Tråden om HD-lyd.... Spørsmål og svar. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 179
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    S550 kan vel både dekode internt og sende som bitstream, slik at du kan bruke den sammen med 2807 ved å dekode internt i S550.
    Mente det jeg og,står det feil på hjemmekino eller er det jeg som misforstår?Jeg er litt grønn på dette feltet,lærer her inne hver dag.Jeg skal kjøpe en sony s550 når den kommer også har jeg denon 2807 receiver,er det bare å koble dette med hdmi?hvilke innstillinger må jeg gjøre?kan noen forklare meg litt her?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På noen, f.eks. S550 kan du velge om spilleren skal sende DTS-HD MA videre som bitstream, dvs. ubehandlet signal, eller om den skal konvertere det til PCM signal som de fleste litt nye receivere med HDMI kan motta og dekode. I prinsippet skal dette PCM signalet gi samme lyd som om du har sendt signalet som bitstream. Det kan jeg hverken bekrefte eller avkrefte.

Bruker selv PS3 som spiller og den konverterer til PCM før det blir sendt via HDMI til min Yamaha 1800 som formidler dette til høyttalerne mine.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det DTS-HD Master Audio jeg hører?

Film i skuffa er "The golden compass". Signalkilde er Sony BDP S-350 som sender til Pioneer LX 70 via HDMI. I displayet på receiveren står det PCM. Når jeg trykker på "Display" på fjernkontrollen til Sonyen, får jeg opp på skjermen: Engelsk DTS 3/2.1 48kHz som info om lyd. Så derfor: Er det DTS-Master Audio jeg hører?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er HD MA på Goldern Compass.

Sjekka at innstillinger i blådisk spilleren er riktig ?

Har PS3 som oxo sendere via PCM.
    Får opp DTS HD MA på displayet når jeg sjekker.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja det er HD MA på Goldern Compass.

Sjekka at innstillinger i blådisk spilleren er riktig ?

Har PS3 som oxo sendere via PCM.
    Får opp DTS HD MA på displayet når jeg sjekker.
    Du får opp DTS MA på hvilket display? PS3 eller forsterker? Sistnevnte er jo umulig.

Jeg nevnte det i forrige tråd Roxy spurte. Sony spilleren er satt automatisk til å omgjøre DTS og DD til PCM. Han må inn å sette DTS og Dolby til riktig, samt at HDMI skal stå til Auto.

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er det DTS-HD Master Audio jeg hører?

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Du får opp DTS MA på hvilket display? PS3 eller forsterker? Sistnevnte er jo umulig.

Jeg nevnte det i forrige tråd Roxy spurte. Sony spilleren er satt automatisk til å omgjøre DTS og DD til PCM. Han må inn å sette DTS og Dolby til riktig, samt at HDMI skal stå til Auto.
    Det måtte til et par tre glass vin i skrotten før tankene samlet seg og konsentrasjonen ble skjerpet. I all "ny boks i stua" gleden hadde jeg selvsagt ikke vært nøyaktig nok da jeg gikk igjennom grunninnstillingene. Under "Lydinnstillinger" var det også et valg "BD lydinnstilling" med valgene "Nedmiksing" eller "Direkte" - den skulle selvsagt stå på direkte. Nå lyser DTS HD HIGH RES mot meg i displayet på Pioneeren. Og ikke nok med det, det lyser også i øynene til naboen. Han er ikke glad i rock - i alle fall ikke når gipsplatene svaier. Han gir f#$n i high res!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På PS3.
    På 3800 står det bare PCM + eventuel hvilken DSP som benyttes under film.

Newcomer Stugaard sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Denon Avr-3806. Denne har hdmi 1.1 og støtter pcm.
    Tenker å kjøpe en blu ray spiller med dekoder. Om jeg har forstått det riktig har jeg da valget mellom å ta ut hd lyden analogt fra dvd spilleren, eller via pcm. Eller må jeg ha en reciever som dekoder hd lyd selv for å kunne ta ut denne over pcm? Og hvilket alternativ burde gi meg den beste lyden?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stugaard
    Tenker å kjøpe en blu ray spiller med dekoder. Om jeg har forstått det riktig har jeg da valget mellom å ta ut hd lyden analogt fra dvd spilleren, eller via pcm. Eller må jeg ha en reciever som dekoder hd lyd selv for å kunne ta ut denne over pcm? Og hvilket alternativ burde gi meg den beste lyden?
    Vet ikke hva som blir best, men du trenger kun hdmi til å motta PCM.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stugaard
    Så lenge forsterkeren har støtter PCM over HDMI som din gjør, så trenger du kun dekoding av formatene i spilleren.

PCM gir nok det beste resultatet, hvis du ikke går for Marantz BD8002 eller Denon sin 3800 spiller. Panasonic sin BD50 og Sony's S550 gir nok best med PCM og ikke analogt.

Newcomer Stugaard sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge forsterkeren har støtter PCM over HDMI som din gjør, så trenger du kun dekoding av formatene i spilleren.

PCM gir nok det beste resultatet, hvis du ikke går for Marantz BD8002 eller Denon sin 3800 spiller. Panasonic sin BD50 og Sony's S550 gir nok best med PCM og ikke analogt.
    Takker for gode svar! Er fullstendig grønn på området.. Litt bedre nå!
    Ser forøvrig også at det er forskjeller i hvilke formater enkelte spillere kan dekode eller ikke. Hvilke formater er de viktigste? For meg ser det feks ut som Sony S550 tar dette master formatet, men ikke true hd. Mens motsatt på Panasonic BD50? Hva bør jeg prioritere ved valg av spiller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se etter at det støtter DTS HD Master Audio. Da støtter det også garantert True HD.

True HD har det vært støtte for på mange spillere. DTS Master kom senere, og har tatt litt lenger tid å få inn i spillerene, derfor står det kanskje ikke True HD like tydlig som DTS.

Alternativene er de spillerene jeg nevnte i forrige post samt noen av Pioneer sine, ogPlayStation 3 (Men da får du jo ikke valget med bitstream ved en senere anledning). Flere spillere kommer nok etter hvert.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har da ikke hdmi på min yamaha 2500 og skal da kjøre analogt ut fra s550 når den kommer, er det noe spesielt tap av lydkvalitet å kjøre analog ut på disse nye HD lyd formatene?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være det, men det kommer ann på jobben DA konverterene til Sony som gjør jobben.

Du kan jo prøve å kjøre optisk samtidig, og høre etter forskjeller, bare ikke la deg lure av volum forskjeller.

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter ps3 DTS-HD? Kan man laste ned en oppdatering for å få den til å gjøre dette?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HjemmekinoPåHybelen
    Støtter ps3 DTS-HD? Kan man laste ned en oppdatering for å få den til å gjøre dette?
    Lenge siden PS3 fikk støtte for alle HD lyd codec ved oppdatering av firmware.
    (ps3 decoder HD lyd og sender den som PCM med HDMI)
    (ikke bitstream HD lyd eller analog multichannel men PCM -(multicannel)

Last ned nyeste firmware så får man også med alle andre tidligere forbedringer av PS3
    Offisielt PlayStation-nettsted: Systemprogramvare - Oppdaterte funksjoner (ver 2.43)

Oppdateringen av systemprogramvaren inkluderer alle funksjoner i de tidligere versjonene

Newcomer HjemmekinoPåHybelen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar=)

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Når jeg kjører blu Ray fra PS3 i pcm, skal vel det komme opp på displayet til reciveren True HD f.eks.????

på dislayet mitt står det multi channel in

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Hei. Når jeg kjører blu Ray fra PS3 i pcm, skal vel det komme opp på displayet til reciveren True HD f.eks.????

på dislayet mitt står det multi channel in
    Nei, det vil nok ikke det..:
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    1.11 Hvorfor står det ikke hvilket HD-lydformat som spilles av i min receiver?

Fordi PS3 ikke støtter å sende HD-formater komprimert (bitstream). Det må pakkes ut/dekodes før det sendes (se punkt 1.10). Da mottar receiveren dette som LPCM. Displayet vil da mest sannsynelig vise LPCM eller Multichannel In.
    Les hele innlegget/tråden her: http://avforum.no/forum/konsoller-pc...0-06-08-a.html

Litt god info i denne tråden også: http://avforum.no/forum/hd-hardware-...d-lyd-ps3.html

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har irritert med lenge over at jeg ikke får 7.1 lyd på filmer med dts hd ma 5.1 lydspor . Noen som vet hvordan man fixer dette?? på filmer med dolby true hd , dts og dd er det bare å sette på pl2 så får jeg bakkanalene sbl og sbr til å gi ut lyd . men dette funker da ikke på dts hd ma 5.1 ... og nå kommer jo så og si ALLE filmene med dette . Jeg har en pioneer lx60 receiver og samsung bdp 1400

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •