Leie av HD-film over internett (Apple TV o.l.) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, syntes denne tråden var svært interessant, da jeg i en periode har prøvd å få til det samme ved hjelp av filmutleietjenesten til Microsoft, via Xbox 360. Der har jeg gjort akkurat det Noppe beskriver, bl.a. også kjøpt utenlandske prepaidkort. Problemet er at MS har blokkert alle "non-US" IP-adresser, så dette virker ikke uten en proxy, og dette er jo en betydelig flaskehals med tanke på hastighet.

Derfor lurer jeg på om dette ikke er noe problem på AppleTV, og hvis det blir det(for MS innførte det nylig) duger den til noe annet? kan jeg f.eks. ha nedlastet materiale på den (lovlig/ulovlig) og se dette på tv'en?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony kommer til å levere den samme tjenesten til PS3, som Apple og Microsoft.

Dette er en av de nye store hypene i filmmarkedet som det gjenstår å se hvordan utvikler seg.

Alle kommer etter hva jeg har forstått til å legge inn begrensninger på hvilke filmer / servere man kan hente innhold fra.
    Mange regner med at Aplle kommer til å legge inn en sperre når de har lansert tjenesten i Europa.

Dette er bare spekulasjoner, så ta de med en klype salt, men det høres jo sannsynlig ut.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    PS3 er en flott maskin, først har den utkonkurert så å si samtlige stand alone BD spillere.
    Kommer den med rimelig og enkel nedlasting av HD, kan det jo hende at den bidrar til å begrense BD utleie.

Ser jo ut som vi trenger europeiske løsninger for å kunne bruke dem uten å ha måtte handle kreditt på ebay ol. (+ at jeg VIL ha norsk tekst)

Hadde vært utrolig greit om det kommer HD nedlastning til PS3 :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal

Dette er en av de nye store hypene i filmmarkedet som det gjenstår å se hvordan utvikler seg.

Alle kommer etter hva jeg har forstått til å legge inn begrensninger på hvilke filmer / servere man kan hente innhold fra.
    Mange regner med at Aplle kommer til å legge inn en sperre når de har lansert tjenesten i Europa.

Dette er bare spekulasjoner, så ta de med en klype salt, men det høres jo sannsynlig ut.
    Dette blir bare bedre og bedre. Apple, Canal Digital og PS3 med filmutleie og alle tre står i stua eller er på vei dit.

Kan godt være at det kommer IP-sperrer, men jeg tror i utgangspunktet ikke Apple bryr seg en døyt om det "lekker" noen filmer til Europa. Kommersielt er det helt greit for dem. Filmmafiaen virker imidlertid som om de tviholder på å kunne dele opp markedene og drive å styre med ulike releasedatoer osv.

Tror imidlertid det kommer til å gå over, noe vi ser tendenser til allerede med nesten synkrone kinopremierer og filmer som kommer rett på DVD. Dette kan vi takke alle cam-filmene for. Markedet vinner nok over skurkene til slutt.

Men når det er sagt er også jeg interessert i tekstede filmer og ikke minst å kunne få en del norske filmer inn i utvalget. Derfor gleder jeg meg til tjenesten åpner i Europa.

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hadde vært utrolig greit om det kommer HD nedlastning til PS3 :-D
    Støtter den! Både i kjøpe og leie format.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må takke for inspirasjonen, Noppe.
    Skaffet meg en AppleTV før helgen, og én time etter at den var satt opp kunne min datter se seneste episoder av yndlingsserien sin.

Selv har jeg kikket på hd-filmer og dette er perfekt. Nydelig bilde og meget god lyd - mistenker at surround på Lost var bedre enn i versjonen som går gjennom Get. Skal parallelkjøre en episode mot samme på tv i morgen kveld for å sammenligne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Skaffet meg en AppleTV før helgen, og én time etter at den var satt opp kunne min datter se seneste episoder av yndlingsserien sin.

Selv har jeg kikket på hd-filmer og dette er perfekt. Nydelig bilde og meget god lyd - mistenker at surround på Lost var bedre enn i versjonen som går gjennom Get. Skal parallelkjøre en episode mot samme på tv i morgen kveld for å sammenligne.
    Anytime, soundproof!

Det er jo greit å si fra når det er noe bra som skjer også. Vi kjefter jo fælt når vi ikke er fornøyd med ting og tang ... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av soundprof

Jeg er nokså sikker på at det du nå gjør nedsetter behovet for å kjøpe BD ,ihvertfall reduserer det antall filmer du kommer til å kjøpe. Jeg kommer til å kjøpe BD-filmer når jeg mener det er verd å ha og som kan ses omigjen. Dette blir en utfordring for BD og da særlig med tanken på ungdommen, som er de fremtidige kundene på BD. Nedlastning er noe de gjør hele tiden.
    Stølen

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan en apple tv skaffes "billig" ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stølen
    Jeg er nokså sikker på at det du nå gjør nedsetter behovet for å kjøpe BD ,ihvertfall reduserer det antall filmer du kommer til å kjøpe. Jeg kommer til å kjøpe BD-filmer når jeg mener det er verd å ha og som kan ses omigjen. Dette blir en utfordring for BD og da særlig med tanken på ungdommen, som er de fremtidige kundene på BD. Nedlastning er noe de gjør hele tiden.
    Stølen
    Det er nok sånn at en bra streaming tjeneste går ut over diskbasert leie, både DVD og Blu-ray og i mindre grad kjøpefilm.

Mange kjøper jo de "sikre" titlene og leier de "usikre" i hverfall når man kan velge. I dag er det jo slik at man må kjøpe alt da utleie ikke er ett alternativ for de fleste.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Hvor kan en apple tv skaffes "billig" ?
    eBay eller kjøp gjennom Apple Store i USA via JetCarrier kan funke. Ellers er det vel ingen magisk oppskrift såvidt jeg vet. Dersom du finner en, feel free to share! :-D

Denne vil vel komme på i overkant av 2200 inkudert frakt og norsk MVA. Men så var det garantispørsmålet da.

Dette bli litt prisdiskusjon, beklager.

Ellers så er jeg overbevist om at leie via nett kan bli en løsning som kan ta store markedsandeler, gitt at tilgjengeligheten og brukervennligheten er på topp. Noe som Apple har potensial til å klare. Kjenner det kribler litt etter en AppleTV koblet opp imot en Amerikansk iTunes-konto.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •