HD-DVD It's official. It's over -official press release R.I.P - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 218
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [Moderator-kommentar:
    Her var det mange brudd på høflighetsregler og personkarakteristikker under beltestedet. Er på jobb nå, og rekker ikke å gå gjennom alt, men det VIL BLI EN SERIØS OPPRYDDING I DENNE TRÅDEN.

- roffe, moderator]

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,ja de fleste av BD tilhengerne her er også svært aktive i "formatkrigen" som ble flyttet med god grunn.
    Det var jo litt artig og se at flere av dem "mistet" over 80% av innleggene når det skjedde
    Det kan virke som om det har blitt en livsoppgave og beskytte BD med nebb og klør.
    En av de mest aktive her har under 2% av innleggene sine i tråder som ikke angår BD/HD DVD.
    Det er kanskje på tide og utvide horisonten litt ?

Flytt denne tråden også,vær så snill ops:

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Det var jo litt artig og se at flere av dem "mistet" over 80% av innleggene når det skjedde.

Flytt denne tråden også,vær så snill ops:
    Små barn,store gleder.Hva har det med saken at noen mister 80 % av innleggene sine?
    Viss du går gjennom tråden tror jeg også du finner en å annen reduksjon i innlegg fra personer på HD DVD siden,uten at jeg syns det er morsomt.Forresten så betyr det ingen verdens ting!!

Nå gnelles det om flytting igjen så fort noen føler seg tråkket på tærne.Hold oss unna personlige anngrep så kan denne tråden diskuteres der den ble opprettet!!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Nå gnelles det om flytting igjen så fort noen føler seg tråkket på tærne.Hold oss unna personlige anngrep så kan denne tråden diskuteres der den ble opprettet!!!
    Ja,ja for det første så føler jeg ikke meg ikke tråkket på tærne:-D
    Og skal jeg anse det som ett personelig angrep siden du siterte innlegget mitt ?

Poenget mitt er at det er lett og skli ut i denne tråden og mye unødvendig er sagt over ett tema som ikke lenger er reelt.

Med all den svadaen som kommer frem her mener jeg at den burde flyttes,om det er gnåling så får bare det være.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Små barn,store gleder.Hva har det med saken at noen mister 80 % av innleggene sine?
    Viss du går gjennom tråden tror jeg også du finner en å annen reduksjon i innlegg fra personer på HD DVD siden,uten at jeg syns det er morsomt.Forresten så betyr det ingen verdens ting!!

Og der forandret du innlegget dit

Hadde du virkelig vært interessert i tråden og ville ha holdt den rent teknisk så hadde du kanskje latt være å poste det overstående ?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe personlig anngrep fra min side loffen68

Enig at det blir skrevet mye svada,men også mye vettugt.
    Prinsipielt mener jeg det blir feil å stenge tråder fordi noen ikke greier holde seg på matta!

Du har sikkert rett at jeg også bidrar til at det sklir ut når jeg svarer på off topic ting,men ansvaret hviler hele tiden på den som starter utskliingen,kansje vi må bli flinkere til å ignorere?
    Kan vel ikke hele tiden regne med at moderator har tid til å slette.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke fatte at noen blir så emosjonelt engasjert i forholdet mellom to optiske lagringsformater... Spesielt ikke når de til alt overmål er nærmest identiske... Jeg for min del er bare glad for at vi har fått et format som huser HD. Jeg er glad i HD. Jeg har også stor tro på at HD på fast medium vil starte å blomstre nå som vi har kun ett format å forholde oss til.
    Som signaturen min sier; Jeg er HD-klar. :-)

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Paramount og Dreamworks kansellerer alle fremtidige HD DVD utgivelser:

Paramount Cancels Majority of HD DVD Slate (UPDATED) | High-Def Digest

Siste HD DVD utgivelser fra Paramount kommer 4. mars.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic & United Artists Race to NASCAR

Hollywood In Hi-Def

Kort utdrag:

"Pansonic's Eisuke Tsuyuzaki believes Blu-ray is a fundamental driver for many of Panasonic's high-def products and is therefore a primary component in the company's marketing and advertising of plasma displays and other products.
    Tsuyuzaki also understands that even as the war with HD DVD has ended, there is even more work ahead to make Blu-ray successful, and the first step is accelerating marketing and steering the message to mainstream consumers."

Veldig bra at det sees nødvendigheten av markedsføring!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh.. Så når tråden om HD krigen ble stengt så fortsetter dere her ja. Ja da er det vel bare et spørsmål om tid..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Paramount og Dreamworks kansellerer alle fremtidige HD DVD utgivelser:
    Veldig skuffende, selvfølgelig. Men, når man ser på hvor fort butikkene har bestemt seg for å tømme HD DVD-lagrene sine og hvor mange av de som overhodet ikke tar inn nye titler i det hele tatt, så var det strengt tatt ikke så overraskende beslutning. Så vidt jeg har skjønt, så var det Toshiba som betalte for all HD DVD-produksjon for Paramount og Dreamworks etter at de ble HD DVD-eksklusive, og det er heller ikke så veldig overraskende at Toshiba ikke vil bruke mer penger på dette, nå som de uansett har begravet formatet.

Jeg kryssa fingra og håpet de i det minste vill gi ut Bee Movie, men det gikk dessverre i dass.

Da gjenstår det å se om Warner ombestemmer seg også. Jeg håper i det lengste på at Bonny & Clyde og Twister fortsatt vil komme ut på HD DVD, men det ser vel egentlig mørkt ut.

Trøsten får være at Kinowelt nettopp har sagt at Terminator 2 HD DVD-en deres vil bli gitt ut som planlagt. Det blir den siste HD DVD-utgivelsen deres, men den skal i hvert fall gis ut.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Ahh.. Så når tråden om HD krigen ble stengt så fortsetter dere her ja. Ja da er det vel bare et spørsmål om tid..
    Spørsmål om tid før hva????
    Hva er problemet med at det postes nyheter som berører emnet??
    For meg så var dette interessant lesning som er relevant!

Som jeg sa i et tidligere innlegg er jeg drittlei av syting og klaging over at tråder skal stenges!!!
    Er ingen grunn til det så lenge vi holder oss til tema.
    Har du ikke noe annet å bidra med så hold deg unna!!!

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Synes også det er litt rart og frustrerende at "HD format krigen" fortsetter i en tråd som dette.

For meg er det DVD som er et dødt format, ettersom jeg har sluttet å kjøpe sike i hjemmekino sammenheng. Har vel en "død" DVD samling på ca 700 filmer, og noen til nød SD TV kvalitets serier..

HD DVD er jo nå et avsluttet kapittel fra Toshiba og HD-DVD only filmselsakpene og er vel ikke noe mer å bråke om, men ser ikke helt problemet med det heller, da det er ganske mange HD-DVD utgivelser jeg ikke har, og det vel ble vel totalt utgitt ganske mange utgivelser som man vel nå etter hvert kan få tak i på nettet og som det jo ikke er noen sonesperrer på osv. Har vel ca 35 HD DVDer og samlingen øker stadig.

Fremtiden er for meg er derfor både BD og litt HD DVD, så jeg skjønner ikke helt hvorfor BD siden i seier og etterpå klokskapens rus holder på å hakke på HD DVD leiren fremdeles. Hovedsaken er vel at man nå kan se film med FullHD kilder i hjemmekinoen, uavhengig av fargen på coverene og merket på spillerene...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig snipp fra bits:

My Two Cents - Archived Posts (2/29/08 - 2/21/08)

"Very reliable sources are telling us that DreamWorks Animation is currently authoring and replicating multiple new titles on the Blu-ray format for release in the coming months, including Bee Movie. They're also working on an official announcement of Blu-ray support. So why the new comments from Katzenberg? Well, our sources are hinting that as of the day Toshiba threw in the towel, DreamWorks Animation and Paramount hadn't yet been paid the full $150 million they were promised for abandoning Blu-ray and supporting HD-DVD exclusively (it's generally standard practice in a deal like this for payments to be made in installments over the life of the deal, as various contractual milestones are reached). Both studios are reportedly negotiating with Toshiba as to just how much of the still unpaid amount they'll receive for having remained loyal to the end. That's why neither studio has officially announced new Blu-ray titles yet, and that's why Katzenberg is still talking about loyalty to Toshiba. Having taken a big PR hit with Blu-ray fans for abandoning the format last year, DreamWorks Animation and Paramount want to at least get as much of the promised payment from Toshiba too. As soon as this issue is sorted out however - and our sources say all parties are close to agreeing on a final amount - you'll see both Paramount and DreamWorks Animation start announcing new Blu-ray titles."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2

For meg er det DVD som er et dødt format, ettersom jeg har sluttet å kjøpe sike i hjemmekino sammenheng. Har vel en "død" DVD samling på ca 700 filmer, og noen til nød SD TV kvalitets serier..
    SD DVD kommere til å være med oss lenge ennå. Greit nok at de fleste fremtidige kjøpe av film blir i HD, men det blir nok lenge til du kan lege hele DVD samlingen brakk.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SD DVD kommere til å være med oss lenge ennå. Greit nok at de fleste fremtidige kjøpe av film blir i HD, men det blir nok lenge til du kan lege hele DVD samlingen brakk.
    Helt DVD fritt er det nokk ikke enda nei, så i gjennom en DVD som en kamerat ville se i hjemmekinoen nå i helga (night at the museum tror jeg den hette) , grøss og gru for et tåkebilde. Var veldig fristet til å sette på noe HD DVD eller BD etterpå bare for å sjekke at ikke det var skjedd noe galt med oppsettet siden sist....
    Kameraten med DVD plata syntes faktisk det var et helt ok bilde....

Heldigvis begynner nå i disse dager de første billige opphørssalg HD-DVD filmene å komme inn også, så neste helg blir det vel en del gode timer i hjemmekinoen tenker jeg. :-D

Ellers så må jeg si at DVD samlingen min faktisk ligger litt brakk fortiden. Flyttet ut av byen og ut på landet i begynnelsen av desember i fjor, og har ennå ikke orket å begynne å pakke DVDene ut. Må vel snart finne noen greie hyller og pakke de ut igjen, men det blir ikke for annet enn at jeg da kan låne ut noen DVD filmer igjen til venner og kjennte som fremdeles orker å se på slikt, og ikke har helt de samme kravene til oppløsning og HD bildekvalitet, eller utstyr som viser hvor dårlig SD DVD faktisk er. :roll:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke fulgt så mye med i denne tråden, men etter å ha lest de 2 siste sidene så minner den meg veldig mye om HD-frormatkrigen tråden som var tidligere. Er det så vanskelig? Foreslår at de som vil kverulere, kaste bensin på bålet eller være svært optimistiske kan starte sin egen chitchat tråd som kan ha litt friere tøyler fra moderatorer. Altså en "tulle" tråd om hd-formatene, for det er jo det som skjer her.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba's Plan for Life After HD DVD - WSJ.com

"Mr. Nishida: What people don't realize is that Hollywood studios are going to release new titles not just for Blu-ray but for standard DVDs as well, and there are a far greater number of current-generation DVD players out there. If you watch standard DVDs on our players, the images are of very high quality because they include an "upconverting" feature. And we're going to improve this even more, so that consumers won't be able to tell the difference from HD DVD images. The players would be much cheaper than Blu-ray players too. Next-generation DVD players are in a much weaker position than when standard DVD players were first introduced."

Slik snakker en ekte videofil...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt feil av toshiba og si at oppskalert dvd blir like bra som hdm, men de har litt rett i at det er gode dvdspillere, men ep10 og ep30 har meget dårlig deinterlacer, spes på pal. Hvis de kan fikse dette med ny firmware så blir disse spillerene også meget gode dvd-spillere. Nå har jeg både ep10 og xe1 i hus og skal sammenligne litt etterhvert som jeg får tid. Nettopp pga av deinterlacingen til xe1 jeg har skaffet meg denne, hadde ep10 vært bedre på dette også så hadde det vært en meget god dvdspiller og ett svært godt kjøp selv med tanke på hd dvd's bortgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba's Plan for Life After HD DVD - WSJ.com
    [...]
    Slik snakker en ekte videofil...
    Er du virkelig overrasket?

Toshiba tjener fortsatt veldig mye på lisensinntekter fra DVD, og hovedformålet deres med HD DVD var nok at de fortsatt skulle beholde disse inntektene etter hvert som markedet gikk over til HD. Nå som HD DVD er dødt og begravet, så er det i Toshibas interesse å motarbeide Blu-ray, dvs. high def, og terpe på at vanlig DVD er "bra nok", slik at DVD-markedet (og deres lisensinntekter) holder seg så høyt som mulig, så lenge som mulig.

I tillegg er det dessverre(?) ikke til å komme bort fra at SD DVD faktisk gir et veldig godt bilde. Dette er Blu-rays største problem for tiden. Hvordan selger man egentlig "bedre bilde" til folk som er mer enn fornøyd med det bildet de har i dag?

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •