HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 218
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Hva er så forskjellen på de da? Evt. link til opplysninger...
    Som du ser av linkene handler det om mulig ekstramateriale i form av nedlastbart innhold og PiP. Dersom du legger mye vekt på sånt, for all del, vent, men om du er en av de (mange!) som så godt som aldri ser på ekstramateriale er det ingen grunn til å absolutt måtte kjøpe en 2.0-spiller.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    hehe, jeg får vel fremstå som like arrogant som Bay; jeg sa det fra dag 1 og har tviholdt på det; blu ray ville fremstå som vinneren og det ville ikke ta mange årene. Nå er krigen over og vinneren er, ikke overraskende, blu ray. Som du selv skriver bør nå high end produsentene komme ned fra gjerdet og gi oss det vi higer etter. Krell har vel en evo prosessor til rundt 72k som har hdmi 1.3, men har ikke satt meg så hardt inn i resten av specsa på den.
    EVO procesoren til Krell koster over $30.000 eller ca. 250.000,- her til lands.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Skjønner ikke hva du mener her. Også BD kan levere SD/HD combo-discer.
    Det var nytt for meg, har du noen BD skiver som du kan dytte inn i en standard DVD spiller og spille av?

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hermansen
    BD støtter de samme HD lydformater som HD-DVD. Men ikke alle er "mandatory". Men dersom du ser på de nyeste filmene ser du at flere og flere benytter i dag enten Dolby TrueHD, DTS MasterHD eller PCM 5.1. Og det betyr HD lyd i alle kanaler.

Toshiba EP35 (god spiller med analoge utganger) ligger (eller lå i alle fall) rundt 3000 til 3500. En tilsvarende BD spiller må bli de nye til Sony, Phillips eller Panasonic som kommer i sommer. Foreløpig er de priset til mellom 5000 og 7000 kroner, men jeg tror nok de faller under 5000 kroners grensen. Så hvor har du 3-4x forholdet fra ? Jeg skal være enig i at BD spillere har vært mer kostbare enn en HD-DVD spiller. Men 3-4 ganger så mye ? Det er veldig lenge siden. Og selv da kostet en HD-DVD spiller 5-6 tusen og en BD spiller 11-13 tusen, så forholdet mellom dem har faktisk vært konstant.

Sjekk fakta så holder vi diskusjonen mer saklig.
    Det jeg mente var at få av selv de nyeste BD spillerne som er lansert støtter alle HD lyd formatene. Om filmene gjør det er jo selvsagt også et poent.

Sjekk f.eks. en EP30 til under 2000 kroner mot en BD spiller til et sted mellom 4 og 10 laken...

Frykter at prisene på BD spillere forblir høye og at man ikke lander på én teknisk standard og at HD blir en nisje for "menigheten" og lider samme skjebne som SACD.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Hvor mange SACD og DVD-Audio står i hyllene på Elkjøp? Allerede før krigen ble avgjort stod det allerede dedikerte hyller med HD-filmer.

SACD og DVD-Audio fikk aldri den oppmerksomheten av media som disse nye filmformatene har fått.

Av disse grunnene er jeg ikke enig med deg at de fleste forbrukere kommer til å bli oppmerksom (!) på disse formatene.
    Elkjøp har vel aldri satset på musikk (hverken CD, SACD eller DVD-A)?
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD blir aldri i verden kun et nisjeformat. Etterhvert som flere og flere får større HD-flatskjermer vil flere og flere ønske å utforske HD-mulighetene nærmere.
    I tillegg gir HD både synlige og også hørbare fordeler som de fleste kan detektere på skjermer med litt størrelse. SACD må man ofte legge godviljen til for å i det hele tatt kunne si at formatet er bedre og ikke tillegge dette at det kun er brukt mer tid i studio for å få opptaket bedre. SACD gir overhodet ingen påtakelige fordeler for de aller aller fleste. HDs fordeler kan fremvises for alle, selv om det selvfølgelig er forskjellig hvor mye man faktisk bryr seg. I tillegg er HD et buzzord i hele TV og video industrien, i stedet for SACD som kun var en notis i hi-fi industrien som er minimal i forhold.

Her til lands kommer det nok til å løsne enda mer når blu-ray blir å få tak i i videoutleiesjappa på hjørnet.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    HD blir aldri i verden kun et nisjeformat. Etterhvert som flere og flere får større HD-flatskjermer vil flere og flere ønske å utforske HD-mulighetene nærmere.
    I tillegg gir HD både synlige og også hørbare fordeler som de fleste kan detektere på skjermer med litt størrelse. SACD må man ofte legge godviljen til for å i det hele tatt kunne si at formatet er bedre og ikke tillegge dette at det kun er brukt mer tid i studio for å få opptaket bedre. SACD gir overhodet ingen påtakelige fordeler for de aller aller fleste. HDs fordeler kan fremvises for alle, selv om det selvfølgelig er forskjellig hvor mye man faktisk bryr seg.

Her til lands kommer det nok til å løsne enda mer når blu-ray blir å få tak i videoutleie sjappene.
    Hvor mange HD flatskjermer som selges tror jeg ikke har så stor betydning. pris, utvalg og tilgjengelighet vil avgjøre om Blu-ray blir en komersiell suksess.
    Slik det er nå etter ett års tid etter lansering så er det dårlig utvalg, vanskelig tilgjengelig og overpriset.
    Blu-ray må ned på dvd priser og nyhetene må komme samtidig på blu-ray og vanlig dvd.

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ja,ja jeg kommer til og savne gleden av å kjøpe en HDdvd fra statene og bare putte den i spillern og se film uten problemer....
    Det kan du gjøre allerede nå. Veldig mange plater (mitt inntrykk er det store flertall) er sonefrie. Det finnes en rekke siter som holder oversikten for deg. Eller du kan bruke Amazon i UK de paralellimporterer US-versjoner til Europa som kan er sonefrie.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men utvalget og lav pris kommer ikke før HD blir stort nok. Og om få år støtter ALT ustsytr HD, inklusive satelittunere o.l. Da flytter fokus seg naturlig fra SD til HD og blu-ray med utvalg og priser blir langt mer forbrukervennlig. Det er bare snakk om litt tid. Hadde det ikke vært for at TV-industrien pusher HD så til de grader hadde nok HD vært et dødfødt prosjekt. Jeg tror faktisk at TV-industrien ene og alene kommer til å sørge for at HD blir så utbredt at det bare blir en naturlig overgang fra SD, hvor utvalg vil bygges gradvis opp og prisene gå gradvis ned, akkurat som med DVD. Og i tillegg har man PS3 som gjør avspilleren tilgjengelig. Selv om PS3 kanskje ikke brukes så mye av den gemene hop til blu-ray avspilling er jeg sikker på at når noen om et års tid finner ut at de vil prøve en blu-ray og allerede har ps3 så blir adopsjonen langt enklere enn om de måtte ha kjøpt en avspiller også.

Jeg tror også at prisene vil falle når salg av filmer må begynne å konkurrere med videoutleie (forhåpentligvis blir blu-ray snart å få på utleie også her til lands slik som i statene hvor prisene er mye lavere)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har verken HD-DVD eller Blue-ray, men sitter faktisk her å vurdere å skaffe meg en HD spillere til en grisebillig pris før de forsvinnet helt. Er jeg helt gal?

Så f.eks en Toshiba XE1 til 2500 med 3 filmer på finn.no Denne spilleren er jo råååå til vanlig sd-dvd også. Sonefri er den også!

Filmer går også billig om dagen (rundt $13 i USA). I tillegg tar det nok lang tid før HD-DVD titler blir utgitt på Blu-Ray.

men men. Vi får se om jeg gidder

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det har allerede kommet regionsfrie spillere, jeg var akkurat i Stockholm og fikset min BDP-95FD så den spiller sone A og B...:-D
    Klarer noen spillere dette samtidig som de støtter BD+?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mooze
    Det kan du gjøre allerede nå. Veldig mange plater (mitt inntrykk er det store flertall) er sonefrie. Det finnes en rekke siter som holder oversikten for deg. Eller du kan bruke Amazon i UK de paralellimporterer US-versjoner til Europa som kan er sonefrie.
    Hør her,BD er ikke problemfritt angående sonefritt eller ikke,bare det å måtte sjekke på nettet om filmen kan brukes på en Norsk spiller er ikke særlig kundevennelig.
    Og reise til Sverige for og få spillern sonefri ?? tror ikke det.
    Og tror du at det blir bedre når BD er enerådende ? Neppe.

For meg er det revnende likegyldig hvilket format det var som ville vinne,jeg har begge deler,men jeg påstår fremdeles at den store taperen nå er forbrukeren.

Og dere andre med BD spillere,kutt ut "Vi vant" greia,dere bruker den fordi dere angivelig valgte "riktig" side,hadde dere vært litt tøffe i tryne så hadde dere kjøpt en avspiller fra begge formatene for å sammenligne.

Og vet dere hva ?? dere hadde ikke sett forskjell,ha en fortsatt god dag

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Har verken HD-DVD eller Blue-ray, men sitter faktisk her å vurdere å skaffe meg en HD spillere til en grisebillig pris før de forsvinnet helt. Er jeg helt gal?

Så f.eks en Toshiba XE1 til 2500 med 3 filmer på finn.no Denne spilleren er jo råååå til vanlig sd-dvd også. Sonefri er den også!

Filmer går også billig om dagen (rundt $13 i USA). I tillegg tar det nok lang tid før HD-DVD titler blir utgitt på Blu-Ray.

men men. Vi får se om jeg gidder
    Nei du er ikke gal :-D Hvis du ikke vil ha noen nye utgivelser er det jo greit.
    Jeg for min del kommer til og kjøpe "gammle" HD dvd titler billig og "Nye" BD filmer dyrt

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Som du ser av linkene handler det om mulig ekstramateriale i form av nedlastbart innhold og PiP. Dersom du legger mye vekt på sånt, for all del, vent, men om du er en av de (mange!) som så godt som aldri ser på ekstramateriale er det ingen grunn til å absolutt måtte kjøpe en 2.0-spiller.
    Jeg er nok av typen som suger til meg alt av ekstra mat på musikk-DVD. På film derimot må det være noe spes. skal jeg gidde å se. Nettilkoblingen kan jo bli brukt til noe annet også.
    Uansett blir det nok ventet til det blir større utvalg i både merker og typer.
    Tiden vil vise.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var jo ikke akkurat en bombe...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Og dere andre med BD spillere,kutt ut "Vi vant" greia,dere bruker den fordi dere angivelig valgte "riktig" side,hadde dere vært litt tøffe i tryne så hadde dere kjøpt en avspiller fra begge formatene for å sammenligne.

Og vet dere hva ?? dere hadde ikke sett forskjell,ha en fortsatt god dag
    Den som er tøff i trynet velger altså å satse på to hester, selv om han har vurdert situasjonen og er ganske sikkert på hvilken som vinner? Jeg klarer ikke helt å se logikken.

Det er vel de færreste som mente Blu-ray ville vinne som mente det var på grunn av tekniske spesifikasjoner. Det handlet om støtte i film- og hardwareindustrien, ikke hvilket format som var teknisk best. Jeg har i minst halvannet år sagt at jeg likte HD DVD bedre, på grunn av sonefrihet og noe lavere prisnivå, men samtidig har jeg også sagt at jeg trodde Blu-ray ville vinne, av helt andre grunner enn teknisk overlegenhet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Pogwaq]Den som er tøff i trynet velger altså å satse på to hester, selv om han har vurdert situasjonen og er ganske sikkert på hvilken som vinner? Jeg klarer ikke helt å se logikken.

QUOTE]

Ser at du ikke skjønner logikken og trenger en liten forklaring

Den som er tøff i tryne velger og sammenligne de to formatene før han uttaler seg og hiver seg ikke på den "hypen" som har oppstått i BD leieren når det gjelder og sverte HDdvd uten egentlig og vite hva man snakker om.

Verre var det ikke :-D

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du referer til de som slukte hypen om at 50 GB gir så mye bedre bilde, og at BD-knuser HD DVD på alle tekniske områder, skjønner jeg hva du mener. Greia er bare at det var ikke det som var grunnen til at mange her valgte BD, og da faller liksom argumentet i fisk. Man kan fint sammenligne formatenes markedsføring og industristøtte uten å eie en eneste spiller.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er rett og slett en deilig følelse at "krigen" er over. Ingen usikkerhet heretter, nei.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Dersom du referer til de som slukte hypen om at 50 GB gir så mye bedre bilde, og at BD-knuser HD DVD på alle tekniske områder, skjønner jeg hva du mener. Greia er bare at det var ikke det som var grunnen til at mange her valgte BD, og da faller liksom argumentet i fisk. Man kan fint sammenligne formatenes markedsføring og industristøtte uten å eie en eneste spiller.

He,he

Du er en liten kverrulant du

Sorry men siden du verken kan eller vil forstå hva jeg mener så ser jeg egentlig ikke noe poeng med og fortsette...
    Men det er jo litt artig også,ikke ofte man møter på noen i ditt kaliber.

Du mener nok at mange "her" valgte BD på grunn av det store utvalget av BD filmer,men alle vet vel nå at det egentlig ikke var tilfellet,det gikk litt opp og ned på begge sider.

ja man kan sammenligne Mf og Is uten og eie en eneste maskin, og poenget var ?? siden du referer til det forrige innlegget ?? snakk om falle i fisk.

Utgangs punktet her var sverting av HD DVD fra BD eiere som nå er høyt på strå siden BD "vant" format krigen.
    Jeg vil anta at flesteparten av de som eier en BD spiller/PS3 ikke har vært borti en HD DVD spiller og dermed ikke uttaler seg på ett reelt grunnlag i henhold til erfaring med det produktet de sverter.

Og hvis du fremdeles ikke forstår,så... ja,ja lykke til videre :-D

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •