HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 218
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har alt klart Blu-ray klar for Xbox - teknofil.no

Microsoft er hjertelig velkomne til å bruke Blu-ray. I utgangspunktet er det et svært logisk trekk fra deres side i og med at PlayStation 3 har vært en større pådriver for å få publikum til å ta i bruk Blu-ray enn det tradisjonelle Blu-ray spillere har vært. Sony Corporation må avgjøre om Microsoft skal få lov til å ta i bruk Blu-ray, men jeg ser ingen grunn til at de ikke skal få lov til det, sier Michael Ephraim, direktør for Sony Computer Entertainment, ifølge Smarthouse.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Link?

Sony har vel ikke noe med dette å gjøre, med mindre de faktisk lager drevet.
    Der tar du nok feil ja

Sony er ikke en av de snille gutta vet du

When asked whether Sony would grant Microsoft a Blu-ray licence he said: "That is up to Sony Corporate but I see no reason why they would not do it".

Blu-ray Xbox 360 Planned By Microsoft - Smarthouse

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blir det mange innlegg på rappen her... men,men.

Ett annet spørsmål er hva Sony ville ha gjort med PS3 hvis HD DVD ble det ledende formatet ?
    For Xbox 360 er det jo ikke noe problem siden de har en ekstern HD spiller.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony eier jo ikke Blu-ray ene og alene, det er jo et par hundre andre selskaper med i BDA, som kan gå imot Sony. Må virkelig alle som er interessert i å lage en Blu-ray-spiller gå direkte ti Sony?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Sony eier jo ikke Blu-ray ene og alene, det er jo et par hundre andre selskaper med i BDA, som kan gå imot Sony. Må virkelig alle som er interessert i å lage en Blu-ray-spiller gå direkte ti Sony?
    Det vet jeg ikke,men det hadde vært interessant og vite hvor stor prosentdel av stemmene Sony sitter med når en avgjørelse skal taes.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    When asked whether Sony would grant Microsoft a Blu-ray licence he said: "That is up to Sony Corporate but I see no reason why they would not do it".
    Det er BDA som avgjør hvem som skal få være med i 'klubben', ikke Sony alene:
    Sitat Opprinnelig postet av Blu-Ray Association spokesman Frank Simonis
    We have always said that Toshiba and Microsoft, and any other company is more than welcome to join the Blu-Ray Disc Association. We are an open organization, with an open disc standard," said Simonis.
    ...
    Sony has nothing to say on this. The BDA is an open organization and no one company is in charge of it. It's irrelevant whether Sony would be happy about Microsoft joining up, because it wouldn't have a say,
    IGN: Blu-Ray Disc Association to Microsoft: 'Join us.'

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en av de første HD E1 spillerende for snart 1 , 5 år siden. For ca 5000 kroner har jeg i hvertfall hatt det sinnsykt gøy med billige titler fra USA. Tør jeg nevne King Kong og Transformers på HD DVD ( Nesten verdt 5000 alene )
    Det er jo sånn man må se på en hobby og interesse. Noenganger gjør man bomkjøp og sånn er d når man skal adoptere ny teknologi hele tiden.

Jeg trodde vel verken på HD eller Blu men kanskje at de kunne sameksistere og for alt jeg vet så kan de sikkert det i mange år fremover hvis noen finner en eller annen glup ting å bruke HD Formatet på.

Men men måtte da bite i det sure eplet og kjøpt Sony S 500. Den oppkonverterer bedre enn HD E1, Blue Ray synes jeg er hakket finere og se på og ikke minst endelig har jeg funnet en nydelig CD Spiller til kinoen.
    Eneste er at jeg synes menysystemene til HD er mye kulere.

Jeg er vel ikke freak nok til at jeg sitter å leser og analyserer alt i media osv til en hver tid men har nå brukt ca 10 000 på 2 HD Spillere og de blir sikkert stående en liten stund til før det kommer en rimelig spiller på Elkjøp eller hvorhvafrahelst som koster 1090,- med 3 filmer og er 10 ganger bedre en S500

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Magnus K.A
    Og hadde folk vært litt mer idealistiske, så kanskje vi faktisk hadde sittet igjen med det teknisk beste formatet,- hd-dvd?

Jeg kjøpte hd-dvd spiller fordi jeg synes dette formatet virket bedre på visse områder enn blue-ray.

Slik det nå er blitt sitter forbrukeren igjen med et mer forbrukerfientlig format, som i tillegg er eid av dumme Sony
    Sitat Opprinnelig postet av ghaddafi
    Håper for din del at dette var en spøk ellers så er du jo så uinformert som det i det hele tatt går an å bli.
    Fortell! Fortell! Nå vil jeg GJERNE høre de TEKNISKE fordelene med BD kontra HD-DVD... Og forsåvidt også de brukermessige.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fortell! Fortell! Nå vil jeg GJERNE høre de TEKNISKE fordelene med BD kontra HD-DVD...

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Fortell! Fortell! Nå vil jeg GJERNE høre de TEKNISKE fordelene med BD kontra HD-DVD... Og forsåvidt også de brukermessige.
    Udiskutable tekniske fordeler er mer lagringsplass og høyere bitrare.
    Hvorvidt dette har noe å si praksis er en helt annen sak...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Jeg fikk en av de første HD E1 spillerende for snart 1 , 5 år siden. For ca 5000 kroner har jeg i hvertfall hatt det sinnsykt gøy med billige titler fra USA. Tør jeg nevne King Kong og Transformers på HD DVD ( Nesten verdt 5000 alene )
    Det er jo sånn man må se på en hobby og interesse. Noenganger gjør man bomkjøp og sånn er d når man skal adoptere ny teknologi hele tiden.

Jeg trodde vel verken på HD eller Blu men kanskje at de kunne sameksistere og for alt jeg vet så kan de sikkert det i mange år fremover hvis noen finner en eller annen glup ting å bruke HD Formatet på.

Men men måtte da bite i det sure eplet og kjøpt Sony S 500. Den oppkonverterer bedre enn HD E1, Blue Ray synes jeg er hakket finere og se på og ikke minst endelig har jeg funnet en nydelig CD Spiller til kinoen.
    Eneste er at jeg synes menysystemene til HD er mye kulere.

Jeg er vel ikke freak nok til at jeg sitter å leser og analyserer alt i media osv til en hver tid men har nå brukt ca 10 000 på 2 HD Spillere og de blir sikkert stående en liten stund til før det kommer en rimelig spiller på Elkjøp eller hvorhvafrahelst som koster 1090,- med 3 filmer og er 10 ganger bedre en S500
    Har en S-500 selv og er meget godt fornøyd med den som avspiller av CD, St. DVD (meget god oppskalering) og Blu-ray! Den kan også spille av jpg-bilder mm.

blu-ray-only

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blu-ray, HD-DVD og Standard DVD - forskjeller

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    [moderatoredit: Fjernet personkarakteristikk]

Under er et utklipp fra Amazon.co.uk som jeg synes gir utmerket info:

What's the difference between Blu-ray and HD DVD?

Although Blu-ray and HD DVD are both high-definition media formats that rely on blue-laser technology, there are some important differences between them. The first is capacity. Because a Blu-ray player utilises a shorter wavelength blue-violet laser than an HD DVD laser, it can focus even more closely to read more densely packed data. This allows a Blu-ray disc to have even higher capacity. A standard HD DVD can hold 15 GB per side (30 GB on a dual-layer disc), whereas Blu-ray can hold 25 GB per side (50 GB on a dual-layer disc).

The second difference is content. Several major studios have announced that they will support only one of the formats, meaning that their titles may be available on DVD in only one high-definition format, either HD DVD or Blu-ray. Titles from Sony Pictures Home Entertainment, Twentieth Century Fox, MGM, and Disney are likely to be on Blu-ray, while titles from Universal Pictures and Paramount will likely be on HD DVD. Warner Bros. have announced that they will release titles in both formats.

While the two formats are not compatible with each other, they both offer vastly superior audio/video quality, extra features, and a less intrusive menu system compared to standard DVDs.

Why are they better than standard DVDs?

If you've ever seen a high-definition TV broadcast on an HDTV, then you know that an HD picture is more vivid and incredibly sharp. This stunning level of detail and resolution is impossible to reproduce on a standard DVD, which has a maximum resolution of 480p (or 480 lines). In contrast, Blu-ray for example has the capacity to store all of the data needed for high-definition video, so it is able to reproduce the high-definition images at a resolution of 1080p. The result is that Blu-ray and HD DVD can bring your favourite home entertainment to life with more clarity and higher quality than ever before.

In addition, the extra disc space means there's room for significantly more content and special features. When you buy a DVD, you're usually not just getting the movie or TV show--you're also getting the extra features that come along with it, like director's commentary and making-of documentaries (depending on the disc, of course). With Blu-ray, there's the possibility for previously unheard-of special features. Imagine, for example, interactive content, like a director on the screen explaining the shooting of a scene while the scene is playing in the background.

Thanks to the greatly enhanced audio/video quality and additional content capability, both Blu-ray and HD DVD are a huge step forward in the DVD viewing experience.
    ---------------------------

PS! De har ikke rukket å endre web-siden ang studioer. Nå støtter som kjent samtlige av de dominerende studioene Blu-ray!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    Det er BDA som avgjør hvem som skal få være med i 'klubben', ikke Sony alene:

IGN: Blu-Ray Disc Association to Microsoft: 'Join us.'
    Jøss,det var oppklarende :-D
    Da er det jo litt pussig at Michael Ephraim, direktør for Sony Computer Entertainment tør og si at Sony Corporation må avgjøre om Microsoft skal få lov til å ta i bruk Blu-ray

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med å krangle om et dødt format og et som er i høyeste live? HD DVD er dødt. BD stakk av med seieren. Fakta er at formatene var tilnærmet likeverdige, men folket valgte BD.

Hva er det å krangle om da? HD DVD vs BD er historie. Nå er det BD vs DVD hvor BD er ut etter å skaffe seg markedsandeler.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke forstå hvorfor alle var så ivrige etter å få en "vinner" i denne "formatkrigen". Selvfølgelig kommer spillere og filmer til å bli billigere etterhvert, men er det ikke naivt å tro at prisene vil falle som en følge av at konkurransen er borte???

Jeg skal ikke hive meg på diskusjonen om hva som er best, og om den beste vant, men jeg er helt sikker på at det ikke var forbrukerene som vant denne krigen. Bare filmindustrien kommer seirende ut av at kun et format gjenstår.

Jeg hadde lenge trodd at formatene kunne sameksistere. Da de skrivbare DVD platene kom var produsentene delt mellom +R(W) og -R(W) formatet, men det tok ikke lang tid før så godt som alle produsentene støttet begge formater. Jeg ser paraleller mellom denne formatkrigen og "krigen" mellom BD og HD-DVD og trodde faktisk helt fram til fredag at kombispillerene ville bli dominerende i løpet av relativt kort tid. DET tror jeg hadde vært det beste for forbrukerene. Det ville på sikt ha gitt lavere priser og bedre bruksbetingelser.

Selv kjøpte jeg kombispiller og kommer nok derfor til å ha glede av begge formatene en god stund til framover

- Judaz

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    folket valgte BD.
    Var det "folket" som valgte BD? Nei, de har ikke hatt noe særlig valg. Det var majoriteten av FILM-SELSKAPENE som tok parti for BD tidlig, og som gav markedet flere titler på dette formatet. Dessuten har det PS3 gjort format-kampen ganske ugjevn. Å hevde at det er "folket" som ene og alene har valgt BD-formatet, blir for unøyaktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hva er vitsen med å krangle om et dødt format og et som er i høyeste live? HD DVD er dødt. BD stakk av med seieren. Fakta er at formatene var tilnærmet likeverdige, men folket valgte BD.

Hva er det å krangle om da? HD DVD vs BD er historie. Nå er det BD vs DVD hvor BD er ut etter å skaffe seg markedsandeler.
    Helt enig. Fortid er fortid, og kan ikke endres!

Newcomer format.fighter sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Helt enig. Fortid er fortid, og kan ikke endres!
    Så fordi at 2. verdenskrig er over så skal jeg kunne si at Tyskland var de snille og USA de slemme uten å bli motsagt?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av format.fighter
    Så fordi at 2. verdenskrig er over så skal jeg kunne si at Tyskland var de snille og USA de slemme uten å bli motsagt?
    Å sammenlikne tapte menneskeliv og krig med at HD DVD forsvinner, er en heller dårlig sammenlikning.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Var det "folket" som valgte BD? Nei, de har ikke hatt noe særlig valg. Det var majoriteten av FILM-SELSKAPENE som tok parti for BD tidlig, og som gav markedet flere titler på dette formatet. Dessuten har det PS3 gjort format-kampen ganske ugjevn. Å hevde at det er "folket" som ene og alene har valgt BD-formatet, blir for unøyaktig.
    Folket kjøpte flest filmer på BD. Tallenes tale er helt klar. Filmselskapene velger selvsagt det formatet som selger best, noe annet er ulogisk.

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •