HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 218
    Newcomer meridian861 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P

It's official. It's over. At a press conference with reporters just moments ago at the company's Tokyo office, Toshiba president Atsutoshi Nishida waved the white flag, confirming that his company is shutting down its HD-DVD operations. Here's the official press release:

Toshiba Announces Discontinuation of HD DVD Businesses

Company Remains Focused on Championing Consumer Access to High Definition Content

TOKYO--(BUSINESS WIRE)--Toshiba Corporation today announced that it has undertaken a thorough review of its overall strategy for HD DVD and has decided it will no longer develop, manufacture and market HD DVD players and recorders. This decision has been made following recent major changes in the market. Toshiba will continue, however, to provide full product support and after-sales service for all owners of Toshiba HD DVD products.

HD DVD was developed to offer consumers access at an affordable price to high-quality, high definition content and prepare them for the digital convergence of tomorrow where the fusion of consumer electronics and IT will continue to progress.

“We carefully assessed the long-term impact of continuing the so-called 'next-generation format war' and concluded that a swift decision will best help the market develop,” said Atsutoshi Nishida, President and CEO of Toshiba Corporation. "While we are disappointed for the company and more importantly, for the consumer, the real mass market opportunity for high definition content remains untapped and Toshiba is both able and determined to use our talent, technology and intellectual property to make digital convergence a reality.”

Toshiba will continue to lead innovation, in a wide range of technologies that will drive mass market access to high definition content. These include high capacity NAND flash memory, small form factor hard disk drives, next generation CPUs, visual processing, and wireless and encryption technologies. The company expects to make forthcoming announcements around strategic progress in these convergence technologies.

Toshiba will begin to reduce shipments of HD DVD players and recorders to retail channels, aiming for cessation of these businesses by the end of March 2008. Toshiba also plans to end volume production of HD DVD disk drives for such applications as PCs and games in the same timeframe, yet will continue to make efforts to meet customer requirements. The company will continue to assess the position of notebook PCs with integrated HD DVD drives within the overall PC business relative to future market demand.

This decision will not impact on Toshiba’s commitment to standard DVD, and the company will continue to market conventional DVD players and recorders. Toshiba intends to continue to contribute to the development of the DVD industry, as a member of the DVD Forum, an international organization with some 200 member companies, committed to the discussion and defining of optimum optical disc formats for the consumer and the related industries.

Toshiba also intends to maintain collaborative relations with the companies who joined with Toshiba in working to build up the HD DVD market, including Universal Studios, Paramount Pictures, and DreamWorks Animation and major Japanese and European content providers on the entertainment side, as well as leaders in the IT industry, including Microsoft, Intel, and HP. Toshiba will study possible collaboration with these companies for future business opportunities, utilizing the many assets generated through the development of HD DVD.

Utfallet av denne "krigen" har nå fått sin ende. Jeg var selv ute tildlig å gav min støtte til Blu-ray, som alle jeg kjenner er jeg veldig Blu....noe mail adressen min sier bluray1@......
    Paramount har allerede titler klare for blu-ray som ble tilbake kallt. Universal sliter her må BD group komme in å hjelpe...da masterene de har laget for HD-DVD ikke er bra nok for porting til Blu-ray.

Så nå kommer vel også endelig High-End Produsenten ned av gjerdet. HDMI 1.3A/B er hva vi forventer fra dere!!!!!!

PerS

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg får vel fremstå som like arrogant som Bay; jeg sa det fra dag 1 og har tviholdt på det; blu ray ville fremstå som vinneren og det ville ikke ta mange årene. Nå er krigen over og vinneren er, ikke overraskende, blu ray. Som du selv skriver bør nå high end produsentene komme ned fra gjerdet og gi oss det vi higer etter. Krell har vel en evo prosessor til rundt 72k som har hdmi 1.3, men har ikke satt meg så hardt inn i resten av specsa på den.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, jeg får vel fremstå som like arrogant som Bay; jeg sa det fra dag 1 og har tviholdt på det; blu ray ville fremstå som vinneren og det ville ikke ta mange årene. Nå er krigen over og vinneren er, ikke overraskende, blu ray. Som du selv skriver bør nå high end produsentene komme ned fra gjerdet og gi oss det vi higer etter. Krell har vel en evo prosessor til rundt 72k som har hdmi 1.3, men har ikke satt meg så hardt inn i resten av specsa på den.
    Akkurat snakket med Dave Hall hos Meridian å innformert om HD DVD....noe som gjorde dagen hans fra good to great. Han kunne ikke kommentere på release planer fremover i de kommende mnd, men noe var i pipelinen. Meridian har jo nå også gått over fra 3 seprate coax kalbler(MHR) til Ehernet overføring av lyd.
    Bay var som en unge i natt.....Transformers er klart til å produseres fra Master til Blu-ray.....bare Paramount for ut....f...!!!!

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da har Blu-ray i likhet med SA-CD vunnet en nisjekrig. De fleste forbrukerne vil likevel aldri bli oppmerksom på disse formatene.

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper dette reulterer i skambillig hd dvd plater fremover. Og avpillere for den slagsskyld.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, det er en nisjekrig - jeg hadde besøk av 8 oppegående unge mennesker for litt siden og de så jeg hadde en naturfilm om Galapagos slengende foran TVen. "Ja, det er en sånn Blu-Ray film" "Blu-Ray???" "Ja, konkurrenten til HD-DVD." "HD-DVD....?" unt so weiter...

De fleste har jo aldri hørt om disse formatene...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ja, da har Blu-ray i likhet med SA-CD vunnet en nisjekrig. De fleste forbrukerne vil likevel aldri bli oppmerksom på disse formatene.
    Flere på min arbeidsplass som har spurt meg om hvem format jeg tror kommer til å vinne, og ikke minst om hvor stor forskjell det er mellom DVD og HD-plater. Med en gang jeg begynner å snakke om SACD og DVD-Audio, så står de fleste igjen som et spørsmålstegn.

Hvor mange SACD og DVD-Audio står i hyllene på Elkjøp? Allerede før krigen ble avgjort stod det allerede dedikerte hyller med HD-filmer.

SACD og DVD-Audio fikk aldri den oppmerksomheten av media som disse nye filmformatene har fått.

Av disse grunnene er jeg ikke enig med deg at de fleste forbrukere kommer til å bli oppmerksom (!) på disse formatene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Det er ikke overaskende da det bare var 2 muligheter, Blu eller HD, dvs. 50% sjanse for å få rett! Hadde Warner gått for rødt hadde Blu vært i en tilsvarende kinkig situasjon. (de hadde dog ikke stoppet produksjonen pga. Playstation 3).

Ellers la jeg merke til at Blu-ray salget har gått kraftig NED i Norge etter nyttår.. Linken har jeg ikke (leste dette på hjemmekino.no), men det er dette jeg frykter. Blu slår HD DVD, men har ikke sjanse mot SD DVD.. og vi får et format for de spesielt interesserte, med høye priser og dårlig utvalg.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    R.i.p HD-DVD. Velkommen for fullt Blu-ray!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Flere på min arbeidsplass som har spurt meg om hvem format jeg tror kommer til å vinne, og ikke minst om hvor stor forskjell det er mellom DVD og HD-plater. Med en gang jeg begynner å snakke om SACD og DVD-Audio, så står de fleste igjen som et spørsmålstegn.

Hvor mange SACD og DVD-Audio står i hyllene på Elkjøp? Allerede før krigen ble avgjort stod det allerede dedikerte hyller med HD-filmer.

SACD og DVD-Audio fikk aldri den oppmerksomheten av media som disse nye filmformatene har fått.

Av disse grunnene er jeg ikke enig med deg at de fleste forbrukere kommer til å bli oppmerksom (!) på disse formatene.
    SACD og DVD-Audio var jo "krigen" over lang tid....mens her har forbrukere og butikker endlig fått sagt sitt som hjalp utfallet.

Så sist selv Bokhandler Norlie på Sandvika storsenter har nå DVD og Blu-ray i hyllene....nice....!!

Tror nok veldig mange er oppmerksom på Blu-ray nå.....takket være PS3.

I 2007 kjøpte jeg vel 90% på Blu-ray og resten på DVD, mens nå 99% Blu-ray.
    Kjøper ca 200 - 300 filmer i året. ( snitt hva jeg handlet av DVD`r før)

Nå er det bare High-End aktørene igjen......HDMI har mye tilført Jitter som de nå jobber med å luke vekk for å få "perfekte" overføringer.....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oeyklaus
    Ellers la jeg merke til at Blu-ray salget har gått kraftig NED i Norge etter nyttår..
    Jeg tror det er flere potensielle grunner til det.

1. Julesalget sørger alltid for en nedgang i januar.

2. Folk er oppmerksom på alt som skjer i media. Krigen har tilspisset seg, og flere avventer med å kjøpe filmer.

BD kommer nok neppe til å ta helt over for DVD. Ikke så lenge DVD er billigere å produsere, og er et fullt brukbart alternativ i de fleste situasjoner. Men at BD kommer til å bli et salgbart alternativ når avspillere og filmer blir billigere er jeg overbevist om. Hollywood er i allefall veldig ivrig på å få ut titler på HD-platerm, og det er et godt tegn. De store plateselskapene brydde seg fint lite om SACD/DVD-Audio ift. CD.

SACD og DVD-Audio var også en krig som aldri tok slutt. En vesentlig forskjell fra BD vs. HD-DVD, som nå endelig fikk en soleklar vinner.

Hvor mange år kommer det til å ta før produsenter som for eksempel Pioneer ikke lenger selger rene DVD-spillere? De har allerede sagt at deres siste toppmodell er laget. Og når folk har muligheten for BD på deres avspiller, og BD-media kun koster 10-20% mer enn DVD, tror jeg ikke valget blir så vanskelig for veldig mange som allerede har investert 10-20k i en HD-flatskjerm.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    I 2007 kjøpte jeg vel 90% på Blu-ray og resten på DVD, mens nå 99% Blu-ray.
    Kjøper ca 200 - 300 filmer i året. ( snitt hva jeg handlet av DVD`r før)
    Jeg kommer også til å begynne å handle inn mer BD nå som krigen er helt over. Nå må bare prisen ned...

Sitat Opprinnelig postet av meridian861
    Nå er det bare High-End aktørene igjen......HDMI har mye tilført Jitter som de nå jobber med å luke vekk for å få "perfekte" overføringer.....
    Ja, det blir spennende å se hvordan de løser det problemet. Tror det er et par ingeniører som nå jobber overtid for å finne en god løsning på dette.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å jo da ;-)

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel som ventet !

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdjan
    Det var vel som ventet !
    Hehe, kult bilde......

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cognito
    Håper dette reulterer i skambillig hd dvd plater fremover. Og avpillere for den slagsskyld.
    You and me both! Er en del HD DVDs jeg absolutt kunne tenkt meg NÅ, og ikke om litt

Mye kan sies om HD DVD, men det var absolutt ikke et dårligt format =]

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Video nova strømmen,og der hadde de store plakater i vinduene med blu-ray reklame.Inne i butikken hadde utvalget vokst betraktlig siden sist jeg var der:-D .
    Jeg kjøpte med meg 2 filmer til 179,- pr.stk.(med norsk tekst)de billigste var til 159,50, som slettes ikke er ille!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du slenger ut slike påstander, kom med begrunnelse/referanser på at SA-CD har vunnet "nisjekrigen."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Da får HD-DVD-romen min tjene som avspiller for de billige HD-DVDene jeg håper å kjøpe (og etterhvert rippe). Når en BD-rom/rw kommer til under 1000,- så regner jeg med å hoppe over.

20GB (?) pr film, diskplass er i skrivende stund 1.38 kroner/gigabyte, 28,- pr film er litt dyrt, men regner med at det har falt betydelig innen det blir aktuelt for meg. I det minste gir det noen fordeler å spille av HD-materiale uten de føringene som Hollywood gir på hvordan jeg får bruke lyd og bilde.

Heldigvis har jeg ikke lagt så mye prestisje eller penger i at ett av dem vinner, men derimot i at det skal finnes verktøy for fleksibel avspilling før jeg kjøper noen av dem.

-k

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper Toshiba nå avslutter med å lansere en knallgod kombispiller til 3000kr, som et 'takk for sist', før de dropper HD DVD fullstendig:-D

Side 1 av 11 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •