja har sittet og venta på den artikkelen sjøl i spenning her...
    Spennende å se hva de "møtt" på denna gangen.. hehehe..
    Husker den runden de hadde tidligere i en del sjapper.. Fallt vel ikke helt
    i god jord alt da heller... :twisted:

Men litt Off Topic i egen tråd her.. ops:

Noen som syns lyden er veldig lav i denne spilleren eller eventuellt andre bd spillere generelt??
    Har veldig lav lyd fra denne i motsetning til min gamle pioneer dvd ...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min bror sliter med det på sin Toshiba XE1, når han prøvde å få analogt over til forsterker. Lyden måtte skrus såpass høyt at det kom altfor mye støy. Så han droppet å få True HD lyd, og valgte heller optisk for å få mindre støy.

Skjønner ikke hvorfor.

Vet ikke om denne Sony spilleren sliter med -10 dB på LFE kanalen som mange gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm merkelig... ser det er så mange som skryter av veldig høy og god lyd men jeg kan jo ikke svare for lyden over hdmi kabelen på denne iom jeg ikke får kjørt audio gjennom den til forsterker'n min...
    Vedr lfe så har je faktisk ikke sub i anlegget pr dags dato (ops: ) hehehe.. så den kan jeg heller ikke argumentere for... men lyden framstår veldig ren!

Men volumet øker også veldig lite i forhold til dvd når jeg skrur opp! Mye mer aggresiv økning på den gamle dvd'n min! -38 i volum på dvd tilsvarer -20/-25 ca.. merker heller ikke noen forskjell på optisk og coax digital kontra analog
    på volum... merkelig egentlig...

Min gammle pioneer som faktisk er verneverdig... ops: drar jo fra i volum så det nesten gjør den nye spilleren til skamme...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •