HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 218
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og reise til Sverige for og få spillern sonefri ?? tror ikke det.
    Og tror du at det blir bedre når BD er enerådende ? Neppe.
    Trenger ikke reise til Sverige for å få det gjort, de selger også maskiner og sender til Gnore. Men jeg hadde kjøpt min før dette kom på markedet derfor dro jeg til Sverige(broren min bor i Stockholm så jeg dro ikke ens erend for BD spilleren). Dette har akkurat kommet og jeg vil tro det ikke tar lang tid før dette blir helt vanlig, og det vil si at BD spillere blir levert sonefrie fra butikken akkurat som DVD...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangs punktet her var sverting av HD DVD fra BD eiere som nå er høyt på strå siden BD "vant" format krigen.
    Jeg vil anta at flesteparten av de som eier en BD spiller/PS3 ikke har vært borti en HD DVD spiller og dermed ikke uttaler seg på ett reelt grunnlag i henhold til erfaring med det produktet de sverter.

Og hvis du fremdeles ikke forstår,så... ja,ja lykke til videre :-D
    Jeg forstår veldig godt hva du mener. Du sier det er tåpelig å si at Blu-ray er bedre enn HD DVD, uten å engang har prøvd sistenevnte. Det er jeg helt enig enig i. Skal man fremheve det ene som kvalitativt bedre enn det andre bør man defintivt ha erfaring med produktene. Er også helt enig i at "told you so!"-holdninger kan bli litt slitsomme.

Det jeg påpeker som "feil" i din analyse, er at ganske så mange Blu-ray-supportere, deriblant meg selv, valgte Blu-ray av helt andre grunner enn teknisk overlegenhet. Tvert imot mener jeg HD DVD er bedre, grunnet sonefrihet og lavere prisnivå, som jeg nevnte for et par innlegg siden. Likevel, jeg valgte å støtte Blu-ray utelukkende fordi det så ut som de hadde størst sjanse til å vinne. Jeg vet jeg ikke er alene i det, og å fremstille det som du gjør, blir dermed rett og slett feil. Når jeg skrev industristøtte mente jeg heller ikke bare antallet filmer utgitt på formatene (som du skriver var det ganske tett her), men antall software- og hardwareselskaper bak formatet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hadde folk vært litt mer idealistiske, så kanskje vi faktisk hadde sittet igjen med det teknisk beste formatet,- hd-dvd?

Jeg kjøpte hd-dvd spiller fordi jeg synes dette formatet virket bedre på visse områder enn blue-ray.

Slik det nå er blitt sitter forbrukeren igjen med et mer forbrukerfientlig format, som i tillegg er eid av dumme Sony

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnus K.A
    Og hadde folk vært litt mer idealistiske, så kanskje vi faktisk hadde sittet igjen med det teknisk beste formatet,- hd-dvd?
    Massene er vel aldri særlig idealistiske av seg. Blir vel HD DVD når folk flest frivillig sykler istedenfor å ta bilen, spiser vegetar istedenfor burger, og bor på 50 kvm istedenfor 100...det vil si aldri.

Slik det nå er blitt sitter forbrukeren igjen med et mer forbrukerfientlig format, som i tillegg er eid av dumme Sony
    Du er sarkastisk nå, ikke sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holdt vel en knapp på HD-DVD fordi formatet er sonefritt, men på den annen side kan jeg nå bytte til PS3 selv om jeg ikke spiller så mye spill. BD-spilleren i den er jo genial, og jeg slipper å betale for produksjonskostnadene på de uferdige standalonespillerne som bare noen få tusen mennesker kjøper

Tror neppe BD blir et nisjeformat når det er implementert i PS3.

At SACD aldri slo an er jo forståelig, i og med at lyden er svært avhengig av utstyret. Et moderne HDTV viser et godt HD-bilde selv om det er billig eller dyrt.

Are SACD's really that much better? - Jazz Bulletin Board

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Massene er vel aldri særlig idealistiske av seg. Blir vel HD DVD når folk flest frivillig sykler istedenfor å ta bilen, spiser vegetar istedenfor burger, og bor på 50 kvm istedenfor 100...det vil si aldri.
    Men fy **** hvor fint det hadde vært om folk besinnet seg litt. Tenk deg hvor mye bedre denne verden hadde vært om folk gadd å tenke tanker motivert av annet enn egne goder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du hørt om å være en god taper?

Hør her,BD er ikke problemfritt angående sonefritt eller ikke,bare det å måtte sjekke på nettet om filmen kan brukes på en Norsk spiller er ikke særlig kundevennelig.
    Og reise til Sverige for og få spillern sonefri ?? tror ikke det.
    Og tror du at det blir bedre når BD er enerådende ? Neppe.

For meg er det revnende likegyldig hvilket format det var som ville vinne,jeg har begge deler,men jeg påstår fremdeles at den store taperen nå er forbrukeren.

Og dere andre med BD spillere,kutt ut "Vi vant" greia,dere bruker den fordi dere angivelig valgte "riktig" side,hadde dere vært litt tøffe i tryne så hadde dere kjøpt en avspiller fra begge formatene for å sammenligne.

Og vet dere hva ?? dere hadde ikke sett forskjell,ha en fortsatt god dag

Tydeligvis ikke! ALLE burde i hvert fall etter i går kunne ta inn over seg realitetene! HD-DVD er et historisk format på linje med Betamax! Forbrukerne og industrien har valgt, og om DU ikke innser det har du et problem!

Dagen i går var STOR! Toshiba og Universal på samme dag!

Se heller fremover og la oss samle oss om det eneste HD formatet!

blu-ray-only

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    HD blir aldri i verden kun et nisjeformat. Etterhvert som flere og flere får større HD-flatskjermer vil flere og flere ønske å utforske HD-mulighetene nærmere.
    I tillegg gir HD både synlige og også hørbare fordeler som de fleste kan detektere på skjermer med litt størrelse. SACD må man ofte legge godviljen til for å i det hele tatt kunne si at formatet er bedre og ikke tillegge dette at det kun er brukt mer tid i studio for å få opptaket bedre. SACD gir overhodet ingen påtakelige fordeler for de aller aller fleste. HDs fordeler kan fremvises for alle, selv om det selvfølgelig er forskjellig hvor mye man faktisk bryr seg. I tillegg er HD et buzzord i hele TV og video industrien, i stedet for SACD som kun var en notis i hi-fi industrien som er minimal i forhold.

Her til lands kommer det nok til å løsne enda mer når blu-ray blir å få tak i i videoutleiesjappa på hjørnet.
    Dette er jeg helt enig i!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu-ray vant fordi den har det kuleste navnet!
    That's it ;-)

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel ikke formatet i seg selv som er forbrukerfiendtlig, men filmstudioene selv. Blu-ray tilbyr sonekoding fordi enkelte studioer krever det, men det er helt frivillig å benytte det. Det samme gjelder BD+.

Jeg syns derfor det blir riktigere å si at f.eks. Fox er forbrukerfiendtlige siden de bruker sonekoding på alle releaser enn å si at BD er forbrukerfiendtlige.

En Warner-release på BD er for eksempel helt lik en HD DVD release med tanke på soner og kopibeskyttelse.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blu-ray-only
    Tydeligvis ikke! ALLE burde i hvert fall etter i går kunne ta inn over seg realitetene! HD-DVD er et historisk format på linje med Betamax! Forbrukerne og industrien har valgt, og om DU ikke innser det har du et problem!

Dagen i går var STOR! Toshiba og Universal på samme dag!

Se heller fremover og la oss samle oss om det eneste HD formatet!

blu-ray-only
    Tydeligvis ikke ? er ikke helt sikker på hva du mener med det.

At industrien har valg er jeg helt enig med deg i og har ingen problemer med og innse det,men hvordan i alle dager kan DU påstå att forbrukeren har valgt ?

For meg som forbruker av HD mediet med hovedvekt på film så hadde det vært en fordel om HD DVD "vant" fordi det ikke hadde like mange restriksjoner som BD har.

Men det er helt klart at det er en fordel med ett format,nå kan endelig mindre produsenter komme med nye produkter som de ikke har hatt muligheten til pga usikkerheten i markedet og det ser jeg frem til.

Og som sagt tidligere,hvilket format som skulle bli "vinneren" av format krigen spiller ingen rolle for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    HD blir aldri i verden kun et nisjeformat. Etterhvert som flere og flere får større HD-flatskjermer vil flere og flere ønske å utforske HD-mulighetene nærmere.
    Jeg har ikke en direkte kilde, men velger å sitere tall som så greie ut:
    Full HD er bare tull
    "Vår første inngang er gjennom Elektronikkbransjens tall:
    I 2006 rapporterte de at det ble solgt 510 000 TVer. Det er første gang over en halv million skjermer. 81% av dette var flatskjermer av en eller annen type., dvs 415 000. Legger vi samme rapporterte flatskjermtall siden 2003 (da ble det solgt 14000 stk) kommer vi til 687 000 solgte flatskjermer totalt pr 2006. Progonsen til EE-bransjen foreslo 470 000 solgte flatskjermer i 2007, i såfall er vi oppe i nesten 1,2 mill skjermer. Dersom vi kaldt og rått deler disse demokratisk til alle husstandene, (ikke flere pr) kommer vi til at nesten halvparten av Norges husstander ikke har flatskjerm ved utgangen av året. Og at noe mer enn en tredjedel av TVene i landet er flatskjermer."

Dersom disse tallene stemmer så har allerede svært mange hjem i norge flatskjermer, og gitt den historiske utviklingen til flatskjermer (oppløsning kontra utbredelse) så tror jeg det er rimelig å anta at en veldig stor andel av disse igjen er HD-ready, Full-HD, eller "uoffisielt mer detaljer enn SD".

Det stemmer også bra med venner og kjente. En utrolig stor andel av disse har HD-ready skjerm men vurderer ikke en gang BluRay eller en gang et tv-abbis med litt bedre kvalitet.
    I tillegg gir HD både synlige og også hørbare fordeler som de fleste kan detektere på skjermer med litt størrelse. SACD må man ofte legge godviljen til for å i det hele tatt kunne si at formatet er bedre og ikke tillegge dette at det kun er brukt mer tid i studio for å få opptaket bedre. SACD gir overhodet ingen påtakelige fordeler for de aller aller fleste. HDs fordeler kan fremvises for alle, selv om det selvfølgelig er forskjellig hvor mye man faktisk bryr seg. I tillegg er HD et buzzord i hele TV og video industrien, i stedet for SACD som kun var en notis i hi-fi industrien som er minimal i forhold.
    Jeg er enig i det meste her. SACD var faktisk litt buzz i hifi-industrien, men det nådde aldri utenfor hifi-industrien på samme måte som BluRay og HD-DVD har skapt overskrifter i VG og engasjert loyale spillekonsoll-brukere.
    Her til lands kommer det nok til å løsne enda mer når blu-ray blir å få tak i i videoutleiesjappa på hjørnet.
    Er det noen som bruker videoutleiesjapper lengre??

-k

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom folk går over på TV-abonnement som faktisk gir bedre bilde enn DVD, tror jeg endel etterhvert kommer til å merke at filmene de betaler for ikke lenger ser så flotte ut, og kanskje fatte interesse for HD.

Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Men fy **** hvor fint det hadde vært om folk besinnet seg litt. Tenk deg hvor mye bedre denne verden hadde vært om folk gadd å tenke tanker motivert av annet enn egne goder.
    Kunne ikke vært mer enig. Men, skal man innrette seg etter hvordan folk er, eller hvordan man ideelt sett vil dem skal være? Kinkig det der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Joda, men hvis man skulle vært ideologisk i denne krigen her hadde man vel ikke kjøpt noen av formatene. Et åpent, fritt format, kontrollert av et åpent standardiseringsorgan hadde vel vært det beste så i måte. BDA og HDDVD-PRG jobbet vel for nokså like intensiver etter hva jeg kan se.

Holdt dog en knapp på Blu-ray på grunn av at de bygde på åpne standarder i interaktivitetslaget sitt. Spilleren kjøpte jeg utelukkende på grunn av at jeg ville ha filmer i fremtiden, og at det passet meg ypperlig med en PS3/BR-spiller. Jeg gidder ikke å kjøpe noe for å glede andre, så for meg ble Blu-ray the lesser of two evils.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte hd-dvd spiller fordi jeg synes dette formatet virket bedre på visse områder enn blue-ray.

Håper for din del at dette var en spøk ellers så er du jo så uinformert som det i det hele tatt går an å bli.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DA var alle filmselskapene på Blu-Ray :-)

Paramount tok til fornuft de og (igjen)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    DA var alle filmselskapene på Blu-Ray :-)

Paramount tok til fornuft de og (igjen)
    Du har ikke en referanse?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Microsoft har lagd en ekstern BD enhet til Xbox 360 som de angivelig har brukt internt i flere måneder.
    Så får vi se om de for den godkjent av Sony.... :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Du har ikke en referanse?

Paramount Goes Blu | High-Def Digest

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Microsoft har lagd en ekstern BD enhet til Xbox 360 som de angivelig har brukt internt i flere måneder.
    Så får vi se om de for den godkjent av Sony.... :evil:
    Link?

Sony har vel ikke noe med dette å gjøre, med mindre de faktisk lager drevet.

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •