High end Blue-ray spillere kommer snart fra.. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 97 av 97
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Vi kan jo ta opp et veddemål om Goldmund kommer til å produsere egne BD spillere? Hvis du ikke tør så bør du klappe igjen ;-)
    Du har ikke gjort noe annet i hele tråden her enn å synse. Det er poenget mitt, ikke om Goldmund kommer med BD spillere eller ikke.

Vi vet jo hvem som synser mest om Innbrenning på plasma. Hint hint
    Jeg har ikke synset om noe innbrenning på plasma, så det er ikke noe å hinte til. Om det er noe (enda mer) OT du ønsker å ta opp med meg, så foreslår jeg at du enten sender meg en PM eller enda bedre tar det opp i den aktuelle tråden det gjelder. Om du tør....

Hvis du sitter med fakta som kan bekrefte om noen av disse produsentene kommer med egenprodusete BD spiller bør du komme med dem. Hvis ikke er det du som er trollet her.
    Det er åpenbart at du ikke har mye erfaring og kunnskap om den type utstyr som diskuteres her, allikevel så har du skrivediare (!?) når det kommer til å fremstille dine antagelser som fakta. Du har heller ikke klart å motbevise noen av mine påstander, ei heller har du kommet med noe underlag som backer opp dine spenstige påstander.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Filmkorn er en viktig del og karakter av filmen, det finnes endel blu-ray utgivelser hvor de har gått berserk med støyreduksjon for å fjerne film kornet. Dette gjør bildet livløst, glatt og kjedelig i mine øyner.
    Da er det noen som ikke har gjort jobben sin.

Dessuten blir ikke filmkornet lagt til, det er jo faktisk kornene på filmen som er fotosensitive og danner bildet.
    På filmer som Black Hawk Dawn er støy lagt til for å få effekten, ja.

Hva er kunstig og hva er virkelig ? Film og bilde er i seg selv en manipulasjon av virkeligheten. Hvis du vil at ting skal se så virkelig ut som mulig burde du ikke se film i det hele tatt!
    Merkelig resonering.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Da er det noen som ikke har gjort jobben sin.
    Støyreduksjon vil alltid fjerne noe av den eksisterende informasjonen i bildet uansett hvordan man vrir og vender på det. Det er derfor alltid en hårfin blanse og kompromisser man må gjøre når man tar det i bruk.

På filmer som Black Hawk Dawn er støy lagt til for å få effekten, ja.
    Støy eller mer tydelig filmkorn kan emuleres i post, man kan bruke mere lysfølsom film (som har grovere korn), man kan undereksponere filmen og forlenge fremkallings tiden etc. poenget mitt var uansett at filmkorn alltid vil være tilstede så lenge man bruker film. Det er nødvendigvis noe "støy" som blir lagt til som det blir hevdet. Det har alltid vært der men det er først nå med HD utgivelser det har blitt mere synlig siden vi har en høyere oppløsning å forholde oss til.

Merkelig resonering.
    Hvorfor er den merkelig ? Stoler du på et bilde ? Poenget mitt er at alt har sine virkemåter og jeg synes det blir for dumt å avise noe fordi at det viser at det er "kunstig" når det man ser på ikke har noe med virkeligheten å gjøre i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest denne tråden synes jeg at HåkonN utmerker seg med mye kunnskap innen lyd/bilde.

For å si min mening om high-end så mener jeg at det er ganske utvannet uttrykk. Mange misbruker uttrykket. High end for meg har mest med lyd å gjøre. Synes ikke HE passer ved å beskrive en plasma skjerm, det er jo teknologi som er ganske ny og forbedres hele tiden. Mens lyd er lyd og man finner forsterker, høytt. og cd-spillere, kabler langt tilbake i tid som yter veldig bra den dag i dag.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke gjort noe annet i hele tråden her enn å synse. Det er poenget mitt, ikke om Goldmund kommer med BD spillere eller ikke.
    Merkelig måte å argumentere på. Først mener du det er synsing og så er du ikke uenig :-). Dette forumet består forhåpentlig mest av innlegg hvor brukerne legger frem sitt syn (synser) og argumenter rundt dette. Hvis du ikke evner dette er da ikke mitt problem ;-)

Uansett, du har i dine innlegg stort sett vært enig i "synsingen" og gitt lik synsing. Jeg oppsummer.

Jeg mener:
    High-End produsentene har generellt ikke teknologi, penger og kunnskap til å utvikle egne BD-spillere fra grunnen av. (designe print, elektronisk arkitektur kjøpe chipper fra forskjellige produsenter, teste hva som funker bra sammen osv)

Jeg underbygger det med utvalget av utstyr fra produsentene som stort sett er hifi utstyr og svært lite bildeutstyr. Det som er av DVD spillere fra High-End er ofte bare rebrandet spillere hvor den analoge lyddelen er oppdatert. Jeg nevnte ML som en produsent som jeg regner som et unntak som er kapabel til å lage en BD spiller fra grunnen av. Det er i tråden nevnt et par andre produsenter som nok også har kapasitet til å utvikle BD-spillere. Å komme med bastante meninger om Krell kommer eller ikke kommer til å lage BD spiller blir bare for dumt. Krell engang vet sikkert ikke svaret på det på nåværende tidspunkt.

Jeg understreker også at dette ikke har noe med at dette er fordi at det er High-End produsenter, men det er fordi at selskapene rett og slett ikke har teknologien til dette. Dette gjelder også en rekke low end produsenter som Yamaha, NAD, Rotel mm som rett og slett er for små. (dette er produsenter som stort sett har kjøpt sine DVD spillere fra de store asiatiske produsentene)

Jeg er jo rimelig sikker på at Snickers-IS ikke klarer å produsere en BD-spiller med det første med Midgaard Audio merket. All ære til den mannen og hans kunnskap, men jeg tror han som mange andre konsentrere seg om Audio.

Jeg mener derfor det er meningsløst å velge en High-End BD-spiller foran f.eks modeller fra Denon/Sony/Panasonic som disse eventuelt er basert på.

Slik jeg oppfatter din synsing:
    Du er enig i at High-end produsentene stort sett bare kjøper inn "byggesett".
    Du er enig i at en rekke av merkene jeg mener ikke vil komme med egne BD spillere ikke vil komme med det.

Det er åpenbart at du ikke har mye erfaring og kunnskap om den type utstyr som diskuteres her, allikevel så har du skrivediare (!?) når det kommer til å fremstille dine antagelser som fakta.
    Unnskyld meg, men her blir jeg forvirret. Først sier du jeg synser og kommer med eksempler på at jeg bare bruker ord som tror, sannsynligvis osv osv. Deretter sier du at jeg har fremstilt det jeg mener som fakta(?!?!). Her er det noen som må lese seg opp på diskusjonsteknikk.

Mener du at jeg må ha eid en ASR eller Goldmun forsterker for å kunne si at de ikke har kapasitet til å produsere egne BD-spillere (uten å kjøpe byggesett)?

Dette bildet her fra Goldmund sin Eidos 20 spiller viser jo godt hvordan de lager sin videoavspillere. (bildedel fra pioneer + audiodel og trafo fra seg selv)

Du kan jo med din erfaring forklare dette bildet :-)

Du har heller ikke klart å motbevise noen av mine påstander, ei heller har du kommet med noe underlag som backer opp dine spenstige påstander.
    Igjen: Hva er det vi er uenig om og hvilke påstander er det du har kommet med som er motstrider mot det jeg har oppsummert? Jeg har ikke fått med meg noen.

Du oppfatter Pioneer og Denon som High-End produsenter, jeg gjør ikke det, men det er personlige preferanser og det må du få lov å mene hvis du vil.

Du mener også jeg ikke har forstått bruksområdet til en BD spiller. Jeg tror nu den skal spille BD, du mener at den skal brukes til å lytte på de analoge lydutgangene. (slik jeg oppfatter det). Om du vil bruke 200k på en rebrandet fjorårets BD-spiller for å lytte CD på den, ja da skal du få lov til det. Jeg mener fortsatt det er et elendig kjøp kontra å kjøpe en BD-spiller fra f.eks Denon + en High-End CD spiller. Hvis alt i ett bokser er viktig for deg så har elkjøp mange fine ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sistnevnte er kanskje med å å skape en "hyggelig retor effekt" på kino, men fra min digitale projektor oppleves det bare idiotisk å legge til støy. All støy er en uting, for det minner oss på at det vi ser er kunstig. Jeg har inteligens nok til å forstå at det jeg ser foran meg ikke er virkelig, men jeg vil likevel at det skal se så ekte ut som mulig. Hvis du skjønner hva jeg mener.
    Er ikke helt enig i at ting skal se så realistisk ut. Liker du å se filmer med høy oppdateringsfrekvens også da? Bevegelsene ser jo da mye mer realistiske ut, men grøss og gru så uprofesjonelt det fremstår som når man er vant med god gammeldags slow-motion-frekvens.

Skjønner at man kan gjøre mer med et bilde enn jeg først tenkte. Kanskje jeg opplever forskjellene bedre denne generasjonen, siden jeg var for ung og fattig til å få med meg de helt store fremskrittene i DVD-evolusjonen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig måte å argumentere på. Først mener du det er synsing og så er du ikke uenig :-). Dette forumet består forhåpentlig mest av innlegg hvor brukerne legger frem sitt syn (synser) og argumenter rundt dette. Hvis du ikke evner dette er da ikke mitt problem ;-)
    Å legge frem sitt syn (subjektivt), eller å synse om fakta (objektivt) er 2 forskjellige ting.

Du har jo hevdet alt mulig rart i dine innlegg og lagt det frem som fakta. Blant annet at jitter kommer fra drivverk, bildeprosessoren er mer eller mindre overflødig på BD-avspillere, at masseproduserte spillere gir bedre bilde enn produkter i mindre opplag, at Meridian er en billig "mainstream"-produsent uten high-end utstyr, at Burmester (som designer nesten alt de lager fra bunn) bytter ut kondensator i strømforsyningen og selger rebrandet utstyr/printkort, at Yamaha er en så liten produsent at de må kjøpe rebrandet utstyr, etc.

High-End produsentene har generellt ikke teknologi, penger og kunnskap til å utvikle egne BD-spillere fra grunnen av. (designe print, elektronisk arkitektur kjøpe chipper fra forskjellige produsenter, teste hva som funker bra sammen osv)
    Å designe/lage printkort er da vitterlig ikke vanskelig. Du sa jo for bare et par dager siden, at du hadde gjort det selv. :roll: Dette er jo VK1 pensum. Likeså å bygge forsterkere ut i fra en tegning. Å kjøpe IC av ulike slag, for ulike bruksområder fra forskjellige produsenter er ikke vanskelig, ALLE gjør det. Jeg har aldri hevdet at noen high-end produsenter lager alle disse IC`ene sine selv, men du legger det frem som at det er noen som lager alt selv. Det er feil.

Og at high-end produsenter ikke har penger og kunnskap til å teste hva som er bra, bekrefter bare hva jeg har hevdet i hele tråden. Du aner ikke hva du snakker om. Det er jo nettopp DER high-end produsentene legger sine resurser igjen, de bruker mer tid på å finne ut hva som passer bra sammen. Jeg dro nettopp et eksempel inn der Krell kjøper en chip fra 3.part, og modifiserer softwaren. Uansett hva jeg sier, så går det åpenbart deg hus forbi....

Det er ikke noe teknisk vanskeligere å bygge en BD-spiller fremfor en CD-spiller. Det er bare at en får en faktor til i bildet, og det er bildeprosessoren. Den lager ikke high-end produsentene selv, rett og slett fordi det beste som er å oppdrive på markedet er å kjøpe fra OEM-produsenter (se linker i tidligere innlegg). Da kan de heller spesifiere ovenfor produsenten akkurat hvordan de vil at den skal se ut, og hvilke eventuelle modifikasjoner de vil at produsenten skal gjøre. Sony lager heller ikke sine bildeprosessorer selv.

Argumentet ditt er at high-end produsenter har ikke kompetansen til å utvikle det selv. Argumentet mitt er at ingen har (eller lettere sagt vil ha) denne kompetansen, da det finnes markedsledende selskap som leverer dette allerede. Så da ender det opp i hvor mye penger man vil legge i en slik prosessor (budsjett), og ikke minst hvor mye tid man vil bruke på å fintune software (budsjett).

Jeg underbygger det med utvalget av utstyr fra produsentene som stort sett er hifi utstyr og svært lite bildeutstyr. Det som er av DVD spillere fra High-End er ofte bare rebrandet spillere hvor den analoge lyddelen er oppdatert. Jeg nevnte ML som en produsent som jeg regner som et unntak som er kapabel til å lage en BD spiller fra grunnen av. Det er i tråden nevnt et par andre produsenter som nok også har kapasitet til å utvikle BD-spillere. Å komme med bastante meninger om Krell kommer eller ikke kommer til å lage BD spiller blir bare for dumt. Krell engang vet sikkert ikke svaret på det på nåværende tidspunkt.
    Krell er et eksempel. Nå må du slutte å ta alt så bokstavelig.

Jeg understreker også at dette ikke har noe med at dette er fordi at det er High-End produsenter, men det er fordi at selskapene rett og slett ikke har teknologien til dette. Dette gjelder også en rekke low end produsenter som Yamaha, NAD, Rotel mm som rett og slett er for små. (dette er produsenter som stort sett har kjøpt sine DVD spillere fra de store asiatiske produsentene)
    Yamaha er er en liten asiatisk produsent som er nødt til å handle rebrandet DVD-spillere fra større produsenter? Ja, nok et blinkskudd fra den siden......

Du har misforstått ganske mye når det gjelder elektronikk-bransjen. Du har rett i en ting, og det er at det er mye branding ute å går. Men begynne å snakke om hvem som har kompetanse til å utvikle printkort blir bare for dumt.
    Jeg mener derfor det er meningsløst å velge en High-End BD-spiller foran f.eks modeller fra Denon/Sony/Panasonic som disse eventuelt er basert på.
    Igjen, det går ikke ann å basere seg på Denon/Sony/panasonic, i all den tid de produsentene ikke lager bildeprosessorer selv. Om man vil rebrande en hel spiller fra en av disse produsentene, vil dette (forhåpentligvis) raskt bli avslørt i tester. Det har skjedd, og kommer sikkert til å skje igjen. Men å ta alle over en kam blir tullete.

Slik jeg oppfatter din synsing:
    Du er enig i at High-end produsentene stort sett bare kjøper inn "byggesett".
    Du er enig i at en rekke av merkene jeg mener ikke vil komme med egne BD spillere ikke vil komme med det.
    Hvor har jeg sagt at de "stort sett bare kjøper inn byggesett"? Det er vel å forenkle det jeg prøver å få frem litt vel mye?

Unnskyld meg, men her blir jeg forvirret. Først sier du jeg synser og kommer med eksempler på at jeg bare bruker ord som tror, sannsynligvis osv osv. Deretter sier du at jeg har fremstilt det jeg mener som fakta(?!?!). Her er det noen som må lese seg opp på diskusjonsteknikk.
    Du legger hele tiden frem dine argumenter som fakta, og så tok du plutselig en U-sving og begynte å bruke en masse vet ikke/antar/tror, og det i bøtter og spann om high-end produsenter. Jeg fant bare det litt merkelig, fra en som var så "inni miljøet".

Mener du at jeg må ha eid en ASR eller Goldmun forsterker for å kunne si at de ikke har kapasitet til å produsere egne BD-spillere (uten å kjøpe byggesett)?
    Nei. Du må forresten skille mellom kapasitet og kunnskap. Kapasitet er vel ikke det største problemet her.

Dette bildet her fra Goldmund sin Eidos 20 spiller viser jo godt hvordan de lager sin videoavspillere. (bildedel fra pioneer + audiodel og trafo fra seg selv)

Du kan jo med din erfaring forklare dette bildet :-)
    Jeg har aldri nektet for at noen rebrander produkter. Vet du forresten om Goldmund ikke har gjort noen modifikasjoner i softwaren?

Her ser du foresten en annen spiller som jeg forbinder mer med high-end.

High end Blue-ray spillere kommer snart fra..-chassis-jpg
    High end Blue-ray spillere kommer snart fra..-cards-jpg

Igjen: Hva er det vi er uenig om og hvilke påstander er det du har kommet med som er motstrider mot det jeg har oppsummert? Jeg har ikke fått med meg noen.
    Nei, akkurat DET har jeg skjønt... Se forøvrig første quote-svaret mitt i dette innlegget.

Du oppfatter Pioneer og Denon som High-End produsenter, jeg gjør ikke det, men det er personlige preferanser og det må du få lov å mene hvis du vil.
    Vet ikke hva i all verden du går på, men jeg vil anta at det ikke er noe en får kjøpt uten resept.... Jeg har da aldri hevdet at Pioneer og Denon er high-end produsenter. Skumleser du mine innlegg? Leser du de i det hele tatt?

Du mener også jeg ikke har forstått bruksområdet til en BD spiller. Jeg tror nu den skal spille BD, du mener at den skal brukes til å lytte på de analoge lydutgangene. (slik jeg oppfatter det).
    Jeg har ikke nevnt de analoge utgangene som den utelukkende årsaken til å bruke slike spillere. Om du ser til venstre for innlegget, så ser du hvem som skriver det også. Prøv det en gang.....

Om du vil bruke 200k på en rebrandet fjorårets BD-spiller for å lytte CD på den, ja da skal du få lov til det.
    Jeg har aldri møtt noen som er så flink å legge ord i munnen på folk som deg. Jeg kan bare anta at det er en konsekvens når folk begynner å skjønne at de ikke helt vet hva de snakker om.

Jeg mener fortsatt det er et elendig kjøp kontra å kjøpe en BD-spiller fra f.eks Denon + en High-End CD spiller.
    Hvorfor kjøpe high-end CD-spiller? Det er fortsatt også et "byggesett" i din verden, i all den tid produsentene ikke lager ting som DAC selv.

Hvis alt i ett bokser er viktig for deg så har elkjøp mange fine ;-)
    Takk for informasjonen. Skal vurdere det neste gang jeg skal oppgradere.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å legge frem sitt syn (subjektivt), eller å synse om fakta (objektivt) er 2 forskjellige ting. .
    Hei og velkommen tilbake fra jobb. Håper du fikk solgt noe fint i dag :-)
    Her kommer mitt subjektive svar :-)

Du har jo hevdet alt mulig rart i dine innlegg og lagt det frem som fakta.
    Blant annet at jitter kommer fra drivverk
    Ja. Drivverket har tidligere vært hevdet som en av de viktigste kildene til jitter
    i signalkildene.

Du får endre beskrivelsen på Wikipedia hvis du mener at Jitter ikke oppstår i drivverket.
    In the context of digital audio extraction from Compact Discs, seek jitter causes extracted audio samples to be doubled-up or skipped entirely if the Compact Disc drive re-seeks. The problem occurs during seeking because the Red Book (audio CD standard) doesn't require block-accurate addressing.
    I teorien kan det selvsagt oppstå jitter andre plasse hvis man har ustabile klokker, men i stort sett er ikke jitter noe problem
    da mottaker ofte reklokker signalet. Jeg ser jo enkelte produsenter hevder at iLink har mindre jitter enn HDMI. Mulig at det er
    teorietiske grunner for den påstanden, men jeg har aldri sett noen uavhengige tester bekrefter dette.

bildeprosessoren er mer eller mindre overflødig på BD-avspillere,
    Ser ikke poenget med å tilegne meg utsagn jeg aldri har sagt.
    Jeg skrev:
    Realta chipen kan sikkert få litt å si på eventuell støybehandling av litt dårlige BD utgivelser, men har nok mest å si ved avspilling av SD.
    Jeg sier mao at en bildeprosessor har mer å si på DVD enn BD.
    Siden du mener at dette er feil, antar jeg at du mener at den har mer å si på en BD spiller enn en DVD spiller.
    Rart at flere tester sier at det er vanskeligere å skille HD spiller enn DVD spillere. De tar vel sikkert
    feil, mens du har rett.......

at masseproduserte spillere gir bedre bilde enn produkter i mindre opplag,
    Igjen tull fra deg. Det er jo ikke rart du hisser deg opp over mine innlegg hvis du leser
    deg til disse påstandene som jeg aldri har uttalt:

jeg skrev i sammenheng med at du beskrev at man kan kjøpe byggesett dette:
    Ja. Og hvorfor skulle dette gi bedre bilde en siste modell fra Sony som er masseprodusert?
    Vil heller ikke si at dette er noe jeg ville lagd selv. Dette ville jeg kalt et byggesett.
    Jeg skrev mao ingenting om at spillere produsert i små serier er dårligere enn spillere som er masseprodusert.
    Jeg antar f.eks at hvis ML lager en spiller som de selger 1000 eksemplarer av så er den bedre enn de fleste (alle?)
    masseproduserte spillere.

Igjen er du altså paranoid og gir meg påstander som jeg ikke har kommet med.

at Meridian er en billig "mainstream"-produsent uten high-end utstyr,
    Igjen løgn fra deg:
    Jeg skrev:
    Meridian er vel ikke regnet som en High-End produsent? (er vel mer midt i mellom)
    Føler bare Meridian er for mainstream og billig til å kalles ekte High-End.
    1. Disse eksemplene du kommer med sier du jeg har lagt frem som fakta.
    Hvorfor bruker jeg ord som vel, føler og tilogmed et spørsmålstegn når du påstår jeg legger det frem som fakta?
    Tror du må ha en slags sperre her hvor du mistolker alt som skrives.
    2. Jeg skrev jo ikka at det var billig mainstream merke. Jeg sa det ligger i mellom high end og "vanlige merker"
    og følte var for mainstream og billig til å kunne regnes som ekte High-End.
    Hvis du ikke ser forskjellen på dette kan jeg ikke hjelpe.
    Dette var uansett helt klart subjektive synsinger fra meg ikke lagt frem som fakta.

at Burmester (som designer nesten alt de lager fra bunn) bytter ut kondensator i strømforsyningen og
    selger rebrandet utstyr/printkort,
    Igjen bare løgn eller paranoia fra deg. Jeg har da ikke hevdet at burmester driver med det.
    Jeg skrev:

Jeg ser ikke poenget med å kjøpe en blu-ray spiller som koster 10 ganger fra Burmeister fordi de har byttet ut kondensatorene i strømforsyningen med noen til 50 ganger prisen.
    Burmester har ikke lagd noen BD spiller og derfor er jo dette et opplagt eksempel på hva som ville vært meningsløst å kjøpe.
    Jeg sier på ingen måte at Burmester bare rebrander og bytter kondensatorer. Du må slutte å tilegne meg usannheter.

at Yamaha er en så liten produsent at de må kjøpe rebrandet utstyr, etc.
    Da forslår jeg at du tar å åpner noen Philips og Yamaha spillere og sammenligner innholdet.
    Fjorårets spillere var ifølge Yamaha den første spilleren de har produsert selv.

Å designe/lage printkort er da vitterlig ikke vanskelig.
    Du sa jo for bare et par dager siden, at du hadde gjort det selv. :roll: Dette er jo VK1 pensum. Likeså å bygge forsterkere ut i fra en tegning.
    Her viser du tydeligvis at du aldri har åpnet noe elektronikk og ikke har den minste peiling hva du snakker om.
    Hvis du ikke klarer å se forskjell på vanskelighetsgraden med å lage et ett-lags
    printkort med 20-30 tilkoblinger og lage et flerlags print med connections mellom svære prosessorer/chipper er det ikke håp.

Jeg klatret opp på kjøkkenstolen i dag. Var ikke noe problem. Skjønner ikke hvorfor de som bestiger Mount Everst skryter sånn...

Å kjøpe IC av ulike slag, for ulike bruksområder fra forskjellige produsenter er ikke vanskelig, ALLE gjør det.

Jeg har aldri hevdet at noen high-end produsenter lager alle disse IC`ene sine selv, men du legger det frem som at det er noen som lager alt selv. Det er feil.
    Jeg har aldri hevdet at noen produsenter lager alt selv, selv om det sikkert finnes. Jeg har heller aldri hevdet at du har hevdet det.
    Igjen prøver du å lage uenigheter mellom oss som ikke finnes.

Og at high-end produsenter ikke har penger og kunnskap til å teste hva som er bra, bekrefter bare hva jeg har hevdet i hele tråden.
    Du aner ikke hva du snakker om. Det er jo nettopp DER high-end produsentene legger sine resurser igjen,
    de bruker mer tid på å finne ut hva som passer bra sammen.
    Jeg dro nettopp et eksempel inn der Krell kjøper en chip fra 3.part, og modifiserer softwaren. Uansett hva jeg sier, så går det åpenbart deg hus forbi....
    Jeg foreslår du teller til 10 og leser gjennom innleggene en gang til.
    1. High-End produsenter er eksperter må å sette sammen audiokomponenter til best mulig kvalitet.
    2. Jeg hevder at at generellt har de ikke kunnskapen som skal til for å lage en BD spiller.
    3. Jeg kom med et unntak (ML) som jeg mente ville kunne gjøre det. Du har kommet med Krell som et annet eksempel på et firma
    som har kapistet til å gjøre tweaks på bildedelen (dog i sammerbeid med de som har lagd brikken)
    Ditt eksempel på at det finnes noen som kan det er jo ikke i motsetning til noe jeg har hevdet.

Det er ikke noe teknisk vanskeligere å bygge en BD-spiller fremfor en CD-spiller. Det er bare at en får en faktor til i bildet, og det er bildeprosessoren.
    Den lager ikke high-end produsentene selv, rett og slett fordi det beste som er å oppdrive på markedet er å kjøpe fra OEM-produsenter (se linker i tidligere innlegg).
    Da kan de heller spesifiere ovenfor produsenten akkurat hvordan de vil at den skal se ut, og hvilke eventuelle modifikasjoner de vil at produsenten skal gjøre.
    Sony lager heller ikke sine bildeprosessorer selv.
    Selvsagt er det vanskeligere å bygge en BD-spiller en en CD spiller. Å hevde noe annet er jo bare tull.
    Fordelene med High-End CD er jo at der har produsenten lagt sin flid i å "tune" den analoge lyddelen til sin egne "signatur"
    Det er jo derfor mange entusiaster sverger til dyre dedikerte CD spillere.

Når det gjelder BD-spillerene til Sony, har jeg ikke plukket dem i stykker (yet). Men det stemmer at at de ikke bruker egne videoprosessorer der hvis man skal
    stole på specs. Jeg har uansett ikke hevdet at man må lage prosessoren selv.

Argumentet ditt er at high-end produsenter har ikke kompetansen til å utvikle det selv.
    Argumentet mitt er at ingen har (eller lettere sagt vil ha) denne kompetansen, da det finnes markedsledende selskap som leverer dette allerede.
    Så da ender det opp i hvor mye penger man vil legge i en slik prosessor (budsjett), og ikke minst hvor mye tid man vil bruke på å fintune software (budsjett).
    Jeg har hele tiden snakket om designe print/velge komponenter. Jeg har aldri snakket om å lage videoprosessorer.
    Alle vet jo at det gjør ABT, HQV o.l best.

Yamaha er små? Javel....
    I forhold til Sony, men stor i forhold til Nad.

Du har misforstått ganske mye når det gjelder elektronikk-bransjen.
    Du har rett i en ting, og det er at det er mye branding ute å går.
    Men begynne å snakke om hvem som har kompetanse til å utvikle printkort blir bare for dumt.
    Igjen, det går ikke ann å basere seg på Denon/Sony/panasonic, i all den tid de produsentene ikke lager bildeprosessorer selv.
    Kan du vise meg innlegget hvor jeg har fokusert på at man må lage egne videoprosessorer?
    Du leter desperat etter ting å være uengig i.

For å designe printkort, må man vite hvilke komponenter man skal velge i hele signalveien.
    De fleste High-End produsenter har da altså ikke kompetanse (penger, budsjett, teknolgi) til å gjøre dette.

Om man vil rebrande en hel spiller fra en av disse produsentene, vil dette (forhåpentligvis) raskt bli avslørt i tester.
    Det har skjedd, og kommer sikkert til å skje igjen. Men å ta alle over en kam blir tullete.
    Jeg tok ikke alle over en kam. Jeg nevnte ett unntak, du har kommet med Krell og Meridian som andre unntak.
    Jeg skrev klart og tydelig generellt.

Hvor har jeg sagt at de "stort sett bare kjøper inn byggesett"?
    Det er vel å forenkle det jeg prøver å få frem litt vel mye?
    jeg tolket følgende slik:
    Det er poenget mitt. Det er byggesett. Det er ingen/få som lager alt selv, da dette blir alt for dyrt.

Du legger hele tiden frem dine argumenter som fakta, og så tok du plutselig en U-sving og begynte å bruke
    en masse vet ikke/antar/tror, og det i bøtter og spann om high-end produsenter.
    Igjen bare løgn fra deg. Jeg har allerde vist i dette innlegget at jeg har brukt ord slik
    at det klart og tydelig viste at jeg ikke påstod noe som fakta. Du har i tillegg kommet med
    masse usannheter om mine utsagn som jeg har motbevist i dette innlegget.

Jeg vil gjerne repetere min aller første setning i denne tråden.
    Jeg vil gjerne at du fokuserer på mitt første ord. Jeg har uthevet det for at du letter skal
    legge merke til det. Jeg er klar over at du tydeligvis har litt leseproblemer.

Tror at High-End produsentene har mindre for seg for HD formatene enn for DVD
    Jeg tror at det blir fint vær i morgen? Er det fakta?
    Jeg tror RBK vinner serien. Er det fakta?

Jeg fant bare det litt merkelig, fra en som var så "inni miljøet".
    Som sagt. Prøv å les innleggene en gang til. Jeg har flere ganger hevdet at vi
    er rimelig enig. Innlegget mitt viser at all uenigheten du oppfatter kommer av
    du bevist eller ubevist mistolker alt.

Nei. Du må forresten skille mellom kapasitet og kunnskap. Kapasitet er vel ikke det største problemet her.
    Neida, jeg klarer fint å skille mellom de som har kapasitet til skrive mye som deg, og de som har kunnskap....;-)

Jeg har aldri nektet for at noen rebrander produkter. Vet du forresten om Goldmund ikke har gjort noen
    modifikasjoner i softwaren?
    Nei, det vet jeg ikke (og neppe du heller), men det motsier uansett ikke poenget mitt.

Nei, akkurat DET har jeg skjønt... Se forøvrig første quote-svaret mitt i dette innlegget.
    Jeg ser du har kommet med flere eksempler på hvor vi er uenig. Som du ser av svaret mitt så stemmer
    ikke det. Jeg finner fremdeles ingen ting hvor vi er fundementalt uengig.

Vet ikke hva i all verden du går på, men jeg vil anta at det ikke er noe en får kjøpt uten resept....
    Jeg har da aldri hevdet at Pioneer og Denon er high-end produsenter.
    Skumleser du mine innlegg? Leser du de i det hele tatt?
    Jeg oppfattet det slik at du ville kalle min pioneer TV highend.
    Hvis du ikke mente det var det en misforståelse fra min side.

Jeg har ikke nevnt de analoge utgangene som den utelukkende årsaken til å bruke slike spillere.
    Om du ser til venstre for innlegget, så ser du hvem som skriver det også. Prøv det en gang.....
    Det har jeg heller ikke hevdet, men du hevdet jeg ikke forstod hva bruksområdet var.
    Forklar gjerne hvis det ikke var analog lytting du tenkjte.

Jeg har aldri møtt noen som er så flink å legge ord i munnen på folk som deg.
    Jeg kan bare anta at det er en konsekvens når folk begynner å skjønne at de ikke helt vet hva de snakker om.
    Så du på deg selv i speilet når du skrev dette ;-) For du beskriver jo akkurat hvordan du selv er.
    Kommer med masse påstander jeg aldri har kommet med.

Hvorfor kjøpe high-end CD-spiller? Det er fortsatt også et "byggesett" i din verden, i
    all den tid produsentene ikke lager ting som DAC selv.
    Igjen bare løgn fra deg. Jeg har aldri hevdet at produsentene må lage DAC selv.
    Foreslår du sjekker opp noen High-End CD-spillere og ser hva de har gjort med den.
    Vil tro du blir overrasket over hvor forskjellig de kan låte grunnet at de tweaker den analoge delen.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sandkasse-krigen har pågått lenge nok. Hold dere til tema, alt annet tar dere via PM!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus christ, disse innleggene begynner å bli lange. Gorm: Syntes enkelte av disse tingene dog er relevant, da det settes tvil om de produsenter som denne tråden handler om. Siden det åpenbart ikke finnes mange dyrere BD-avspillere på markedet, så tar jeg meg friheten til å svare på et par ting.... Skal ta en helomvendig og holde meg til det jeg mener er noenlunde relevant.

Ja. Drivverket har tidligere vært hevdet som en av de viktigste kildene til jitter i signalkildene.

Du får endre beskrivelsen på Wikipedia hvis du mener at Jitter ikke oppstår i drivverket.
    Du slo endelig opp i Wiki ja. Men det blir feil å kun hente ut den setningen du syntes er passende kun for å få "rett". Drivverket er absolutt ikke den viktigste årsaken til jitter, dette er en direkte feil som jeg ikke aner hvor du engang kan ha klart å få fra. Her er hele utdraget:

Sitat Opprinnelig postet av Wikipedia
    In this transmission types jitter can be an issue with the link, since "in
    the context of digital audio extraction from Compact Discs, seek jitter
    causes extracted audio samples to be doubled-up or skipped entirely if
    the Compact Disc drive re-seeks. The problem occurs during seeking
    because the Red Book (audio CD standard) doesn't require block-accurate
    addressing. As a result, the extraction process may restart a few
    samples early or late, resulting in doubled or omitted samples. These
    glitches often sound like tiny repeating clicks during playback. An
    approach that has produced good results is to do jitter correction in
    software. This involves performing overlapping reads, and then sliding
    the data around to find overlaps at the edges. Most extraction programs
    will perform seek jitter correction. CD manufacturers avoid seek jitter
    by extracting the entire disc in one continuous read using specific CD
    drive models at slower speeds so the drive will not re-seek.
    Seek jitter er først og fremst et tema når man skal rippe en Redbook CD til PC, ikke i en nyere CD-spiller. Jeg spekulerer i at klikkelydene som finnes på enkelte MP3 sanger kommer av dette fenomenet. Men det er ren gjetting som jeg ikke tror det er noe hold i, spesielt ettersom jeg prøvde å søke på "seek jitter" på google og endte opp med kun 15 treff. Noe som kanskje alene gir en indikasjon på hvor utbredt seek jitter er....(!)

De to mest vanlige grunnene til jitter er dårlig designede PLL`er (Phase Locked Loops), og forvrengning i sinuskurven som følge av mismatch i impedansen og/eller refleksjoner i signalveiene.

Om du vil lese mer om jitter og CD-spillere, og hvorfor jeg mener du er langt på viddene, anbefaler jeg følgende linker og dokumenter:
    Jitter explained - Part 1.3 [English]
    Jon_Risch's Web Site
    http://akmedia.digidesign.com/suppor...tter_30957.pdf

I teorien kan det selvsagt oppstå jitter andre plasse hvis man har ustabile klokker, men i stort sett er ikke jitter noe problem da mottaker ofte reklokker signalet.
    Mottaker har utgangspunktet ingen grunn til å reklokke signalet, da spdif alene ikke tilfører nevneverdig jitter. Enkelte high-end produkter (du vet, de uten kunnskap og teknisk kompetanse) reklokker signalet, men da ofte forbundet med oppsampling.

Degradert lyd som følge av (for) høye jitterverdier er viktig for en kritisk lytter, men ikke for den allmenne konsumeren. Av samme grunn, så legger sjelden de store asiatiske produsentene av mainstream produkter sjelden mye vekt på slike ting. Samsung DVD-HD950 har for eksempel over 5 ganger så høye jitter-verdier som en Pioneer DV-989 Avi, som igjen ikke er spesielt imponerende i forhold til enkelte high-end konstruksjoner. Variasjonene er altså relativt store.

Jeg ser jo enkelte produsenter hevder at iLink har mindre jitter enn HDMI. Mulig at det er teorietiske grunner for den påstanden, men jeg har aldri sett noen uavhengige tester bekrefter dette.
    Two main causes of HDMI transmission degradation over cable are attenuation and propagation speed variations of the cable. Cable will attenuate the HD signal levels which we can observe by the reduced height of the EYE. A second effect is timing jitter. Timing jitter is due to propagation speed differences of each frequency components of the HDMI signal. The speed of an electrical signal thru a medium is a function of the dielectric constant of the medium with the dielectric constant being a function of frequency of the signal. For example, the speed of light is 3x108m/s in a vacuum( dielectric constant =1), but will travel slower in a fiber optic cable( dielectric constant >1)with each frequency component of the signal traveling at slightly different speeds since the dielectric constant itself is a function of frequency..The byproduct of timing jitter and attenuation leads to Inter-Symbol Interference or ISI. ISI describes the "spreading " of adjacent bits to the next data bit. Both attenuation and timing jitter will cause bit errors in a HD digital signal.

The impairments described above can be solved by 1) compensating the "delay" of the HDMI signal so each frequency component arrives at the HD source at the same time and 2) the Signal level can be re-leveled with a data slicer circuit and HDMI limiting amplifier.

Reklokking er en mulighet som high-end produsenter nå ser på.

Jeg sier på ingen måte at Burmester bare rebrander og bytter kondensatorer. Du må slutte å tilegne meg usannheter.
    Da beklager jeg så meget. Jeg må tydligvis ha misforstått disse 2 utsagnene dine:

"Innen Hifi består stort sett High-End produsentene av obskure merker som ikke gjør annet enn å produsere diverse utstyr med gode kabinetter og dyre kondensatorer."

"Jeg ser ikke poenget med å kjøpe en blu-ray spiller som koster 10 ganger fra Burmeister fordi de har byttet ut kondensatorene i strømforsyningen med noen til 50 ganger prisen. Bildekvaliteten vil etter alle solemerker være lik."

Her viser du tydeligvis at du aldri har åpnet noe elektronikk og ikke har den minste peiling hva du snakker om. Hvis du ikke klarer å se forskjell på vanskelighetsgraden med å lage et ett-lags printkort med 20-30 tilkoblinger og lage et flerlags print med connections mellom svære prosessorer/chipper er det ikke håp.
    Jeg er prosjekt ingeniør og jobber til daglig med elektronikk til oljebransjen, da ofte custom-made. Et snev av sans for det har jeg, selv om digitalteknikk (ref. jitter) ikke er min primære fagfelt. Å lage flerlags print er ikke noe problem i 2008. Det er litt mer komplisert enn hva du gjorde i dine glansdager på VK1, men overhodet ikke komplisert med det rette utstyret. 2-lags er faktisk ganske mye brukt.

Selvsagt er det vanskeligere å bygge en BD-spiller en en CD spiller. Å hevde noe annet er jo bare tull. Fordelene med High-End CD er jo at der har produsenten lagt sin flid i å "tune" den analoge lyddelen til sin egne "signatur" Det er jo derfor mange entusiaster sverger til dyre dedikerte CD spillere.
    Det er ikke noe vanskeligere enn å lage en DVD-spiller. Prinsippet (blokkdiagram?) er akkurat det samme, men båndbredden er større på BD, noe som setter høyere krav til enkelte ting.

Når det gjelder BD-spillerene til Sony, har jeg ikke plukket dem i stykker (yet). Men det stemmer at at de ikke bruker egne videoprosessorer der hvis man skal stole på specs.
    Hvis man skal stole på specs? Og du hevder jeg lider av paranoia....!?

Hvorfor skulle du ønske å plukke fra hverandre en Sony BD-spiller?

Jeg har hele tiden snakket om designe print/velge komponenter. Jeg har aldri snakket om å lage videoprosessorer.Alle vet jo at det gjør ABT, HQV o.l best.
    Om du virkelig tror at ikke en produsent av elektronikk (enten det være seg innen hifi eller andre områder), ikke besitter kunnskapen til å sette sammen et printkort, så er det virkelig ikke mere å diskutere mellom oss to. Da kaster jeg inn det hvite håndklet.

For å designe printkort, må man vite hvilke komponenter man skal velge i hele signalveien. De fleste High-End produsenter har da altså ikke kompetanse (penger, budsjett, teknolgi) til å gjøre dette.
    De lager eksterne DAC`er, prosessorer, CD-spillere, forsterkere etc etc, men å sette addere en eller to ekstra IC inn i regnestykket blir for komplisert, dyrt og krever ekstraordiner teknologi? Nå syntes jeg virkelig vi burde gi oss...

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jesus christ, disse innleggene begynner å bli lange.
    Ja, det må værdens lengste diskusjon mellom noen som jeg tror i utgangspunktet er 99.9% enige. Face to face tror jeg begge ville vært enige mao av hver våre poenger blir svekket og misforstått/dårlig skrevet.

Jitter: Tidligere (sånn 5-6 år siden) så drivverket stort sett oppfattet som synderen til jitter. Det er mulig at drivverkene i cd spilleren er så bra nå at det ikke er forskjeller mellom dem, og ting som du nevner er viktigere i dag. Jeg har aldri vært plaget av jitter og siden denne tråden handler om BD som jeg mener ikke blir plaget av jitter på denne måte. (jitter vil sannsynligvis ikke påvirke resultatet når man ser film) så lar jeg det ligge.

Jeg er prosjekt ingeniør og jobber til daglig med elektronikk til oljebransjen, da ofte custom-made. Et snev av sans for det har jeg, selv om digitalteknikk (ref. jitter) ikke er min primære fagfelt. Å lage flerlags print er ikke noe problem i 2008. Det er litt mer komplisert enn hva du gjorde i dine glansdager på VK1, men overhodet ikke komplisert med det rette utstyret. 2-lags er faktisk ganske mye brukt.

Det er ikke noe vanskeligere enn å lage en DVD-spiller. Prinsippet (blokkdiagram?) er akkurat det samme, men båndbredden er større på BD, noe som setter høyere krav til enkelte ting.
    Forskjellene i blokkdiagram mellom DVD og BD er ikke så store nei, men det er heller ikke så mange som lager og setter sammens komponenter til DVD. Største forskjellen er at BD trenger mere prosessorkraft og foreløpig har ikke produsentene klart å få alt inn på like få chipper som på DVD. Det vanskeliggjør det en stor del i forhold til å sette sammen spilleren. Når jeg sammenligner min DVD spiller og min HD DVD spiller innvendig er antallet komponenter ca 3-4 ganger flere i HD spilleren enn i DVD spilleren, selv om de har akkurat samme antall tilkoblinger.

Hvorfor skulle du ønske å plukke fra hverandre en Sony BD-spiller?
    Tja, er en sær vane jeg har når jeg kjøper utstyr. Har skrudd sunt alt jeg har omtrent (utenom PS3 og XBOX360). Litt gøy å se på innsiden :-)

Om du virkelig tror at ikke en produsent av elektronikk (enten det være seg innen hifi eller andre områder), ikke besitter kunnskapen til å sette sammen et printkort, så er det virkelig ikke mere å diskutere mellom oss to. Da kaster jeg inn det hvite håndklet.

De lager eksterne DAC`er, prosessorer, CD-spillere, forsterkere etc etc, men å sette addere en eller to ekstra IC inn i regnestykket blir for komplisert, dyrt og krever ekstraordiner teknologi? Nå syntes jeg virkelig vi burde gi oss...
    Jeg snakker hele tiden om å designe BD-spillere, og det er der jeg mener at de typiske high-end produsentene har manglende kunnskap om bildeteknologi/brikker/egenskaper til å kunne bygge og designe printkort til disse brikkene. (For de kan for lite om brikkene som skal på plass der) At ASR skal kunne lage print til en forsterker er jo en selvfølge. Hvis jeg skrev dette utydelig så beklager jeg det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett fra en ikke-teknologisk innfallsvinkel: Utfordringen for High-endmerkene er vel delvis: Hvordan få folk til å betale 20 - 30 000kr for en boks som egentlig ikke gjør særlig mer enn en til 2000kr, dvs spiller film.

Dette er ikke lett, da en uansett ofte må basere seg på å kjøpe inn deler fra omtren de samme underleverandørene og dermed bare i beskjeden grad kan skilte med bedre spesifikasjoner.

I tillegg er det etterhvert svært strøken finish og byggkvalitet på nær sagt alt av audio/video utstyr. Det er av og til nesten uforståelig hvordan f. eks kineserne klarer å få til så pent utførte (og godt bygde) produkter til så lav pris som en opplever.

Det som high-endprodusentene kan gjøre (og gjør) er å vente litt med å hive seg på toget til alle barnesjukdommer er kurert og teknologien er relativt moden slik at de ikke får 'riper i lakken' pga en modell som ikke holder mål og etter svært kort tid overgås av budsjettprodukter til en brøkdel av prisen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager men dette blir litt off topic: Men se hva som VG har på forsiden.

Ser ut som bygging av print var vanskeligere enn jeg trodde :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite sansynlig for at det skal skje, da heller ikke dem lager bildeprosessorer eller "alt" selv. Og hvis det skulle skje, så blir det nok avslørt slik man har sett før. Uannsett blir det feil å skylde på alle hi-end aktører, kun fordi noen få har tatt en snarvei.

Selv tipper jeg at de første hi-end BD spillerene vi får se kommer fra nettopp Denon, Sony, eller Panasonic
    Men dem har vel feil produsentnavn til å kunne lansere/kalle det et ekte hi-end produkt, eller ?? Så da må man vel nesten bare vente på Meridan, eh unnskyld.... ML

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Lite sansynlig for at det skal skje, da heller ikke dem lager bildeprosessorer eller "alt" selv. Og hvis det skulle skje, så blir det nok avslørt slik man har sett før. Uannsett blir det feil å skylde på alle hi-end aktører, kun fordi noen få har tatt en snarvei.
    Tviler også på at det blir noe særlig av det da de nok vet at konsumentene er mer informert enn tidligere. Så de blir nok stort sett bare de med kunnskapen som vil komme med egne spillere, mens typiske High-End produsenter som ASR, Passlabs, Purepower, BAT, Holfi, Rogue Audio, Stello, Cayin, Bladelius, Audiolab, Gryphon, Wadia, Wilson Audio vil holde seg til det de kan: High-End audio.

Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    Selv tipper jeg at de første hi-end BD spillerene vi får se kommer fra nettopp Denon, Sony, eller Panasonic
    Men dem har vel feil produsentnavn til å kunne lansere/kalle det et ekte hi-end produkt, eller ?? Så da må man vel nesten bare vente på Meridan, eh unnskyld.... ML
    Jepp, blir litt vanskelig å kalle produkter som kommer fra de produsentene High-End (for meg) selv om de mest sannsynlig er de beste på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, blir litt vanskelig å kalle produkter som kommer fra de produsentene High-End (for meg) selv om de mest sannsynlig er de beste på markedet.
    Da har nok vi litt forskjellig oppfatning på hva hi-end er for noe. Men det er greit. Vi har alle våre egene meninger og tolkninger.

For min del er det produktet som avgjør om det er hi-end eller ikke.
    Ikke hvem som har produsert det

Intermediate maskinisten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meridian har vel kjøpt opp Faroudja, så de skulle ihvertfall stille veldig sterkt når det kommer til utvikling av DVD spillere og bilde prosessorer generelt.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •