PS3 og 100Hz video

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS3 og 100Hz video

Jeg har en Sharp 46" LCD som, i følge håndboka, skal støtte 100Hz video. Ser jeg på informasjon fra Sagem HD boksen fra Canal Digital ser det ut til at denne maks sender fra seg 1280x720/50Hz.

Ser jeg på samme type informasjon fra PS3 ser det ut til at dette er 1920x120/60Hz.

Mellom Sagem og PS3 står det en Pioneer AX4.

Alt er sammenkoblet med HDMI.

Er det en eller annen innstillingen som gjør at jeg kan få et 100Hz signal inn til TV ?

Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du får til dette med så "enkle" bokser. skal mye kraft til for å sende et 1080p signal som oppdateres 100 ganger i sekundet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinarnstad
    Tror ikke du får til dette med så "enkle" bokser. skal mye kraft til for å sende et 1080p signal som oppdateres 100 ganger i sekundet.
    Det er jo et svar det også, selv om det kanskje ikke er akkurat det jeg hadde håpet på. Uansett, takk for svar.

Roger

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du ønsker å sende ut av PS3 er 1080p 24Hz (gitt at kildematerialet er blu-ray). Filmmaterialet er nemlig produsert i 24 Hz (egentlig 23,98 ), og all konvertering av denne oppdateringshastigheten vil bare forringe bildeflyten.

Forøvrig takler ikke TV'n din 100Hz på innsignalet, den øker oppdateringshastigheten internt (for blant annet å smoothe ut panoreringer).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det du ønsker å sende ut av PS3 er 1080p 24Hz (gitt at kildematerialet er blu-ray). Filmmaterialet er nemlig produsert i 24 Hz (egentlig 23,98 ), og all konvertering av denne oppdateringshastigheten vil bare forringe bildeflyten.

Forøvrig takler ikke TV'n din 100Hz på innsignalet, den øker oppdateringshastigheten internt (for blant annet å smoothe ut panoreringer).

Takk for svar, men her tror jeg egentlig du er inne på noe annet. Det du snakker om er vel antall bilder pr sekund.

Det jeg var ute etter var grafikkoppdatering i 100Hz, ikke bilder pr sekund.

Uansett, jeg har avfunnet meg med at PS3 ikke har en sånn grafikkprosessor. Bildet fra bluray er uansett veldig bra. Jeg ville bare sjekke om det var enda mer å hente dersom det var mulig å få satt opp grafikkhastigheten til 100Hz.

Roger

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hertz og bilder per sekund er nøyaktig samme sak. ;-)

TV'n din har 100Hz bildeprosessering, det vil si at den oppskalerer innsignalet, legger til bilder mellom de eksisterende, og på den måten prøver å "glatte ut" all hakking ved bevegelser. Dette gjør at det f.eks er mulig å lese teksten i en bok bildet panorerer over, noe som bare blir til "grøt" med tradisjonell bildebehandling. Benene til fotballspillere blir mer tydlig, landskap blir tydeligere ved panorering, osv.
    100Hz i forhold til TV'n din har ingen ting med innsignalet å gjøre, for den takler ikke så høy oppdateringsfrekvens på bilde-inngangene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Ullaen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback