Blu-ray VS DVD krigen - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2508
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Du tok ikke denne heller.................
    Vi starter med lesing, der er det store hull hos deg, skrivinga er grei nok den........

Hvordan i alle dager skal jeg forstå dette :

Opprinnelig skrevet av Private Ryan
    Skal sjekke med Nav om de kan arrangere norsk-kurs for noen her................

Som at det er store hull i lesingen min

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Visdom!

Sitat Opprinnelig postet av mmmfilm
    fatter ikke at folk kan si noe så merkelig at men ikke merker forskjell???
    mange tror jo at men kun ser ting klarere, men glemmer å se hvordan fargene blir o.l.
    har man først sett mye bluray å så setter på en dvd så ser man klare forskjeller på alle punkt.
    til og med dama mi nevner at bildet ser fint ut når jeg setter i en bluray, og hun er ikke akkurat noen ekspert.
    Dama di er så lur at hun skryter av BD-materialet for at du skal være hyggelig....:cry: På samme måte som du sier at den nye kjolen hennes til jul er flott......:cry:

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fatter ikke at folk kan si noe så merkelig at men ikke merker forskjell??? mange tror jo at men kun ser ting klarere, men glemmer å se hvordan fargene blir o.l. har man først sett mye bluray å så setter på en dvd så ser man klare forskjeller på alle punkt. til og med dama mi nevner at bildet ser fint ut når jeg setter i en bluray, og hun er ikke akkurat noen ekspert.
    Dama mi ser også forskjell på HD og SD. Hva er problemet? 8)

EDIT: Private Ryan: Takk, nå har du ødelagt dagen min.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Random access memory!!

Sitat Opprinnelig postet av Loffen68

Enten ser du ikke det vi skriver, ellers så husker du ikke lenge nok til at det kommer ned på neste innlegg!!! Eller er du fundamentalist som plukker bits and pieces......................

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fatter ikke at folk kan si noe så merkelig at men ikke merker forskjell???
    mange tror jo at men kun ser ting klarere, men glemmer å se hvordan fargene blir o.l.
    har man først sett mye bluray å så setter på en dvd så ser man klare forskjeller på alle punkt.
    til og med dama mi nevner at bildet ser fint ut når jeg setter i en bluray, og hun er ikke akkurat noen ekspert.
    Altså det er egentlig ingen som diskuterer om det er forskjell eller ikke - det er klart det er.

Det er fra hvilken avstand denne er åpenbar og en skikkelig oppgradering av bildet.

Altså når er det vits i å oppgradere til en BD spiller og betale en del mer for hver film?

Hvilke størrelser og avstander gjelder - hvor går egentlig grensen for en 42" eller en 50"?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og har du noe som støtter tesen din med at "Utstyret som skal avspille og kvalitet skjerm har ofte mere å si enn pixler og oppløsning" ??
    Da er vi nede på null punktet igjen.
    Scalering av DVD 576 i tv , nedscalering av 1080p til 720p , 1080p 24 til full hd tv ---oppdateringsfrekvens 48 , 72 , 120 Hz osv osv.
    Det er ikke samme hvem tv man avspiller DVD
    Det er ikke samme hvem tv man avspiller BD med.
    og i mange tilfeller er det langt fra hva eller hvordan man avspiller.
    Derfor er det klin umulig å si det og det formatet er så så mye bedre men man kan fint si at med x avspilling og x utstyr vises x format bedre enn y.
    Å jeg tror faktisk ingen kværvulerer på det men ser det som interesant.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama di er så lur at hun skryter av BD-materialet for at du skal være hyggelig....:cry: På samme måte som du sier at den nye kjolen hennes til jul er flott......:cry:
    Hva mener du? At hun prøver å lure fyren til sex ved å skryte av BD bildet?

Damer - jaja - vel jeg er ikke overrasket om du har helt rett i det der :? :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?????

jeg pleier ikke akkurat føre en samtale med dama mi før hver film og fortelle henne om det tekniske bak filmen.
    hvem gjør vel det??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fysj!!

Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hva mener du? At hun prøver å lure fyren til sex ved å skryte av BD bildet?
    Det var stygt sagt............8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opprinnelig skrevet av Loffen68

Enten ser du ikke det vi skriver, ellers så husker du ikke lenge nok til at det kommer ned på neste innlegg!!! Eller er du fundamentalist som plukker bits and pieces......................

Nå må du ærlig talt tenke litt før du skriver,ett godt eksempel er det som står ovenfor.

Men du har helt rett det er ikke alt jeg svarer på, en av grunnene er at det blir repetert til det kjedsomelige og ingen her inne vil forandre mening ( meg inkludert).

At det kommer litt oppstykket og delt er også pga at jeg er på jobb og må skrive litt innimellom.

Uansett så syns jeg personelig at dette er ganske artig og jeg får helt sikkert sove godt i natt :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Poker-fjes!!!

jeg pleier ikke akkurat føre en samtale med dama mi før hver film og fortelle henne om det tekniske bak filmen.
    hvem gjør vel det??
    Hun kjenner deg vel så godt at når du sitter å skjelver med fåregliset så er det Blu-Heaven på-gang!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett så syns jeg personelig at dette er ganske artig og jeg får helt sikkert sove godt i natt :-D
    Jeg skjønte det måtte være noe.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg skjønte det måtte være noe.....
    Og er ikke det positivt da ? Tenk hvis det ikke var noe i det hele tatt :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med min 720p projektor som kjørte et bildet i 64" så var ikke forskjellene store mellom dvd og BD, fordi oppskaleringen av dvd'er på PS3 er veldig bra. Men forskjellene var der ja...så det spesielt på små detaljer...f.eks...når du ser utover publikum på en live konsert på BD....er ikke så mye støy på folkene og sånt. Men nå har jeg kjøpt meg en Sony W4500 52"..og forskjellene er store, Transformers ble jo en ny film.
    Og ikke kom her og si at man ikke ser forskjell på en animert film på dvd og BD, man burde hvertfall høre det...er jo klart bedre lyd og. JA...dvd er bra...men de filmene som har bra bilde og lyd er jo enten på to disker, eller så er filmen så kort at det holder med en disk.

Jeg skal kjøpe meg Wall-E på BD ihvertfall

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss nå for en gangs skyld bli enige om at vi faktisk er uenige da, og sette en stopper for denne tåpelige diskusjonen.

De som faktisk har synet og hørsel i behold, har utstyret til bruk av HD-materiell eller/og har råd til det, KJØR PÅ og nyyyt det
    Dere andre som ikke ser noen forskjell på BD vs DVD uansett hvilket utstyr dere har eller ikke synes det er verdt prisen, ikke gidd å krangle om det med de som FAKTISK har en bedre opplevelse med det nye høydefinisjonsformatet!

Slik jeg ser det var BD-formatets største hinder HD-DVD, tilgjengelighet/titler og pris (på både spillere og film), og slik det er i dag er alle disse mer eller mindre tilbakelagt. Det eneste som gjenstår er bedre tilgjengelighet/mer titler, men det er absolutt på rett vei :-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Dere andre som ikke ser noen forskjell på BD vs DVD uansett hvilket utstyr dere har eller ikke synes det er verdt prisen, ikke gidd å krangle om det med de som FAKTISK har en bedre opplevelse med det nye høydefinisjonsformatet!
    Med all respekt og melde - har du i det hele tatt lest de siste 5-6 sidene? De fleste entusiaster har gode opplevelser og erfaringer med Blu-Ray. Spørsmålet er vel heller om opplevelsene med Blu-Ray er *så* merkbart mye bedre enn DVD om man står 100m unna en 22" skjerm, i full snøstorm og med en stigende promille på 3,2.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    La oss nå for en gangs skyld bli enige om at vi faktisk er uenige da, og sette en stopper for denne tåpelige diskusjonen.

De som faktisk har synet og hørsel i behold, har utstyret til bruk av HD-materiell eller/og har råd til det, KJØR PÅ og nyyyt det

Slik jeg ser det var BD-formatets største hinder HD-DVD, tilgjengelighet/titler og pris (på både spillere og film), og slik det er i dag er alle disse mer eller mindre tilbakelagt. Det eneste som gjenstår er bedre tilgjengelighet/mer titler, men det er absolutt på rett vei :-)
    Altså tråden heter ikke "alle elsker BD" - det er faktisk en tråd for diskusjon om dvd vs BD.

Er vel naturlig da i diskutere under vilke forhold som forskjellene er store og små?

Er vel heller ingen som sier at det ikke finnes forskjell mellom formatene.

For eksempel hvis det kommer en kompis og spør om råd, han har en 40" tv og sitter rundt 3m unna - vil man da anbefale han å kjøpe en BD spiller?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Med all respekt og melde - har du i det hele tatt lest de siste 5-6 sidene? De fleste entusiaster har gode opplevelser og erfaringer med Blu-Ray. Spørsmålet er vel heller om opplevelsene med Blu-Ray er *så* merkbart mye bedre enn DVD om man står 100m unna en 22" skjerm, i full snøstorm og med en stigende promille på 3,2.
    Den diskusjonen har gått meg hus forbi. Uansett så gidder jeg heller ikke å diskutere det, for det blir helt usaklig.

..og ja jeg følger med på denne tråden og har gjort det en stund. Samme som blir skrevet om igjen og om igjen, og fører ingen vei!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså tråden heter ikke "alle elsker BD" - det er faktisk en tråd for diskusjon om dvd vs BD.

Er vel naturlig da i diskutere under vilke forhold som forskjellene er store og små?

Er vel heller ingen som sier at det ikke finnes forskjell mellom formatene.

For eksempel hvis det kommer en kompis og spør om råd, han har en 40" tv og sitter rundt 3m unna - vil man da anbefale han å kjøpe en BD spiller?
    Fremfor en ny DVD spiller, JA!

Og hvis han har FullHD skjerm og anlegg som håndterer HD-lyd, bør han vurdere det selv den minimale prisforskjellen på DVD vs BD!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på det må jo være et rungende og soleklart "tja" 8)

Side 98 av 126 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •