Blu-ray VS DVD krigen - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2508
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av FFWD
    Det har han jo gjort flere ganger.
    Fint, hvilke innlegg ?

Bare gi meg nummeret på ett av dem så skal jeg klare og finne det selv.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har du virkelig ikke noe bedre å komme med enn dette?

Du har virkelig ingen kilder som bekrefter dine påstander, og enda prøver du å så tvil om alt som blir kastet mot deg. Artig.
    Jeg må få lov til å være uenig med deg, jeg sitter dagesvis på jobb og stirrer inn i 1080P materiale, og en graf fra BBC klarer ikke å overbevise meg om at det jeg sitter og ser på er dårligere enn jeg synes det er.

Jeg vet også hvor lett det er å lage materiale som IKKE viser forskjell, eller som gjør forskjellen mindre (det kan ha skjedd i denne BBC testen), vi har vært inne på scalere tidligere i dag som ett eksempel.

Og jeg er virkelig enig i at denne grafen hører hjemme i den andre tråden.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HåkonN, kan ikke du og en del andre ta denne diskusjonen omkring HDReady vs. FullHD i egen tråd eller opprette en slik tråd.

Denne diskusjonen kommer aldri i mål, og har heller ingenting med Blu-ray vs DVD krigen å gjøre:|

Moderator?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Jeg må få lov til å være uenig med deg, jeg sitter dagesvis av gangen på jobb og stirrer inn i 1080P materiale, og en graf fra BBC klarer ikke å overbevise meg om at det jeg sitter og ser på er dårligere enn jeg synes det er.

Jeg vet også hvor lett det er å lage materiale som IKKE viser forskjell, eller som gjør forskjellen mindre (det kan ha skjedd i denne BBC testen), vi har vært inne på scalere tidligere i dag som ett eksempel.

Og jeg er virkelig enig i at denne grafen hører hjemme i den andre tråden.
    Grafen viser jo horisontal oppløsning fra 576 til 1080p? Men som nevnt . den er ingen fasit. Men så lenge man ikke kan vise til noe annet så er den vel grei å bruke som pekepinn.

Resten av innlegget til Knutin er jo også spott on
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det som i bunn og grunn kommer fram her er at det ikke er forskjell på SD og HD matriale hvis du har en HD skjerm siden den oppskalerer SD signalene uansett. :-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    HåkonN, kan ikke du og en del andre ta denne diskusjonen omkring HDReady vs. FullHD i egen tråd eller opprette en slik tråd.

Denne diskusjonen kommer aldri i mål, og har heller ingenting med Blu-ray vs DVD krigen å gjøre:|

Moderator?
    Diskusjonen går jo på det grunnleggende mellom BD og DVD,hvorfor rope på moderator ?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Så det som i bunn og grunn kommer fram her er at det ikke er forskjell på SD og HD matriale hvis du har en HD skjerm siden den oppskalerer SD signalene uansett. :-D
    Helt riktig!

HD- en bløff!

Imorgen skal jeg stille inn blu-ray spillerene slik at de leverer 576p istedefor 1080p...
    God natt, takk for meg.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator?

Dete er da forskjell DVD BD på aller høyeste hold.
    (er ikke bare tall fra Nielsen videoscan som omhandler v.s)
    Du har jo selv nesten revet av deg håret fordi en 720p tv har bare halvparten av pixlene en 1080p har og ment at alt annet enn 1080p tv er borkastet og nærmest ledd av påstander om kvalitet på et bilde som har ferre pixler enn 1920 x 1080.

Litt motvind så piper det.

Stå på skribenter så kanskje usikkre BD kjøpere ser at de har en mulighet til både å scalere sine DVD filmer og få bra bilde med BD selv om ikke man har 1080p tv eller projector på 100 tommer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det som er spørsmålet er hvorfor du slår til med en test som hviser forskjellen mellom 720P/1080 P i en SD/HD diskusjon ??
    Når jeg trampet inn i diskusjonen var det minst en side diskusjon om 720P vs. 1080P.

Så skylden for avsporingen får du kaste over på noen andre.

Dansken er helt grei,
    Tillegg : og hvordan vet du at bilde ikke ble oppskalert fra 720P til 1080P ?
    Hvis dansken din er så grei som du påstår har du sikkert også fått med deg at han står med en Blu-Ray disk i hånden, og forklarer at de har brukt en Blu-Ray utgave av Pirates of the Caribien.

Blu-ray VS DVD krigen-untitled-1-jpg

Og ja jeg har vært i Vegas ett par ganger,den i januar er ikke av interesse siden jeg traff de leverandørene jeg hadde behov for og treffe på Ifa (i høst,ikke i fjor) og ja jeg har råd til flybilletten,men siden du inviterte meg så ...
    Litt OT dette, men siden jeg dro det inn. IFA er egentlig en consumer-messe. CES er rettet mot leverandører og er ikke åpent for forbrukere uten noe tilhørighet i bransjen. Jeg har også vært på IFA, men syntes CES er langt mer spennende.

Jeg tror jeg gikk glipp av at tråden nå er døpt om til HDReady vs FullHD tråden

Dette er det jo en egen tråd for her inne (var i hvertfall det). Kan dere ikke legge inn grafene og statestikkene deres der, så kan resten av oss diskutere DVD vs. BD...

Moderator?
    Det er flott at du tar på deg moderator-hatten nå, men det var ikke lenge siden (før min inntreden) du selv var i full gang med å starte denne 720P vs. 1080P debatten:

Ja, jeg vet. Men med en slik tv så mister man over halvparten av pikslene fra BD.

1920x1080= 2.073.600 piksler
    1024x768= 786.432 piksler

Vil tro det har en betydning for opplevelsen...?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen går jo på det grunnleggende mellom BD og DVD,hvorfor rope på moderator ?
    Gjør den det? Jeg trodde tråden nå handlet om HDReady vs FullHD!?

I såfall hva er det dere ikke er enige i? At BD ikke er bedre enn DVD? At man ikke får bedre bildekvalitet med BD? At prisene er for høye? At DVD er bra nok? At man må sitte for nærme skjermen?

Denne diskusjonen går rundt i sirkel. Og disse grafene er dratt frem flere ganger før i andre tråder. :-|

Og grunnen til at jeg skrev moderator, var at tråden blir snart gjort om til cc om ikke temaet rundt tråden overholdes, vil jeg tro.

Men for all del, diskuter gjerne om hvor mange meter du ikke må sitte for at du skal få utbytte av BD, slik at man tviholder på grunnene til at oppgradering er unødvendig...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sagt det?

Du har jo misforstått alt det jeg har prøvd å fortelle deg. En HD skjerm vil skalere opp alle SD-signaler, men det betyr da vitterlig ikke at det ikke er forskjell?

Poenget var at du vill bruke 2 like HD-skjermer for å bevise at mennesket lett kan oppfatte forskjell mellom SD og HD.

Ser du sammenhengen nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint, hvilke innlegg ?

Bare gi meg nummeret på ett av dem så skal jeg klare og finne det selv.
    http://avforum.no/forum/1063031-post1849.html

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvis dansken din er så grei som du påstår har du sikkert også fått med deg at han står med en Blu-Ray disk i hånden, og forklarer at de har brukt en Blu-Ray utgave av Pirates of the Caribien.

Jammen kjære deg,hvis de bruker 2 identiske TVr med 1920/1080 oppløsning så vil jo den ene oppskalere i følge ditt eget utsagn

Litt OT dette, men siden jeg dro det inn. IFA er egentlig en consumer-messe. CES er rettet mot leverandører og er ikke åpent for forbrukere uten noe tilhørighet i bransjen. Jeg har også vært på IFA, men syntes CES er langt mer spennende.

Ja det har du rett i,men siden jeg er en importør og hadde behov av og møte ett par av leverandørene mine,så passet det bra og møte de på Ifa,jeg har stående invitasjon fra ett par av dem og møte de på Ces men det har jeg desverre ikke tid til,kanskje til neste år..

:-D

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???????

Mulig at jeg er på tur men der stod det ikke noe om oppløsningen av de 2 50" som han stod ved siden av for en time siden

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for all del, diskuter gjerne om hvor mange meter du ikke må sitte for at du skal få utbytte av BD, slik at man tviholder på grunnene til at oppgradering er unødvendig...
    Hvorfor overbevise folk om at de trenger 300hk for å pendle mellom Sinsen og Oslo S?

Ikke misforstå meg, jeg er for best mulig maskinvare - bare prosessoren i anlegget mitt koster et 6-siffret beløp. Men jeg ser også realiteten litt i øynene. (Kanskje mest av alt for å ikke drite meg lodrett ut når mine kamerater ønsker en demo for å finne ut hva som er poenget med å bruke så mye penger på hjemmekino. ) Blu-Ray disc er ikke den enorme forskjellen for folk flest som enkelte skal ha det til, og jeg forstår utmerket godt at folk rynkter på nesa når de står 3m meter fra en 42" uten å få den store wow-effekten.

For oss entusiaster som blåser opp bildet til enorme dimensjoner og ser etter hvilken utforming snørret i nesa på Tom Cruise har, så vil saken selvfølgelig stille seg anderledes. Vi er dog en minioritet i denne såkalte BD vs DVD krigen (jeg var dog ikke klar over at det var en krig).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???????

Mulig at jeg er på tur men der stod det ikke noe om oppløsningen av de 2 50" som han stod ved siden av for en time siden
    Det er lett å ikke se skogen for trær

TV`ene til høyre er full-HD, de til venstre er "HD-Ready".

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen kjære deg,hvis de bruker 2 identiske TVr med 1920/1080 oppløsning så vil jo den ene oppskalere i følge ditt eget utsagn
    Jeg har ikke sagt at de bruker 2 identiske TV`er. Nå tror jeg du roter litt.

2 flatskjermer, en native 720P og en native 1080P. Dette er den fysiske bildeoppløsningen skjermflaten er i stand til å vise.

Den ene skjermen vil i alle tilfeller uansett vise 720P uavhengig av software vi mater den med (noe annet hadde sannsynligvis vært en egen episode i X-Files), og den andre vil uansett vise 1080P.

Matrialet de brukte for å vise 1080P var ikke oppskalert DVD, men en Blu-Ray disc som inneholder 1080P media.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har sagt det?

Du har jo misforstått alt det jeg har prøvd å fortelle deg. En HD skjerm vil skalere opp alle SD-signaler, men det betyr da vitterlig ikke at det ikke er forskjell?

Poenget var at du vill bruke 2 like HD-skjermer for å bevise at mennesket lett kan oppfatte forskjell mellom SD og HD.

Ser du sammenhengen nå?
    Sammenhengen har jeg sett hele tiden.

Men nå har det blitt forskjell ? det var det ikke i sted.

For en forbruker er vel det mest naturlig og bruke 2 identiske skjermer for og se om de er en forskjell på SD og HD matriale ?
    Samme film på SD og BD med en SD spiller og en BD spiller,det har hele tiden vært klart at en HD skjerm vil oppskalere bildet (eventuelt utnytte 1/4 av skjermen)
    Og det er DEN forskjellen vi er ute etter her,hvorfor gjøre det vanskligere en det egentlig er ??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ???????

Tror dere blander tingene litt. Loffen snakker om TV`ene jeg har her hjemme og FFWD skjermene i bildene.

Skjermene jeg har hjemme er av lik oppløsning. Ergo er det ingen vits å komme til deg (ref. din invitasjon) for å se forskjell - du har også 2 like skjermer du ønsker å demonstrere forskjellene på.

For at vi skal få en noenlunde test til må det være 2 skjermer som er så like som overhodet mulig - bortsett fra fysiske oppløsing på panelet. Slik var det på IFA-messen hos Pioneer. De var også kalibrert likt.

Get it?

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I surrender by throwing in a towel!!! ho ho!!!

Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Helt riktig!

HD- en bløff!

Imorgen skal jeg stille inn blu-ray spillerene slik at de leverer 576p istedefor 1080p...
    God natt, takk for meg.
    Du har virkelig ikke forstått noe som helst!!!

Ingen har sagt at SD er bedre én BD, det som er sagt av mange er at forskjellen ikke er så stor som enkelte vil ha det til.
    Og for ikke å glemme, har man 40-50" skjerm på 3-4m som er vanlig stue-avstand så vises ikke det kanskje ikke så klart som enkelte ønsker.

Having said that....*(Austin Powers, Goldmember) så er kvaliteten bedre både på bilde og lyd(spesielt) PÅ BLU-RAY!!8)

Side 96 av 126 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •