HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 218
    Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Å sammenlikne tapte menneskeliv og krig med at HD DVD forsvinner, er en heller dårlig sammenlikning.
    Det gjør jeg heller ikke. Eksemplet illustrerte bare at det må da være lov å diskutere/si imot historiske ting som oppfattes feil.

Newcomer sage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Industrien valgte og folket fulgte etter som en saueflokk, er vel en mer riktig beskrivelse. Rart at du kommer med så unyanserte uttalelser, når du vil legge diskusjonen død, Msport. Uansett så er jeg enig i at den diskusjonen er fånyttes, krigen er avgjort, formatet "mitt" tapte men jeg mener nå fortsatt jeg støttet den riktige siden. Neste investering nå blir en kombispiller, forhåpentligvis av merket Toshiba, gjerne basert på HD-EX1.
    Men det spørs hvordan krigen mellom Blu-Ray og DVD vil gå med slike overskrifter:
    Ready to buy Blu-ray? Better hit pause button

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folket kjøpte flest filmer på BD. Tallenes tale er helt klar. Filmselskapene velger selvsagt det formatet som selger best, noe annet er ulogisk.
    Folket kjøpte flest filmer på BD da det var flest filmer tilgjengelig og fordi de hadde PS3 med BD. Hadde PS3 hatt HD DVD ja, da ville de kjøpt HD DVD.

En liten andel har gjort et bevist valg mens resten har gjort sine kjøp av helt andre grunner. (pris, ps3, tro på hvem som overlever osv)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Det gjør jeg heller ikke. Eksemplet illustrerte bare at det må da være lov å diskutere/si imot historiske ting som oppfattes feil.
    Uansett hva du sier, er det horribelt å sette de to opp mot hverandre uansett hva du ønsker å illustrere.

Jeg ser bare ikke poenget å krangle om noe som er historisk og forblir historisk uansett hva enkelte ønsker seg. Så hvorfor skal det hisses opp til krangel å diskusjon rundt det? Mye bedre å diskutere hva morgendagen vil bringe.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sage
    Industrien valgte og folket fulgte etter som lydige sauer, er vel en mer riktig beskrivelse. Rart at du kommer med så unyanserte uttalelser, når du vil legge diskusjonen død, Msport. Uansett så er jeg enig i at den diskusjonen er fånyttes, krigen er avgjort, formatet "mitt" tapte men jeg mener nå fortsatt jeg støttet den riktige siden. Neste investering nå blir en kombispiller, forhåpentligvis av merket Toshiba, gjerne basert på HD-EX1.
    Men det spørs hvordan krigen mellom Blu-Ray og DVD vil gå med slike overskrifter:
    Takk Sage,den linken støttet det noen av oss her inne var redd for og kunne forutse.

ellers var det også ett godt innlegg :-D

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folket kjøpte flest filmer på BD da det var flest filmer tilgjengelig og fordi de hadde PS3 med BD. Hadde PS3 hatt HD DVD ja, da ville de kjøpt HD DVD.

En liten andel har gjort et bevist valg mens resten har gjort sine kjøp av helt andre grunner. (pris, ps3, tro på hvem som overlever osv)

Et bra resonnement som ikke har rot i noe annet en din fantasi!
    Dette kan man ikke si vetdu

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    Jeg kan ikke forstå hvorfor alle var så ivrige etter å få en "vinner" i denne "formatkrigen". Selvfølgelig kommer spillere og filmer til å bli billigere etterhvert, men er det ikke naivt å tro at prisene vil falle som en følge av at konkurransen er borte???
    Det er i mine øyne ganske logisk at prisene vill fortsette å falle. Det er jo nå den virkelige konkurransen begynner; BD skal "krige" mot DVD. Skal Blu-rayDisc ha noe mulighet til å konkurrere mot DVD må prisene kuttes, noe jeg ser allerede er på gang. Nå vet også forbrukerne hvilke format som man kan satse på, noe som igjen mest sannsynlig vil føre til større salg -> synkende priser.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Et bra resonnement som ikke har rot i noe annet en din fantasi!
    Dette kan man ikke si vetdu
    Du skal få lov å være uenig i at PS3 valg av format har spilt inn, men jeg tror nok krigen ville være annerledes om PS3 hadde hatt HD DVD

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Det er i mine øyne ganske logisk at prisene vill fortsette å falle. Det er jo nå den virkelige konkurransen begynner; BD skal "krige" mot DVD. Skal Blu-rayDisc ha noe mulighet til å konkurrere mot DVD må prisene kuttes, noe jeg ser allerede er på gang. Nå vet også forbrukerne hvilke format som man kan satse på, noe som igjen mest sannsynlig vil føre til større salg -> synkende priser.
    Jo du har nok rett,men det vil ta litt tid.
    Jeg tror nok ikke prisene har normalisert seg før 2010 og DVD vil nok også forsvinne fra markedet i løpet av en 10 års tid.

Just my 2 cents :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Industrien valgte og folket fulgte etter som lydige sauer, er vel en mer riktig beskrivelse. Rart at du kommer med så unyanserte uttalelser, når du vil legge diskusjonen død, Msport. Uansett så er jeg enig i at den diskusjonen er fånyttes, krigen er avgjort, formatet "mitt" tapte men jeg mener nå fortsatt jeg støttet den riktige siden. Neste investering nå blir en kombispiller, forhåpentligvis av merket Toshiba, gjerne basert på HD-EX1.
    Hadde folket ønsket seg HD DVD, hadde de kjøpt det. Problemet er at de som ikke henger på slike forum som dette, ikke ser de fordelene der mener å se med HD DVD. De kjøpte det formatet de fikk de filmene de ønsket seg på. Og flest valgte her Blu-Ray. Blu-Ray solgte mer enn HD DVD uansett hvordan du vrir eller vrenger på det. Toshiba skrur av produksjonen - formatet er dødt.

Artikkelen du linket til, bekymrer meg minimalt. Dagens spillere fungerer også i morgen - det er ekstramatriale som ikke vil fungere. Slikt som pip, kjøp av ringetoner, spill også videre. Noe som bryr meg der ryggen bytter navn, jeg vil se film

Newcomer Appeti sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jøss,det var oppklarende :-D
    Da er det jo litt pussig at Michael Ephraim, direktør for Sony Computer Entertainment tør og si at Sony Corporation må avgjøre om Microsoft skal få lov til å ta i bruk Blu-ray
    Fint med litt fakta hva?
    Det er vanskelig å beklage feil når en er så skrå sikker også tenker jeg.
    Eller som en hvis person skriver her "enkelte BD - smurfer tror alt de leser". Kanskje flere en BD-smurfene(som du liker å kalle folk) som også tror alt de leser. På tide å slutte med kalle navn og generalisering format.fighter.
    OBS. format krigen er over så det er vell på tide å skift nick kanskje?:-D

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hva du sier, er det horribelt å sette de to opp mot hverandre uansett hva du ønsker å illustrere.

Jeg ser bare ikke poenget å krangle om noe som er historisk og forblir historisk uansett hva enkelte ønsker seg. Så hvorfor skal det hisses opp til krangel å diskusjon rundt det? Mye bedre å diskutere hva morgendagen vil bringe.
    Igjem. jeg setter dem ikke opp mot hverandre i det hele tatt.

Det er meningløst å diskutere hvem som vil vinne mellom HD DVD og BD, men det må da være greit å diskutere hvilket format som er best. Eller liker kanskje ikke BD tilhengerne å bli minnet på svakhetene (jeg tenker ikke på deg som har et balansert syn).

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Appeti
    OBS. format krigen er over så det er vell på tide å skift nick kanskje?:-D
    Valg av navn var litt feil (Burde vært wrong.information.from.svs-man.fighter), men formatkrigen er jo på lang fra ferdig. Ser at BD klarte litt over 0.5% i januar, så jeg tror det er lenge igjen før krigen er over (les vunnet av BD)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss,det var oppklarende :-D
    Da er det jo litt pussig at Michael Ephraim, direktør for Sony Computer Entertainment tør og si at Sony Corporation må avgjøre om Microsoft skal få lov til å ta i bruk Blu-ray
    Jeg tror faktisk at en talsmann for Blu-ray Disc Association vet mer om hvem som tar avgjørelser angående BD som format enn det direktøren i SCE Australia gjør... SCEA er heller ikke medlem av BDA, så det er ikke så rart at de ikke helt har oversikt

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med litt fakta hva?
    Det er vanskelig å beklage feil når en er så skrå sikker også tenker jeg.
    Nei det er absolutt ikke vanskelig å beklage feil,selv for en som er så skråsikker som meg

Men hvis du hadde tatt deg tid til og lese innleggene isteden for og slenge dritt, så hadde du sett hvor jeg hadde tatt "påstandene" mine fra.
    Og om det er en "feil" som er noe og beklage kan jo diskuteres.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjem. jeg setter dem ikke opp mot hverandre i det hele tatt.

Det er meningløst å diskutere hvem som vil vinne mellom HD DVD og BD, men det må da være greit å diskutere hvilket format som er best. Eller liker kanskje ikke BD tilhengerne å bli minnet på svakhetene (jeg tenker ikke på deg som har et balansert syn).
    Det er sikkert bare jeg som er litt overfølsom, trøtt sliten og leie etter ei uke hvor jeg hittil har vært mer ute på jobbe enn hjemme.... Men jeg tror du skjønner hvor jeg ville.

For meg så var det hipp som happ hvem som vandt med tanke på tekniske fordeler og ulemper. Og som du selv sier, at jeg har et balansert syn på saken. Ting som DRM og ekstramatriale er ting jeg ikke bryr meg om. Jeg betaler for filmene mine i stede for å laste dem ned, og da er DRM ikke noe jeg bryr meg om. Ekstramtriale finner jeg på 1 av 100 filmer inntresant. Slik jeg ser det er formatene jevnbyrdige, men jeg heller mot at på BD har levert bedre formater på lyd. Og lyden er for meg den store fordelen med HD som jeg synes har lett for å bli glemt.

Svakheten med BD som format, er at det pr dags dato ikke er kommet topp-spec profilen 2.0 er ferdig/har kommet. Det dreier seg i all hovedsak om ekstramatriale som jeg ikke bryr meg om. Filmene skal man få spilt uansett.

Også synes jeg det er greit å legge fortiden bak seg, og se fremover. Og de som forventer at BD skal danke ut dvd, må tro om igjen. Klare BD 30 % markedsandel, da har vi et levedyktig format - noe vi som har forelsket oss litt HDM ønsker (vil jeg tro).

Jeg skal ikke skyve under en stol at jeg synes det var greit at BD vant, ettersom jeg sitter på en 50-60 BD filmer og en Samsung BD-P1400. Det var en sjanse å ta å velge BD. Heldigvis valgte jeg rett. Fattern tok feil når han for surt oppsparte penger gikk for Video 2000, så da ligger familien på 50/50

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydige sauer ja, ok. Var det dumme gjes de som da som ikke fulgte etter?

Ellers er jeg enig med deg krigen er over, formatet mitt tapte ikke og jeg mener også at jeg støttet den riktige siden.

Håper du ikke venter forgjeves eller så lenge på Kombispilleren din fra Toshiba, at du ikke får gledet deg over alle de gode HD filmene som kommer fremover på BD.

Jeg ble ellers ikke nevneverdig bekymret over den overskriften du postet.
    Med alle de andre positive BD nyheten om dagen så drukner vell denne.

Blu-Ray-salget opp 600 prosent: I følge den britiske nettbutikken Play.com har salget av Blu-Ray spillere økt syv ganger siden Toshiba på tirsdag morgen annonserte at de trekker seg ut av HD-krigen.
    ITavisen | Blu-Ray-salget opp 600 prosent

All Six Majors Now in Blu-ray Camp
    HomeMediaMagazine.com | Bringing Digital Entertainment To You

Paramount Goes Blu
    Paramount Goes Blu | High-Def Digest

Amazon Names Blu-ray 'Digital Format of Choice
    Amazon Names Blu-ray 'Digital Format of Choice' | High-Def Digest

Best Buy Recommends Blu-ray
    High-Def Files - Agent DVD Online

Universal Studios Goes Blu
    Universal Studios Goes Blu | High-Def Digest

Toshiba Officially Drops HD DVD
    Toshiba Officially Drops HD DVD | High-Def Digest

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valg av navn var litt feil (Burde vært wrong.information.from.svs-man.fighter), men formatkrigen er jo på lang fra ferdig. Ser at BD klarte litt over 0.5% i januar, så jeg tror det er lenge igjen før krigen er over (les vunnet av BD)
    Siden du innrømmer at valg av navn var litt feil så er det på tide å bytte vell.;-) Mange år til Format krigen - BD mot DVD er over ja, enig med deg der.
    Jeg håper alle som var HD entusiaster(les HD DVD) nå ikke blir DVD entusiaster fordi de mente at feil format vant.:-D
    Håper vi etter hvert kan samle oss rundt det gjenlevende HD formatet i kampen mot DVD.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-Ray-salget opp 600 prosent: I følge den britiske nettbutikken Play.com har salget av Blu-Ray spillere økt syv ganger siden Toshiba på tirsdag morgen annonserte at de trekker seg ut av HD-krigen.
    ITavisen | Blu-Ray-salget opp 600 prosent
    Ja,den var god,også over en hel uke også da,morro med tall

Hvor mange BD spillere solgte de den uka ? 2 ???
    Det går tilsvarende historier om Lada og Skoda..........

nettbutikken har solgt flere Blu-Ray spillere i dag enn hele forrige uke og var også den første butikken til å kutte prisene på HD DVD-spillere etter Toshibas nyhet.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det er absolutt ikke vanskelig å beklage feil,selv for en som er så skråsikker som meg

Men hvis du hadde tatt deg tid til og lese innleggene isteden for og slenge dritt, så hadde du sett hvor jeg hadde tatt "påstandene" mine fra.
    Og om det er en "feil" som er noe og beklage kan jo diskuteres.

Har da faktisk lest innleggene, jeg forstår ikke hvordan du kan påstå noe annet.
    Men jeg bør kanskje si ditto. Når du klarer å få innlegget mitt med spørsmål til deg, for å slenge dritt.
    Det handlet om at du bare slukte en uttalelse isteden for å sjekke opp fakta.
    Og da er det faktisk greit å innrømme det etterpå. Jeg har beklaget feil flere ganger her inne jeg, når jeg har postet noe med tynnbakgrunn og det er ikke så vanskelig.
    Meningen min var i alle fall ikke å slenge dritt.

Side 6 av 11 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •