High end Blue-ray spillere kommer snart fra.. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 97
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Ha ha ha, var du en av de som mente det om cd spillere også?
    Hvis du leser resten av det jeg skriver i denne tråden, så ser du at jeg mener det er vesentlige forskjeller mellom CD-spillere og BD-spillere.

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette skjønner jeg ikke? Hvis du har den beste TV'en som er å oppdrive, og du ikke kan kalle den High-End, hva er da definisjonen på High-End? Bedre enn det som til nå finnes? Er ikke mange av oss som noengang kommer til å eie High-End produkter da...

Mulig jeg har gått glipp av noe etter å ha lest gjennom denne tråden...
    Tror dette bare er snakk om personlig oppfattelse og det finnes sikkert ikke noe fasitsvar på hva som er High-End. For meg er High-End produkter som er svært mye dyrere enn produkter som yter bittelitt dårligere. Pioneer sin plasma skjerm er marginalt dyrere enn sine nærmeste konkurrenter på kvalitet til at jeg ville kalle dem High-End.

Hvis man skal definere High-End produkter etter beste kvalitet, så ville man i fjor kunne kalt Panasonic sine plasma apparater for High-End mens Pioneer ikke var det. (i år er det heldigvis for Pioneer,ikke tvil om hvilket apparatet som er best)

Jeg tror jo heller ikke hjemmekino vil gi en forsterkere fra Krell terningkast 5 mens de lot være å kaste terning på Nad, og bare kalte den High-End fordi den låt best.

Men som sagt: Her vil nok de fleste ha forskjellige meninger på dette og det finnes ikke et fasitsvar på hva folk oppfater som High-End. Jessica Alba er forresten en High-End dame. Og for en ende :-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Realta chipen kan sikkert få litt å si på eventuell støybehandling av litt dårlige BD utgivelser, men har nok mest å si ved avspilling av SD. Hvis en High-End produsent kjøper denne BD spilleren fra Denon for å selge den som sin egen så mener jeg at det er sannsynligvis lite som kan endres som forbedrer bildet. (forutsatt at man ikke bytter ut Realta chippen med en annen, eller har en super guru som kan alt om chippen slik at de kan lage bedre sw til den. Jeg tror uansett at Denon vil gjøre alt for at SW er best mulig)
    Blir mye synsing nå.....

Edit: Bladet hjemmekino definerer tydeligvis High-End utifra pris og ikke kvalitet. Det er bare se, når de tester dyre produkter. For da gir de ikke terningkast (av ukjente grunner) mrn bare skriver High-End. Litt feigt kanskje. :-)
    Det finnes andre blader som spesialiserer seg på utdypende tester av high-end utstyr.

Ja, men forskjellen som folk opplever mellom CD spillere kommer 99% av farging av lyden. At Ayon høres annerledes ut en Marantz kommer i hovedsak av elektronikken, ikke jitter fra drivverket.
    Jitter kommer ikke fra drivverket.

Og jeg har aldri snakket om "farging" av lyden. Det blir antydet her at det ikke signalet kan påvirkes negativt i det digitale domenet. Det er feil.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Målet for en spiller må være å sende den nøyaktige samme digitale pixelverdien som kameraet fanget opp.

Hvis pixel 1:1 har verdien 255 234 234 (8 bit RGB) utifra kameraet, ja da bør vi være fornøyd hvis spilleren sender 255 234 234 til projektor/tv.

Det burde kanskje være mulig å lage en referanse plate som testet akkurat dette med riktig måleutstyr. (leser av pixelverdien over HDMI) Noe for ingeniørene på forumet?
    Nå våser du forferdelig. Har du noen gang sett et helt ubehandlet MPEG-2 komprimert videostream (fra for eks. DVD)?

Oppskalering er bare en liten del av en videoprosessors jobb, og det hele skjer i det digitale domenet, fra A til Å.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette bare er snakk om personlig oppfattelse og det finnes sikkert ikke noe fasitsvar på hva som er High-End. For meg er High-End produkter som er svært mye dyrere enn produkter som yter bittelitt dårligere. Pioneer sin plasma skjerm er marginalt dyrere enn sine nærmeste konkurrenter på kvalitet til at jeg ville kalle dem High-End.

Hvis man skal definere High-End produkter etter beste kvalitet, så ville man i fjor kunne kalt Panasonic sine plasma apparater for High-End mens Pioneer ikke var det. (i år er det heldigvis for Pioneer,ikke tvil om hvilket apparatet som er best)

Jeg tror jo heller ikke hjemmekino vil gi en forsterkere fra Krell terningkast 5 mens de lot være å kaste terning på Nad, og bare kalte den High-End fordi den låt best.

Men som sagt: Her vil nok de fleste ha forskjellige meninger på dette og det finnes ikke et fasitsvar på hva folk oppfater som High-End. Jessica Alba er forresten en High-End dame. Og for en ende :-)
    Den enkleste måten å forklare high-end på, er å finne det ypperste som er å oppdrive av et produkt. Det trenger ikke nødvendigvis å være et-1 produkt, da enkelte produkter kan ha mindre variasjoner grunnet produsentens prioriteringer/bruk av teknologi. Fellesnevneren er gjerne at produktet er laget med den intensjonen at det ikke skal være noen kompromisser.

Når Ola Nordmann kjøper skjermer til 10 000kr, syntes du det da er så feil å kalle en 45 000kr skjerm for high-end? Evn. så har du Runco m/ekstern videoprossesor (beskrevet her på forumet for noen dager siden). Prisen var vel 15 000€. Er det high-end nok for deg? Mener du fortsatt at din plasma er verdens beste?

Når det er sagt så er det vel en kjennsgjerning at man betaler mye for de siste centimeterene slike produkter gir. På en annen side så er alt relativt. De forskjellene noen ikke bryr seg om i det hele tatt, er alpha omega for andre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Nå våser du forferdelig. Har du noen gang sett et helt ubehandlet MPEG-2 komprimert videostream (fra for eks. DVD)?

Oppskalering er bare en liten del av en videoprosessors jobb, og det hele skjer i det digitale domenet, fra A til Å.
    Vet ikke helt hva du mener som er vås. Hvis du tenker på at pixelsignalet endres før det går til koderen gjennom mixere/bildebehandling så valgte jeg for enkelhetskyld å se bort i fra det.

Du kan da ikke være uenig i at en perfekt gjengivelse av et digital signal betyr at samme pixelverdi kommer ut som ble sendt inn?

Så: Hvis pixel 1:1 har 240 240 240 inn på koderen (MPEG,AVC, VCI) så er har spilleren gjort jobben sin hvis den sender ut 240 240 240 på samme pixel. (selvsagt forutsatt at koderen ikke gjør noe feil)

På BD er vel uansett ikke oppskalering så jevla interessant. Det er vel som regel nedskalering hvis det er noen skalering av informasjon. (det lagres som 1920 x 1080p på platen). Forutsatt en Full-HD skjerm bør altså ikke spilleren gjør annet enn å dekode det komprimerte signalet til et ukomprimert digital RGB/komponentsignal og da ende opp med samme bitverdier som orginalt ble kodet inn på platen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når Ola Nordmann kjøper skjermer til 10 000kr, syntes du det da er så feil å kalle en 45 000kr skjerm for high-end? Evn. så har du Runco m/ekstern videoprossesor (beskrevet her på forumet for noen dager siden). Prisen var vel 15 000€. Er det high-end nok for deg? Mener du fortsatt at din plasma er verdens beste?.
    Personlig syns jeg det blir feil ja, men alle må få lov å definere hva de selv kaller High-End. Runcoen er vel det nærmeste man kommer High-End i TV segmentet.

Om den er bedre enn PDP-LX508 kan vel sikkert diskuteres. Jeg har ikke klart å finne ut hvilket panel den bruker(det er vel enten Pana, LG eller Pioneer), men den oppgir jo langt lavere kontrast enn pioneer. Oppgitt tall trenger som kjent ikke bety noe, men så lenge de ikke har underdrevet så har pioneer bedre sortnivå/kontrast. (reelle målinger har vært godt over 10k)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva du mener som er vås. Hvis du tenker på at pixelsignalet endres før det går til koderen gjennom mixere/bildebehandling så valgte jeg for enkelhetskyld å se bort i fra det.

Du kan da ikke være uenig i at en perfekt gjengivelse av et digital signal betyr at samme pixelverdi kommer ut som ble sendt inn?
    "Perfekt" i denne sammenheng betyr ikke perfekt bilde for våre øyne. Om utgangspunktet er håpløst, hjelper det lite at vi får gjenskapt det opprinnelige bildet 100%.

Er det noe BD-introduksjonen har lært oss, så er det at kvaliteten på arbeidet som er lagt inn under transfer fra master er helt avgjørende.

Så: Hvis pixel 1:1 har 240 240 240 inn på koderen (MPEG,AVC, VCI) så er har spilleren gjort jobben sin hvis den sender ut 240 240 240 på samme pixel. (selvsagt forutsatt at koderen ikke gjør noe feil)
    Jeg regner med at du mener encoderen, og ikke koderen. At den sender ut 240 240 240 er ikke sikkert, så lenge ikke vi snakker om lossless codec. Formatene du nevner er mest kjent som lossy codec.

På BD er vel uansett ikke oppskalering så jevla interessant. Det er vel som regel nedskalering hvis det er noen skalering av informasjon. (det lagres som 1920 x 1080p på platen). Forutsatt en Full-HD skjerm bør altså ikke spilleren gjør annet enn å dekode det komprimerte signalet til et ukomprimert digital RGB/komponentsignal og da ende opp med samme bitverdier som orginalt ble kodet inn på platen.
    Det kan den gjøre. Men du har fortsatt ikke forstått formålet med en bildebehandlingsprosessor. Den kan for eksempel tilføre edge enhancement, detail enhancement/sharpening, noise reduction etc, for ikke å snakke om alle de kalibringsmulighetene man får. Overført til bilder, kan den best sammenlignes med Adobe Photoshop. Bare at vi snakker her om jobbing med ganske mange bilder i sekundet. Å tro at BD er så perfekt at bildebehandling er unødvendig kan i beste fall kalles god markedsføring fra Sony sin side.

Når det gjelder oppskalering, så gir jeg formatet 1-3år før de første dyrere BD-avspillerne begynner å komme med dette.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg det blir feil ja, men alle må få lov å definere hva de selv kaller High-End.
    Om jeg kjøper en Lada Samara, så er det min fulle rett til å si at det er verdens beste bil ja. Ytringsfrihet kalles det.

Runcoen er vel det nærmeste man kommer High-End i TV segmentet.

Om den er bedre enn PDP-LX508 kan vel sikkert diskuteres. Jeg har ikke klart å finne ut hvilket panel den bruker(det er vel enten Pana, LG eller Pioneer), men den oppgir jo langt lavere kontrast enn pioneer. Oppgitt tall trenger som kjent ikke bety noe, men så lenge de ikke har underdrevet så har pioneer bedre sortnivå/kontrast. (reelle målinger har vært godt over 10k)
    Men igjen så har den en ekstern bildebehandlingsprosessor som Pioneer ikke rekker til knærne en gang. Ikke misforstå meg, jeg har 2stk Pioneer 50" selv, men dette er strengt tatt ikke så veldig interesant.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao så kan vi fjerne all behandling av digitale signaler her i verden, siden det uansett er digitalt?

Merkelig resonering og forenkling fra enkelte her.
    Er vel ikke så stor forenkling det. Så lenge informasjonen inneholder alt skjermen trenger, så skal den vel ikke behandles ytterligere før bildet skal vises.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg imponert

På 50 innlegg har det blitt nevnt 2 (to) mulige High end BD spillere :-D

Jeg håper det kommer flere senere,og gutter, bare fortsett flott at ting blir satt litt på spissen :-D

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Er vel ikke så stor forenkling det. Så lenge informasjonen inneholder alt skjermen trenger, så skal den vel ikke behandles ytterligere før bildet skal vises.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo ting som vanligvis blir behandlet i post-prod på utgivelsene.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd men jeg skjønner det fortsatt ikke.
    High-End produsentene er som regel produsenter med liten teknisk utvikling da det er alt for dyrt.

Innen Hifi består stort sett High-End produsentene av obskure merker som ikke gjør annet enn å produsere diverse utstyr med gode kabinetter og dyre kondensatorer. Hvem som helst klarer å lage en forsterker (med en loddebolt).

Å lage en blu-ray spiller er ikke noe jeg skal prøve på :-)

Store produsenter som Sony har råd til å utvikle egne chipsett til slike spillere, mens High-End produsenter stort sett nok vil kjøpe fra andre og kanskje gjøre noen endringer.

Mark Levinson er unntaket innenfor High-End.
    Jeg skal ikke gå så mye inn på detaljene i innlegget ditt, men konstanterer at du her utaler deg om ting du åpenbart ikke har peiling på.
    Hvorfor er absolutt ML unntaket?
    Hva skiller ML fra Goldmund, Krell, Wadia, Theta, Esoteric eller McIntosh?
    Det er liten tvil om at noen high-end DVD spillere delevis har vært basert på mere mainstream produkter, slik som i tilfellet med Lexicon sine DVD spillere, men det er også gjort mange forbedringer i strømforsyning, chassi osv.
    Veldig få produsenter lager f.eks egne cd/dvd/BD driverk, det er ikke fordi de ikke gidder, men fordi det allerede finnes meget gode driverk derute som man kan tweake med godt resultat.
    Av high-end merkene så lager f.eks Esoteric og Accuphase egene driverk, men når du ser hvor solid konstruert f.eks philips CD12 PRO er så det lite å tjene i forhold til utviklings kostnadene på selvkonstruerte driverk.
    Jeg er stor fan av ML og synes at kvaliteten, sounden og "auraen" rundt produktene er verdt pengene, men også ML bruker serieproduserte deler kjøpt inn fra f.eks Sony eller Philips. Gjør det plutselig ML til et dårligere merke? selvfølgelig ikke.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]
    "Perfekt" i denne sammenheng betyr ikke perfekt bilde for våre øyne. Om utgangspunktet er håpløst, hjelper det lite at vi får gjenskapt det opprinnelige bildet 100%.

Er det noe BD-introduksjonen har lært oss, så er det at kvaliteten på arbeidet som er lagt inn under transfer fra master er helt avgjørende.
    Alt dette er jo selvfølgeligheter, men eksempelet tar jo hensyns til dette. Kodingen skjer jo tross alt sist i løypa.

Jeg regner med at du mener encoderen, og ikke koderen. At den sender ut 240 240 240 er ikke sikkert, så lenge ikke vi snakker om lossless codec. Formatene du nevner er mest kjent som lossy codec.
    encoderen og koderen er samme tingen for meg. Skulle man lagd en slik "test" plate måtte man ha vært sikker på at bildet hadde en slik utforming at innholdet på plate ble rett. DVE har jo et slikt utgangspunkt. Ellers ville det jo vært rimelig meningsløst hvis gråskalaen ikke var kodet rett inn på platen.

Det kan den gjøre. Men du har fortsatt ikke forstått formålet med en bildebehandlingsprosessor. Den kan for eksempel tilføre edge enhancement, detail enhancement/sharpening, noise reduction etc, for ikke å snakke om alle de kalibringsmulighetene man får. Overført til bilder, kan den best sammenlignes med Adobe Photoshop. Bare at vi snakker her om jobbing med ganske mange bilder i sekundet. Å tro at BD er så perfekt at bildebehandling er unødvendig kan i beste fall kalles god markedsføring fra Sony sin side.

Når det gjelder oppskalering, så gir jeg formatet 1-3år før de første dyrere BD-avspillerne begynner å komme med dette.
    Jeg har full forståelse for hva bildebehandling gjør, men en slik testplate jeg snakker om vil man ønske å kjøre rett igjennom. Denne funksjonalitetet du nevner er stort sett bare interessant på dårlige utgivelser/mastere. Å lage en test som måler kvaliteten på støy fjerning osv tror jeg blir vanskelig. Det er ofte subjektivt hva som er best. (ref VC1 / AVC kranglingen)

Jeg håper man slipper edge enhancment på HD, men man vet vel aldri

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Nettopp, dette er som jeg nevnte i den første posten filtre bildet går igjennom. Men siden hver film er forskjellig, og behandles etter forskjellige kriterier, er det jo nokså logisk at dette skjer i postproduksjonen, i stedet for at hver enkelt skal kjøpe apparater til titusener for å få helt ulike resultater.

Deinterlacing er vel også uaktuelt, siden HD-filmer i all hovedsak leverer 1080p (altså progessive scan).

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Anchor Bay » Products » Semiconductors
    HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : HQV
    Gennum | Video Products | Technology | VXP
    Genesis Microchip Inc.
    Anchor Bay » Products » DVDO Systems » DVDO iScan VP50
    Lumagen
    Pixel Magic Systems - Video Processors - Crystalio II

Sitat Opprinnelig postet av geofrank
    Nettopp, dette er som jeg nevnte i den første posten filtre bildet går igjennom. Men siden hver film er forskjellig, og behandles etter forskjellige kriterier, er det jo nokså logisk at dette skjer i postproduksjonen, i stedet for at hver enkelt skal kjøpe apparater til titusener for å få helt ulike resultater.
    Anchor Bay » Products » Semiconductors
    HQV - Hollywood Quality Video Processing for HD : HQV
    Gennum | Video Products | Technology | VXP
    Genesis Microchip Inc.
    Anchor Bay » Products » DVDO Systems » DVDO iScan VP50
    Lumagen
    Pixel Magic Systems - Video Processors - Crystalio II

Fra Wikipedia:
    Video scalers are often combined with other video processing devices or algorithms to create a video processor. These other devices or functions may include Deinterlacing, Aspect Ratio Control, Zoom and Pan, Brightness/Contrast/Hue/Saturation/Sharpness/Gamma adjustments, Frame Rate Conversion, Color Point Conversion (601 to 709 or 709 to 601), Color Space Conversion (Component to RGB or RGB to Component), Mosquito Noise Reduction, Block Noise Reduction, Detail Enhancement, Edge Enhancement, Motion Compensation, Primary and Secondary Color Calibration (including Hue/Saturation/Luminance controls independently for each) and other features that the video processor manufacturer has elected to include. These can either be in chip form, or as a stand alone unit to be placed between a source device (like a DVD player or set-top-box) and a display with less-capable processing.

All of these companies chips are in devices ranging from DVD upconverting players (for Standard Definition) to HD DVD/Blu-Ray Disc players and set-top boxes, to displays like plasmas, DLP (both front and rear projection), LCD (both flat-panels and projectors), and LCOS/”SXRD”. Their chips are also becoming more available in stand alone devices (see “External links” below for links to a few of these).

Dette er mer eller mindre en diskusjon om alle DVD-spillere har lik bildekvalitet, (om vi ser bort i fra oppskalering). Det er ikke tilfelle, og grunnen er enkel; bildeprosessoren/bildebehandlingen. Det eneste forskjellen mellom Blu-Ray og DVD, er at det er brukt et mer effektivt codec (MPEG-4 osv) og at man har plass til rådighet (større bitrate). Mao er utgangspunktet bedre (fortsatt ikke lossless), men det betyr ikke at bildebehandling er overflødig. Det vet nok alle som har sett en Crystallio II koblet til en HD-DVD/BD-avspiller......åpenbart ikke så mange i denne tråden.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden gikk off-topic i andre post (min), og siden har det bare blitt verre...

Men det er mye nyttig info om bildebehandling her, som kanskje burde vært lagt i en annen tråd?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er mer eller mindre en diskusjon om alle DVD-spillere har lik bildekvalitet, (om vi ser bort i fra oppskalering). Det er ikke tilfelle, og grunnen er enkel; bildeprosessoren/bildebehandlingen. Det eneste forskjellen mellom Blu-Ray og DVD, er at det er brukt et mer effektivt codec (MPEG-4 osv) og at man har plass til rådighet (større bitrate). Mao er utgangspunktet bedre (fortsatt ikke lossless), men det betyr ikke at bildebehandling er overflødig. Det vet nok alle som har sett en Crystallio II koblet til en HD-DVD/BD-avspiller......åpenbart ikke så mange i denne tråden.
    Det er nettop det, hvorfor skal man da kjøpe en High End BD spiller (når de etter hvert kommer), når man kan bruke en BD spiller i 5-15k klassen i kobinasjon med en CrystalioII til rundt 25k? (eller nyere eksterne AV prosessoere som vel etter hvert vel også kommer.)

Er det High End BD spillerens sine analoge audio egenskaper man er ute etter i en tråd som dette eller?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Denne tråden gikk off-topic i andre post (min), og siden har det bare blitt verre...

Men det er mye nyttig info om bildebehandling her, som kanskje burde vært lagt i en annen tråd?
    Dette er vel en tråd som nok kom litt tidlig i HighEnd BD utviklings fasen, slik at det er litt vanskelig å legge inn lenker til produkter som ikke finnes.

Når det er sagt, så får jeg en misstanke om at det i AVforumet er en del forskjellige innfallsvinkler for hva som er det viktig med HighEnd, og valg av slike produkter. Tenker f.eks på en tråd som spør hva slags kabinett "farge" man velger på HighEnd utstyr...:roll:

Får av og til et inntrykk av at det er litt mange interiør designere og litt for lite lyd og bilde entusiaster her inne....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •