High end Blue-ray spillere kommer snart fra..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 97
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High end Blue-ray spillere kommer snart fra..

Hei

Starter denne tråden da det per dags dato ikke finnes noen BD spillere i High end segmentet.
    Hvis du vet om noen som er under planlegging eller som er klar for salg hadde det vært fint hvis du sa noen ord eller kanskje la inn ett bilde eller en link.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Starter denne tråden da det per dags dato ikke finnes noen BD spillere i High end segmentet.
    Hvis du vet om noen som er under planlegging eller som er klar for salg hadde det vært fint hvis du sa noen ord eller kanskje la inn ett bilde eller en link.:-D
    Tja, EngadgetHD presenterte nettopp en Blu-ray-spiller fra Goldmund:

Goldmund's Eidos 20 BD Blu-ray player costs $17k - Engadget HD

Til $17.000, så vil jeg si at prisen i hvert fall er high end. Om kvaliteten matcher prisen gjenstår vel å se

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette sitatet fra artikkelen sier veldig mye:

"Continuing its long heritage of offering up grossly overpriced wares for those with more money than sense, [snip]"

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

"Continuing its long heritage of offering up grossly overpriced wares for those with more money than sense, [snip]"
    He he,

lurer på hvem de kjøper innmaten av...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob

Men, den har jo en AC-curator og en magnetic damper. Da må det vel bli bra

Fra pressemeldingen:
    Goldmund signature features found on the Eidos 20 BD include the "AC-Curator" power supply circuit which dramatically improves picture and sound stability and dynamics, and the "Mechanical Grounding" construction which removes from the player mechanism spurious vibrations blurring the video signal and increasing jitter. In addition, the new Eidos 20 BD uses the Goldmund "Magnetic Damper," a device lowering the reading errors, a feature that previously was exclusive to Goldmund's highest end devices.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Tja, EngadgetHD presenterte nettopp en Blu-ray-spiller fra Goldmund:

Goldmund's Eidos 20 BD Blu-ray player costs $17k - Engadget HD

Til $17.000, så vil jeg si at prisen i hvert fall er high end. Om kvaliteten matcher prisen gjenstår vel å se
    Ligger foreløpig godt an til førsteplassen ja

Må si du starter sterkt trondmm :-D

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hvor begynner egentlig high-end segmentet? Denon kommer med en spiller til $1999 i mars, men vet ikke om det regnes som high-end.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Hvor begynner egentlig high-end segmentet? Denon kommer med en spiller til $1999 i mars, men vet ikke om det regnes som high-end.
    Det er vel omtrent i det området der :-D
    Litt vanskelig og si siden utvalget ikke er så stort enda.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmmm....

Slik jeg ser det er det vel HDMI, altså heldigitale signaler, som er det foretrukne grensesnittet ut fra en BD-spiller. I mottakerenden blir signalene nesten uten unntak prosessert digitalt før de evt ender som analoge signaler for øyne og ører, så jitterproblematikk er ut. Hva en "high-end" BD-spiller skulle kunne tilføre i forhold til en "vanlig priset" BD-spiller når det gjelder lyd-og bildekvalitet under de forutsetningene er for meg vanskelig å se.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Det minner meg litt om hva som ble sagt om Phillips CD100 i 83-84 :-D

I teorien så har du helt rett,men i praksis er jeg usikker.

Tester av HD avspillere burde ikke være nødvendig lenger siden alle spillerene leverer det samme når det gjelder lyd og bilde og resultatet vil alltid være 100% og forbrukeren vil alltid få en optimal opplevelse,eller ?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    For dem som vil kjøpe en Panasonic spiller veldig dyrt så er dette saken :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...
    Det minner meg litt om hva som ble sagt om Phillips CD100 i 83-84 :-D

I teorien så har du helt rett,men i praksis er jeg usikker.

Tester av HD avspillere burde ikke være nødvendig lenger siden alle spillerene leverer det samme når det gjelder lyd og bilde og resultatet vil alltid være 100% og forbrukeren vil alltid få en optimal opplevelse,eller ?
    Det er vesentlige forskjeller mellom BD og CD. En vanlig CD-spiller har som regel analoge utganger som det foretrukne. Her er det helt klart forskjeller i de analoge kretsene.

Men selv med ekstern DAC og digital overføring over spdif, så er det en klar forskjell mellom BD og CD. Det er nemlig slik at spdif kan kjøres rett inn i enkle DAC-kretser for konvertering uten å reklokke og gjenskape de digitale pulsene i DACen. I en "naiv" DAC (eller minimalistisk, om du vil), så vil faktisk avvikene fra det perfekte firkantpulssignalet inn kunne påvirke det analoge resultatet ut direkte.
    For BD er derimot signalene så kodet både for lyd og bilde at de i praksis krever bufring og reklokking i dekodingsprosessen (PCM er prinsipelt et unntak, men neppe i praksis). Det gjør at firkantpulsene gjenskapes og da er det kun direkte bitfeil som vil være hørbare. Bitfeil forekommer som kjent svært sjeldent med mindre man behandler platene sine svært skjødesløst.

Jeg har ihvertfall ikke tenkt å investere i svinedyr BD-spiller med det første. Det er mulig at det kommer fremtidige løsninger med eksepsjonell digital bilde- og lydoptimalisering, men egentlig tror jeg det da vil være egne lyd- og bildeprosesseringsenheter som vil være det åpenbare valget (gjerne i form av high-end AV-prosessorer).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God forklaring Roffe :-D

Setter pris på det,men er fremdeles usikker hvordan det fungerer i praksis.
    BD er fremdeles ett nytt media og jeg tror nok det tar ett par år før det er optimalisert.
    Jeg for min del har også valgt og vente med innkjøp av en dedikert avspiller,klarer meg godt med PS3 og Xbox360 for å dekke mine HD behov for nå.

Men jeg ser frem til at andre aktører kommer på banen,gleder meg faktisk til Denon kommer som torsteinvh nevnte

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    For dem som vil kjøpe en Panasonic spiller veldig dyrt så er dette saken :-)
    Rebadget panasonic

det er i såfall ikke første gang det skjer :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egenlig litt problem med å se hva en dedikert High End BD spiller ville kunne gi av ytelses forbedring i forhold til mange av dagens BD spillere eventuellt de oppgraderte 2.0 spillerene kombinert med f.eks en Crystallio II eller tilsvarende comboer.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at High-End produsentene har mindre for seg for HD formatene enn for DVD. Med Full-HD på platene som skal kjøres rett ut, ja da tror jeg ikke en High-End produsent kan gjøres så mye bedre enn andre.

I tilegg har ikke High-End produsentene teknoligien som trengs (generellt), da dette ofte er litt sære små firmaer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Slik jeg ser det er det vel HDMI, altså heldigitale signaler, som er det foretrukne grensesnittet ut fra en BD-spiller. I mottakerenden blir signalene nesten uten unntak prosessert digitalt før de evt ender som analoge signaler for øyne og ører, så jitterproblematikk er ut.
    Merkelig at du sier dette. Akkurat dette med HDMI og jitter er jo det flere produsenter som nå prøver å finne en løsning på.... Meridian, ikke en uvesentlig aktør når det kommer til lydformater og overføringen av disse, snakker om akkurat det samme problemet. Var også et hett tema blant leverandører under årets CES.

Hva en "high-end" BD-spiller skulle kunne tilføre i forhold til en "vanlig priset" BD-spiller når det gjelder lyd-og bildekvalitet under de forutsetningene er for meg vanskelig å se.
    Bildebehandlings-prosessoren forsvinner jo ikke selv om det står BD på platen i steden for DVD. Ei heller de analoge kretsene for 2 kanals lyd. Det er jo tross alt en solid andel av kundene til slike produkter, som kjøper det først og fremst pga CD-egenskapene, men vil ha en topp filmavspiller i tillegg.

På high-end merker er det også ofte (ikke alltid) lagt langt mer tid og penger i utførelsen på både kabinett og fjernkontroll, og ikke minst GUI/brukervennlighet. Enkelte high-end produkter er også bygget for større smarthus-løsninger, med dedikerte 232-tilkoblinger som støtter en rekke protokoller.

For BD er derimot signalene så kodet både for lyd og bilde at de i praksis krever bufring og reklokking i dekodingsprosessen (PCM er prinsipelt et unntak, men neppe i praksis). Det gjør at firkantpulsene gjenskapes og da er det kun direkte bitfeil som vil være hørbare. Bitfeil forekommer som kjent svært sjeldent med mindre man behandler platene sine svært skjødesløst.
    Hele tanken bak HD lydformatene, er at de skal dekodes i avspiller, for så å sende lyden som LPCM. Slik får en utnyttet alle funksjonene bak BD-media. For flere high-end produsenter, er det også andre fordeler med dekoding i avspiller.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    I tilegg har ikke High-End produsentene teknoligien som trengs (generellt), da dette ofte er litt sære små firmaer.
    Det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Les igjennom det et par ganger så skjønner du det....

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det utsagnet faller på sin egen urimelighet. Les igjennom det et par ganger så skjønner du det....
    Jeg har prøvd men jeg skjønner det fortsatt ikke.
    High-End produsentene er som regel produsenter med liten teknisk utvikling da det er alt for dyrt.

Innen Hifi består stort sett High-End produsentene av obskure merker som ikke gjør annet enn å produsere diverse utstyr med gode kabinetter og dyre kondensatorer. Hvem som helst klarer å lage en forsterker (med en loddebolt).

Å lage en blu-ray spiller er ikke noe jeg skal prøve på :-)

Store produsenter som Sony har råd til å utvikle egne chipsett til slike spillere, mens High-End produsenter stort sett nok vil kjøpe fra andre og kanskje gjøre noen endringer.

Mark Levinson er unntaket innenfor High-End.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd men jeg skjønner det fortsatt ikke.
    High-End produsentene er som regel produsenter med liten teknisk utvikling da det er alt for dyrt.
    Mange high-end produsenter kontruerer egne design og løsninger som er ment å være bedre enn konsumerprodukter, derfor blir det dyrt. Sære løsninger, produsert i små kvantum vil alltid koste mye.

Asiatiske produsenter bruker ofte ferdige alt-i-et deler de kjøper billig fra andre asiatiske produsenter.

Å si at high-end produsentene ikke har det som trengs, blir derfor veldig feil. Mindre produsenter som Meridian, er faktisk med på å utvikle standarder og formater som "resten" senere benytter seg av.

Innen Hifi består stort sett High-End produsentene av obskure merker som ikke gjør annet enn å produsere diverse utstyr med gode kabinetter og dyre kondensatorer. Hvem som helst klarer å lage en forsterker (med en loddebolt).
    Det skjønte jeg ingenting av. Om du mener du kan lage bedre produkter enn Burmeister, Pass Labs, B&O, Chapter Audio, Krell etc, så er det bare å sette i gang. Du kommer til å bli rik.

Å lage en blu-ray spiller er ikke noe jeg skal prøve på :-)
    Du kjøper et drivverk, en ferdig bilde-chip fra motorola, en lydkrets ferdig med DAC og en strømforsyning ++. Så får du en kinesisk produsent til å lage et billig kabinett, eller bruker et eksisterende som du brander om.

Det er slik de aller fleste produsenter av DVD spillere gjør det, og BD er akkurat samme oppskriften. Så hvorfor skulle ikke du klare det?

Store produsenter som Sony har råd til å utvikle egne chipsett til slike spillere, mens High-End produsenter stort sett nok vil kjøpe fra andre og kanskje gjøre noen endringer.
    Helt feil. Flere high-end produsenter skriver sine egne program/algorythmer til sine prosessorer. Produsenter som Denon, Marantz etc kjøper helst sine chip ferdig programmert fra for eks. Motorola.

Asiatiske kjempekonsern holder på med dette for å tjene penger, helst mye av de. Om de kan spare 5kr per produkt ved å kjøpe en brukbar chip fra Philips i steden for noe potensielt bedre, så gjør de det uten å blunke. Make no mistake about it....

Mark Levinson er unntaket innenfor High-End.
    Vås!

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •