BD+ knekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Tråd: BD+ knekt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, men engelsk tekst fungerer like bra for dette formålet. Noen ganger kan det være litt vrient å snappe opp dialogen uten tekst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nei det er jo et veldig strev å utføre et par museklikk før man går tilbake til for eksempel Amazon og legger ordren. Ellers kan man jo for tiden ta turen til Obs eller Elkjøp og kjøpe noen filmer til kampanjepris.

Hvis man gidder da
    Jeg er i utgangspunktet ikke tilhenger av soner og da gidder jeg ikke kjøpe en spiller som ikke er sonefri. Det har noe med å la være å støtte saker en ikke er for. Legger heller igjen noen kroner hos Slysoft.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg er i utgangspunktet ikke tilhenger av soner og da gidder jeg ikke kjøpe en spiller som ikke er sonefri. Det har noe med å la være å støtte saker en ikke er for. Legger heller igjen noen kroner hos Slysoft.
    Fair enough.

Ha en god påske :-D

PS. Har lest om sonefrie BD spillere i en annen tråd. De selges i Sverige.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg synes faktisk diskusjonen er på kant av hva avforum burde kjennegi seg med. Opplysninger om hvordan man skal kunne bedrive piratkopiering. :-?
    Dette er informasjon om hvordan man kan ta sikkerhetskopi av sine egne BD plater til eget bruk. Kjipt å måtte kjøpe en helt ny film fordi originalen ble oppskrapt...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Dette er informasjon om hvordan man kan ta sikkerhetskopi av sine egne BD plater til eget bruk. Kjipt å måtte kjøpe en helt ny film fordi originalen ble oppskrapt...
    Ja riktig. Hvor mange tror du tar sikkerhetskopi av platene sine? Det er absolutt ingen hemlighet at det denne teknolgien her i tilnærmet sin helhet benyttes for å spre opphavsbeskyttet matriale.

Oppskrapet? Har du sett hvor mye en BD tåler? YouTube - Blu-ray disc stress test

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da også meningen at man skal kunne ta kopier av sin Blu Ray plate.
    Både fra utviklere å filmselskap sine meninger om hva man kan gjøre med en kjøpt Blu Ray film.

At det meste ang Blu Ray går sent ang utvikling gjør at restriksjonene som skal settes ikke er ferdig utviklet men kommer.

Advanced Access Content System - Wikipedia, the free encyclopedia

Home : AACS - Advanced Access Content System

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    Sikkerhetskopi, OK, enten har dere et meget lite filmbibliotek eller så har dere svære harddisker, jeg snakker terrabyte da, for det trengs hvis du skal begynne og "sikkerhetskopiere" BD.
    For det er vel ikke sånn at dere skal "sikkerhetskopiere" kameratene sine filmer eller

BD plater er mye mindre plaget av riper, de er sånn ca 10 ganger sterkere enn DVD. så er det bare.

Uansett så har jeg drevet med dette i en masse år, har ca: 300 DVD og mange BD filmer, men enno har jeg ikke opplevd at en eneste plate har blitt "oppskrapt" så jeg har måtte kjøpe den på ny!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes faktisk diskusjonen er på kant av hva avforum burde kjennegi seg med. Opplysninger om hvordan man skal kunne bedrive piratkopiering. :-?
    Piratkopiering kan man vel ikke kalle det før man faktisk selger eller på annen måte omsetter filmen(e) man har kopiert.
    Det er fullt lovlig å ta backup av ens egen film som en sikkerthetskopi

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel si meg enig i at "sikkerhetskopiering" bare forekommer svært sjelden. Jeg kan se behovet for de som har unger og vil ta vare på barnefilmer som kansje blir utsatt for tøffe behandlinger innimellom. Voksne normale mennesker behandler vel platene sine forholdsvis bra vil jeg tro, en DVD plate blir jo ikke ødelagt bare man er uheldig å miste den i gulvet.

Men det skulle vært kjekt å hatt alle filmene på en harddisk f.eks, men som Rolle sier, vil det ta sinnsykt mye plass.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Piratkopiering kan man vel ikke kalle det før man faktisk selger eller på annen måte omsetter filmen(e) man har kopiert.
    Det er fullt lovlig å ta backup av ens egen film som en sikkerthetskopi
    Ja jeg er med på den, dvs. ta back up av egen film, men hvor mange gjør det?

Eller tar du back up av leiefilmer eller lånte filmer, det er nemlig brudd på "copyright" loven.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ripper alle mine cd plater og har tilgang til disse via squeezebox, er oppe i 1200 nå og dette er veldig-veldig praktisk!

Mtp. prisene på lagringskapasitet stuper, så tar det ikke lang tid før det er oppnåelig for den normale mann å lagre 3-4-500 BlueRay filmer på disk og ha tilgang til disse fra ett eller annet mediacenter.

Det er jo dette vi ønsker! og derfor er det så viktig at noen lager software slik at vi kan gjøre dette.

Disken er bare et medium for å få filmen inn i ditt hus.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1000 MB (1 TB) er da ikke uvanlig lagringsplass når man kjøper ny pc i dag.
    1000 MB ekstern harddisk koster ca 2000,- kr.
    Hva er problemet med sikkerhetskopiering.

Har man to unger å kjøper en film er det ingen lover som sier at man ikke kan lage 2 kopier så de får hver sin + ta vare på orginal om flere trengs senere.

Spiller til ulike format har de fleste i sin bil.
    De fleste ønsker vel ikke å ha sine orginaler der.

Sikkerhetskopi betyr ikke at man må lage en 100 % kopi.

Forhåndsdømme andre er en dårlg egenskap.
    Blir som å skrive at alle som tar seg en øl og eier en bil kjører i fylla.
    eller
    Så trangsynt at > Jeg tar meg en øl men eier ikke bil.
    Jeg har aldri hatt behov for å eie bil men mener alle som har det behovet er fyllekjørere.

håpløst

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

Har man to unger å kjøper en film er det ingen lover som sier at man ikke kan lage 2 kopier så de får hver sin + ta vare på orginal om flere trengs senere.

eller
    Jeg har aldri hatt behov for å eie bil men mener alle som har det behovet er fyllekjørere.

håpløst
    Håpløst?

Jeg forhåndsdømmer ikke noen, sorry om noen føler seg truffet.

Men realiteten er at de fleste som bruker Slysoft sine programmer, bruker de til ulovlig kopiering, riktignok så bruker en del folk disse programmer til lovlig ”sikkerhetskopiering” for bruk i bil eller mediesenter og den slags, greit, jeg og ripper til min eksterne harddrive som er tilknyttet til min PS3, men det er ikke det som er pointet. Jeg håper og tror at vi som skriver her på AV forum er seriøse folk som kjøper musikk og filmer på en lovlig måte for å nyte dem på våre, i mange tilfeller svært dyre anlegg.

Men som sagt, så vet jeg meget godt hva som foregår blant de folka som ikke er fullt så seriøse.

Ha en god AV påske folkens :-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen

eller

håpløst
    Tror du går litt surr i MB, GB og TB her men vi skjønner hva du mener :-D. De fleste kopiprogrammer lager dessuten er redusert kopi med mye dårligere dynamikk. Bare sammenlikn en kopi av den siste Bond filmen laget med DVD Shrink, med originalen, så skjønner du hva jeg mener. Fildeling av Blu-ray blir også ganske håpløst når filene er kanskje 30GB og ikke 4GB, så de må nok krympe den ganske mye og da blir noe av vitsen med å se blu-ray borte hvis den ser ut og høres ut som en DVD mener jeg.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Eller tar du back up av leiefilmer eller lånte filmer, det er nemlig brudd på "copyright" loven.
    Om de er lånt av venner og familie er det lov, da det går under eget bruk.

Når det gjelder diskplass får du jo 750 GB for under tusenlappen, og når du tar vekk alle lydsporene du ikke trenger, fjerner unødig tekst og ekstramateriale, kommer neppe sakene på over 20-30 GB per film. Man får altså plass til en god del uten å måtte selge alle skjortene, og det er jo ikke som om harddiskene krymper; får sikkert 1 TB for tusenlappen før sommeren er over.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette er flott jeg, at BD+ er knekt! Jeg vil gjerne ha en blu-ray spiller, men gidder ikke og vil heller ikke av prinsipp kjøpe en filmavspiller med soneinndeling som tvinger meg til å måtte vente og i tillegg betale mere for at filmene kommer ut i norge. Dessuten så har jeg også en "plan" for fremtiden der jeg gjerne vil ha hele filmbiblioteket mitt lagret på harddisk i form av en server løsning der jeg kan ha tilgang til alle filmene mine flere steder i huset. Altså jeg ripper gjerne dvd'ene og evt blu-ray'ene mine til harddisk slik at jeg kan velge film enten i stua eller soverommet uten å måtte reise meg. Men blu-ray tar jo stor plass, ja men man kan komprimere de til 4,5-8gb og allikevel få meget godt kvalitet som holder til tv titting. De orginale blu-ray'ene har man lagret i hjemmekinoen der man har fullhd projektor osv... Vel dette er nå i allefall litt av min fremtidsvisjon hehe

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ingeniør'n]Tror du går litt surr i MB, GB og TB her men vi skjønner .

Bare sammenlikn en kopi av den siste Bond filmen laget med DVD Shrink, med originalen, så skjønner du hva jeg mener.
    __________________________________________________ _______________
    Surr ble det da jeg selvfølgelig mente 1000 GB

Nå er ikke DVD kopi min greie
    (det eneste jeg gjør med DVD er å ta ut DD 5.1 og DTS lydspor på Musikk DVD jeg liker for så encode det på nytt til samme lydcodec (DD 5.1 og DTS) å brenne det på CD eller lage DVDA (musikk + bilde) som DD 5.1 / DTS CD /DVDA der man beholder 100% lyd fra orginal fordi jeg er gal etter god surround musikk.)

Har vel kopiert DVD også men er ingen bruker av DVD Shrink som jeg mener et noe av det dårligste software man kan kopiere med.
    Bilde blir helt elendig. (går vel greit med liten tv men det har jeg ikke)
    Nei
    Man bør lage en kopi uten rcoding av film da de fleste software som recoder DVD gjør dette på en dårlig måte.
    Behode urørt det man ønsker å beholde å fjerne resten for ikke miste kvalitet fra orginal.
    Får man det ikke til pga plass er det bare å svi alt på en 8,5 GB plate.

Blu Ray til mkv (matroska) bør ikke bli så dårlig.

Med tiden håper jeg å kunne plukke ut HD lyd fra Blu Ray musikk plater og kunne få dette på eget musikkformat uten tap.
    (mye gjenstår av software og hardware før dette går)
    (vi har alle våre interesser)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Synes dette er flott jeg, at BD+ er knekt! Jeg vil gjerne ha en blu-ray spiller, men gidder ikke og vil heller ikke av prinsipp kjøpe en filmavspiller med soneinndeling som tvinger meg til å måtte vente og i tillegg betale mere for at filmene kommer ut i norge. Dessuten så har jeg også en "plan" for fremtiden der jeg gjerne vil ha hele filmbiblioteket mitt lagret på harddisk i form av en server løsning der jeg kan ha tilgang til alle filmene mine flere steder i huset. Altså jeg ripper gjerne dvd'ene og evt blu-ray'ene mine til harddisk slik at jeg kan velge film enten i stua eller soverommet uten å måtte reise meg. Men blu-ray tar jo stor plass, ja men man kan komprimere de til 4,5-8gb og allikevel få meget godt kvalitet som holder til tv titting. De orginale blu-ray'ene har man lagret i hjemmekinoen der man har fullhd projektor osv... Vel dette er nå i allefall litt av min fremtidsvisjon hehe
    må si meg enig her... og er vel også på god vei allerede i dag.

hele cd-samlinga ligger på iTunes på mac mini'n. filmsamling er også på vei over i den digitale verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja riktig. Hvor mange tror du tar sikkerhetskopi av platene sine? Det er absolutt ingen hemlighet at det denne teknolgien her i tilnærmet sin helhet benyttes for å spre opphavsbeskyttet matriale.

Oppskrapet? Har du sett hvor mye en BD tåler? YouTube - Blu-ray disc stress test
    Er jo oversiden på alle slike plater, dvd, hd-dvd og bd som er farlig å ripe.
    Der skal det overhodet ingenting til før platen ikke fungerer.

(så vidt jeg husker).

-J

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •