HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 218
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    Har da faktisk lest innleggene, jeg forstår ikke hvordan du kan påstå noe annet.
    Men jeg bør kanskje si ditto. Når du klarer å få innlegget mitt med spørsmål til deg, for å slenge dritt.
    Det handlet om at du bare slukte en uttalelse isteden for å sjekke opp fakta.
    Og da er det faktisk greit å innrømme det etterpå. Jeg har beklaget feil flere ganger her inne jeg, når jeg har postet noe med tynnbakgrunn og det er ikke så vanskelig.
    Meningen min var i alle fall ikke å slenge dritt.
    Hei Apati

Jeg BEKLAGER at jeg stolte på Smarthouse og Teknofil.no for deres uttaleser og referat til hva Michael Ephraim, direktør for Sony Computer Entertainment hadde sagt.

jeg skulle selvfølgelig gått rett til kilden.
    Hvis du kaller det å sluke en uttalelse så er det helt greit

Hva mener du med :
    "Når du klarer å få innlegget mitt med spørsmål til deg, for å slenge dritt."

Og er ikke dette dritt slenging ?
    "Fint med litt fakta hva?
    Det er vanskelig å beklage feil når en er så skrå sikker også tenker jeg."

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Krigen over???

Her ser det ikke til at krigen er over nei. Virker som det er nå den starter. Makan til barnslige usakligheter og dårlige karakteristikker av hverandre skal man lete lenge etter her på forumet.
    Trodde jeg fikk litt ekstra info og lyst til å handle meg en BD-spiller nå, men den gang ei.
    For meg er formatet likegyldig. Kunne godt hvert begge for min del. Var jo bare å kjøpe en kombi-spiller, men jeg valgte pga økonomi å vente litt.
    Nå lurer jeg på å sende en forespørsel til Toshiba om å snu før ting blir blodig. Dette er det ikke verdt.

Vær iallefall litt kreativ når det gjelder klengenavn da. Kanskje det går an å lære noen nye til helgen...

:evil: :evil: :evil:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett eneste tvilsomt innlegg til i denne tråden, og den havner der den andre krangletråden havnet. Med tvilsomt innlegg mener jeg alt som ikke omhandler teknisk diskusjon rundt formater. Tråden ligger i den tekniske delen av forumet, respekter det!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rimelig HD DVD

For noen kranglefanter dere er, enkelte her! Ikke rart at moderator trer inn ...

Alt dette løser seg. Det er allerede flere sonefrie BD-spillere, Profil 1.0 er på plass i mange spillere, Profil 2.0 blir snart utbredt. Og uansett er den mest solgte BD-spiller – PS3 – på nett (om man kobler den opp og dermed løser all softwareoppdatering av seg selv), og den er Profil 1.1.

De som vil se film i High-Def, og leve i nuet, kan gjøre det. Det er jo DET som er digg.

Kan ellers melde at Playcom Oslo (ved Oslo City) nå selger alle ordinære HD DVD-filmer for 99 kroner pr stk. Relativt bra utvalg. Planet Earth BBC HD DVD for ca 350,-

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok noen gode og billige dager fremover for de som vil oppgradere DVD sammlingen til HD DVD :-D

Er det noen som har hørt om release datoene blir identiske på DVD og BD ?
    Eller må man vente på HD ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok omvendt - dyrest først.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og DU tør og påstå at jeg kommer med påstander som jeg ikke underbygger på en fornuftig måte og bare slenger ting ut av meg ????

Alle de sitatene du lett frem har med realiteter å gjøre. Gidder ikke engang å bruke tid på DEG så svarer bare helt kort!

Stemmer det ikke at HD-DVD og Toshiba ble den tapene part, og at så lenge de var med i konkurransen snakket de varmt for kvalitetet på HD, for nå, når de trekker inn årene, følger opp med å si at HD likevel ikke er så bra???

Tror du må lese om igjen det du selv siterer!!!

Så skjønnner jeg ikke at dere fan-boys hele tiden snakker om hva og hvorfor og forsøker å finne forklaringer på at Blu-ray vant! STIKK fingeren i jorda og finn ut hvordan verden ser ut i dag! La være å grave dere ned i fortida! Det finnes faktisk en verden utenfor gutterommet også!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Så fordi at 2. verdenskrig er over så skal jeg kunne si at Tyskland var de snille og USA de slemme uten å bli motsagt?
    Ser at du også trives best med å leve i fortiden. BARE en kort opplysning! I en krig er ALLE tapere. DERFOR trodde jeg at alle var glad for at denne "krigen" endelig er over!

Men uttalelsene dine er jo i tråd med det jeg har sett tidligere!

Fanatisme fører aldri til noe godt!

For meg hadde det vært det samme hvilket format som vant! Jeg anså dem som å ha likeverdig kvalitet bortsett fra nesten dobbel lagringskapasitet på Blu-ray.

Se fremover gutter og smil til dagen så smiler den sikkert til dere :-D

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For de som liker å lese historie

Sony lærte av "Betamax"!!! Å lære av feil er viktig! :-D

reportonbusiness.com: Stringer makes his mark

Lessons from the Death of HD-DVD — RoughlyDrafted Magazine

How Sony won Blu-ray

1BIGGER IS BETTER

Sony's Blu-ray discs can store upward of 50 gigabytes of data on a single disc, while HD DVDs hold about 30 gigs.

2PLAYSTATION 3

By including a Blu-ray drive in its next-generation video game console, Sony was able to drive sales of both the PS3 and its new DVD format.

3SOLID PARTNERSHIPS Not wanting to duplicate the Betamax mistake, Sony took the initiative to license its Blu-ray technology with as many partners as possible. When Blu-ray was first announced in 2002, Sony had already signed up eight partner companies committed to producing players.

4CONTENT IS KING

By signing exclusive deals with more studios and content providers than Toshiba, Sony was able to squeeze its competitor to the sidelines. Warner's defection to Blu-ray was the fatal blow.

Matt Hartley

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    I en krig er ALLE tapere. DERFOR trodde jeg at alle var glad for at denne "krigen" endelig er over!
    Det synes jeg var veldig bra skrevet Blu-ray-only.

Når det gjelder HD format "krigen" (som vel heller burde vært kallt et "HD mesterskap")så tapte desverre det formatet med den spilleren jeg har og som jeg egentlig likte best, dvs Toshiba XE1 over Panasonic BD10a, så det må nokk en liten nyinvestering til etter hvert på BD siden for min del, skal jeg få muligheten til å sende ut 24hz osv til projektoren.

Dette er vel den største skadevirkningen denne krigen har gjort for mitt vedkommende, da jeg ikke har gått glipp av å kunne se de HD utgivelsene jeg har hatt lyst til å se, noe som vel er en av skadevirkningene de som bare har hatt BD kanskje ikke alltid har vært like flinke til å innse. Selfølgelig kommer det BD versjoner av de samme HD-DVD filmene ut snart, men man får ikke tiden i hjemmekinoen til å se dem tilbake, og det er vel også noe man bør innse.

Det jeg synes er litt spennende, litt skremmende og litt snodig med den nye konkuranse situasjonen, er at nå står konkuransen mellom BD og DVD. Her konkurerer vel egentlig filmselskapene internt med seg selv, da det vel er de samme selskapene som leverer de samme filmene i begge formatene, med forskjellige utgifter og mulig inntjening.
    Dvs ett billig format som folk flest kjøper da det er veldig godt inntegrert hos massene, og nå et BD format, et tekniske mye bedre format med bedre kopibeskyttelse osv, men for forbrukeren et mye dyrere format som veldig få har glede av og kunne utnytte til fulle i dag.

Har hele tiden håpt at det er godt tilgjengelig 1080p kildemateriale vil vinner over SD DVD, og det er vel litt det man bør diskutere nå, og ikke som jeg har inntrykk av at noen fremdeles driver med her inne, skittkasting angrep/forsvar taktikker for et av de to HD formatene man har "forelsket" seg i vant/tapte.

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Sony's Blu-ray discs can store upward of 50 gigabytes of data on a single disc, while HD DVDs hold about 30 gigs." Matt Hartley
    Hvis det med dette argumenteres for at BD er teknisk bedre enn det HD DVD var med lagrings kapasitet og maks båndbredde osv og den derfor vant, så skurrer det litt i mine ører med tanke på de teknisk bedre egenskapene Beta hadde over VHS.

Ellers er jeg enig i de andre punktene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Fikk du med deg at jeg sa at det var "pussig" at han "tør" og komme med den uttalelsen ?

Jeg har på ingen måte prøvd og fornærme deg eller sette innlegget ditt i tvil,heller det motsatte.

Og jeg har lagt ut linker med grunnlaget til mine påstander.

Så hvorfor det innlegget
    Slapp av, jeg er ikke fornærmet på noen måte
    Jeg bare presiserte hvorfor jeg tror mer på det en talsmann BDA sier enn direktøren for SCEA.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvis det med dette argumenteres for at BD er teknisk bedre enn det HD DVD var med lagrings kapasitet og maks båndbredde osv og den derfor vant, så skurrer det litt i mine ører med tanke på de teknisk bedre egenskapene Beta hadde over VHS.

Ellers er jeg enig i de andre punktene.
    Beta hadde vel bedre bilde men spilletiden pr kassett var bare halvparten av VHS. Kvantitet er en kvalitet i seg selv ;-)

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir visst fortsatt mye å kose seg med på HD DVD, mens jeg venter på en passende kombispiller;
    2/26
    The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Warner)
    Beowulf (2007) (Paramount)
    The Brave One (Warner)
    Dragon Tiger Gate (Tai Seng)
    Freedom: 4 (Bandai Visual)

3/4
    Into the Wild (Paramount)
    No Reservations (Warner)
    Things We Lost in the Fire (DreamWorks)

3/11
    Bee Movie (DreamWorks)
    Fletch (Universal)
    In the Valley of Elah (Warner)
    Michael Clayton (Warner)

3/18
    Atonement (Universal)
    Justice League: The New Frontier (Warner)
    Led Zeppelin: The Song Remains the Same (Warner)

3/25
    The Jack Ryan Collection (Paramount)
    The Kite Runner (Paramount)
    The Low Life: Director's Cut (Vanguard Cinema)
    UFC: The Best of 2007 (First Look)

4/1
    Appleseed Ex Machina (Warner)
    August Rush (Warner)
    Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Paramount)

4/8
    I Am Legend (Warner)
    There Will Be Blood (Paramount)
    UFO: Showtime (SPV Records)

4/15
    Before the Devil Knows You're Dead (Image)
    Bonnie & Clyde (Warner)

4/22
    Cloverfield (Paramount)
    Animal Room (Vanguard Cinema)
    Freedom: 5 (Bandai Visual)

5/13
    Sublime (Warner)

5/27
    Twister (Warner)

credit:candymangt@highdef-digest

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du også trives best med å leve i fortiden. BARE en kort opplysning! I en krig er ALLE tapere. DERFOR trodde jeg at alle var glad for at denne "krigen" endelig er over!
    Vet ikke helt hvor du vil med argumentasjonen din. Er helt greit at det ikke er noen krig lenger, men det må da være lov å diskutere historiske ting.

Hvis jeg sier at BD vant selv om de hadde mindre lagringsplass, mindre antall spillere osv. Ja da må jeg forvente å få innlegg som vil være uenig med meg.

Fordelen med at krigen er over, er at man kanskje endelig kan diskutere hva som var de tekniske forskjellene mellom formaten uten at man trenger å bli forstyrret av andre typer innlegg med spådommer om forskjellige formater.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Blir visst fortsatt mye å kose seg med på HD DVD, mens jeg venter på en passende kombispiller;
    Hvis de kommer ut i butikken så. Hvis dem ikke er trykket enda, skal du ikke se bort i fra at du må ha blå-disk spiller for å se dem på HDM.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ingen tvil om hvorfor HD DVD ikke ble det helt store.
    Formatkrig dreier seg ikke om lyd , bildekvalitet og lagringskapasitet for der hadde begge partene format som ville holde i mange år til feks HD film.
    Interaktivitet ville heller ikke bli problem samme hvem format.

Nei penger og rette innvisteringer var det som avgjorde slaget.
    Få filmselskap osv på sin side og lanseringen av PS3 med intergrert BD spiller.

Royalties er en av bonusene for vinneren
    For hver BD spiller og film som lages vil Sony hove inn penger.
    Tror royalties pr bd spiller vil gi dem ca 180,- NOK så dette er det format krigen går ut på.
    (på samme måte Philips har hovet inn utrolige summer på CD royalties)

Som forbrukere ville vi ha vært mest tjent med HD DVD.

Fornøyd er jeg at krigen ble kortere enn jeg trodde.
    Fornøyd blir jeg også da man kan få kjøpt Blu Ray spillere som takler best bilde og lyd til en akseptabel pris + film ikke koster en formue.
    ( slutt med profile 1.0 og tilby full support hd bilde og lyd som standard på avspillere)

Store priskutt må til for at folk skal velge Blu Ray fremfor vanlig DVD
    ellers kan Blu Ray ende som SACD , DVD A , Laserdisc osv.
    Det er flere HD formater til film (WMV HD ,HD VMD) som kan komme om Blu Ray stagnerer i skyhøye priser og utvikling.

Nå er ikke sammarbeid på tvers uvanlig selv om mange ser Blu Ray / HD DVD på samme måte som Svart og hvitt.
    Microsoft får royalties for codec på Blu Ray plater.
    Toshiba skal lage deler til PS3 osv Sony selling their Blu-Ray factory to Toshiba - VideoHelp.com

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvis de kommer ut i butikken så. Hvis dem ikke er trykket enda, skal du ikke se bort i fra at du må ha blå-disk spiller for å se dem på HDM.
    Warner og Paramount har begge uttalt at alle annonserte titler på HD DVD vil komme ut. Universal er derimot usikre på de 2 titlene de har planlagt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BD som lagringsmedium er jo bedre en hd-dvd på grunn av plassen, men bd spillerne har ikke vært mye å rope hurra for, de er dyre og mangel på features som burde være standard.
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    BD som lagringsmedium er jo bedre en hd-dvd på grunn av plassen, men bd spillerne har ikke vært mye å rope hurra for, de er dyre og mangel på features som burde være standard.
    Hva er det du mangler på BD spillere i forhold til HD DVD? Interaktivitet? Dyre? Nå er det, unskyld uttryket, opphørssalg på HD DVD - noe det har vært siden vintern startet.

Du for feks Samsung BD-P1400 som du kan få til en grei pris - under kr 3500. Feks Netonnet har den til 3 500 og når jeg kjøpte der fulgte det med to BD filmer (300 og Blood Diamond). Så har du PS3 til et rundt kr 3 500 - den blir vel oppdatert til profil 2.0 som er den siste profilen som pr d.d er sagt er siste. PS3 har også hyppige software oppdateringer. Vet dette ikke er en prisjakt tråd, men synes det er greit å nevne pris når man påstår at BD spillerene er dyre - noe som er bare sprøyt. Det var HD DVD som hadde, unskyld utrykket igjen (ønsker ikke å være spydig, mangler bare bedre, dekkende ord), opphørssalg med kunstige lave priser til ingen nytte - dvs de tapte hele krigen på alle felter (les: verdensdeler).

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av Kim Olav Svines
    Warner og Paramount har begge uttalt at alle annonserte titler på HD DVD vil komme ut. Universal er derimot usikre på de 2 titlene de har planlagt.
    Det er greit - har bare ikke fått det med meg.

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •