Sony BDP-S350 & BDP-S550 annonsert - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 119
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newcomer Costanza sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Ja dette kan bli bra.

Profile 2.0, BD-Live og intern dekoding.

Venter spent !

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ser ut til at prisdifferansen kun er på 900,- så kommer nok jeg til å vente på 550 hvis det blir en Sony neste gang.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    900,- var da en merkelig liten prisforskjell da. Hadde det vært 1900,- så kunne jeg ha forstått det. Det gjør jo bare at folk som hadde "klart seg" med 350 likevel kjøper 550 "for å være sikker"... meg inkl. Nesten så hele 350 virker bortkastet!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    900,- var da en merkelig liten prisforskjell da. Hadde det vært 1900,- så kunne jeg ha forstått det. Det gjør jo bare at folk som hadde "klart seg" med 350 likevel kjøper 550 "for å være sikker"... meg inkl. Nesten så hele 350 virker bortkastet!
    Jeg har ikke fulgt med på hva de amerikanske prisene er på disse modellene, men tidligere i denne tråden ble det antydet at de amerikanske prisene ville være hhv. $400 og $500. Så disse prisene her synes jeg rimer langt bedre enn de første antydningene på de norske prisene.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg har ikke fulgt med på hva de amerikanske prisene er på disse modellene, men tidligere i denne tråden ble det antydet at de amerikanske prisene ville være hhv. $400 og $500. Så disse prisene her synes jeg rimer langt bedre enn de første antydningene på de norske prisene.
    Ja, men nå har Sony annonsert at prisen på S350 skal ned med 100 USD i oktober/november i USA, dvs til kun USD299. Noe tilsvarende kan skje også med S550 såvidt jeg skjønner...

Korrigert for MVA så kommer S350 fremdeles på under 2000 kroner over there om kort tid...

Newcomer Clausn sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Noen som kan kommentere fargen på disse spillerene? S550 ser veldig intressant ut, men har ikke lyst på en blå spiller...

Er det samme farge som på bl.a. W4000?
    På de standardbildene som ligger ute på webshopene ser spillerene jo lyseblå ut. Mens på noen andre ser fargen praktisk talt sort ut.

Kan leve med dette:

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv BDP s300 og den ser blå ut på bildene, men i virkeligheten fremstår den som sort. Jeg vil tro det samme gjelder de nye spillerne.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Ja, det er den forskjellen jeg har klart å lese meg til også... lurer fælt på om 550 f,eks har mer avanserte bildekretser som gir bedre bilde på DVD.
    Jeg har blitt litt bortskjemt med fantastisk DVD bildekvalitet med den Toshiba XE1 HD-DVD spiller jeg hadde. Og håper på bedre DVD ytelse fra 350/550 enn BD30 og BD50 (ifølge tester)... og da er det veldig intr. å vite om 550 er bedre enn 350 på dette området...

/C
    Når du sier DVD kvalitet, mener du da standard 576 signal?, eller generel video kvalitet på alle plater man hiver i?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på generell videokvalitet når man spiller av vanlige DVD'er. Når jeg hadde XE1 så oppskalerte den vel til 720p hos meg (synes jeg å huske) og hadde da veldig god bildekvailtet med lite støy (for å være DVD) på vanlige DVD'er.
    Den hadde like bra DVD bilde som Denon 2930 (jeg solgte senere 2930 fordi den ikke var noe bedre).
    På tide at vi får noen Blu-ray spillere med denne DVD ytelsen. Ytelsen på HD er selvsagt viktig, men siden jeg vil bruke DVD'er i lang tid ennå så teller DVD ytelsen like mye...

/C

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    ... Ytelsen på HD er selvsagt viktig, men siden jeg vil bruke DVD'er i lang tid ennå så teller DVD ytelsen like mye...

/C
    Det er jeg også opptatt av. Er litt usikker på hva jeg skal velge. Vil gjerne se an erfaringer med S350. Lurer litt på om dette kan være spilleren for meg.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli spennende å se hvordan Samsung BD-P2500 med HQV ReonVX står seg mot S350; både på DVD og HD...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Det skal bli spennende å se hvordan Samsung BD-P2500 med HQV ReonVX står seg mot S350; både på DVD og HD...
    Det skal bli VELDIG spennende. Jeg nærer meg spiller, og går for BD-P2500 eller S350. Noen som vet når de første testene kommer ut, eller enda bedre- tester som sammenlikner de to spillerne..?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte på tirsdag bladet "What Hifi Sound and Vision" (oktober utgaven), der har de testet S350 og Samsung P1500.
    S350 fikk strålende kritikk og 5 stjerner mens P1500 fikk 4 stjerner. De skriver noe om at Samsung'en deler mange av Sony'ens funksjoner, bare ikke den klasseledende bildekvaliteten...

Noen sitater fra testen av S350...
    Om Blu-ray bildekvalitet: "There's a real clarity to the image that similarly priced players can't muster. The Sony digs out every last ounce of detail during darker moments..."

Om DVD bildekvalitet: "...this is one of the best upscaling Blu-ray players we've come across. Play a few chapters of Spiderman 3 and the clarity of image and lack of noise impress hugely."

Og en kommentar om PS3 kontra S350: "A few months ago the PS3 was the cheapest Blu-ray player around. It's also a games machine, but for Blu-ray and DVD performance it can now be beaten" (av S350).

/C

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres lovende ut. Hvis dette er gjengs oppfatning i flere tester fremover så blir det en S350 på meg. Jeg har faktisk lurt på BD-P1500, men den blir nok ikke aktuell da.

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Dette høres lovende ut. Hvis dette er gjengs oppfatning i flere tester fremover så blir det en S350 på meg. Jeg har faktisk lurt på BD-P1500, men den blir nok ikke aktuell da.
    Testen jeg vil se er S350 mot Panasonics BD35 modell.

BTW: Ser at S300 dumpes for 1990,- nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    November utgaven av What Hifi Sound and Vision skal inneholde en sammenligningstest av Blu-ray spillere fra Samsung, Sony og Panasonic... det sto ingenting om hvilke modeller.

Merkelig nok kommer november utgaven ut 18 september... forstå det den som kan...

/C

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går og venter på Sony BDP-S550, og tror det kan bli min neste spiller.

Plukket opp noen interessante ting om S550 på AVS forum, det første litt skuffende, det andre kanskje litt mer positivt:

"DTS-HD decoding function will be provided by firmware update"

Dermed ser det altså ikke ut til å stemme at 550 skal kunnne dekode alle formatene out of the box.

Ellers ryktes det at det er forskjell på DVD upscaling på 350 og 550, men dette er ikke bekreftet:

"from what I have read, the S350 has a new NEC chip in it, and the S550 has a new Sigma chip in it (newer revision then seen in some of the higher end Pioneer units). So there might be a difference"

Ryktene sier også at release date i US er 15. oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står jo på nettbutikkene at den kommer om en uke.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •