Sony BDP-S350 & BDP-S550 annonsert - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 119 av 119
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm skal til usa om to uker , ikke utenkelig med en 350 til ca 1500 kr :-D
    sone a er i mitt hode bare en fordel , så kan ps3 ta seg av sone b filmer

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen som vet hvordan S550 blir. BD-delen er vel i toppklasse, men hva med DVD-delen? Det står mellom S550 og Panasonic BD55. Jeg trodde S550 skulle komme i oktober, og da er det merkelig at det er så lite info om den spilleren...?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer ikke før midten av november, så du må smøre deg med tolmodighet.

Jeg synes det er rart at folk ikke reagerer på at de nye spillerene ikke viser track eller kapittelummer i displayet.
    Det er jo rimelig viktig informasjon når man hører på CD eller ser en konsert DVD for eksempel.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Ønsker en å diskutere når spilleren dukker opp og hos hvem gjøres dette under "Pris -og produktjakt".

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om noen vet dette enda, men jeg mener å ha lest et sted at man på BDP-S550 kan velge "source direct" i menyen, og at spilleren da vil sende ut 576i fra DVD, og 1080p24 (evt. 1080i60 fra video kilder?) fra BluRay. Dette ville i så fall ha vært genialt til mitt bruk. Noen som kan bekrefte dette?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke.

Manualen finner du her: Sony eSupport - BDP-S550 - Manuals / Specs / Warranty

"Video Settings" er på sidene 43-45, hvor 45 har med oppløsninger å gjøre.

Den har innstillinger for fast oppløsning, og en som kalles auto. Autoen detekterer hvor høy oppløsning mottaker kan bruke, og gir dette. Kan mottaker ta i mot 1080p, så sender spilleren dette. Kan den bare ta 1080i, så gjør den det. Det ser heller ikke ut til at den kan sende 480/576i heller, kun P

Hvis du skriver "Direct" i søkefeltet for PDF filen, så kan du ble deg igjennom alle stedene hvor ordet direct er i bruk. Fant ingenting om "Source Direct".

Det er kun for audio når man sender bitstream.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart siden Sonys første, BDP-S1E hadde Source direct hvis ikke jeg husker helt feil.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men at Sony S550 kan sende 576i, mener jeg nå at jeg har lest flere steder...Det går jo på S350, gjør det ikke det, da?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på min BDP S-300 kan jeg fra fjernkontrollen (video format) velge mellom Auto, 576i/480i, 576p/480p, 720p, 1080i, 1080p og SOURCE DIRECT.

Rart at dette ikke skulle være mulig på en nyere modell.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Vet ikke om noen vet dette enda, men jeg mener å ha lest et sted at man på BDP-S550 kan velge "source direct" i menyen, og at spilleren da vil sende ut 576i fra DVD, og 1080p24 (evt. 1080i60 fra video kilder?) fra BluRay. Dette ville i så fall ha vært genialt til mitt bruk. Noen som kan bekrefte dette?
    Dette er ikke mulig lenger på de nye 350/550 modellene fra Sony. Om du sammenlikner manualene for de gamle og nye modellene ser man at Source Direct er borte fra den delene som omhandler oppsett av video. Sannelig ikke sikker hvorfor dette har blitt gjort, men for min del førte det til at Sony forsvant ut av listen over nye mulige spillere. Skal bruke den sammen med ekstern videoprosessor som eneste spiller og er avhengig av en spiller som selv sørger for å sende ut det som ligger på platen uten innblanding fra bruker (les kona).

Ut fra det lille jeg har klart å skaffe meg oversikt over var det bare Sony og Pio som hadde Source Direct i forrige generasjon spillere, og nå som det er borte fra den nye Sony spilleren var det bare å rusle ned på lokale Elkjøp og bestille seg en Pio BDP-LX71. Fikk knallpris og reservert en av de 6 de får i første omgang til den lokale butikken. Litt over en uke så bør den være på plass

Gøran

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Men at Sony S550 kan sende 576i, mener jeg nå at jeg har lest flere steder...Det går jo på S350, gjør det ikke det, da?
    Det stemmer det. Så ikke i'en som var merket til slutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Dette er ikke mulig lenger på de nye 350/550 modellene fra Sony. Om du sammenlikner manualene for de gamle og nye modellene ser man at Source Direct er borte fra den delene som omhandler oppsett av video. Sannelig ikke sikker hvorfor dette har blitt gjort, men for min del førte det til at Sony forsvant ut av listen over nye mulige spillere. Skal bruke den sammen med ekstern videoprosessor som eneste spiller og er avhengig av en spiller som selv sørger for å sende ut det som ligger på platen uten innblanding fra bruker (les kona).

Ut fra det lille jeg har klart å skaffe meg oversikt over var det bare Sony og Pio som hadde Source Direct i forrige generasjon spillere, og nå som det er borte fra den nye Sony spilleren var det bare å rusle ned på lokale Elkjøp og bestille seg en Pio BDP-LX71. Fikk knallpris og reservert en av de 6 de får i første omgang til den lokale butikken. Litt over en uke så bør den være på plass

Gøran
    Sony forsvant for min del også p.ga. manglende Source direct. Men BDP-LX71 er 1.1 profile, de kommer med noen 2.0 profile spillere nå i høst har det vært snakk om?

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Milzit
    Men BDP-LX71 er 1.1 profile, de kommer med noen 2.0 profile spillere nå i høst har det vært snakk om?
    Må innrømme at jeg ikke har noe som helst tro på at jeg kommer til å savne profile 2.0 funksjonalitet i spilleren min. Tror jeg kan telle på en hånd hvor mange filmer jeg har vært innom og tittet på ekstramateriale siden jeg kjøpte min første DVD spiller for ca 10 år siden.

For min del var lysten på å bli kvitt den Samsung spilleren jeg har i dag, og behovet for en spiller med source direct som gjorde at valget falt ned på LX71. Andre kan sikkert ha andre prioriteringer, men for min del trenger jeg spiller nå og da ble listen kort.

Når det gjelder andre nye Pio spillere har jeg ikke så mye å bidra med. Beklager.

Gøran

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony forsvant for min del også p.ga. manglende Source direct. Men BDP-LX71 er 1.1 profile, de kommer med noen 2.0 profile spillere nå i høst har det vært snakk om?
    Nei, det var vel Pioneer som lagde S500, derfor Source direct. Nå lager Sony hele spilleren selv, og har tatt det bort. Men for alle oss som ikke har ekstern bildebehandler, så føler i hvertfall jeg at det blir mindre viktig. Det viktigste er at den har 576i, slik at jeg har mulighet til å bruke bildebehandlingen i projektoren i stedet.

Uansett skal det bli umåtelig spennende å se hvem av S550 og BD35/55 som går av med seieren...hvis det er noen forkjell i det hele tatt mellom de to...
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Nei, det var vel Pioneer som lagde S500, derfor Source direct. Nå lager Sony hele spilleren selv, og har tatt det bort. Men for alle oss som ikke har ekstern bildebehandler, så føler i hvertfall jeg at det blir mindre viktig. Det viktigste er at den har 576i, slik at jeg har mulighet til å bruke bildebehandlingen i projektoren i stedet.
    Jeg ønsker å gjøre bildebehandling i receiver hvis det ikke er like bra videochip i spilleren. Jeg er klar over at den har 576i, men dette betyr vel at man må inn i menyen på Sony spilleren hver gang man skal bytte? Men ser BD-P2550 har fått veldig positiv omtale, og flere på avsforum mener at den gir bedre bilde enn S350. Og den har HQV chip:-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker å gjøre bildebehandling i receiver hvis det ikke er like bra videochip i spilleren. Jeg er klar over at den har 576i, men dette betyr vel at man må inn i menyen på Sony spilleren hver gang man skal bytte? Men ser BD-P2550 har fått veldig positiv omtale, og flere på avsforum mener at den gir bedre bilde enn S350. Og den har HQV chip:-)
    Men den har ikke koax digital utgang tror jeg... så da ble den trist nok uaktuell for meg (har litt sært krav om at den må ha det siden jeg bruker den som drivverk for en dac). Så det ble en 350 og jeg må si at den har overbevist så langt, den er bedre enn PS3 på vanlige DVD'er. På Blu-ray vet jeg ikke da jeg ikke har gjort AB testing, men forskjellene på DVD var tydeligere.

Men det blir nok en dyrere Blu-ray etterhvert på meg også, vi får se hva Pioneer lanserer til neste høst. Hvis vi ser på utviklingen av kvaliteten på DVD-spillerene siden formatet ble lansert så er det nok myyyye å hente ennå på bildekvaliteten på Blu-ray spillerene, så for min del så er 350 kun et midlertidig stopp på veien. Men så langt har jeg lite å utsette på den...

/C

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser den spor / kapitler i displayet eller bare spilletid?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke track i display

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Den kommer ikke før midten av november, så du må smøre deg med tolmodighet.

Jeg synes det er rart at folk ikke reagerer på at de nye spillerene ikke viser track eller kapittelummer i displayet.
    Det er jo rimelig viktig informasjon når man hører på CD eller ser en konsert DVD for eksempel.
    Sier du altså at 350 og 550 ikke viser track-nummer og annen info i displayet? Det er faktisk utrolig irriterende, har solgt en annen DVD-spiller pga dette.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Viser den spor / kapitler i displayet eller bare spilletid?
    Dette står i bruksanvisningen:
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •