HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 11 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 218
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Og enda en boks og fjernkontroll ekstra når han etterhvert kjøper BD-spiller for å kunne se de nyeste filmene i HD

Klarer meg lenge med en HD (og St. DVD) spiller jeg...

blu-ray-only
    Den som har flest ting når han dør vinner

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Hvorfor ikke? Er ikke noe poeng i å presse HD DVD lenger.
    Mnja, HD DVD-markedet er fortsatt ikke så veldig mye mindre enn Blu-ray-markedet. Men, for all del, både Blu-ray og HD DVD-markedet er for lite til at det er penger å tjene i det for øyeblikket, og nå som det er avklart at HD DVD-markedet ikke vil vokse, så kan jeg være med på at det ikke er fryktelig interessant å gi ut noe særlig med film på HD DVD lenger.

Har vansklig for å se logikken til folk som hamstrer HD DVD plater til spillerne sine også.
    Vel, det kommer litt an på hva du mener med "hamstrer". Jeg har bestilt 16 (17 hvis vi regner med There Will Be Blood) HD DVDer etter at Warner satte inn denne taklingen på HD DVD. 10 av disse var på salg. jeg antar dette faller innenfor "hamstre"-definisjonen din.

Når det gjelder logikken, så er det egentlig ganske enkelt. Jeg har såpass mange HD DVDer nå, at jeg må sies å være "stuck" med HD DVD-spilleren min. Det er ikke noe alternativ å ta den ut av racket når jeg kjøper meg en BD-spiller. Siden jeg ennå ikke har en BD-spiller, så har det ikke noe for seg å begynne å kjøpe Blu-ray-filmer ennå heller.

Jeg kunne selvfølgelig slutta helt å kjøpe filmer, men det er jo ikke noe gøy.

Iøvrigt er Paramount BD titler tilbake på Amazon nå, de har tydelighvis ligger lagret et trygt sted siden de gi HD DVD only i fjor...
    Javel? Hvilke BD-titler sikter du til? Så vidt jeg husker sa Paramount at de ville fortsette å selge alle gamle BD-titler så lenge de fantes på lager, men de ville ikke trykke opp flere kopier når de gikk tom.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Er det forresten noen som har hørt om noen blindtester med BD og HD DVD hvor man har klart og se forskjell ?
    Ettersom HD DVD og Blu-ray bruker de samme codecene, så vil en eventuell forskjell skyldes kilde/master/avspiller eller en kombinasjon.

Warner har brukt stort sett samme codec på sine HD DVD og BD utgivelser, og de testene jeg har sett av Warnertitler har konkludert med at bilde og lyd er likt der det er brukt samme codec.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og enda en boks og fjernkontroll ekstra når han etterhvert kjøper BD-spiller for å kunne se de nyeste filmene i HD

Klarer meg lenge med en HD (og St. DVD) spiller jeg...

blu-ray-only
    Mulig at jeg er litt rar når det gjelder disse tingene, men jeg har aldri helt skjønnt de som har Hifi eller Video "komponent" allergi, og bare må kvitte seg med alt som ikke er like aktuellt å bruke til daglig.

Har alltid syntes at det å ha muligheten ofte er like viktig som å benytte seg av den, og når det er de forholdsvis beskjedene størrelser og prisklasser man snakker om med f.eks HD DVD spillere, så er det vel ikke så store tapsprosjekter å ikke selge unna osv heller, og faktisk kunne benytte og ha glede av disse i lang tid fremover.

Dette med å ha mulighetene til noe, er vel egentlig en "sykkdom" mange andre også er angrepet av, og kanskje uten helt å være klar over det. Gå f.eks ned i en småbåthavn og se alle de fine og meget dyre luksusgjenstandene som ligger der å bruker opp penger til forsikkringer, leie av båtplass, årlige vedlikehold osv, og uten å bli brugt i størstedelen av båtsesongen (fordi man ikke har nokk fritid eller dårlig vær osv...)

Tror jeg fint overlever med noen utdaterte elektroniske bokser med tilhørende fjernkontroller osv ekstra på lager i boden for å si det sånn...

Tror at HD DVD spilleren fint kan stå på siden av noen CRT projektorer, SVHS, DAT, spillere osv uten at det dreper noe av AV interessen min.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vansklig for å se logikken til folk som hamstrer HD DVD plater til spillerne sine også.
    Javel? Når tror du blu-ray filmene er tilgjengelig til 89 kroner stykket da?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Ettersom HD DVD og Blu-ray bruker de samme codecene, så vil en eventuell forskjell skyldes kilde/master/avspiller eller en kombinasjon.

Warner har brukt stort sett samme codec på sine HD DVD og BD utgivelser, og de testene jeg har sett av Warnertitler har konkludert med at bilde og lyd er likt der det er brukt samme codec.
    Forskjellen er kun tilstede ved avspilling av 1080i (for de som ikke har 1080p display). Ved avspilling av 1080i genererer blu-ray dekoderen (den som sitter i alle dagens blu-ray spillere) støy i mørke områder. Dette rettes sikkert når neste versjon av dekoder dukker opp, men hjelper lite for de som allerede har spiller, og er avhengige av å måtte spille av 1080i.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    HD DVD formatet slutter ikke plutselig å eksistere selv om det ikke vant og tapte overfor BD, og man kan vel ha en del gode filmopplevelser fremdeles en god stund ennå, og med de filmene som rakk å komme ut på dette formatet.

Sammenlinger man f.eks det som skjedde med VHS filmsammlinger vs DVD, blir det ikke helt det samme , da HD DVD og BD, formatene har langt på vei de samme gode bilde og lyd egenskapene, og det var filmselskaps støtten som vel gjorde det at det ble en vinner.

Har man en HD-DVD spiller, så kan man vel i noen år fremdeles nyte FullHD av de filmene som er å få tak i, og når spilleren ryker og man ikke får tak i HD DVD spillere lenger, er det ikke sikkert at BD formatet er det som gjelder lenger heller, så....
    Bingo !

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gorm,du som er litt under skinnet på bransjen :-D ,har du hørt om noen High end produsenter som vil lansere en BD spiller i nærmeste fremtid ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm

Vel, det kommer litt an på hva du mener med "hamstrer". Jeg har bestilt 16 (17 hvis vi regner med There Will Be Blood) HD DVDer etter at Warner satte inn denne taklingen på HD DVD. 10 av disse var på salg. jeg antar dette faller innenfor "hamstre"-definisjonen din.
    Ouch.. :shock: ref link

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ouch.. ref link
    Utrolig "heldig" at Birmingham og Arsenal har hhv. blå og røde sokker, egentlig

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig "heldig" at Birmingham og Arsenal har hhv. blå og røde sokker, egentlig
    Off-topic, men han skal være glad han ikke mistet foten etter hva jeg har lest. Og trondmm: du er flink til å treffe med bilder og linker

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Javel? Når tror du blu-ray filmene er tilgjengelig til 89 kroner stykket da?
    Eller 25,-: EzyDVD - Beat the Bomb!

Her får du også sesong 1 av Battlestar Galactica til ca. 200-lappen og Heroes for 250,- inkl. frakt (begge koster $30 pluss frakt, så det er god margin til tollgrensa)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Off-topic, men han skal være glad han ikke mistet foten etter hva jeg har lest.
    Ja, det var en horribel takling.

Og trondmm: du er flink til å treffe med bilder og linker
    Takk

Jeg har forresten også funnet et bilde som jeg synes utrykker ganske godt hva jeg synes om at Blu-ray vant krigen, men siden det ikke akkurat er det som kalles work-safe, så er det kanskje greiest å nøye seg med å poste en link.

Bildet ble brukt på et postkort for å reklamere for NRK TO, da kanalen ble lansert, så det er ikke sååå ille

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forresten også funnet et bilde som jeg synes utrykker ganske godt hva jeg synes om at Blu-ray vant krigen, men siden det ikke akkurat er det som kalles work-safe, så er det kanskje greiest å nøye seg med å poste en link.

Bildet ble brukt på et postkort for å reklamere for NRK TO, da kanalen ble lansert, så det er ikke sååå ille
    Det var det jeg trengte å se like før middag.... :twisted:

Tilbake til topic: egentlig godt at man sitter igjen med et format. Hip som hap for min del - da jeg ikke ser noen ulemper med noen av formatene (eller store revolusjerende fordeler ovenfor den andre delen for å si det sånn). Fordelen var vel at jeg sitter med BD spiller selv og hadde nok gått likeglad over til HD DVD.

Men nå kan vi se sammen fremover, sette oss rundt leirbålet og synge combaya my lord - i den ideelle verden i hvertfall!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller 25,-: EzyDVD - Beat the Bomb!

Her får du også sesong 1 av Battlestar Galactica til ca. 200-lappen og Heroes for 250,- inkl. frakt (begge koster $30 pluss frakt, så det er god margin til tollgrensa)
    Opphørssalg er opphørssalg! Om du skulle bestille en tittel så tviler jeg på at sjansen for å få den er veldig stor!

Uansett så finner du ikke dette tilbudet over lang tid, veldig liten sjanse for å finne interessente titler.

Og etter 1. juni????

blu-ray-only

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opphørssalg er opphørssalg! Om du skulle bestille en tittel så tviler jeg på at sjansen for å få den er veldig stor!

Uansett så finner du ikke dette tilbudet over lang tid, veldig liten sjanse for å finne interessente titler.

Og etter 1. juni????

blu-ray-only
    Vi vet at etter 1 juni er det over med nye titler, så hvorfor ta det opp igjen og igjen? HD DVD og Toshiba har lagt inn årene, men det behøver ikke nevnes gang på gang på gang - se heller fremover.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg trengte å se like før middag.... :twisted:
    Hehe, beklager. Det var ikke meningen å ødelegge middagen din. Jeg fikk meg forresten en ubehagelig overraskelse i helgen, da svensk TV plutselig viste avslutningsscenen fra Pink Flamingos. Veldig feil tidspunkt å sitte å gomle sjokolade på, for å si det sånn

Tilbake til topic: egentlig godt at man sitter igjen med et format. Hip som hap for min del - da jeg ikke ser noen ulemper med noen av formatene (eller store revolusjerende fordeler ovenfor den andre delen for å si det sånn).
    Det er jeg helt enig i. Det er veldig greit egentlig at vi nå har fått en avklaring og at markedet nå går videre med ett format.

Fordelen var vel at jeg sitter med BD spiller selv og hadde nok gått likeglad over til HD DVD.
    Ja, det var det da... Jeg synes selvfølgelig det er fryktelig synd at det ikke ble HD DVD som gikk av med seieren, men jeg kan så absolutt leve med Blu-ray. Jeg har ikke helt bestemt meg for når jeg skal kjøpe BD-spiller. Jeg har ikke lyst til å kjøpe en midlertidig spiller - jeg vil ha en jeg kan ha en stund, og jeg er ikke 100% fornøyd med de jeg har sett til nå. Men jeg får nok en spiller i hus innen utgangen av sommeren, tenker jeg.

Men nå kan vi se sammen fremover, sette oss rundt leirbålet og synge combaya my lord - i den ideelle verden i hvertfall!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt bestemt meg for når jeg skal kjøpe BD-spiller. Jeg har ikke lyst til å kjøpe en midlertidig spiller - jeg vil ha en jeg kan ha en stund, og jeg er ikke 100% fornøyd med de jeg har sett til nå. Men jeg får nok en spiller i hus innen utgangen av sommeren, tenker jeg.
    Tilfeldigvis fant jeg akkurat spilleren jeg har lyst på

Sony announces BDP-S350, BDP-S550: first new Blu-ray players since the fall of HD DVD - Engadget HD

Sonys BDP-S550 ser ut som spilleren for meg. Den dekoder DTS-HD MA, den støtter BD-Live, og den er fornuftig prisa ($500 i USA). Hvis den også kan gjøres sonefri, så er jeg definitivt solgt (det finnes hack til BDP-S500, så jeg synes det må være lov å håpe). Bare så synd at jeg i så fall må vente til høsten. Kanskje jeg kan kjøpe og returnere BD-spillere fra Elkjøp mens jeg venter

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilfeldigvis fant jeg akkurat spilleren jeg har lyst på

Sony announces BDP-S350, BDP-S550: first new Blu-ray players since the fall of HD DVD - Engadget HD

Sonys BDP-S550 ser ut som spilleren for meg. Den dekoder DTS-HD MA, den støtter BD-Live, og den er fornuftig prisa ($500 i USA). Hvis den også kan gjøres sonefri, så er jeg definitivt solgt (det finnes hack til BDP-S500, så jeg synes det må være lov å håpe). Bare så synd at jeg i så fall må vente til høsten. Kanskje jeg kan kjøpe og returnere BD-spillere fra Elkjøp mens jeg venter
    Den kan helt sikkert gjøres sonefri når dem har klart forgjengeren, men du kan banne på at Sony har kjøpt seg et kit for å løse hvordan dem skal motvirke det. Spørsmålet er om dem ser vitsen med å gjøre det? Det blir sikkert en fin spiller, jeg klarer meg uten bonus matrialen og har kjøpt meg en Samsung BD-P1400.

[Moderator: slettet innhold som bare er oppfølging av munnhuggeri. - roffe]

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0