Leie av HD-film over internett (Apple TV o.l.) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg er likevel litt nysgjerrig: Hvor mye koster Apple TV-boksen, og hva tilbyr den? Jeg tror det er anskaffelse av boksen og abonnementet som er "bøygen".
    Det er også viktig for nettilbyderne å oppgradere nettet etterhvert som dette griper om seg. Nå er det få som benytter slike tjenester, men hvis det tar av kan det bli båndbreddeproblemer med dagens infrastruktur...

Og forresten: Stor takk til Noppe som har beskrevet sine erfaringer både nøyaktig og med entusiasme. Dette har vært opplysende for meg.
    Bare hyggelig, Roffe. Jeg blir litt gira når jeg finner et konsept som passer meg så bra som dette. Spesielt siden forventningene var at dette bare skulle være en boks som ga meg mulighet for å spille iTunes musikken min på lydanlegget i stuen og vise bildene mine på TVen uavhengig av PCen. Og så blir det over natten noe helt annet og så bra!!

Kjøpte boksen som julepresang til meg selv fra kona. :wink: Den kostet ca. 2.600 om jeg husker riktig og har en harddisk på 40GB. Det er også tilgjengelig en boks med 160GB til ca. 3.400.

Siden filmene forsvinner 24 timer etter at du har begynt å se dem er 40GB nok plass med mindre du har mye egen video som du ønsker å flytte fra PCen til boksen eller du liker å ha veldig mange filmer liggende ferdig nedlastet. Det siste er ikke særlig viktig siden filmene aldri blir borte i hyllene ...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noppe, kan du også fortelle litt mer om det å ha en konto på US server og overføring av penger dit?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Noppe, kan du også fortelle litt mer om det å ha en konto på US server og overføring av penger dit?
    Jeg har forstått det slik at en vanlig måte å gjøre det på er å kjøpe amerikanske iTunes gift cards på ebay for å få aktivert en amerikansk konto.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare et spørsmål Noppe!

Får du full kvalitet når du laster ned, jeg mener Wave, ikke mp3?
    Kan du lagre filene og bruke de i andre media, typ CD spilleren i bilen?
    Jeg bare lurer, for jeg bruker media på masse plasser :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne trådet har jeg ventet på! Fabelaktig at det går ann å få en amerikansk konto og leie filmer NÅ, selv om Norge forhåpentligvis kommer etter senere i år.

Her er en sammenlikning som noen av dere har spurt etter:

iLounge - Articles - Reports - Apple TV 2.0 vs. Blu-Ray, DVD & HD Cable: The Comparison [updated]

Å leie en HD-film til 4 eller 5 dollar er etter min mening genialt, og man slipper å fylle opp biblioteket med "søppel", som kanskje mesteparten av filmene man har idag, er. Vi snakker om én-tidel av prisen på en blu-ray, og skulle man elske filmen man leier kan den jo alltids kjøpes på blu-ray senere. Så kan ma la de virkelig gode titlene være alene i hylla, og heller fylle opp med bøker!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen over virker meget etterrettelig.

Apple TV HD ligger mellom BD og HD-Kabel.

===

Folk ser ikke forskjell på HD-Ready og Full-HD i tilstrekkelig grad til at det vil bli et massemarked for BD, og nedlasting av innhold (musikk, film og tv-serier) er simpelthen for praktisk både for produsenter og brukere til at man skal se bort fra det.
    Tenk bare på hva produsenten sparer av fysisk distribusjonskostnad ved å laste filer over nett.

Samlere og entusiaster vil støtte opp om BD.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke har et amerikansk kredittkort kjøpte jeg et Itunes Gift Card på eBay (slik som nestemann i tråden også opplyser).

Deretter logget jeg av min norske store konto, fant en link på en amerikansk nettside til et produkt på iTunes. Dermed var jeg innne på den amerikanske storen og kunne opprette en konto der.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Får du full kvalitet når du laster ned, jeg mener Wave, ikke mp3?
    Kan du lagre filene og bruke de i andre media, typ CD spilleren i bilen?
    Jeg bare lurer, for jeg bruker media på masse plasser :lol:
    Leiefilmene er kun tilgjengelige på Apple TVen. De synkroniseres ikke over på PCen. Dermed kan jeg ikke se filformatet, men det viktigste i din sammenheng er vel at de er låst til hardwaren.

Man kan leie film til PCen også, men de er i vanlig iTunes filmformat, og det er ikke spesielt bra kvalitet. Både SD og selvsagt HD versjonene til Apple TV er langt bedre enn dette formatet.

Når det gjelder musikk, musikkvideoer, Podcasts og TV-serier brukes iTunes formatet og disse filene synkroniseres over til PCen selv om du kjøper dem via den nye butikkfunksjonen på Apple TV.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    860
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Sammenligningen over virker meget etterrettelig.

Apple TV HD ligger mellom BD og HD-Kabel.

===

Folk ser ikke forskjell på HD-Ready og Full-HD i tilstrekkelig grad til at det vil bli et massemarked for BD, og nedlasting av innhold (musikk, film og tv-serier) er simpelthen for praktisk både for produsenter og brukere til at man skal se bort fra det.
    Tenk bare på hva produsenten sparer av fysisk distribusjonskostnad ved å laste filer over nett.

Samlere og entusiaster vil støtte opp om BD.
    Jeg er glad for at også andre har oppfattet hva som holder på å skje.Jeg står fremdeles på at vi entusiaster vil kjøpe BD,men sønn min og gjengen de kommer til å sluke dette rått.Det som kommer til å avgjøre BD`s skjebne er pris og tidspunkt for release i forhold til kinopremieren(soner). Her har BD en virkelig utfordring.Hva med kjøp av nedlastingsfilm til odel å eie? Det er klart at det lar seg gjøre å sikre produktene for kopiering. Sky har ikke hatt hacking siden 1998.Jeg tar opp til Harddiscen i boxen,men det er kulkrampe å få det ut og over på et annet media.Dersom filmselkapene selger pålagt bruk av både deres hardware og software (Apple), så er det store muligheter for at kjøpefilm nedlastet vil se dagens lys ganske snart. Følg med hva Microsoft kommer til å gjøre.Dette er spennende!
    Stølen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å se hvordan dette prises når det kommer til Europa/Norge. 25 kr pr film er nær grensen min slik leie fungerer nå (ligger på rundt 20 kr pr film når jeg leier fra Brafilm og det kommer stadig mer HD, som er priset likt som SD btw)
    Det finnes jo on demand leie på norsk fibernett/kabel, men da koster det rundt 55 kr og du har kun tilgang i 24 timer (hvis jeg husker riktig)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Men, det har vel i lang tid vært en markert nedgang i utleie mener jeg å ha lest, og den nedgangen kommer nok til å fortsette så lenge det kommer enda flere konkurrenter på markedet.
    Apropos dette. Fikk følgende melding fra FIlm24 (hvor jeg var kunde for lenge siden)
    Kjære Filmentusiast,

Film 24 legger ned sin tjeneste fra 1. mars 2008, da det dessverre har blitt for tøft for oss å fortsette filmtjenesten. .......
    Så det er tydelig nedgang i markedet.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til å handle en apple tv så fort det blir tilgjengelig i norge. Blir for mye styr med amerikansk konto.
    25kr pr film er kanskje litt mye.. 20 kroner er greit..
    Det er i hvert fall veldig interessant med leie av hdfilmer, blir fort dyrt å fylle hylla med filmer man bare ser 1 gang. :|

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, tok under en time å laste ned seneste Jesse James med Brad Pitt - i 1080i HD, med 5.1 DD lyd. Har 508XD, så dette var en match made in heaven med HDMI ut i 1080i rett til skjermen, og med optisk toslink ut til receiver.
    (Hadde sikkert gått fortere å laste ned om jeg hadde koblet til ethernet kabelen, men jeg tok det over airport.)

Ser suverént ut, og den som kan se et behov for BD over dette ved kikking på flatskjerm ser på TV med mikroskop. (Har lagt til det markerte etter kommentar fra roffe.)
    $4.99 -- med dagens dollarkurs er det en halv pils på et billig utested. (Forøvrig en tretimers film, så her snakker vi virkelig valuta for pengene :-)

Vet at jeg har påstått en del ganger her inne at dette blir universalløsningen som overkjører det meste - og det er jeg helt sikker på nå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soundprof
    Ser suverént ut, og den som kan se et behov for BD over dette ser på TV med mikroskop.
    Jeg synes slike kommentarer som dette er unødvendige. At man selv ikke ser behovet for økt båndbredde og kvalitet er helt greit, men å påstå at andre "ser på TV med mikroskop" hvis de synes BD er vesentlig bedre er en bagatellisering av andres preferanser som etter mitt skjønn er unødvendig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    493
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos dette. Fikk følgende melding fra FIlm24 (hvor jeg var kunde for lenge siden)

Så det er tydelig nedgang i markedet.

du gikk glipp av TV 2 hjelper deg torsdag ser jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg synes slike kommentarer som dette er unødvendige. At man selv ikke ser behovet for økt båndbredde og kvalitet er helt greit, men å påstå at andre "ser på TV med mikroskop" hvis de synes BD er vesentlig bedre er en bagatellisering av andres preferanser som etter mitt skjønn er unødvendig.
    Du har helt rett. Selv mener jeg BD har en berettigelse pga overlegen lyd og pga behov for maksimal oppløsning ved projeksjon. Og jeg skulle tatt med at jeg mente dette gjaldt ved kikking på flatskjerm.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    Det gjorde jeg også.Hva ble tatt opp der som har sammenheng med nevnte tema?Har du link til programmet??

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kewell79
    ja ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man sitter ved et av verdens beste verktøy for info-search, om man sitter ved en computer:

Film 24 legges ned

Etter utallige klager til «TV 2 hjelper deg» og Forbrukerrådet, legger «Film 24» ned sin virksomhet fra 1. mars.
    RELATERTE SAKER

TV2 Redaksjonen

Firmaet har siden 2001 tilbudt DVD-utleie over nett, og er blant annet kåret til ”Best i test” hos Nettavisen. Forretningsidéen om at du kan leie så mange filmer du ønsker for et fast månedlig beløp, har vært populær hos kundene. Men sist sommer begynte ting å skjære seg.

- Hold dere unna

En av dem som har fått merke det, er Odd Bjørn Huse fra Bergen. I juli sendte han tilbake en film som aldri ble registrert hos Film 24. Dermed fikk han heller ikke leie nye, og valgte i august å melde seg ut. Men Film 24 fortsatte å trekke penger fra kontoen hans hver måned.

Tross iherdige forsøk var det umulig å komme i kontakt med firmaet – de svarte verken på mail eller telefon, og rekommanderte brev kom i retur.

-J eg anbefaler folk å holde fingrene langt borte dersom de vil beholde kontrollen over egen økonomi, sier en oppgitt Odd Bjørn.

Sa ja til intervju

Daglig leder Knut Aune Jonassen i Film 24 takket ja til å la seg intervjue av «TV 2 hjelper deg», men utsatte og avlyste intervjuavtale etter intervjuavtale. Heller ikke på firmaets adresse fant vi han, men til slutt fikk vi en prat med Jonassen på telefon. Han bekreftet at firmaet har hatt problemer.

Ordnet seg

For Odd Bjørn endte i hvert fall saken godt. Etter at Jonassen fikk navnet hans, hadde Odd Bjørn pengene på kontoen neste dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Filmutleie planlegges via CDs ny HD PVR

Det virker som om Canal Digital også vil være med på "filmutleie-via-dings-som-allerede-er-koblet-til-TVen" trenden med sin nye HD PVR.

https://www.canaldigital.no/template...____27647.aspx

Hvor langt fram er det til fremtiden?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •