Filmer kodet i TrueHd(7.1)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Filmer kodet i TrueHd(7.1)

Mulig jeg stiller dumme spørsmål her, å kanskje på feil sted.
    Men etter en skuffelse over at min lcd ikke takler 1080p, men bare 1080i....kom nok en skuffelse over at filmen jeg kjøpte bare hadde 5.1 koding....sitter da der med ny Blue-ray spiller(Samsung BD-P1400), ny denon2808, og 2 nye sett me høytalere.....å kan ikke vise beste bilde....og ikke utnytte meg av ny lyd......kunne gjerne beholdt mitt tidligere oppsett(noe som jeg har også...ikke fått solgt enda)....en dårlig dag med andre ord.........kom gjerne med noen trøstende ord........og et svar på spørsmålet om 7.1 filmer.
    På forhånd takk!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke noen spørsmål i innlegget, bare info.

Stakkar...
    Ny TV og ny film så ordner det seg sikkert. Eller øl, da utjevner du forskjellene..

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, nå spørs det hvor mye forskjell du ser på 720p/1080i og 1080p på en vanlig tv da, så en ny film burde vel holde. Hvilken film er det snakk om? Sikker på at filmen ikke har 5.1 LPCM eller DTS Master?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blu-ray filmen av biler skal vist ha 7.1 men da i true HD
    men hvordan bdp1400 skal sett opp for gi 7.1 i true HD vet jeg ikke
    da min forsterk ikke klarer det.

Troeen

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

3:10 To Yuma

har 7:1 PCM audio. Meget god film.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke med filmer med 7.1-lyd med den avspilleren du har (BD-P1400), da den kun støtter 5.1 ut fra HDMI og analog.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det hjelper ikke med filmer med 7.1-lyd med den avspilleren du har (BD-P1400), da den kun støtter 5.1 ut fra HDMI og analog.
    At den bare gir ut 5.1 over HDMI nekter jeg å tro. Setter du den til å sende bitstream over HDMI så gir den nok 7.1 ut på de filmene som har dette. Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil, men i følge BD-P1400 tråden går da det fint.

Via analog er det helt korrekt bare 5.1

På filmer med 5.1 lyd kan man vel bare aktivere Dolby Pro Logic IIx på receiveren så sender den lyd til bakkanalene også. Ikke diskret kodet, men funker da fint.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg baserer min uttalelse på informasjonen i denne lista:

Master List Of Blu-ray Players

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, vi får høre om noen som har spilleren kan teste da

Så vidt jeg vet så sender jo spilleren bare datastrømmen videre når man setter på bitstream, og ligger det 7.1 signal i datastrømmen er det vel opp til receiveren å håndtere datastrømmen. Kan aldri tenke meg at spilleren fjerner 2 kanaler før den sender datastrømmen videre...

Til noen sier at de har testet og ikke får 7.1 ved bitstream til en receiver som dekoder HD lyd vil jeg tro at det som står i listen er at ved intern dekoding av f.eks True HD så sender den kun videre 5.1 som PCM, og selvsagt også analogt siden den bare har 5.1 analog utgang..

C

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er det i utgangspunktet tror også. Mye mulig den informasjonen der gjelder PCM over HDMI, som blir en annen sak enn bitstream.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Samsung P1400 leverer det som trengs gjennom hdmi sat til bitstream, er ikke det stor tvil om pr definisjon på samsung forumet og i forhold til manualen......men det var filmen "MR. and Mrs. Smith" som tilsynelatende var kodet bare in 5.1(kjedelig spørr du meg, når du først har muligheten til å gjøre 7.1 ut av det).
    Spørsmålet var....hvilken filmer vet dere har 7.1, eller TrueHd på markedet i dag?

Nytt spørsmål........Min nokså dyre Philips 37" med ambilight og tjo og hei....2år.....kan tydligvis bare håndtere 1080i.....hvor stor er forskjellen i min situasjon mellom 1080i og 1080p?.....Er det lønnt å kjøpe seg en billigere Full HD lcd å bytte ut min 2årige litt dyre?
    Noen forslag her?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 37" tror jeg ikke det vil være så stor forskjell mellom 1080P og 720P oppløsning. Må helst opp i minst 50" for å se forskjell. Om derimot 1080i eller 720P er best, er noe man kan prøve ut selv. Veksle mellom dette ved å endre dette i spilleren. Personlig syns jeg som regel at 720P er å foretrekke framfor 1080i da jeg syns det blir et litt skarpere bilde da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    På 37" tror jeg ikke det vil være så stor forskjell mellom 1080P og 720P oppløsning. Må helst opp i minst 50" for å se forskjell. Om derimot 1080i eller 720P er best, er noe man kan prøve ut selv. Veksle mellom dette ved å endre dette i spilleren. Personlig syns jeg som regel at 720P er å foretrekke framfor 1080i da jeg syns det blir et litt skarpere bilde da.

Ok, men da lurer jeg egentli på hva som er the big deal med Blue ray bilde, når jeg hadde 1080i på min dvd spiller også.
    Med andre ord, med untak av en potensiell forbedring av lyd, kunne jeg like godt behodt min dvd spiller med hdmi, og like vel hatt samme resultat........dette skjønner jeg ikke....sorry vist jeg virker dum her!

PS: på 720p, får jeg en sort ramme rundt filmen......er dette vanlig? Det er uansett irriterende for meg.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tilbake til tema:

Etter det jeg veit finnes det ingen filmer med TrueHD mikset i 7.1, men det finnes opp til flere med PCM 7.1 og DTS Master Audio 7.1 spor. Så bare å leite litt på diverse sider så finner du.

Rush Hour 3, Shoot Em Up og 3:10 To Yuma har hvertfall 7.1. Det finnes mange fler.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnysf
    Ok, men da lurer jeg egentli på hva som er the big deal med Blue ray bilde, når jeg hadde 1080i på min dvd spiller også.
    Med andre ord, med untak av en potensiell forbedring av lyd, kunne jeg like godt behodt min dvd spiller med hdmi, og like vel hatt samme resultat........dette skjønner jeg ikke....sorry vist jeg virker dum her!

PS: på 720p, får jeg en sort ramme rundt filmen......er dette vanlig? Det er uansett irriterende for meg.
    Oppskalert DVD er ikke i nærheten av "ekte vare". Forskjellen mellom oppskalert DVD og Blu-ray er enorm. Det er ørten tråder her på forumet som tar for seg forskjell på DVD og Blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg tenker på filmer i norsk sone, med 7.1 lyd!!

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTS 7.1 filmer (sone A):

• Doctor Strange: The Sorcerer Supreme [Blu-ray]
    • Mr Woodcock [Blu-ray]
    • Oldboy [Blu-ray]
    • Pan's Labyrinth [Blu-ray]
    • Rush Hour 3 [Blu-ray]
    • Saw 4 [Blu-ray]
    • Shoot Em Up [Blu-ray]
    • The Condemned [Blu-ray]
    • House of 1,000 Corpses [Blu-ray]

Edit: Jeg beklager, jeg ser nå at det var sone B du var interessert i. Men det er vel ikke usannsynlig at de samme filmene er utgitt med 7.1 lydspor på sone B også, så kanskje du kan bruke denne listen til å peile inn noen sone B utgivelser med 7.1 lyd?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnysf
    Sort ramme, hmm:neutral: ? Ja da forstår jeg godt du heller kjører 1080i. Jeg bruker 1080P og 720P oppløst prosjektor og har ikke samme problemstilling her. Ellers som striky skriver her, så vil det altid bli bedre bilde med nedscalert fra 1080P enn hvis DVD spiller eller tv må scalere bildet opp fra en lavoppløst kilde og dermed konstruere en mengde nye kunstige punkter for å fylle ut manglene. Det er bare at forskjellen mellom en 1080P(Full HD) og 720P(HD ready) bildeframviser ikke er speielt stor før skjermen kommer opp i en viss størrelse. At Kildematrialet er høyoppløst har derimot alle digitale skjermer nytte av.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det en bra liste over filmer med type lyd om de med region eller ikke

blu-raystats

Troeen

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    her er det en bra liste over filmer med type lyd om de med region eller ikke

blu-raystats

Troeen
    Den siden er bra på sone A utgivelser, men på andre soner er det vel heller dårlig med statestikk/info om utgivelsene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •