HDMI 4:2 switch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI 4:2 switch

Jeg har et problem, som jeg sikkert deler med mange andre.
    Greit at skjermene får flere og flere HDMI inputs. Men hva med oss som har projektor i tillegg?
    I stort sett alt hva gjelder switcher går på 3 eller 4 til 1, det hjelper jo lite hvis du har en projektor i hjemmekinoen.

Alt i Norge er jo spinndyrt når vi snakker 4:2, det vil si om du finner noe i det hele tatt.
    Jeg fant en på nettet, som virka rimelig, nemmelig denne:

http://www.converters.tv/products/hdmi_converters_553.html

Er der noen her på forumet som har erfaring med dette, eventuelt en link til noe bedre?

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Takker så hjertelig Herminator, det var akkurat hva jeg har leita etter :-D

De er jo billige og, har alltid lurt på hvorfor en så simpel ting skal koste skjorta, som de gjør på de fleste plasser her i Norge.

En annen ting jeg lurer på, som egentlig ikke skal vær noe problem er dette med at forskjellige signalkilder (DVD,PS3, Blu-ray, Kabel dekoder) har litt forskjellig karakter. På min Action Mk2 er det ingen problem, kan lagre mange forskjellige ”custom” innstillinger. Men på plasmaskjermer er det litt annerledes, på hver HDMI input har du ofte 4-5 valg, var av noen ikke gir full tilgang til kalibrering og lagring av innstillinger. Nå venter jeg riktignok på Pioneer LX5090, og Pio er jo kjent for og la oss brukere gjøre veldig mye med innstillinger/kalibrering, samt lagre disse. Men uansett så er det jo ikke verre enn at man kan splitte en utgang og kjøre inn på flere HDMI inputs på skjermen hvis det trengs

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,er det noen som har testet de HDMI-switchene fra eheitmann?

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Hei,er det noen som har testet de HDMI-switchene fra eheitmann?
    kjenner ikke de men vi bruker denne fra Gefen, den har til nå funka fint

Leteng - Gefen Splitter 1:2 HDMI

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så ha man Marantz sin VS3002, som har 6 inn, og 2 ut. Men den er kanskje litt dyr. Ender vel på 2500,- ferdig importert til Norge.

EDIT:

De splitterene fra linken over virker meget gode. Synd det ikke bekreftes at det både støtter bitstream av lyd og 1080p/24HZ. Men vil tro de gjør det. Ville i hvertfall forhørt meg med forhandler om dette før bestilling. Linken er i hvertfall lagret for fremtiden.

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    De splitterene fra linken over virker meget gode. Synd det ikke bekreftes at det både støtter bitstream av lyd og 1080p/24HZ. Men vil tro de gjør det. Ville i hvertfall forhørt meg med forhandler om dette før bestilling. Linken er i hvertfall lagret for fremtiden.
    Den støtter Audio også, sjekk spec´n:
    Distribute HDMI Video and Audio

The HDMI™ Splitter allows set-top boxes, DVD players, D-VHS players and other HDTV devices with an HDMI™ output to be connected to two HDTV displays. Greater numbers of displays can be connected by chaining multiple splitters together to create a larger distribution.

How it works
    The HDMI™ Splitter is connected using a HDMI cable from the HDMI source to the HDMI splitter input. There are two HDMI outputs.

Note: This HDMI product supports BOTH Audio and Video signals.

The HDMI Display connected to Output #1 is the Primary Display. A Secondary display connected to Output #2 must be able to show the same video resolution(s) as the Primary Display, or this display may fail to show a picture. Secondary displays follow the Primary by sharing the resolution and capability information (EDID) obtained from the Primary Display.

DVI, HDCP & HDMI Defined

Package Includes:
    the HDMI Splitter
    One 5v Power Supply
    One 6ft cable
    User's Manual

Features:

Connects two HDMI™/DVI displays at the same time to the same video source
    Allows simultaneous display
    Maintains high resolution video - beautiful, sharp HDTV resolutions up to 1080p, 2k, and computer resolutions up to 1920 x 1200 are easily achieved
    HDMI™ compliant
    HDCP compliant
    Specifications:

Video Amplifier Bandwidth: 165 MHz
    Input Video Signal: 1.2 volts p-p
    Input DDC Signal: 5 volts p-p (TTL)
    Single Link Range:1080P/1920 x 1200
    HDMI Connector: type A 19 pin female
    Power Consumption:20 watts (max.)
    Power Supply 5V DC
    Dimensions: 10.25"W x 1"H x 4.25"D
    Shipping Weight: 4 lbs.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr vel att man kobler denne boksen til forsterkern (Denon 3808) så har den like masse HDMI som 4308 ?

Eller kan man ikke koble den igjennom en forsterkre ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Det betyr vel att man kobler denne boksen til forsterkern (Denon 3808) så har den like masse HDMI som 4308 ?

Eller kan man ikke koble den igjennom en forsterkre ?
    Det er bare å kople den til på en inngang, så har man flere hdmi porter.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså kan eg bruke TV og PJ når eg kobler den på HDMI output ?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Altså kan eg bruke TV og PJ når eg kobler den på HDMI output ?
    JA

Men om du får signal til begge kildene samtidig vet jeg ikke. Men du slipper nok å byttte kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Jeg har HDMI switsheren "MX 0402-2" og kan bekrefte at dette er et knall produkt!!!
    High end! Jeg hadde en billig hdmi switsh før, kobblet så inn MX 0402-2 og bildet ble litt klarere. Ved noen anledninger fikk jeg ikke bilde med den "billige" mens MX 0402-2 aldri har feilet.

MX 0402-2 NYHET !! PÅ LAGER !!

Grandbeing’s MX0402-002 is a 4-by-2 DVI/HDMI true matrix. It allows any source (Blue-Ray player, HD DVD player, satellite receiver, game system, etc.) to be shown on any of the two displays simultaneously, no matter the source is HDCP or not. Detached digital audio could be output by optical and coaxial cable at the same time. Extra infrared receiver extension and RS232 port are supplied for remote control.

MX0402-002 has the ability of equalization and amplification to ensure HDMI signal's transmission through long cable without quality loss.

Fjernkontroll og IR mottager er inkludert.

HDMI Switcher/Splitter Delenummer MX0402-002 OBS Nettopris :1995,-

(Veil pris 3994,- )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Jeg har HDMI switsheren "MX 0402-2" og kan bekrefte at dette er et knall produkt!!!
    High end! Jeg hadde en billig hdmi switsh før, kobblet så inn MX 0402-2 og bildet ble litt klarere. Ved noen anledninger fikk jeg ikke bilde med den "billige" mens MX 0402-2 aldri har feilet.
    Jepp, en sånn kjøper jeg. Skal hente min Pioneer LX5090 på fredag, så da må jeg ha mulighet til å sende HDMI fra 4 kilder til både projektor og skjerm på en enkel måte.

Lurer på om det ikke er samme switch som de har her på avshop under et annet navn, ser helt lik ut.

AVshop.no / DreamScreen SplitSwitch HDMI 1.3 4x2

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    588
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Jepp, en sånn kjøper jeg. Skal hente min Pioneer LX5090 på fredag, så da må jeg ha mulighet til å sende HDMI fra 4 kilder til både projektor og skjerm på en enkel måte.

Lurer på om det ikke er samme switch som de har her på avshop under et annet navn, ser helt lik ut.

AVshop.no / DreamScreen SplitSwitch HDMI 1.3 4x2
    Det er nok det, men valget mitt ble eheitmann.no
    For han er grei og handle med, og blir det noe er det bare og ta en telefon!
    Ps! Jeg har 2 slike switshere som jeg har kjøpt av han, like fornøyd med begge. En for tv systemet, og en for hjemmekino oppsettet, for da kan jeg styre både lyd og bilde den ene eller den andre veien!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RBG
    Det er nok det, men valget mitt ble eheitmann.no
    For han er grei og handle med, og blir det noe er det bare og ta en telefon!
    Ps! Jeg har 2 slike switshere som jeg har kjøpt av han, like fornøyd med begge. En for tv systemet, og en for hjemmekino oppsettet, for da kan jeg styre både lyd og bilde den ene eller den andre veien!
    Da bestiller jeg nok fra eheitmann.no
    Takk for info.

PS. Liker siggen din :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en på ebay til tidelen av prisen som gjør jobben. 1080P fra ps3 går glatt i 1+5m hdmi

eBay Store - PC NightMarket: SD Cards, USB Flash Drive, MacBook Memory for eksempel.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av demo
    Jeg kjøpte en på ebay til tidelen av prisen som gjør jobben. 1080P fra ps3 går glatt i 1+5m hdmi

eBay Store - PC NightMarket: SD Cards, USB Flash Drive, MacBook Memory for eksempel.
    Jepp jeg kjøpte også fra ham. En 3:2 splitter/switch. Funker fint med bd30/ep30/popcorn hour hos meg ihvertfall. Bruker 1-1.5 m kabler til switchen og en 10 m supra til pj. Kjøpte også denne til en kompis av meg, men han hadde litt problemer med den imidlertid. Tror ikke han har testet den så mye egentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem. Jeg bruker en rix labs pro hdmi kabel fra projectoren til en hdmi switch. Jeg får playstation til å funke, men ikke bildet fra HD-dekoderen fra canal digital. Jeg har også prøvd å koble til direkte fra HD-dekoderen til pj, men får bare opp "Ingen inngang på hdmi", mens velger jeg til playstation 3 kommer bilde med engang. Jeg har en 42 tommer panasonic plasma også, og her kommer playstation og hd-dekoderen inn hele tiden uten problemer.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som ett oppløsnings problem. Hvilke oppløsninger bruker du?

Prøv 576 osv til du får bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectoren tar 720, men har på dekoderen 1080, men koffør virker den når jeg slår på pj, så Dekoderen? Og noe annet pussig er at har jeg på ps3, og vil bytte til dekoderen så vises bilde i 1/100-dels sekund, før det kommer "ingen inngang på HDMI"

Har forøvrig en Pj tx200 projektor

Er det oppløsningen på hd dekoderen du mener jeg bør skifte til 720? eller en annen plass? om jeg setter hd dekoderen til 720 (som jeg ikke har testet) så blir vel kvaliteten på plasmaen dårligere når jeg ser på den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •