Skal Blue Ray også dø nå??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal Blue Ray også dø nå??

Har noen sjekket ut denne linken eller? (håper ikke denne er postet før..)

Spår Blu-ray nedenom og hjem - Hardware.no

Selv om det er en forsker som sier dette, så er det jo noe sant at Blue Ray formatet er jo litt "gammeldags". At det kommer minnekort ifremtiden som inneholder HD format. Men er dette lenge til? Jeg synes det ihvertfall er noe sant i det han forskeren sier.. Hva tror dere?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    Har noen sjekket ut denne linken eller? (håper ikke denne er postet før..)

Spår Blu-ray nedenom og hjem - Hardware.no

Selv om det er en forsker som sier dette, så er det jo noe sant at Blue Ray formatet er jo litt "gammeldags". At det kommer minnekort ifremtiden som inneholder HD format. Men er dette lenge til? Jeg synes det ihvertfall er noe sant i det han forskeren sier.. Hva tror dere?
    Tja, om noen år når flash-minne er billig nok så er nok dette en mulighet, men enn så lenge kjøper jeg Blu-ray filmer uten frykt for at det skal dø ut med det første. DVD-bransjen burde da ha mer og frykte, siden 10Gb flashminne kommer til å få akseptabel pris lenge før 50Gb minne.

Og hvis man benytter samme kodeker som på Blu-ray, og tenker litt smart (mao ingen ny krig) så er det ikke noe i veien for at en Blu-ray spiller kan spille av et fremtidig flash-basert filmformat.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der tror jeg ikke kommer til å ta av. Folk liker å kjøpe noe man fysisk kan ta på, gå bort i filmhylla og se hvilken film man vil se. Det vil i alle fall ta mange år før folk flest går over til harddisk eller nettbasert nedlasting av film. Det blir i så fall et marked kun for spesielt interesserte etter min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det der tror jeg ikke kommer til å ta av. Folk liker å kjøpe noe man fysisk kan ta på, gå bort i filmhylla og se hvilken film man vil se. Det vil i alle fall ta mange år før folk flest går over til harddisk eller nettbasert nedlasting av film. Det blir i så fall et marked kun for spesielt interesserte etter min mening.

mange laster ned film idag da via nett. Du kan også laste ned HD filmer på nett. Du får ikke selve omslaget til disken da.. selv om det også går an å lage selv (blir ikke så fint kanskje)

Utviklingen går jo så fort så man vet jo aldri hva som er rundt hjørnet..

Forresten.. mange menn blir jo "pålagt" av konene til å ha minst mulig utstyr i stua da.. så mulig minnekort/ SSD blir en favoritt der! F.eks at noe slikt bare kan puttes inn i selve TV'en, og så se på filmen derifra. (da slipper man jo HD-spiller..)

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte ikke DVD, eller VHS for den saks skyld, i den tro at de formatene kom til å vare evig heller da...
    Skal du være realistisk bør du være forberedt at alt du kjøper av forbrukerelektronikk og tilbehør kommer til å bli avleggs

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange produsenter av hardware og software, samt hvilke forhandlere, er det som har annonsert filmdistribusjon via minnekort? Nettopp. Nedlasting vil vel føre eller seinere erstatte DVD og Blu-ray, men SSD vil ikke kunne konkurrere med optisk media på pris.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke akkurat så mange som tenker HD på minnekort akkurat enda.. derfor har vel heller ikke lansert noe.

Men streaming er sikkert noe som også blir populært i fremtiden (ikke at jeg vet noe særlig om dette.. men tipper)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig vil blu ray dø, det er et faktusm som er opplest og vedtatt, som alle andre formater vil selvfølgelig ei heller dette leve evig.

Spørsmålet er hvor lang tid det tar før vi får en avløser, men frem til en ny type distribusjon eller et nytt format begynner å gjøre seg gjeldene i media skal jeg kose meg i timesvis med mine kjære blu ray discer
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krigen mellom HD-DVD og BD ødela mye. Den tiden skulle aktørene heller brukt på å etablere ETT nytt HD-format.
    I mellomtiden er både flashminne og downloads blitt meget gode alternativer, og jeg tror ærlig talt at toget har gått for BD. I ettertid blir dette et stjerne businesscase på hvordan to store konglomerater (HD-DVD og BD) kunne klare å rote det til for seg selv fordi de var for grådige.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Krigen mellom HD-DVD og BD ødela mye. Den tiden skulle aktørene heller brukt på å etablere ETT nytt HD-format.
    I mellomtiden er både flashminne og downloads blitt meget gode alternativer, og jeg tror ærlig talt at toget har gått for BD. I ettertid blir dette et stjerne businesscase på hvordan to store konglomerater (HD-DVD og BD) kunne klare å rote det til for seg selv fordi de var for grådige.

ja det er sant det!

Tenker dette blir populært i fremtiden:

streaming
    laste ned filmer (som igjen kan kopieres på minnekort)
    Sikkert et eller annet som kommer

Imellomtiden får vel bare bruker penger på blue-ray da..

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det fysiske er da ingen problem, Nintendo DS anyone?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hula
    Tenker dette blir populært i fremtiden:

streaming
    laste ned filmer (som igjen kan kopieres på minnekort)
    Sikkert et eller annet som kommer
    Det enda er lenge til infrastrukturen på internett er god nok til at folk flest kan streame 1080p/lossless audio, så det jeg tror kommer til å skje de nærmeste årene er en todeling:

- Streaming/nedlasting av 720p/DD/DTS kommer til å overta for DVD og leiemarkedet

- Blu-ray 1080p/lossless for de som ønsker maksimal kvalitet og ha filmen i hylla.

Et annet ankepunkt mot nedlasting er at mange ikke er interessert i å ha en PC i stua. Før nedlasting/stremaing tar av for fullt må man ha TV'er med nettilgang og innebygget harddisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det enda er lenge til infrastrukturen på internett er god nok til at folk flest kan streame 1080p/lossless audio, så det jeg tror kommer til å skje de nærmeste årene er en todeling:

- Streaming/nedlasting av 720p/DD/DTS kommer til å overta for DVD og leiemarkedet

- Blu-ray 1080p/lossless for de som ønsker maksimal kvalitet og ha filmen i hylla.

Et annet ankepunkt mot nedlasting er at mange ikke er interessert i å ha en PC i stua. Før nedlasting/stremaing tar av for fullt må man ha TV'er med nettilgang og innebygget harddisk.
    Jeg kjøper dine to uthevde punkter, men det at folk ikke vil ha en PC i stua er vanskelig å forstå, så lenge folk ikke har innvendinger mot en set-top-box, som er en pc i dag; PS3 - som er en PC; eller avanserte HD avspillere (som også er pc'er.

Forøvrig er det vanskeligere å tenke seg lettere avspilling og oppsøking enn det som er mulig med AppleTV. Slår alt jeg har eid av VHS, DVD, BD og PVR avspillere.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem de som er mindre begavet i tekno-verden...
    Skal ikke 1/2 av Norges befolkning få se film i fremtiden.?

Det folket vil ha, er en ting man putter i en annen ting så starter det av seg selv...
    Da er tante Olga fornøyd...

Ikke en PC med 1000 muligheter...

Fremtiden kan gjerne bli, flashminnebrikke med film på, som man stikker inn i tvn så starter den av seg selv...

Blu-Ray lever vel en 5-7år, å blir en vanlig del av video og pc hverdagen, Blu-Ray er den eneste muligheten til fysisk lagring vi kommer til å ha...

Som med CD-brenneren... (0,7Gb)
    Som med CD/DVD-brenner på pc i dag... (4,7Gb enkelt lag)
    Blir det med CD/DVD/Blu-Ray-brenner fremover... (25Gb enkelt lag)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active emoll76 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal ikke glemme alle forhandlere og arbeids plasser som ville gå tapt ved en slik utvikling. Prismessig ville dette blitt en kamp som ville kommet forbruker til gode, men å miste sjarmen rundt det å ha sin faste plass å handle sitt på, ville vært trist. Tror heller ikke noen regjering eller styre ville sett på dette som en heldig utvikling... Ville nok blitt pålagt noen hinder her, for å unngå nedleggelse etter nedleggelse av arb.plasser.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du trenger ikke å ha en PC i stua,du skal ha en player i stua og den er mindre enn dagens BD og DVD spillere.Vi snakker nå om nettverk som dekker hele huset med løsninger i flere rom og etasjer. Dette er i drift idag i mange former.
    Stølen
    NB! også i HD!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemme har vi en ReadyNAS+ server på 3 TB.

Denne er koblet med ethernet og med wireless. Har en del DVD'er liggende på den, og du er nødt til å se hvor godt Mac mini oppskalerer for å tro det.

Min datter ser film via wireless på sin iMac; jeg ser film via ethernet på min Pioneer Kuro.
    Har nå også begynt å kikke på hulu.com, som garantert IKKE er HD, men som det faktisk er overraskende godt bilde på når man tenker på at det er stream.

I tillegg har jeg AppleTV. Og HD-versjonen av Jesse James filmen til Pitt ser simpelthen strålende ut på skjermen.
    Å tro at dette ikke kommer til å bli dominerende som erstatning for DVD/VHS/NRK er søkt.

I forhold til dette blir BD som laserdisc var i forhold til VHS - for entusiaster.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray - alt for mye negativitet -hvorfor???

Blu-ray (merk skrivemåten) lever i beste velgående og kommer til å gjøre det mange år fremover. Synes det er alt for mange her inne som har et negativt utgangspunkt til det eneste HD-formatet for de neste årene. Nedlasting kommer ikke (i overskuelig fremtid) til å bli annet enn en nisje!

I artikkelen under fremgår det at Blu-ray utgivelser allerede ligger omkring/har passert 10% markedsandel vs. Standard DVD for enkelte filmer, og dette kommer bare til å akselrere fremover.

Fremtiden BLIR blå i flere år fremover!!! :-D

blu-ray-only

Blu-ray.com - Blu-ray Boost Attributed to HD DVD Death

Blu-ray Boost Attributed to HD DVD Death
    Posted March 28, 2008 09:33 AM by Josh

As we reported earlier, the Blu-ray format has seen a sizable increase in sales since the death of HD DVD, indicating that many consumers were waiting out the format war before fulfilling their high definition needs. When that report was posted, we knew that sales were increasing, but we did not know specifically by how much. Luckily, new data has been issued that provides a clearer picture to recent Blu-ray boost.

Title Release Date % BD
    Pirates of the Caribbean: At World's End 12/04/07 3.7
    Simpsons Movie 12/18/07 2.8
    Michael Clayton 02/19/08 5.5
    30 Days of Night 02/26/08 8.9
    No Country for Old Men 03/11/08 9.8
    Hitman 03/11/08 12.6

As you can see, blockbuster day-and-date films released prior to the end of the format war were consistently selling between 1-5% of total sales on the Blu-ray format. But since the end, such titles have been selling between 10-15% on Blu-ray, a huge boost for the Blu-ray format that must now compete with DVD for home media domination.

In Japan, a similar trend can be seen. Analyst GfK Japan has released data that in February, Blu-ray maintained a 18.2% share of the home media market. Considering this share was in the single digits only a few months prior, one could rightly assume that many Japanese consumers were also weary of the format war and were awaiting a victor to emerge. Now that Blu-ray has won, they are adopting the high definition format.

Studios are also enjoying the increase in sales. Warner Brothers, whose decision to support Blu-ray exclusively is now seen as the death blow for the HD DVD format, has seen their justification for exclusivity realized. Now that only one high definition format exists, and there is no longer consumer confusion, Blu-ray is thriving and making its play to become the leading home media format.

Steve Feldstein, Fox Senior VP Marketing and Corporate Communications commented, "Consumers in the high-def marketplace are now purchasing with confidence. The confusion in the marketplace that you saw when there were two formats continues to work itself out, and once education campaigns begin and the retail presence (of Blu-ray) expands, we should start to see the numbers soar even higher."

Source: Hollywood Reporter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only

I artikkelen under fremgår det at Blu-ray utgivelser allerede ligger omkring/har passert 10% markedsandel vs. Standard DVD for enkelte filmer, og dette kommer bare til å akselrere fremover.

Fremtiden BLIR blå i flere år fremover!!! :-D
    Selvfølgelig kommer blue-ray til å overta for vanlig DVD, det er vel ikke ventet noe annet.. Slik som DVD overtok VHS. Men det spørs bare om det kommer noe nå snart igjen som gjør at blue ray disc blir mer unyttig enn det som kommer (f.eks minnekort med HD, eller noe i den retningen..)

Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Blu-ray (merk skrivemåten)
    Hva mente du her?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kom til å tenke på han kebab sjappa på hjørnet som nettopp har installert en liten filmutleiedel i butikken sin.. kjipt det når streming kommer for fullt

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •