Toshiba EP30- artifacts?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba EP30- artifacts?

Å se DVD er ingen probleme på denne spilleren, men å se HD DVD er en tolmodighetsprøve.
    Eg har fremdeles bare sett 3-4 HD DVDer på denne spillern. Men eg har bestilt langt flere som eg venter på.
    Transformers/Stardust: Etter ca 1t, lyden forsvinner, bilde henger og eg får en masse artifacts. Eneste som hjelper er å åpne luka til spilleren, så stenge luka igjen. Viss eg er heldig, så kan eg fortsette på filmen igjen.
    Bullit: Her stopper filmen helt etter ca 19min, og spilleren klarer ikkje å fortsette på filmen. Heller ikkje å spole eller hoppe over kapitelet. Er på samme stedet/bildet spilleren låser seg hver gang.

Er de flere som opplever dei samme problemmene med HDDVD?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Å se DVD er ingen probleme på denne spilleren, men å se HD DVD er en tolmodighetsprøve.
    Eg har fremdeles bare sett 3-4 HD DVDer på denne spillern. Men eg har bestilt langt flere som eg venter på.
    Transformers/Stardust: Etter ca 1t, lyden forsvinner, bilde henger og eg får en masse artifacts. Eneste som hjelper er å åpne luka til spilleren, så stenge luka igjen. Viss eg er heldig, så kan eg fortsette på filmen igjen.
    Bullit: Her stopper filmen helt etter ca 19min, og spilleren klarer ikkje å fortsette på filmen. Heller ikkje å spole eller hoppe over kapitelet. Er på samme stedet/bildet spilleren låser seg hver gang.

Er de flere som opplever dei samme problemmene med HDDVD?
    Har ikke EP30 så den kjenner jeg ikke, men XE1 og EP10. Har ikke opplevd de 1t fenomenene du beskriver på noen av disse, men kjøpte og leverte tilbake en HD DVD plate der leseflate siden var synlig skadet , og det ga noe av den samme problemstillingen du angir for Bullit.

De problemene du angir etter ca 1t kan kanskje komme av for høy temperatur internt i spilleren. Står den på et varmt sted eller virker ikke kjøleviften som den skal kan man vel få slike termiske problemer for HD DVD avspillingen der man benytter en annen laser enn for DVD avlesningen.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Varme?

Har også tenkt på dette med varme.
    Spilleren står på et "kaldt" sted i TV-benken. Skal skjekke litt mer, men eg mener å huske at spilleren/boksen er helt tett utenom et lite hull i senter av spilleren bak, så en skulle tru at spilleren sjølv ikkje produserer så mye varme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ting som tyder på at det er et varme problem.
    Men er de noen som kan forklare hvorfor filmen stanser på samme sted hver gang? Menu og alt virker, men bilde/lyd bare fryser?

Såg Bladerunner nyligt og filmen funket fint til 1t7m40s, da var det fult stopp.
    Prøvde diverse ting 5-7 ganger, men filmen stanset samme sted hver gang.
    Eg kunne hoppe til neste kapittel osv. men da er det kun telleren på displayet som fortsetter(Ingen lyd/bilde). Men det er ingen problem å gå inn på MENU-EXTRA FEATURE- (å se intro av RS) eller å gå tilbake i filmen å se.
    Deretter tok eg spilleren ut av TV-benken og lot den kjøle seg en stund, før eg prøvde igjen.......endelig kunne eg fortsette på filmen!

Er det noen som kan hjelp meg eller bør eg bruke garantien?

Er det denne kvaliteten Toshiba er kjent for? Isåfall alldri mer Toshiba på meg!:evil:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Det er ting som tyder på at det er et varme problem.
    Men er de noen som kan forklare hvorfor filmen stanser på samme sted hver gang? Menu og alt virker, men bilde/lyd bare fryser?

Såg Bladerunner nyligt og filmen funket fint til 1t7m40s, da var det fult stopp.
    Prøvde diverse ting 5-7 ganger, men filmen stanset samme sted hver gang.
    Eg kunne hoppe til neste kapittel osv. men da er det kun telleren på displayet som fortsetter(Ingen lyd/bilde). Men det er ingen problem å gå inn på MENU-EXTRA FEATURE- (å se intro av RS) eller å gå tilbake i filmen å se.
    Deretter tok eg spilleren ut av TV-benken og lot den kjøle seg en stund, før eg prøvde igjen.......endelig kunne eg fortsette på filmen!

Er det noen som kan hjelp meg eller bør eg bruke garantien?

Er det denne kvaliteten Toshiba er kjent for? Isåfall alldri mer Toshiba på meg!:evil:
    Høres ut som om det mest sansynelig er noe galt med din spiller, at den har problemer med lesingen når laseren kommer et stykke ut på platen, og/eller at driftstemperaturen kommer opp på et visst nivå.

Vær klar over at det er en del regnekapasitet i slike spillere og det utvikler en del varme. Det er ikke uten grunn de enkeltstående HD-DVD spillerene fra Toshibahar en liten kjølevifte som må være i orden for at spilleren skal virke. Kjøleviften blåser luften ut av kabinettet så for å få kjøling må luftspaltene i kabinettet få nok tilgang til ny avkjølings luft, slik at ikke det bare sitkulerer og suges inn den samme oppvarmede eksosluften fra spilleren. En slik spiller i et litt trangt rack sammen med andre varmekilder kan fort skape probblemer. Følg derfor alltid plasseringsanvisningene for det utstyret du bruker.

Er du i tvil om det er noe galt med spilleren, ville det nok være lurest å først som sist få reklamert/byttet spilleren der du kjøpte den.

Synes ellers at Toshiba leverer meget bra kvalitet på utstyret sitt, har selv brukt 4 forskjellige HD-DVD spillere fra Toshiba det siste året, og ingen av dem har hatt noen lese problemer på friske og uskadde HD-dvd medier. Har eller ikke utifra antallet solgte Toshiba HD-DVD spillere noe inntrykk av at det er mange problem HD-DVD spillere der ute, så Thosiba er i mine øyne et godt kvalitets merke.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •